Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Suomessa tapahtuneet vielä selvittämättömät henkirikokset
MrEhtivä

Re: Nuoren postinjakajanaisen murha Vantaan Myyrmäessä 17.11.2022

Viesti Kirjoittaja MrEhtivä »

LeaSommer kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 8:06 pm
MrEhtivä kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 12:56 pm
skoune kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 8:46 am
Mihin tämä keskustelu nyt tyssäsi? Tulikohan esiin noissa viimeisissä "keskusteluissa" jotain "vaarallista"?
Aika "kuollutta" on keskustelu.
Voisin herätellä keskustelua vaikka sillä, että exän nyxä on varmaan ollut käräjillä tai saanut jonkun tuomion tuosta E1 pahoinpitelystä. Kaiva se nimi esille käräjäoikeudelta ja otetaan yhdessä selvää, oliko kenelläkään kytköksiä sinne kutosen taloihin vai ei. Niin kauan kun meillä ei ole todisteita, on syytä olettaa että kyseessä oli vain pelkkä jodel juoru.
Todella hyvä idea jos joku osaa kaivaa tietoa 👍
MrEhtivä

LeaSommer kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 8:03 pm
Gary Francis Poste kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 7:37 pm
skoune kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 6:36 pm Ja kun katsoo roskiksen ja 6D rapun oven kohdiltaa näköyhteyttä, ja siihen väliin jäänyttä pihaa, niin olisi kyllä jo sinne roskikselle suunnatessaan nähnyt tuon hakkauksen..
No sehä viittaa siihe, ettei se ole edes ymmärtäny, mitä siin on tapahtunt. Ei taideta tietää, et mikä on se iha tarkka tekopaikka. Näi olle voi olla, ettei se S2 ole nähny mittä hakkaamisi ja uhriki ollu hiljaa ja tajuto.
Rapussa asuva on tuota paikkaa kuvannut näin:

Kivikoskeen tapahtuma istutti varovaisuutta.
”Ulkona menee pimeät portaat alas kellariin. Onko siellä ketään”, hän kertoo monesti ajatelleensa.

Joku sielläpäin asuva voisi toki tarkistaa, onko tuo syvennys sellainen, että siellä pystyy touhuamaan roskistyypiltä salassa (postityttö maassa maaten piilossa katseilta).
Olen paikalla käynyt. Syvennys on sen verran syvä, että piilossa voisi tehdä siellä väkivaltaa.
Joka paikasta olen saanut sen käsityksen, hyökkäys tapahtui ja uhri löydettiin kuitenkin 6 D rapun edustalta näkyvältä paikalta. (tämä voi kuitenkin olla Poliisin tarkoituksella antamaa väärää tietoa)
LeaSommer
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja LeaSommer »

MrEhtivä kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 9:27 pm Todella hyvä idea jos joku osaa kaivaa tietoa 👍
Siitä vaan tekemään käräjäoikeudelle pyyntöä. Pyydä samalla esitutkintapöytäkirja tms, jos saatavilla. En tiedä mitä rojua sieltä on mahdollista saada, mutta itellä on joskus tullu noita esitutkintapöytäkirjoja tilattua. Sieltä varmaan selviää tuon illan tapahtumien kulku E1/nyxä-akselilla, olettaen etteivät ole salassa pidettäviä tämän casen vuoksi. Mutta miksi olisivat, kun heitä ei epäillä mistään kytköksestä tähän juttuun? Ainoa mitä epäillään, on nyxää pahoinpitelystä ja E1 autoon murtautumisesta.
MrEhtivä

LeaSommer kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 9:53 pm
MrEhtivä kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 9:27 pm Todella hyvä idea jos joku osaa kaivaa tietoa 👍
Siitä vaan tekemään käräjäoikeudelle pyyntöä. Pyydä samalla esitutkintapöytäkirja tms, jos saatavilla. En tiedä mitä rojua sieltä on mahdollista saada, mutta itellä on joskus tullu noita esitutkintapöytäkirjoja tilattua. Sieltä varmaan selviää tuon illan tapahtumien kulku E1/nyxä-akselilla, olettaen etteivät ole salassa pidettäviä tämän casen vuoksi. Mutta miksi olisivat, kun heitä ei epäillä mistään kytköksestä tähän juttuun? Ainoa mitä epäillään, on nyxää pahoinpitelystä ja E1 autoon murtautumisesta.
En ole koskaan tilannut aikaisemmin.

Eikö pitäisi tietää henkilöiden nimet, kenestä pyytää tietoja? Minä en ainakaan tiedä Ep1 ja eksän/nyksän nimiä tai heidän tappelu paikan osoitetta.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

^
Tätä tappelupaikan osoitetta olin tulossa kyselemään mutta ei siis ole siitä tietoa.

10 min tytön murhan jälkeen Ep1 oli soittanut poliisille siitä nyxän väkivallasta häntä kohtaan. Paikka oli suht lähellä mutta ilm ei kovin lähellä, jos poliisi joutui pähkäilemään ehtikö sieltä 10 minuutissa murhaamaan. Näin ollen luulisi hänen soittaneen exän ja nyxän kodin lieppeiltä.

Hänet nähtiin tutkinnan yhteydessä 3.35 jossain valvontakameran kuvissa eikä voinut olla siis murhaaja sillä teko oli silloin käynnissä. Mikähän on ollut kameroiden sijainti?

Näin ollen nyxän on täytynyt ehtiä pukemaan vaatteet päälle ja mennä munaravia suoraan murhapaikalle. Miten hän olisi ehtinyt?
skoune
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja skoune »

MrEhtivä kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 9:32 pm
...
Olen paikalla käynyt. Syvennys on sen verran syvä, että piilossa voisi tehdä siellä väkivaltaa.
Joka paikasta olen saanut sen käsityksen, hyökkäys tapahtui ja uhri löydettiin kuitenkin 6 D rapun edustalta näkyvältä paikalta. (tämä voi kuitenkin olla Poliisin tarkoituksella antamaa väärää tietoa)
Eikös ne häkeen soittaneet silminnäkijätkin teon nähneet (vaihtoehtoisesti yksikkömuoto), eli ei missään syvennyksessä tuo hakkaaminen tapahtunut.

Ja jos hyökkäys jne tapahtui tuolla mustaamallani paikalla, niin todellakin ihmettelen, miten ei 6 D rapusta ulos tullut rm ei olisi tapahtumaa havainnut jo ennen sinne roskikselle menoaan?
MrEhtivä

Cadi John kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 10:59 pm ^
Tätä tappelupaikan osoitetta olin tulossa kyselemään mutta ei siis ole siitä tietoa. Ei minun tiedossa ainakaan

10 min tytön murhan jälkeen Ep1 oli soittanut poliisille siitä nyxän väkivallasta häntä kohtaan. Paikka oli suht lähellä mutta ilm ei kovin lähellä, jos poliisi joutui pähkäilemään ehtikö sieltä 10 minuutissa murhaamaan. Näin ollen luulisi hänen soittaneen exän ja nyxän kodin lieppeiltä.

Hänet nähtiin tutkinnan yhteydessä 3.35 jossain valvontakameran kuvissa eikä voinut olla siis murhaaja sillä teko oli silloin käynnissä. Mikähän on ollut kameroiden sijainti? Myyrmannin, juna-aseman lähistöllä

Näin ollen nyxän on täytynyt ehtiä pukemaan vaatteet päälle ja mennä munaravia suoraan murhapaikalle. Miten hän olisi ehtinyt?
Jos oikein muistan, nyksän ja Ep1 tappelu ollut noin klo 03:00, aikaa siis riittävästi nyksän mennä Myyrmäentie 6 ja hyökätä.

Osoitetta ei ole missään kerrottu. Ainoat maininnat mitä olen lukenut, eksä ja nyksä asuu Myyrmäessä. Asuvat lähellä hyökkäys paikkaa (alle 1km)

Jos oikein muistan, nyksän ja Ep1 tappelu ollut noin klo 03:00, aikaa siis riittävästi nyksän mennä Myyrmäentie 6 ja hyökätä.
Ep1 ei voi olla tekijä Poliisin mukaan (jos nyt tosiaan kellon ajat on oikein) Kamera (Myyrmannin/juna-aseman luona) johon Ep1 tallentunut näyttää ajaksi saman kun hyökkäys on ollut menossa Myyrmäentie 6 D edustalla.

Ep1 soitti Poliisille ja puhui sekavia, postinjakajasta, tappelusta ja autoon murtautumisesta.
En itse ainakaan muista lukeneeni missä Ep1 oli murtautunut autoon, todennäköisesti lähellä Myyrmannia/juna-asemaa.
Jasonnn
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Jasonnn »

skoune kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 11:16 pm
...
Eikös ne häkeen soittaneet silminnäkijätkin teon nähneet (vaihtoehtoisesti yksikkömuoto), eli ei missään syvennyksessä tuo hakkaaminen tapahtunut.

Ja jos hyökkäys jne tapahtui tuolla mustaamallani paikalla, niin todellakin ihmettelen, miten ei 6 D rapusta ulos tullut rm ei olisi tapahtumaa havainnut jo ennen sinne roskikselle menoaan?
Yksi silminnäkijä on vain nähnyt hyökkäyksen poliisin mukaan. Sitä ei tiedetä onko uhri paennut tai tekijä esim. raahannut tajuttoman uhrin esim. tuonne syvennykseen jossa jatkanut tekoa. Joka tapauksessa aivan d rapun edessä uhri ja tekijä eivät ole voineet olla koska katoksessa käynyt ei ole nähnyt uhria tai tekijää uhrin kimpussa.
MrEhtivä

...

Totta.

6 D-rapun viereinen syvennys on pimeä yöllä. Jos rm tullut 6 D-rapusta, ainoa mahdollisuus miksi ei nähnyt hyökkääjää kunnolla... Hyökkääjän olisi pitänyt huomata rapun valot tai kuulla jonkun sieltä tulevan ajoissa ja lähteä karkuun. Rapunovelle tullessa rm nähnyt vain pakenevan hyökkääjän selän.

Lehdissä ja Poliisi kertonut hyökkäys tapahtunut 6 D-rapun ovella/edessä ja seuraavana päivänä oven eteen oli tuotu jo surunvalitteluja ja kukkia. (3-5m ovesta)
MrEhtivä

Jasonnn kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 11:22 pm
...

Yksi silminnäkijä on vain nähnyt hyökkäyksen poliisin mukaan. Sitä ei tiedetä onko uhri paennut tai tekijä esim. raahannut tajuttoman uhrin esim. tuonne syvennykseen jossa jatkanut tekoa. Joka tapauksessa aivan d rapun edessä uhri ja tekijä eivät ole voineet olla koska katoksessa käynyt ei ole nähnyt uhria tai tekijää uhrin kimpussa.
Poliisin mukaan tosiaan 1 silminnäkijä nähnyt hyökkäyksen ja roskismimmi vain pakenevan hyökkääjän.
Edellä olevissa viesteissäni kirjoitin vaihtoehdot miksi rm ei nähnyt hyökkäystä ja hyökkääjää kunnolla.
6 D-rapusta tullessa, hyökkääjä ehtinyt kääntyä pakoon ja rm näki vain selän.
Muista rapuista tullessa rm on säikyttänyt hyökkääjän ja ennen näköyhteyttä ehtinyt lähteä pakoon. Rm olisi nähnyt silloinkin vain hyökkääjän pakenevan vain takaa päin.

On myös mahdollista, jos rm olikin kauemmalla katoksella. Sieltä ei 6 D-rapun eteen näe suoraan ja rm ehkä nähnyt silloin hyökkääjän selän kun paennut lähikatoksen takaa kohti Louhelaa. (Olen ymmärtänyt kuitenkin että rm on ollut menossa 6 D-rapun vieressä olevaa katosta)
skoune
Rico Tubbs

Anteeksi nyt vaan, olen ajanut tässä takaa juuri sitä, että roskikseen menijä on käyttäytynyt oudosti ja voisi olla erittäin mahdollista, että tämä rm ei ole kertonut totuutta..
MrEhtivä

skoune kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 11:36 pm
Anteeksi nyt vaan, olen ajanut tässä takaa juuri sitä, että roskikseen menijä on käyttäytynyt oudosti ja voisi olla erittäin mahdollista, että tämä rm ei ole kertonut totuutta..
Tämä on minustakin hyvin mahdollinen teoria ja olen aikaisemmin S2 käytöstä ihmetellyt myös.
Periaatteessa hyökkääjä on voinut olla S2:le joku tuttu ihminen ja siksi S2 on käyttäytynyt oudosti. (motivaationa ettei "nähnyt" tekijää kunnolla voisi olla, pelko tai halu suojella tekijää)
skoune
Rico Tubbs

MrEhtivä kirjoitti: Ma Loka 21, 2024 11:27 pm
...

Totta.

6 D-rapun viereinen syvennys on pimeä yöllä. Jos rm tullut 6 D-rapusta, ainoa mahdollisuus miksi ei nähnyt hyökkääjää kunnolla... Hyökkääjän olisi pitänyt huomata rapun valot tai kuulla jonkun sieltä tulevan ajoissa ja lähteä karkuun. Rapunovelle tullessa rm nähnyt vain pakenevan hyökkääjän selän.

Lehdissä ja Poliisi kertonut hyökkäys tapahtunut 6 D-rapun ovella/edessä ja seuraavana päivänä oven eteen oli tuotu jo surunvalitteluja ja kukkia. (3-5m ovesta)
Nyt olen ihan ihmeissäni, täällähän on kerrottu, että hyökkäys tapahtui näkyvällä paikalla ja sn soitti häkeen, ja että roskikselle tuli joku ja hyökkääjä pelästyi ja lähti karkuun.
Ja minun mielestäni tämä joku rm tuli 6D rapusta ja todellakin näki tapauksen ...Miksi meni sinne roskikselle saakka, jos näki tuon hakkaamisen, kuten häkeen soittanutkin hlö. Ja miksi ei reagoinut siihen hakkaamiseen ja miksi ei ilmoittautunut tapauksen näkijäksi?
MrEhtivä

En muista missään mainitun että S2 olisi tullut juuri 6 d-rapusta (voin olla väärässä) Jos tuli sieltä 6 D-rapusta, hyökkääjän on pitänyt lähteä karkuun ennen kuin S2 tuli ulos 6 D-rapusta. Tässä tapauksessa S2 olisi nähnyt vain hyökkääjän selän, kuten on kertonut.

Ensimmäisistä lehtijutuista hyökkäyksen jälkeen, saa tosiaan käsityksen että S2 olisi säikyttänyt hyökkääjän kun S2 ollut jo lähikatoksella.
Tämä on miksi en voinut käsittää miksi S2 ei nähnyt hyökkääjää paremmin? S2 olisi seissyt silloin ihan vieressä missä uhri makasi.

Ensimmäisten lehtitietojen kertomuksen takia S2 käytöksestä tuli heti tunne ettei S2 puhu totta.

Myöhemmin annettu ymmärtää, S2 olisi ollut menossa katokselle. Ei ollut siellä kun hyökkäys oli vielä menossa vaan näki jo pakoon lähteneen hyökkääjän kun ehti ulos/katokselle.

Jos S2 vei kylmästi roskat tämän jälkeen, ei soittanut Poliisille ja oli "kadoksissa" useita päiviä tämän jälkeen.. Outoa sanoisin minä ja epäilyttävää. Tässä tapauksessa sanoisin että S2 tietää enemmän kun on kertonut ja tekee itsestään vähintään syyllisen avunantajan murhaan kun suojelee tekijää.

S2 on täytynyt olla tulossa rapussa kun hyökkääjä lähtenyt karkuun ennen kuin S2 pääsi ulos rapusta. Joku muu rappu A,B,C,E tai F jos sieltä S2 tuli, hyökkääjä on voinut kuulla rapunoven äänen tai askeleet ja lähtenyt karkuun. S2 päässyt roskakatokselle ja nähnyt pakenevan hyökkääjän vain takaa päin.
MrEhtivä

Kuvia Myyrmäentie 6 D rapun luota

1-kuva: Sininen x, 6 D-rapun edustasta kauemmalta katokselta katsottuna. Täältä ei näe rapun eteen missä hyökkäys tapahtui.

2.-kuva 6 D-rapun edusta, vieressä näkyy tämä syvennys. Sieltä hyökkää ei päässyt nopeasti yllättämään postinjakajaa. Syvennys on vielä oven saranapuolella.

3.-kuva tarkempi kuva syvennyksestä. Aika korkea kun huomio aidan myös, vaikea nopeasti sieltä tulla ylös.

6 D,5.jpg
6 D,5.jpg (84.02 KiB) Katsottu 372 kertaa
6 D,3.jpg
6 D,3.jpg (173.76 KiB) Katsottu 372 kertaa
D 6,2.jpg
D 6,2.jpg (183.63 KiB) Katsottu 372 kertaa
Kuvien kokoa rajattu sekä kohtuullistettu
-NILS-
Vastaa Viestiin