Sotilaspoliisi ampui koiran varuskunta-alueella

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Kätkä
Armas Tammelin

Re: Sotilaspoliisi ampui koiran varuskunta-alueella

Viesti Kirjoittaja Kätkä »

^ Vuodatuksesi yo kirjoitukseen ei vaan toimi. Hävisit.
Keplotteleva konna
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Keplotteleva konna »

Kätkä kirjoitti: Ma Loka 28, 2024 7:11 am ^ Vuodatuksesi yo kirjoitukseen ei vaan toimi. Hävisit.
En tiedä viittasitko minuun, mutta eikös tässä keississä koira ollut se häviäjä?
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Kätkä
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Kätkä »

Ehdit väliin. Tarkoitin: da-n7007. Ja tietysti koirakin kun omistaja ei osaa olla oikeanlainen eläimen haltija/omistaja.
lammas1
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

Minämies kirjoitti: Su Loka 27, 2024 6:21 pm
töölöläinen kirjoitti: Su Loka 27, 2024 4:52 pm
lammas1 kirjoitti: Su Loka 27, 2024 10:30 am Ehkä se sitten oli väärä paikka ulkoiluttaa koiraa. Itsestäni ei tunnu että on vain oikeuksia, tottakai on myös velvollisuuksia ja lakeja ja muita joita noudattaa pitää. Itsestäni kuitenkin ja luulen monesta muustakin tuntuvan että sotilaspoliisin nopea aseen käyttö on jotenkin pelottavaa. Täällä häntä kehutaan, entäpä jos olisi tappanut ihmisen samalla lailla, koska ilman kulkulupaa olisi alueella? Vai eikö heillä ole siihen oikeutta? entä jos tämä ihminen pelästyy ja tekee jotain hälyyttävää, kuten juoksee poi, ammutaanko? Siis aseen käyttö noin mietityttää ihmisiä. Itse olen kerran seissyt lähes puoli tuntia sotilaan edessä, joka vahti rynkyn kanssa ettei kukaan liiku. Kyllä silloinkin tuli mieleen että jos tuo saa jonkin kohtauksen, voi ampua koko rivin. Tästä aiheesta ei ehkä tällä osastolla tule enempää keskutella, kun ei kuulu varsinaiseen tapahtumaan.
Jos pelkää koiria, kannattaa vältellä koirapuistoja. Jos pelkää sotilaspoliiseja, kannattaa vältellä varuskunta-alueita.
Nyt lähtee tölikään terkkuja! Harvinaisen hyvä ja tyhjentävä vastaus.
Itse en juurikan pelkää koiria, vieraat arvaamattomat koirat ja joidenkin omistajien käytös koiriensa kanssa saa kyllä vähän arvelemaan koiran käytöstä. Tietenkin siis voin joutua koiran raatelemaksi tai tappamaksi ennenmin kuin sotilaspoliisin. Pitäisikö siis kantaa asetta varmuuden vuoksi. Sotilaspoliiseja en pelkää. Tapaus jossa vahdittiin rynkyn kanssa ei tapahtunut sotilasalueella eikä varuskunta alueella, vaan ihan yleisellä paikalla.
Minämies

Viesti Kirjoittaja Minämies »

^ Itse myöskin spollina armeijassa. Kiertovartiossa oli taittoperärynkyssä kovia, kun liikuttiin kaupungilla ja suattaapi olla, että olisin losauttanut kimppuun käyvän koiran, vaikka koirarakas olenkin.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Viitsisikö joku koiran ampumisesta ruikuttava kerrankin vastata siihen, että mitä sotilaspoliisin olisi tuossa tilanteessa sitten pitänyt tehdä, jos koiraa ei kerran missään nimessä muka saanut ampua? Siis ihan konkreettisesti että mitä olisi pitänyt tehdä, ei mitään "kyllä pitäisi osata hoitaa tuollainen tilanne paremmin" -lässytystä.
Rckhrd
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Rckhrd »

viivahattu kirjoitti: Ma Loka 28, 2024 9:47 am Viitsisikö joku koiran ampumisesta ruikuttava kerrankin vastata siihen, että mitä sotilaspoliisin olisi tuossa tilanteessa sitten pitänyt tehdä, jos koiraa ei kerran missään nimessä muka saanut ampua? Siis ihan konkreettisesti että mitä olisi pitänyt tehdä, ei mitään "kyllä pitäisi osata hoitaa tuollainen tilanne paremmin" -lässytystä.
No tietysti kaivaa se vinkulelu takataskusta ja alkaa heittelemään frisbeeta. Sehän jo tuli selväksi että koiralla oli niin tylsää että haukotteli ja tuli sen takia kohteliaasti hihasta nykäisten pyytämään leikkikaveria.
Private dick
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Private dick »

jokusen koira ressu kirjoitti: Su Loka 27, 2024 1:06 pm
Aikuinen mies, joka ei keksi mitään muuta tapaa vastata koiran hyökkäykseen kun ampuminen.
Ei voi kun ihmetellä.
Kerropa sitten mitä itse tekisit jos schäferi hyökkkää kimppuusi ja puree käteen ja olet aseeton?
Jannes
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Jannes »

Private dick kirjoitti: Ma Loka 28, 2024 10:18 am Kerropa sitten mitä itse tekisit jos schäferi hyökkkää kimppuusi ja puree käteen ja olet aseeton?
Mällää punttiinsa :D
Savusumu
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Savusumu »

Moni olettaa että koska kyseessä oli saksanpaimenkoira niin se oli potentiaalinen tappokone.

Tiedoksi vaan että kyseessä taitaa olla maailman yleisin rotu jota on jalostettu sohvasesseksi, lenkkikaveriksi, koiranäyttelyihin ja sitten vain marginaalinen osa varsinaiseen työkäyttöön viranomaisille ja harrastajille. Nämä koirat erottaa usein jo ihan ulkomuodon perusteella ja viranomaiset ei hanki koiriaan sohvasesse -tai showchampion suvuista koska ei kannata.

Suurin osa kadulla tallustavista sesseistä ei uskalla/ kykene kunnolla vahingoittamaan ihmistä. Ihan samoin kuin suurin osa ihmisistä ei kykene samaan kehään Mike Tysonin kanssa ilman hyviä geenejä ja ankaraa treeniä.

Toki koiranomistaja oli typerä mutta olen lähes varma että koira haukkasi jostain takista ja jäi epävarmana haukkumaan SPOLlin sivulle tai eteen ja että ampuja (joka varmaan liikaa nähnyt sotakoira harjoituksia) olisi saanut teleskooppipampulla karkotettua tämän kotikoiran 100 metrin päähän. Ja oliko niitä SPOLLEJa paikalla 1 vai 2 ? Jos tilanne niin vaarallinen niin miksi meni yksin paikalle ?
Rckhrd
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Rckhrd »

Onko nykyään koiranpaskassakin jotain loisia joka aiheuttaa muutoksia aivotoiminnassa vai mistä teitä sikiää?

Se on parempi sitten murtaa kallo ekalla kopautuksella, se koira ei välttämättä näet arvosta jos alkaa huitomaan pampulla.. Kas kun et ehdottanut että olisi reilun pelin nimessä saanut ainoastaan purra takaisin.

Ei siihen mitään geenejä ja ankaraa treeniä tarvita kun kyseessä on eläin joka toimii vaistojen mukaan. Yhtä vitun typerää sanoa ettei se ole ennen purrut tai ollut aggressiivinen, no tottakai kaikilla on se eka kerta.
Savusumu
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Savusumu »

Etkö nyt tajua että sohvasesset ei USKALLA purra kunnolla ?

Onhan se nyt naurettavaa että 5 poliisia makaa kadulla lasta purreen pitin päällä kun omistaja on jättänyt sen asuntoon jossa lukko rikki. ja se palautetaan omistajalle. Ja tässä oli omistaja perässä ja ammutaan samantien. Tämä ei minun elämääni heilauta mitenkään mutta vertaan sohvasesseä vähän kuin ekaluokkalainen olisi vastassa linkkuveitsen kanssa. Tuskin ammutaan nappia otsaan. Sillä teleskoopillakin voi tehdä vähän lievempiä temppuja kuin lyödä kalloa halki.
Rampsin Kari
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja Rampsin Kari »

Täysikasvuinen sakemanni ei nykyään ole enää suuri koira, noin 30-40kg. Onneton on sotapoliisin voimankäyttötaito, jos ei pysty ilman tuliasetta saamaan haltuun normikoiraa... :lol:
Siinä kätilö kauhusta kalpeni, kun minä tulin maailmaan...
ja sairaalalaskukin halpeni, pelkäs lääkäri vastuutaan...
HiljainenTodstaja
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja HiljainenTodstaja »

Mikäs se on spollin virka-ase? Rynkky vaiko joku muu? Oon funtsinu,että missä
vaiheessa on ase viritetty? Vai kuljetaanko ase ladattuna ja varmistin päällä?
Meinaan,jos hurtta hyökkää siinä tulee kiire vedellä kuti piippuun.
TosiJees
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja TosiJees »

HiljainenTodstaja kirjoitti: Ma Loka 28, 2024 4:40 pm Mikäs se on spollin virka-ase? Rynkky vaiko joku muu? Oon funtsinu,että missä
vaiheessa on ase viritetty? Vai kuljetaanko ase ladattuna ja varmistin päällä?
Meinaan,jos hurtta hyökkää siinä tulee kiire vedellä kuti piippuun.
Spolleilla varmaan joku taisteluhaulikko tai RK.
Vastaa Viestiin