Kai sinä ihan oikeasti ymmärrät, että tässä oli kyseessä SOTILASpoliisi, joka oli suorittamassa tarkistustehtävää varuskunta-alueella liikkuvan ulkopuolisen henkilön vuoksi. Mitäs luulet että esimies olisi tuumannut, jos spolle olisi jälkikäteen mennyt oman komentavan upseerinsa luo ja selittänyt että ei kai siinä, rupesin painimaan kaksi kertaa päälleni hyökänneen koiran kanssa kun en ampuakaan kehdannut, ettei kenellekään tulisi Internetissä paha mieli, vaikka vieraskielinen koiran omistajakin oli siinä vieressä ja vielä tarkistamatta, että mikä mies se on ja millä asialla? Tuskin olisi ainakaan kuntsaria tarjottu.jokusen koira ressu kirjoitti: Ma Loka 28, 2024 7:14 pmOttanut sen hallinta otteeseen ryhtynyt kokeilemaan sen kipukynnystä tai että miten kauan liikkuu kun ilma ei kulje.Private dick kirjoitti: Ma Loka 28, 2024 10:18 amKerropa sitten mitä itse tekisit jos schäferi hyökkkää kimppuusi ja puree käteen ja olet aseeton?jokusen koira ressu kirjoitti: Su Loka 27, 2024 1:06 pm
Aikuinen mies, joka ei keksi mitään muuta tapaa vastata koiran hyökkäykseen kun ampuminen.
Ei voi kun ihmetellä.
Kun koira kerran on kädessä kiinni laita toinen käsi koiran niskaan ja taita vähän. Voit myös lyödä joko päälaelle tai leuan alle kurkkuun.
Koiran selkäranka etenkin sakemannin ei kestä reipasta lyöntiä. Voit myös kaataa koiran allesi ja ryhtyä murjomaan sitä.
Tilanteestä riippuen tärkeintä on että itse muistat hengittää olla panikoimatta.
Huomioidaan se seikka että meillä on ollut koiria lähes aina. Ollut myös jaksoja kun olen tehnyt koiran kanssa töitä.
Joten en jännitä koiraa oli se minkä rotuinen vain. Kokoinen tai painoinen aina se tuntee kipua.
Tällä SPOL:lilla oli aivan varmasti myös sumutin ja tele. Molemmat olisivat käyneet tilanteeseen oikein hyvin.
Koiran kanssa otellessa tulee aika varmasti purruksi. Se on itsestä kiinni miten tilanne päättyy.
Mielestäni tämä on tyyppi esimerkki tehtävään soveltumattomasta henkilöstä joka hakee turvaa aseesta.
Tieto, taito ,tekniikka ja taktiikka hukassa. Minulla on neljänkymmen vuoden kokemus ampuma-aseista.
Harrastamisesta ja myös ammatissa käyttämisestä. Ja olen siitä mieltä, että tässä kohdassa tuli SPOL:lilta virhe arvio.
Sotilaspoliisi ampui koiran varuskunta-alueella
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
Re: Sotilaspoliisi ampui koiran varuskunta-alueella
-
da-n7007
Edelliselle.
Noh, sellainen sotilaspoliisi oli käyttänyt ammattitaitoaan ja varsinkin diplomatiaa. Sellainen käytös olisi ollut hyvää mainosta tästä pohjoisesta maasta, jossa syrjintä ja väkivalta ei ole tapana virantoimituksessa. Sellaiselle sotilaspoliisille olisin antanut isot taputukset. Ihan olisi ollut upseeriainesta.
Mutta, mutta...
Noh, sellainen sotilaspoliisi oli käyttänyt ammattitaitoaan ja varsinkin diplomatiaa. Sellainen käytös olisi ollut hyvää mainosta tästä pohjoisesta maasta, jossa syrjintä ja väkivalta ei ole tapana virantoimituksessa. Sellaiselle sotilaspoliisille olisin antanut isot taputukset. Ihan olisi ollut upseeriainesta.
Mutta, mutta...
-
Keplotteleva konna
- Perry Mason
Ikävä kyllä viranomaiset eivät toimi sen perusteella, että joku antaisi netissä aplodit. Käytti ammattitaitoaan siten kun kuuluikin.da-n7007 kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 9:18 am Edelliselle.
Mutta, mutta...
PS. Mielenkiintoista muuten nähdä, meneekö tämä koiran ampumisen käsittely sivumäärässä ohi Janne Puhakan keissistä. Vauhti on ainakin hyvä.
"Kunniaväkivaltaa vaikea torjua" -POLIISI-
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Ulkomaalaisten epäiltyjen osuuden kasvusta lähisuhdeväkivaltatapauksissa etenkin pääkaupunkiseudulla.
Lähes puolet Espoossa lähisuhdeväkivallasta epäillyistä ovat syntyneet ulkomailla.
Että oikein diplomatiaa päälle käyvän koiran kanssa, nyt en enää osaa sanoa onko kyseessä trollaus vai mielenterveysongelma. Ja mitä ihmeen syrjintää, meinaatko että sen takia ampui koiran kun kuuli ettei omistaja puhu suomea?da-n7007 kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 9:18 am Edelliselle.
Mutta, mutta...
Päinvastoin, tämä oli oikein hyvää mainosta sille ettei kannata hääriä sotilasalueilla.
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
Avaatko vielä vähän tarkemmin, että millaista tämä koiradiplomatia on ja missä sitä voi opiskella? Tilausta selvästi on mielin määrin, siinähän tekisi hyvää tiliä kun kiertäisi poliisilaitoksilla ja PV:llä kouluttamassa diplomaattista lähestymistapaa hyökkäävän koiran taltuttamiseen.da-n7007 kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 9:18 am Edelliselle.
Noh, sellainen sotilaspoliisi oli käyttänyt ammattitaitoaan ja varsinkin diplomatiaa.
-
Reppu ja reissu
- Susikoski
Tuo nyt ei ole nykypäivänä kovin tavoiteltava meriitti varsinkaan vanhempien aliupseereiden silmissä. Lähinnä paperin pyörittelijöitä tämän päivän upseerit lukuun ottamatta erkkareissa olevia ja lentopalvelusta suorittavia joita ei perus toimistomajuriin voi verrata muuta kuin siinä, että molemmat toki työskentelevät pv:lla upseerin virassa.
-
jokusen koira ressu
- Sabrina Duncan
Mitä jos kävisit katsomassa, että minkä näköisiä oikeuksia asioita sotapoliisilla on rauhan aikana.viivahattu kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 8:48 amKai sinä ihan oikeasti ymmärrät, että tässä oli kyseessä SOTILASpoliisi, joka oli suorittamassa tarkistustehtävää varuskunta-alueella liikkuvan ulkopuolisen henkilön vuoksi. Mitäs luulet että esimies olisi tuumannut, jos spolle olisi jälkikäteen mennyt oman komentavan upseerinsa luo ja selittänyt että ei kai siinä, rupesin painimaan kaksi kertaa päälleni hyökänneen koiran kanssa kun en ampuakaan kehdannut, ettei kenellekään tulisi Internetissä paha mieli, vaikka vieraskielinen koiran omistajakin oli siinä vieressä ja vielä tarkistamatta, että mikä mies se on ja millä asialla? Tuskin olisi ainakaan kuntsaria tarjottu.jokusen koira ressu kirjoitti: Ma Loka 28, 2024 7:14 pmOttanut sen hallinta otteeseen ryhtynyt kokeilemaan sen kipukynnystä tai että miten kauan liikkuu kun ilma ei kulje.Private dick kirjoitti: Ma Loka 28, 2024 10:18 am
Kerropa sitten mitä itse tekisit jos schäferi hyökkkää kimppuusi ja puree käteen ja olet aseeton?
Kun koira kerran on kädessä kiinni laita toinen käsi koiran niskaan ja taita vähän. Voit myös lyödä joko päälaelle tai leuan alle kurkkuun.
Koiran selkäranka etenkin sakemannin ei kestä reipasta lyöntiä. Voit myös kaataa koiran allesi ja ryhtyä murjomaan sitä.
Tilanteestä riippuen tärkeintä on että itse muistat hengittää olla panikoimatta.
Huomioidaan se seikka että meillä on ollut koiria lähes aina. Ollut myös jaksoja kun olen tehnyt koiran kanssa töitä.
Joten en jännitä koiraa oli se minkä rotuinen vain. Kokoinen tai painoinen aina se tuntee kipua.
Tällä SPOL:lilla oli aivan varmasti myös sumutin ja tele. Molemmat olisivat käyneet tilanteeseen oikein hyvin.
Koiran kanssa otellessa tulee aika varmasti purruksi. Se on itsestä kiinni miten tilanne päättyy.
Mielestäni tämä on tyyppi esimerkki tehtävään soveltumattomasta henkilöstä joka hakee turvaa aseesta.
Tieto, taito ,tekniikka ja taktiikka hukassa. Minulla on neljänkymmen vuoden kokemus ampuma-aseista.
Harrastamisesta ja myös ammatissa käyttämisestä. Ja olen siitä mieltä, että tässä kohdassa tuli SPOL:lilta virhe arvio.![]()
Jotenkin vain tuntuu siltä niin että ei taida olla edes niin laajoja kun poliisilla.
Mitä jos kävisit itse katsomassa, postasin muutama sivu taaksepäin niin ei tarvitse mennä sen mukaan miltä itsestä tuntuu.jokusen koira ressu kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 10:34 am Mitä jos kävisit katsomassa, että minkä näköisiä oikeuksia asioita sotapoliisilla on rauhan aikana.
Jotenkin vain tuntuu siltä niin että ei taida olla edes niin laajoja kun poliisilla.
Sotilasalueella hyökätään kahdesti vartiotehtävää suorittavan sotilaspoliisin kimppuun, eikä mitään oikeutta voimankäyttöön. Hoh-vitun-hoijaa...
HuutonauruaPrivate dick kirjoitti: Ma Loka 28, 2024 9:10 pmSamalla kun koira on sun kädessä kiinni 600kg puruvoimalla aiot yrittää tehdä jotain?!jokusen koira ressu kirjoitti: Ma Loka 28, 2024 7:14 pm
Kun koira kerran on kädessä kiinni laita toinen käsi koiran niskaan ja taita vähän.
Sinä et muuta tee kuin ulvot tuskasta kun kätesi luut rutisee.
Herranjumala mitä porukkaa täällä taas on. Ei tarvitse eikä kannata alkaa painimaan minkään koiran kanssa. Teleskoopin molemmista päistä kiinni ja torjut sillä hyökkäyksen ja kotikoira pakenee omistajansa selän taakse ja ei tarvitse lukea lööppejä lehdistä.
Aivan puuta heinää että tuollainen koira ei tuntisi kipua hyökätessään.
-
jokusen koira ressu
- Sabrina Duncan
Niin postasit sulla tuntuu ontuvan vain tuon tekstin tulkitseminen liittyen tähän asiaan.Rckhrd kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 10:49 amMitä jos kävisit itse katsomassa, postasin muutama sivu taaksepäin niin ei tarvitse mennä sen mukaan miltä itsestä tuntuu.jokusen koira ressu kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 10:34 am Mitä jos kävisit katsomassa, että minkä näköisiä oikeuksia asioita sotapoliisilla on rauhan aikana.
Sotilasalueella hyökätään kahdesti vartiotehtävää suorittavan sotilaspoliisin kimppuun, eikä mitään oikeutta voimankäyttöön. Hoh-vitun-hoijaa...
Siellä puhutaan riittävästä voimankäytöstä ja sen suhteuttamisesta tähän uhkaan.
Elikkä koira on mielestäsi niin iso uhka, että siihen tulee kohdistaa tappavaa, voimankäyttöä vai?
Miksi ei sotilaspoliisi osannut koirapuhejudoa!?
Olisi pitänyt rauhoittaa jekkuileva turre ensin ja sen jälkeen kysellä koiralta ja omistajaltaan, että mites nyt haluaisitte minun toimivan jotta turre ei enää minua yrittäisi raadella lisää?
Sitten kauniisti koirakuiskauksella kertoa turrelle, että olette nyt hieman väärässä paikassa, että sopisiko mitenkään jos haluaisitte mennä ulkoilemaan vähän kauemmas sotilasalueesta?
Toki lopuksi pyytää anteeksi aiheutettua traumaa jonka koira sekä omistajansa saivat sotilaspoliisin äkillisellä paikalle ilmestymisellä.
Olisi pitänyt rauhoittaa jekkuileva turre ensin ja sen jälkeen kysellä koiralta ja omistajaltaan, että mites nyt haluaisitte minun toimivan jotta turre ei enää minua yrittäisi raadella lisää?
Sitten kauniisti koirakuiskauksella kertoa turrelle, että olette nyt hieman väärässä paikassa, että sopisiko mitenkään jos haluaisitte mennä ulkoilemaan vähän kauemmas sotilasalueesta?
Toki lopuksi pyytää anteeksi aiheutettua traumaa jonka koira sekä omistajansa saivat sotilaspoliisin äkillisellä paikalle ilmestymisellä.
↑↑
Voimankäytösssä tarkoitetaan henkilöön elikä IHMISEEN kohdistuvasta, ja kun se on sallittua niin mitä luulet että koira eli ESINE + hätävarjelun kanssa sitten olisi? Ei oikeutusta vai?
Varmaan olet myös sitä mieltä että rattijuoppoja ja kaahareita ei saisi yrittää pysäyttää kun voi sitten katsoa rekkarista osoitteen ja omistajan nimen ja sitten vaikka maanantaiaamuna mennä pullapitkon kanssa juttusille.
Voimankäytösssä tarkoitetaan henkilöön elikä IHMISEEN kohdistuvasta, ja kun se on sallittua niin mitä luulet että koira eli ESINE + hätävarjelun kanssa sitten olisi? Ei oikeutusta vai?
Varmaan olet myös sitä mieltä että rattijuoppoja ja kaahareita ei saisi yrittää pysäyttää kun voi sitten katsoa rekkarista osoitteen ja omistajan nimen ja sitten vaikka maanantaiaamuna mennä pullapitkon kanssa juttusille.
Mitäpä jos ensin yrittäisit itse tuottaa selkokielistä tekstiä, ennen kuin alat neuvomaan muita luetun ymmärtämisessä/tulkitsemisessa.jokusen koira ressu kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 11:34 am Niin postasit sulla tuntuu ontuvan vain tuon tekstin tulkitseminen liittyen tähän asiaan.
Siellä puhutaan riittävästä voimankäytöstä ja sen suhteuttamisesta tähän uhkaan.
Elikkä koira on mielestäsi niin iso uhka, että siihen tulee kohdistaa tappavaa, voimankäyttöä vai?
Koira oli tässä tapauksessa tarpeeksi suuri uhka. Sotilaspoliisi teki aivan oikein ampuessaan koiran, ja niin olisi tehnyt kuka tahansa järkevä ihminen.
Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta; joutuu alentumaan niiden tasolle ja lopulta ne voittaa sut kokemuksella.
-
jokusen koira ressu
- Sabrina Duncan
Koska koira on esine?Rckhrd kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 11:48 amVoimankäytösssä tarkoitetaan henkilöön elikä IHMISEEN kohdistuvasta, ja kun se on sallittua niin mitä luulet että koira eli ESINE + hätävarjelun kanssa sitten olisi? Ei oikeutusta vai?jokusen koira ressu kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 11:34 amNiin postasit sulla tuntuu ontuvan vain tuon tekstin tulkitseminen liittyen tähän asiaan.Rckhrd kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 10:49 am
Mitä jos kävisit itse katsomassa, postasin muutama sivu taaksepäin niin ei tarvitse mennä sen mukaan miltä itsestä tuntuu.
Niin mielestäsi kuka tahansa taitamaton ja tehtävään soveltumaton henkilö koska tämän ratkaisun valossa näin on.
Saa siis tehdä hätäpäissään kyseenalaisia ratkaisuja toimia miten vaan kun ei ole mitään väliä. Sehän on vain esine.
-
Paikallaviivahattu
- Watson itse
Kyllä. Lain silmissä koira on varsinkin tuollaisessa tilanteessa esine. Eläinsuojelulaki koskee eläinten pitämistä tavalla, joka ei aiheuta niille tarpeetonta kärsimystä. Se ei päde tilanteeseen, jossa koira hyökkää varuskunta-alueelle tunkeutuneen ulkopuolisen tekemisiä tarkastamaan menevän sotilaspoliisin päälle. Se on siinä vaiheessa ihan yksi lysti, mitä koiraihmiset ruikuttavat, laki on aivan yksiselitteinen. Ja johan se nyt saatana olisikin, jos spetsnatsit voisivat vaan kävellä mihin tahansa varuskuntaan koirien kanssa ja mitään ei saisi tehdä, koska sesse on perheenjäsen. Yritä nyt ihan oikeasti vittu ajatella itsekin.jokusen koira ressu kirjoitti: Ti Loka 29, 2024 12:48 pm Koska koira on esine?
Niin mielestäsi kuka tahansa taitamaton ja tehtävään soveltumaton henkilö koska tämän ratkaisun valossa näin on.
Saa siis tehdä hätäpäissään kyseenalaisia ratkaisuja toimia miten vaan kun ei ole mitään väliä. Sehän on vain esine.