Miss Holmes #1 kirjoitti: Ma Marras 04, 2024 10:09 am
Okei, hyvä.
Ulrican laittamat ”elävät” PT vaan ei täsmää ja tuo ainoa kuollut on niin epävarma.
Tämähän on vain tätä etsintää.
Geni-maailmanpuusta löytyy haulla Päivi T....... osuma, jossa on isä T ja äiti tuntematon (Oksa) ja kaksi lasta poika tuntematon T ja tytär tuntematon T(-X)
Mä en ole tutustunut geniin. Pitää tutustua kunnolla.
Löytyykö sieltä siis 100% varmuudella, että tuo on juuri ensimmäinen vaimo ja Tn & In äiti.
Toisesta liitosta on isällä myös tytär ja poiks.
Mä en tiedä ovatko nuo Geni-tiedot olleet avoimemmat kun niitä sivun 129 paikkeilla tutkittiin. Nythän ovat tuntemattomia. Silloin on juurikin näkynyt, että P. Tikkanen os. Oksa ja haarukoimalla henkilö löytänyt Päivi etunimen. Ja myös vuosiluku 1951 tuolloin käynyt ilmi. Minä en ole nähnyt noita tietoja, mutta uskon, että on ansiokkaasti aikanaan tutkittu ja tuotu ketjuun. Mutta profiilissa ilmeisesti kuitenkin oli vain tieto etunimen ekasta kirjaimesta.
Kuollut 2022 henkilöstä ei osoitetietojen mukaan löydy aiempaa nimeä Oksa, tyttönimi usein näkyy osoiterekisteristä, kuolleen kohdalla näin ei näy. Tieto ei ole satavarma, mutta voi tulkita, että ei olisi äiti. Mutta ei tähänkään voi täysin luottaa. Mutta ei ole selvinnyt, että kuolleen tyttönimi olisi tai ei olisi varmuudella Oksa.
Kielenkääntäjä PT on syntynyt 1959, ei voi olla äiti. Hän on todennäköisesti P***o Tikkasen (myös s. 1959) vaimo, eli olisiko joku muu sukulainen tai tn isän veljen vaimo. Ei kuitenkaan äiti.
Päivi Oksa -niminen on tehnyt lastenkirjoja aiemmin tai kuvittanut, ei ole myöskään ilmeisesti äiti, liian nuori omien tutkimuksien johdosta. Hänellä on kirjailijaprofiili netissä, kyselin asiaa toisaalta, mutta vahvistusta ei ole.
Timo Tikkasen ja P. Oksan vihkimiskuulutus HBL tai avioeropäätös voisi jotakin vahvistusta antaa äidistä, mikä on koko nimensä etu- ja sukunimineen ja vahvistettu syntymävuosi ja elossaolo. Tai sitten joku asian vahvistaisi palstalle. Jollakin tietoa varmasti on, vaikka Tikkasen ala-asteen ajoilta.