Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
kantavapalju
Rico Tubbs

Re: Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Viesti Kirjoittaja kantavapalju »

pokkapitää kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 9:33 am Kastehelmi jälleen vetää tilanteen hyvin pakettiin vaikka toinen toimittaja levittääkin vahvistamatonta huhua P-Korean joukoista rintamalla.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/9fb ... 6fea80190c
Venäjä uhkaa Ukrainaa nyt monesta suunnasta – Asiantuntija: Tähän se voi pahimmillaan johtaa
Löisitkö itse vetoa 1000e että niitä ei ole rintamalla , vaikka ei ole vielä asiaa vahvistettu ?
Pikkuryssät Pietarissa näkee pahaa unta, Venäjä on rajamaa ja Suomi valtakunta.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja pokkapitää »

Voisin lyödä koska jos näin tapahtuu niin puolustusyhteistyön pykälän käyttöönotto kyllä tiedotetaan.
En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.

OnyxPhoenix
kiinnostunut5
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut5 »

:D Aika epätodennäköistä että asiasta tiedottaisi venäjä tai p-korea mitään, venäjällähän tulee istumista pelkästään sodan kutsumisesta sodaksi julkisesti ja toinen osapuoli ei sen avoimempi ole vapaalle puheelle.

Itse lyön vetoa sen puolesta että asia vahvistuu kun Ukraina ottaa sotavankeja jotka puhuvat koreaa.
Anoteus
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Anoteus »

^
Näin ei tule tapahtumaan, koska venäläiset ampuvat ne ja laittaa väärät passit, missä lukee joku uiguuri tai Mongolia
Even Steven

Viesti Kirjoittaja Even Steven »

Paul vs Tyson matsia tässä venailen ja selatessa huomasin ilouutisen. Mikäli paikkansa pitää.
Samira kirjoitti: Pe Syys 27, 2024 7:23 pm Venäjän puolia pitävillä keskustelijoilla on varmasti tähän joku pseudofiksu vastaus.
Screenshot_20241116_033745.jpg
Screenshot_20241116_033745.jpg (73.18 KiB) Katsottu 424 kertaa
Kuvan kokoa kohtuullistettu
-NILS-
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Even Steven kirjoitti: La Marras 16, 2024 3:40 am Paul vs Tyson matsia tässä venailen ja selatessa huomasin ilouutisen. Mikäli paikkansa pitää.
Samira kirjoitti: Pe Syys 27, 2024 7:23 pm Venäjän puolia pitävillä keskustelijoilla on varmasti tähän joku pseudofiksu vastaus.
Kumma homma että neuvottelupöytä nyt maistuisikin. Ensimmäisenä työnään Ukrainan tulee muuttaa perustuslakiaan että neuvotteluita voidaan edes harkita.

Syynä Ukrainan halukkuuteen on se että Ukrainan armeija on luhistumassa kun Venäjä aloitti uuden rintaman pohjoisessa.

En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.

OnyxPhoenix
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Vaikuttaa siltä että Ukrainaan ollaan järjestämässä vallanvaihtoa vaalejen muodossa. Spekulaationa on että Zelenskyin tilalle vaihdetaan Valerii Zaluzhnyi. Vaalit olisi tarkoitus järjestää ensivuoden toukokuussa.

OnyxPhoenix
kiinnostunut5
Jane Marple

Aika kyseenalaiset vaalejet jos ryssä miehittää sitä osaa maasta mitä tällä hetkellä. Nyt ei kuitenkaan ole kyseessä mikään venäjä.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

kiinnostunut5 kirjoitti: La Marras 16, 2024 7:26 pm Aika kyseenalaiset vaalejet jos ryssä miehittää sitä osaa maasta mitä tällä hetkellä. Nyt ei kuitenkaan ole kyseessä mikään venäjä.
No vaikea sanoa mutta näin länsimedia nyt kirjoittaa

https://www.removepaywall.com/search?ur ... le-in-2025
Volodymyr Zelensky faces a power struggle in 2025

OnyxPhoenix
kiinnostunut5
Jane Marple

Aika näyttää, niinkuin tähänkin asti monta ennustusta.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Ukrainan viimeisin aseapupaketti saapui Odessaan

OnyxPhoenix
Even Steven

Alkaa olla melkoinen pula päällä.

Solttuetsivä
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Solttuetsivä »

Even Steven kirjoitti: Su Marras 17, 2024 2:25 am Alkaa olla melkoinen pula päällä.
Ukraine confirms mobilization of people with HIV and tuberculosis
https://t.me/No_BS_NewS/185510
Eiköhän samat kriteerit ole kaikissa asevoimissa nykyisin.

Oireeton HIV-tartunnan saaneet tai sairauden vakaat tilat voivat suorittaa asepalveluksen Ukrainan puolustusvoimissa, mutta jokainen tapaus arvioidaan yksilöllisesti riippuen taudin vaikutuksesta henkilön toimintakykyyn.
Tämän ilmoitti puolustusministeriön tiedottaja Dmytro Lazutkin telegram-lähetyksen aikana.

Lazutkinin mukaan HIV-tartunnan saaneiden kelpoisuuskriteerit riippuvat taudin vaiheesta.
Oireeton hiv-kantajan tai sairauden vakaa tila voi suorittaa asepalveluksen ja suorittaa maanpuolustukseen liittyviä tehtäviä.
Jos HIV on kuitenkin immuunialikompensaatiovaiheessa, tällaiset henkilöt soveltuvat vain kotirintamapalveluun.
Samaan aikaan ne, joiden sairaus on johtanut immuunivasteen heikkenemiseen, julistetaan palveluskelvottomiksi ja suljetaan pois sotilasrekisteristä.

Tuberkuloosipotilaille on myös selkeät kriteerit.
Jos henkilöllä on aktiivinen tuberkuloosi ja mykobakteerien vapautuminen tai keuhkokudos hajoaa, hänet julistetaan automaattisesti asepalveluskelvottomaksi.
Terveysministeriö on tarkasti määritellyt ehdot, joilla tuberkuloosipotilaat voivat suorittaa asepalveluksen tai olla suorittamatta.

The Ministry of Defense confirmed that people with HIV and tuberculosis can be mobilized
https://fact-news.com.ua/en/the-ministr ... zed-video/
Even Steven

Ai tuotakin piti lähteä vielä puolustelemaan ja sitten ollaan niin kuin "Iso H" olisi joku koronan tapainen flunssa. Olen melko varma, että jolla kulla viiraa vintissä. Teihin uppoa veitsi niin kuin vanhaan ihmiseen.
kantavapalju
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja kantavapalju »

Even Steven kirjoitti: Su Marras 17, 2024 10:12 am Ai tuotakin piti lähteä vielä puolustelemaan ja sitten ollaan niin kuin "Iso H" olisi joku koronan tapainen flunssa. Olen melko varma, että jolla kulla viiraa vintissä. Teihin uppoa veitsi niin kuin vanhaan ihmiseen.
Eikö tuo ole vain faktaa , eikä puolustelua ?
Pikkuryssät Pietarissa näkee pahaa unta, Venäjä on rajamaa ja Suomi valtakunta.
Vastaa Viestiin