Laitan tähän oman "huomioni" Ullis-ketjusta. Nyt siellä on "ansioituneet" sukututkijat ja kääntäjä- ja kirjallisuusekspertit MissH ja Ulrica vauhdin hurmassa fantasi-genreen puolella. Jotain rajaa sentään. Olisiko hyvä heidänkin vähän levätä?vanhavakanssi kirjoitti: La Marras 02, 2024 10:13 amUlrica kirjoitti: Pe Loka 11, 2024 6:47 am Tehty huomio yleisesti kääntäjän kirjoitustyylistä boldata osa viestistä ja korjata toiseen kirjoitusvirheitä ja todettu olevan ns kääntäjän ammattitauti. Mitä ei esim psykiatrit, lääkärit tee.
Vrt kääntäjä pt boldaukset.
https://xn--kntjmestari-l8aacb.fi/km/mi ... tulokseen/
Pohdittu ainoastaan kieli-ihmisten erikoista kirjoitustyyliä, mitä muilla ammattikunnilla ei näytä olevan.
Kirjoitettu huomio uudelleen lautamiehiin.
---------
Huomio ollut esillä jo aiemmin Ulrican esiin nostamana.
Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin
Re: Ehdotan uutta ketjua Tikkasen huumeet & psykoosi keskusteluihin
- paccasucco
- Axel Foley
Skoune rakas, en tiedä, mutta toissapäivänä tuli viivyttyä maastossa koko päivän ajan. 24 tuntia ja silleen. Talviteltta ja rinkka olivat mukana. Kivaa oli.
24 tuntia ja 24 kilometriä. Mielenkiintoinen yhteensattuma.

Maksalaatikko on helpompi käsittää, kuin rakkaus- Seppo Räty
Nyt kun sanoit..Murhasta Tuli Totta kirjoitti: La Marras 02, 2024 12:17 am MH kun laitoit kuvaparit RT-ketjuun, niin bingo! Yhdennäköisyys on huomattava, ikä sopii, hänellä on fb-n mukaan lapsenlapsia. Ammatti kääntäjä, joka tykkää boldata. Yhtäkkiä alkaa itselläkin lamppu syttymään, miksi talvella niin suuri tarve puolustella Bobi-raasua![]()
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Ärsyttää, että asia kääntyi taas äidistä pois.
Äärimmäisen oleellinen asia, josta taas siirryttiin pois.
Ulrica! Palaa tietoinesi.
Mä koitin ”ohittaa” oudon kommenttisi, mutta palaa selventämään.
Onko tutkimuksiesi mukaan äidillä sisaruksia?
Äiti Äiti Äiti
Suurin mysteeri!
Äärimmäisen oleellinen asia, josta taas siirryttiin pois.
Ulrica! Palaa tietoinesi.
Mä koitin ”ohittaa” oudon kommenttisi, mutta palaa selventämään.
Onko tutkimuksiesi mukaan äidillä sisaruksia?
Äiti Äiti Äiti
Suurin mysteeri!
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
En ole skoune, mutta vastaan silti.paccasucco kirjoitti: Pe Marras 08, 2024 10:49 pm Skoune rakas, en tiedä, mutta toissapäivänä tuli viivyttyä maastossa koko päivän ajan. 24 tuntia ja silleen. Talviteltta ja rinkka olivat mukana. Kivaa oli.
![]()
Mä ”viivyttelen” tuolla metsässä koiran kanssa päivittäin sen 2 x 30 min vähintään.
Meillä ei kannata kovasti yöpyä metsässä pikkukoiran kanssa, koska taas on ollut susi- ja nyt myös ilves- havaintoja.
Arvostan yöpymisiäsi
- Yrjö Yrjönpoika
- Alibin Kestotilaaja
Pitäis varmaan hankkia koira, että tulis viipyiltyä välillä metsässäkin. Täällä tzadissa ei ole edes petoja, on vaan shushia ja elviksiä.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Marras 13, 2024 11:29 pm
Mä ”viivyttelen” tuolla metsässä koiran kanssa päivittäin sen 2 x 30 min vähintään.
Meillä ei kannata kovasti yöpyä metsässä pikkukoiran kanssa, koska taas on ollut susi- ja nyt myös ilves- havaintoja.
X X X X X
Siellä missä minä asun ei ole noitakaan ..ja olen allerginen koirille ja kissoille ja niitten omistajille...ja lähimetsäkin on hakattu omistajan matkakassan kartuttamiseksi ...Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Marras 14, 2024 11:25 pmPitäis varmaan hankkia koira, että tulis viipyiltyä välillä metsässäkin. Täällä tzadissa ei ole edes petoja, on vaan shushia ja elviksiä.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Marras 13, 2024 11:29 pm
Onks Ata näkynyt ?paccasucco kirjoitti: Pe Marras 08, 2024 10:49 pm Skoune rakas, en tiedä, mutta toissapäivänä tuli viivyttyä maastossa koko päivän ajan. 24 tuntia ja silleen. Talviteltta ja rinkka olivat mukana. Kivaa oli.
![]()
-
vanhavakanssi
- Jane Marple
Kun tunnelma tiivistyy, niin BOLDAUKSET hyppäävät esiin...
-
Murha Pajatso
- Alibin satunnaislukija
Kertokaa mulle miten ihmeessä T voi vasta likimain jokaikiseen ketjun kommenttiin? Onko tää joku uusi juttu, kun en ole vastaavaa muissa seuraamissani ketjuissa huomannut? Raskasta luettavaa ja syy minimaalisen vähäisiin omiin spekuihin tai kommentteihin.
-
vanhavakanssi
- Jane Marple
Motiivit voivat olla monenlaisia ja varmasti jokainen voi päätellä mitä ne voivat olla.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Mä toistan mun hokemaa

”Olisin niiiiiin talviloman tarpeessa”
En ymmärrä syytä tarinoille, jotka kerta toisensa jälkeen johdattaa keskustelua pois käsissä olevasta aiheesta.
Olen itse niin pöljä, että lähden siihen välillä mukaan.
…..voi minua….
Pitää pysyä ryhdissä
”Olisin niiiiiin talviloman tarpeessa”
En ymmärrä syytä tarinoille, jotka kerta toisensa jälkeen johdattaa keskustelua pois käsissä olevasta aiheesta.
Olen itse niin pöljä, että lähden siihen välillä mukaan.
…..voi minua….
Pitää pysyä ryhdissä
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Siinäpä vetästään taas super-positiivisella asenteellaskoune kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 9:49 amSiellä missä minä asun ei ole noitakaan ..ja olen allerginen koirille ja kissoille ja niitten omistajille...ja lähimetsäkin on hakattu omistajan matkakassan kartuttamiseksi ...Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Marras 14, 2024 11:25 pmPitäis varmaan hankkia koira, että tulis viipyiltyä välillä metsässäkin. Täällä tzadissa ei ole edes petoja, on vaan shushia ja elviksiä.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Marras 13, 2024 11:29 pm
Suosittelen metsää/ luontoa kaikille. Myös siellä pääkaupungissa.
Ei tarvitse matkata kuin hetki esim vanhaa Porintietä ja jo löytyy metsää ja luontoa
https://www.luontoon.fi/nuuksio
Arvoisa MissHoo, miksi vastailet minun toisille nikeille lähettämiin vastauksiin?Miss Holmes #1 kirjoitti: La Marras 16, 2024 1:54 amSiinäpä vetästään taas super-positiivisella asenteella👍skoune kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 9:49 amSiellä missä minä asun ei ole noitakaan ..ja olen allerginen koirille ja kissoille ja niitten omistajille...ja lähimetsäkin on hakattu omistajan matkakassan kartuttamiseksi ...Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Marras 14, 2024 11:25 pm
Pitäis varmaan hankkia koira, että tulis viipyiltyä välillä metsässäkin. Täällä tzadissa ei ole edes petoja, on vaan shushia ja elviksiä.
Ei tarvitse matkata kuin hetki esim vanhaa Porintietä ja jo löytyy metsää ja luontoa🌲🍃🐿️🦌☘️…ehkä jopa karhukin🙈
Lisäksi minä suosittelisin sinua osallistumaan sukututkimuksen alkeiskurssille. Vaihteeksi voisit myös googlailla mitä allergiat aiheuttavat esimerkiksi koirille ja kissoille altistuneille henkilöille. Ja vielä lisäksi voisit miettiä, miten kaikki eivät voi (kuka mistäkin syistä) liikkua metsään (ei autoa, julkisilla matkustaminen mahdotonta jne).
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Skounen olisi hyvä mennä metsään, vaikka vähän pidemmäksi aikaa. Veikkaan, että sekavat horinat loppuisivat jossain vaiheessa.Miss Holmes #1 kirjoitti: La Marras 16, 2024 1:54 amSiinäpä vetästään taas super-positiivisella asenteellaskoune kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 9:49 amSiellä missä minä asun ei ole noitakaan ..ja olen allerginen koirille ja kissoille ja niitten omistajille...ja lähimetsäkin on hakattu omistajan matkakassan kartuttamiseksi ...Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Marras 14, 2024 11:25 pm
Pitäis varmaan hankkia koira, että tulis viipyiltyä välillä metsässäkin. Täällä tzadissa ei ole edes petoja, on vaan shushia ja elviksiä.
Ei tarvitse matkata kuin hetki esim vanhaa Porintietä ja jo löytyy metsää ja luontoa…ehkä jopa karhukin
Mitä te dorkat dorkailette?