Annelin tekemisistä ei ole kukaan pystynyt tekemään sen kaltaista selontekoa, että voisi osoittaa totuuden niistä teoista. Se on tämän Ulvilan murhan yksi olennaisimmista seikoista. Esimerkiksi vaikka se, että Anneli Auer kertoo käyneensä koittamassa Jukan pulssia kodinhoitohuoneen ja suihkuhuoneen kautta. Ja tähän kertomukseen Kuolemannaakka esittää varmennuksena sen, että Jukan olkapäästä löytyy jälki joka vastaa kertomusta. Ei pulssia olkapäästä tunnustella - vaan kaulalta, mutta sieltä ei tunnustelun jälkiä ilmeisesti löytynyt. Sitten vielä se olennaisin kysymys - miksi Anneli Auer meni sieltä suihkuhuoneen kautta pulssia tunnustelemaan? Järkevintä ja nopeinta olisi ollut mennä suoraan huoneen puolelta auttamaan.Pieni liekki kirjoitti: Pe Marras 15, 2024 7:43 pm .........................
........................................
............ Olen itse tutkinut tätä tapausta niin pitkään ja hartaasti, että minulta löytyy riittävästi todistusaineistoa pystyäkseni osoittamaan totuuden Annelin tekemisistä. Ja, jos minä olen pystynyt siihen, niin siihen on pystynyt useampi muukin henkilö. Tämä tapaus on tutkittu meidän maallikkotutkijoiden keskuudessa niin pitkälle, että käsittääkseni poliisin olisi helppo jatkaa tapauksen työstämistä, mikäli tahtotila viranomaisten keskuudessa olisi riittävä tunnustamaan Ulvilan murhan alkututkinta hyvin ja huolellisesti tehdyksi sekä palata käymään läpi Joutsenlahden tutkintatiimin aikaansaannoksia unohtaen kesän 2008 jälkeen tehdyt kaikki höpöhöpötutkimukset.
Alun tutkinta Juha Joutsenlahden johdolle vei tutkimukset todella kapealle uralle. Keskityttiin ulkopuoliseen murhaajaan ja unohdettiin murhatutkinna keskeinen ydin - murhaaja tulee läheltä.
Kovasti on tietty joukko tehnyt epäilyjä ja erinäisiä "tutkimuksia", mutta se keskeinen - murhapaikan tutkimukset on jäänyt vaillinaisiksi. Syy on mitä todennäköisimmin osaamisen puute ja/tai asennoituminen siihen, että paikalla on täytynyt olla Anneli Auerin kertoma "hupparihemmo".
Ikkunasta sisään tuleminen on epätodennäköinen, koska oven saisi auki myös koputtamalla. Lapsen kertomus kaksivaiheisesta ikkunan rikkomisesta on mielenkiintoinen.
Kenkien verijäljet on epäaitoja - ja syntyy vaikutelma, että ne on leimattu lattiaan. Jokaisen kengän jättämän jäljen päälle on tippunut myös tippuverta ja kengänpohjan jättämässä jäljestä puuttuu kärjen jättämä jälki. Kengän kärki saa kävellessä ja ennekaikkea nopeasti poistuessa voimakkaimman painon lattiaan. On täysin käsittämätöntä, että se kärjen jättämä jälki puuttuu.
En ollenkaan usko, että poliisikoiran kanssa talon ympäristöä tutkinut poliisi olisi jotenkin luovuttanut pihalla ja todennut, että ambulanssimiehet on sotkeneet pihan. Tottakai hän on käynyt koiran kanssa ympäristöä laajemmin. Miksi koira ei verijälkeä löytynyt? Sen vuoksi, koska kukaan ei ole verisillä kengillä tontilta poistunut.