Tekevät URSA:n mukaan sitä parempaa propagandaa. Onko tämä juuri sitä?Brass kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 1:26 pm Ukrainalaiset eivät ole sorarikollisia ryssiä, vaan toimivat sääntöjen mukaan.
Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta
-
Even Steven
Re: Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta
-
OnyxPhoenix
- Angus MacGyver
Ai siitä kun Gorbatshoville ei tosiaankaan luvattu ettei NATO voisi laajeta Varsovan liiton alueelle? Gorbatshovin mukaan siitä ei ollut edes puhetta, saati sitten että olisi kirjattu minkäänlaista sopimusta.Even Steven kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 8:58 pmKaikki alkoi vuonna 1990.OnyxPhoenix kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 3:17 amEihän se aavistamatta tuosta vaan alkanut, vaan Putte keräsi joukkoja kuukausikaupalla rajalle ennen hyökkäystä. Sitä ennen oli valmistellut Venäjän sisäistä toimintakykyä sotaan jo vuosia.Even Steven kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 2:20 am Putesta? Monta vuotta olet ollut ja olet yhä siinä uskossa, että tämä on raaka ja laiton yhdestä miehestä johtuva hyökkäyssota, joka alkoi aavistamatta tuosta vaan. Ei se ole niin yksinkertaista. Öitä.
NATO tosin lupasi olla menemättä (entisen) itä-Saksan alueelle sillä aikaa kun Neukut vetävät joukkonsa sieltä pois.
Jos jotain on paperilla, se on vuoden 1997 NATO-Russia Founding Act:
Sen mukaan jokaisella maalla on luontainen oikeus valita keinot oman turvallisuutensa takaamiseksi.. Eli ei minkäänlaista estettä kirjattu NATOn laajentumiselle.
https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA344091.pdf• respect for sovereignty, independence and territorial integrity of all
states and their inherent right to choose the means to ensure their
own security, the inviolability ofborders and peoples' right of
self-determination as enshrined in the Helsinki Final Act and other
OSCE documents;
-
Even Steven
En tiedä kuka petti ja kenet mutta petti kuitenkin. Jotkut pettivät itsensä.OnyxPhoenix kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:18 pm
Sen mukaan jokaisella maalla on luontainen oikeus valita keinot oman turvallisuutensa takaamiseksi.. Eli ei minkäänlaista estettä kirjattu NATOn laajentumiselle.
Did NATO ‘betray’ Russia by expanding to the East?
Ukraine crisis
RUSSIA
The Kremlin claims the West broke a promise it made in the 1990s not to expand NATO, and is now using this claim to justify threats to invade Ukraine.
https://www.france24.com/en/russia/2022 ... o-the-east
-
OnyxPhoenix
- Angus MacGyver
^ Niin, Kreml väittää.
Tuossahan Gorbatshov juuri kertoo että NATOn laajentumisesta Varsovan liiton alueelle ei käyty niin minkäänlaista keskustelua ja vielä vähemmän tehtiin mitään sopimuksia.
Vuonna 1997 tehtiin NATO-Russia Founding Act, jossa ei ole kirjattu minkäänlaisia rajoitteita NATOn laajentumiselle, päin vastoin kirjattiin että mailla on oikeus itse valita keinot oman turvallisuutensa takaamiseksi.
https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA344091.pdf
Kysymys kuuluu, oletko sinä mennyt ryssien ja "asiantuntijoiden" kuten Jeffrey Sachs, vipuun..
Tuossahan Gorbatshov juuri kertoo että NATOn laajentumisesta Varsovan liiton alueelle ei käyty niin minkäänlaista keskustelua ja vielä vähemmän tehtiin mitään sopimuksia.
Vuonna 1997 tehtiin NATO-Russia Founding Act, jossa ei ole kirjattu minkäänlaisia rajoitteita NATOn laajentumiselle, päin vastoin kirjattiin että mailla on oikeus itse valita keinot oman turvallisuutensa takaamiseksi.
https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA344091.pdf
Kysymys kuuluu, oletko sinä mennyt ryssien ja "asiantuntijoiden" kuten Jeffrey Sachs, vipuun..
Viimeksi muokannut OnyxPhoenix, Ma Marras 18, 2024 9:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Even Steven
Onhan tuosta juttua vaikka kuinka paljon. Siitä syystä en purematta tällasia niele.OnyxPhoenix kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:25 pm ^ Niin, Kreml väittää.![]()
In his annual end-of-year press conference in Moscow in December, Putin accused NATO of deceiving Russia by giving assurances in the 1990s that it would not expand “an inch to the East” — promises made to Soviet leader Mikhail Gorbachev during negotiations between the West and the Soviet Union over German unification, the Russian leader said.
“They cheated us — vehemently, blatantly. NATO is expanding,” Putin said. He cited former U.S. Secretary of State James Baker as Exhibit One in his indictment and quoted a remark Baker made to Gorbachev in 1990, saying, “NATO will not move one inch further east.”
https://www.voanews.com/a/russia-putin- ... 92427.html
-
OnyxPhoenix
- Angus MacGyver
^ Ai sinä uskot ennemmin Putinia, kuin sitä mitä Gorbatshov itse kertoo, joka oli itse paikalla? Minkäänlaista dokumentaatiota ei ole sellaisista neuvotteluista mikä käsittelisi NATOn laajentumista Varson liiton maihin, aivan kuten Gorbatshov itse totesi.
Ja miksi tällaista laajentumisen estoa ei sitten kirjattu NATO-Russia Founding Act:iin vuonna 1997? Kerro se.
Se on kuitenkin uudempi tapahtuma kuin 1990, ja mustaa valkoisella.
Ja miksi tällaista laajentumisen estoa ei sitten kirjattu NATO-Russia Founding Act:iin vuonna 1997? Kerro se.
Se on kuitenkin uudempi tapahtuma kuin 1990, ja mustaa valkoisella.
Viimeksi muokannut OnyxPhoenix, Ma Marras 18, 2024 9:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Even Steven
Tuolta löytyy mitä on sanottu ja mitä ei.OnyxPhoenix kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:31 pm ^ Ai sinä uskot ennemmin Putinia, kuin sitä mitä Gorbatshov itse kertoo, joka oli itse paikalla? Minkäänlaista dokumentaatiota ei ole sellaisista neuvotteluista mikä käsittelisi NATOn laajentumista Varson liiton maihin, aivan kuten Gorbatshov itse totesi.
Record of conversation between Mikhail Gorbachev and James Baker in Moscow. (Excerpts)
https://nsarchive.gwu.edu/document/1611 ... on-between
- Liitteet
-
- Screenshot_20241118_213348.jpg (194.84 KiB) Katsottu 710 kertaa
-
OnyxPhoenix
- Angus MacGyver
Missään ei puhuta Varsovan liiton maista. NATO tosin lupasi olla menemättä itä-Saksan alueelle sillä aikaa kun NL vetää sieltä joukkonsa pois 4 vuoden siirtymäajalla.
Kysyn uudestaan. Miksi tällaista laajentumisen estoa ei sitten kirjattu NATO-Russia Founding Act:iin vuonna 1997, joka on uudempi sopimus joka nimenomaan sallii jokaisen maan itse päättää asiasta, ja joka on sopimus mustaa valkoisella? Kerro se.
- pokkapitää
- Neuvoja-Jack
Jännä homma kuinka yksi nimimerkki on ottanut tehtäväkseen kiistää tämän dokumentoidun faktan siitä että NATO lupautui olemaan laajentumatta Itään kun Saksoista saatiin sopimus aikaiseksi. Tämä lupaushan on toki sotinut sitä yleistä poliitikkojen linjaa vastaan että mitään sopimuksia ei muka koskaan tehtyOnyxPhoenix kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:18 pmAi siitä kun Gorbatshoville ei tosiaankaan luvattu ettei NATO voisi laajeta Varsovan liiton alueelle? Gorbatshovin mukaan siitä ei ollut edes puhetta, saati sitten että olisi kirjattu minkäänlaista sopimusta.Even Steven kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 8:58 pmKaikki alkoi vuonna 1990.OnyxPhoenix kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 3:17 am
Eihän se aavistamatta tuosta vaan alkanut, vaan Putte keräsi joukkoja kuukausikaupalla rajalle ennen hyökkäystä. Sitä ennen oli valmistellut Venäjän sisäistä toimintakykyä sotaan jo vuosia.
NATO tosin lupasi olla menemättä (entisen) itä-Saksan alueelle sillä aikaa kun Neukut vetävät joukkonsa sieltä pois.
https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA344091.pdf• respect for sovereignty, independence and territorial integrity of all
OSCE documents;
Tämä vaikka nuo dokumentit on tännekkin palstalle useasti tarjoiltu.
https://www.historynewsnetwork.org/arti ... wouldnt-ex
Documents show Gorbachev was assured US wouldn't expand NATO into Central and Eastern Europe
Täältä sitten USA:n kansallisen arkiston taltioimia dokumentteja joista löytyy myös tuo lupaus olla laajentumatta .
https://nsarchive.gwu.edu/briefing-book ... ders-early
NATO Expansion: What Gorbachev Heard
Viimeksi muokannut pokkapitää, Ma Marras 18, 2024 9:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.
OnyxPhoenix
OnyxPhoenix
-
QwertyKeyboard
- Javier Pena
Ruotsin ja Latvian välinen data kaapeli on katkennut.
Liettuan ja Ruotsin välinen kaapeli poikki
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/aa8 ... eeca621172
Liettuan ja Ruotsin välinen kaapeli poikki
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/aa8 ... eeca621172
-
OnyxPhoenix
- Angus MacGyver
Ei NATO mitään sopinut vaan Baker sanoi yhden lauseen joka on käännetty joksikin koko NATOa ja itä-Euroopan maita koskevaksi "lupaukseksi". Lause ei ole mikään sopimus siitä että NATO ei koskaan laajene (entisen) Varsovan liiton alueille, koska siitä ei ollut edes puhetta, kuten Gorbatshov ITSE omin sanoin on todennut. Puhetta oli kylläkin siitä että NATO ei mene itä-Saksan alueelle kun NL vetää sieltä joukkonsa pois.pokkapitää kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:39 pm Jännä homma kuinka yksi nimimerkki on ottanut tehtäväkseen kiistää tämän dokumentoidun faktan siitä että NATO lupautui olemaan laajentumatta Itään kun Saksoista saatiin sopimus aikaiseksi. Tämä lupaushan on toki sotinut sitä yleistä poliitikkojen linjaa vastaan että mitään sopimuksia ei muka koskaan tehty![]()
Kysytään nyt sinultakin sikakoira, miksi tällaista laajentumisen estoa ei sitten kirjattu NATO-Russia Founding Act:iin vuonna 1997, joka on uudempi sopimus joka nimenomaan sallii jokaisen maan itse päättää asiasta, ja joka on sopimus mustaa valkoisella? Kerro se.
Viimeksi muokannut OnyxPhoenix, Ma Marras 18, 2024 9:44 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Even Steven
Mikäli vanhat merkit paikkansa pitää - tekijä on Ukraina. Terrori-isku.QwertyKeyboard kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:42 pm Ruotsin ja Latvian välinen data kaapeli on katkennut.
-
OnyxPhoenix
- Angus MacGyver
Ai kuten Baltic Connectorissa?Even Steven kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:44 pmMikäli vanhat merkit paikkansa pitää - tekijä on Ukraina. Terrori-isku.QwertyKeyboard kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:42 pm Ruotsin ja Latvian välinen data kaapeli on katkennut.
Mitä Ukraina hyötyisi Suomen tietoliikenteen häirintäyrityksestä?
- pokkapitää
- Neuvoja-Jack
Niin siis tuossa ylempänä kyllä löytyy dokumentit siitä mistä keskusteluja käytiin. Kakki on arkistoituna USA:ssa ja vasta olemme päässeet tutustumaan näihin arkistoihin.OnyxPhoenix kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:43 pmEi NATO mitään sopinut vaan Baker sanoi yhden lauseen joka on käännetty joksikin koko NATOa ja itä-Euroopan maita koskevaksi "lupaukseksi". Lause ei ole mikään sopimus siitä että NATO ei koskaan laajene (entisen) Varsovan liiton alueille, koska siitä ei ollut edes puhetta, kuten Gorbatshov ITSE omin sanoin on todennut. Puhetta oli kylläkin siitä että NATO ei mene itä-Saksan alueelle kun NL vetää sieltä joukkonsa pois.pokkapitää kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:39 pm Jännä homma kuinka yksi nimimerkki on ottanut tehtäväkseen kiistää tämän dokumentoidun faktan siitä että NATO lupautui olemaan laajentumatta Itään kun Saksoista saatiin sopimus aikaiseksi. Tämä lupaushan on toki sotinut sitä yleistä poliitikkojen linjaa vastaan että mitään sopimuksia ei muka koskaan tehty![]()
Kysytään nyt sinultakin sikakoira, miksi tällaista laajentumisen estoa ei sitten kirjattu NATO-Russia Founding Act:iin vuonna 1997, joka on uudempi sopimus joka nimenomaan sallii jokaisen maan itse päättää asiasta, ja joka on sopimus mustaa valkoisella? Kerro se.
En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.
OnyxPhoenix
OnyxPhoenix
-
OnyxPhoenix
- Angus MacGyver
No laita toki arkistoista todisteet että puhuttiin laajentumisesta tai sen kieltämisestä Varsovan liiton maihin, toisin kuin Gorbatshov itse sanoi.pokkapitää kirjoitti: Ma Marras 18, 2024 9:47 pm Niin siis tuossa ylempänä kyllä löytyy dokumentit siitä mistä keskusteluja käytiin. Kakki on arkistoituna USA:ssa ja vasta olemme päässeet tutustumaan näihin arkistoihin.
Mutta siis edelleen tästä on ihan mustaa valkoisella oleva SOPIMUS, NATO-Russia Founding Act 1997 joka sallii jokaisen maan oikeuden itse päättää turvallisuusratkaisuistaan. Tämä on se uusin ja ainoa sopimus asiasta. Uusin ja ainoa sopimus on tietenkin se joka on joka tapauksessa validi.
https://apps.dtic.mil/sti/pdfs/ADA344091.pdf.
.
• respect for sovereignty, independence and territorial integrity of all
OSCE documents;
Viimeksi muokannut OnyxPhoenix, Ma Marras 18, 2024 10:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.