Ross Sullivan postasi tämän tuonne vammat-ketjuun, mutta laitan tänne vielä:
HS:Näin Gustafsson itse kertoi
Joka tapauksessa murhaaja yritti vetää minut veteen, sillä paikalla oli minun kantapäitteni jäljet. Joko hän ei ollut jaksanut tai sitten hän pelästyi jostakin, koska oli jättänyt minut makaamaan telttakankaan päälle."
Noniin nyt se viimein varmistui, että NG todellakin on itse väittänyt, että hänet on raahattu rantaan ja takaisin. Mitään raahausjälkiä saati kantapäiden jälkiä siellä ei tosiaan ole ollut ja tuo on ihan absurdi skenaario muutenkin. Samassa haastattelussa puhuu myös kymmenestä pään pistohaavasta eli todellakin väittää, että näin oli eikä mitään, että kuuli näin olleen. Tuo oli siis referointi vuoden 1980 Alibi-lehden haastattelusta.
Kauan jaksoi LexVeritas mussuttaa tästäkin. Jos tämän nyt haluaa kääntää vielä niin, että "no NG on kuullut tästä jostain. Ai miksi? No ku se ite sano, että se kuuli", niin on kyllä täysin hölmöläisen hommaa sellainen ja kognitiivista dissonanssia. Tuossa on mustaa paperilla, että NG itse toteaa näin. LexVeritas uskoi tämänkin paskapuheen vuosia, vaikka on ollut alusta asti selvää, että tuo "no minä kuulin tämän jostain" tai "luin tämän lehdistä" on retorista kikkailua, jolla jätetään omalle paskanjauhannalle ikään kuin takaportti auki, jos joku alkaa kyseenalaistamaan.
En keksi mitään tilannetta missä murhaaja raahaisi porukan painavimman rantaan ja takaisin ja jättäisi vielä eloon. Tämmöisen skenaarion sepittäminen kertoo omaa tarinaansa siitä miten NG oikeasti on päätynyt porukan päälimmäiseksi.