Onnettomuusteoria
Nils Gustafsson soitti, tytär vastasi, vaimo sätti poliisin taustalla ja Palo kertoi tapauksen Bodomin varjo-kirjassa. Mahtoiko Tuominen kertoa oman versionsa keskustelusta eräässä toisessa yhteydessä? Aika voisi täsmätä.MEG kirjoitti:Mahdollisesti tytär vastasi.
...Tämä episodi on mahdollisesti "Bodomin varjo" kirjassa.
Ei siinä KRP:n lattialla kuvatussa keppikasassa ole tarpeeksi telttakeppejä. Pelkästään sivujen kiinnityksessä on käytetty ainakin seitsemää keppiä. Sen lisäksi pohjan kiinnityksen kepit.Hessu52 kirjoitti:Katso itse sitä KRP:n keppikuvaa ja arvaa ovatko kepit samat, jotka ovat pitäneet surmatelttaa pystyssä, häh?
Jolleivät poliisit polttaneet niitä aitoja keppejä makkaranpaistonuotiossa, niin kait ne vietiin jonnekin tutkittavaksi, siis oletko varma, että juuri NE kepit edes ovat alkuperäisiä?
Eli kuka se valehtelee, kun kepeistä ei ole varmaa tietoa, niin kuin sinä itse väität, vai mistä sinulle on tullut se kuva, että lavastuksessa käytettäisiin samoja keppejä?
Valitettava tosiasia saattaa olla, että ne aikalaiskuvien kepit ovat aitoja.
-
papillon
- Perry Mason
kukkuu kirjoitti:Ei siinä KRP:n lattialla kuvatussa keppikasassa ole tarpeeksi telttakeppejä. Pelkästään sivujen kiinnityksessä on käytetty ainakin seitsemää keppiä. Sen lisäksi pohjan kiinnityksen kepit.Hessu52 kirjoitti:Katso itse sitä KRP:n keppikuvaa ja arvaa ovatko kepit samat, jotka ovat pitäneet surmatelttaa pystyssä, häh?
Jolleivät poliisit polttaneet niitä aitoja keppejä makkaranpaistonuotiossa, niin kait ne vietiin jonnekin tutkittavaksi, siis oletko varma, että juuri NE kepit edes ovat alkuperäisiä?
Eli kuka se valehtelee, kun kepeistä ei ole varmaa tietoa, niin kuin sinä itse väität, vai mistä sinulle on tullut se kuva, että lavastuksessa käytettäisiin samoja keppejä?
Montako keppiä mielestäsi tarvittiin? Keppikuvassa on 14 keppiä, 2 pitempää ja loput 12 lyhyitä?
Lisäys: Liepeet näyttäisi olevan 4 per puoli, pohjaan jäisi neljä, siis yks joka nurkkaan.
2 päätykeppiä, pitkää. Se on epäselvä oliko naru sitten kiinni pikkukepillä maassa, jolloin tällä matikalla puuttuis kaksi, jos vaikka puussa kiinni, ei puutu mitään.
Siihen en näe mitään mieltä, että KRP olisi jättänyt osan kepeistä maastoon, osan säilönyt vuosikymmenet. Miksi niin olisi?
Narujen määrä kuvassa näyttäisi olevan 8- 9, harjanaru aika vankkaa tavaraa.
"Lisäksi tutkimusaineistoon kuuluu 20 puun kappaletta sekä 11 neljää eri paksuutta olevaa narun kappaletta. Yhden narun toisessa päässä on solmu, seitsemän narun toisessa päässä on lenkki ja yhdessä narussa on lenkin lisäksi naruun solmittu purjerengas. Lisäksi tutkimusaineistossa oli kaksi narun kappaletta, joista toisessa on purjerengas. Tutkimusaineistosta löytyy myös yksi irtonainen purjerengas (kuva 9)."papillon kirjoitti:kukkuu kirjoitti:Ei siinä KRP:n lattialla kuvatussa keppikasassa ole tarpeeksi telttakeppejä. Pelkästään sivujen kiinnityksessä on käytetty ainakin seitsemää keppiä. Sen lisäksi pohjan kiinnityksen kepit.Hessu52 kirjoitti:Katso itse sitä KRP:n keppikuvaa ja arvaa ovatko kepit samat, jotka ovat pitäneet surmatelttaa pystyssä, häh?
Montako keppiä mielestäsi tarvittiin? Keppikuvassa on 14 keppiä, 2 pitempää ja loput 12 lyhyitä?
Lisäys: Liepeet näyttäisi olevan 4 per puoli, pohjaan jäisi neljä, siis yks joka nurkkaan.
2 päätykeppiä, pitkää. Se on epäselvä oliko naru sitten kiinni pikkukepillä maassa, jolloin tällä matikalla puuttuis kaksi, jos vaikka puussa kiinni, ei puutu mitään.
Siihen en näe mitään mieltä, että KRP olisi jättänyt osan kepeistä maastoon, osan säilönyt vuosikymmenet. Miksi niin olisi?
Narujen määrä kuvassa näyttäisi olevan 8- 9, harjanaru aika vankkaa tavaraa.
Jos kaikki mahdolliset paikat on käytetty kiinnittämiseen. niin keppejä pitäisi olla 8+8+2+2 eli yht. 20 kpl harjasalot mukaan lukien.
Jaa että miksi niin olisi? Poliisihan aikoinaan hoiti tämän tutkinnan rikospaikan osalta ensiluokkaisesti, vai?
-
papillon
- Perry Mason
^ No ei hoitanut, mutta silti osan keppien ottaminen ja osan jättäminen ei oikein istu. Missäs niitä narkkoja olisi sitten latelemieni lisäksi?
Siinä räppänässä oli pari narun paikkaa, kyllä. missäs vielä, pohjan sivuilla keskellä?
No täytyy laskea, toisaalta ei tiedetä oliko teltta jokapaikasta kiinni vai ei.
Oudolta tuntuu, että osa olisi otettu, osa ei. Tokihan on se mahdollisuus, että osa kepeistä on roimittu pusikkoon, syystä jos toisesta, eikä niitä honattu.
Siinä räppänässä oli pari narun paikkaa, kyllä. missäs vielä, pohjan sivuilla keskellä?
Oudolta tuntuu, että osa olisi otettu, osa ei. Tokihan on se mahdollisuus, että osa kepeistä on roimittu pusikkoon, syystä jos toisesta, eikä niitä honattu.
-
papillon
- Perry Mason
Treenaan laittaa sitä kepukkakuvaa tähän hetkinen.
No ihme, tuli se siihen, mutta törröttää pystyssä kuin ***** häissä, ei se lähteissä ollut noin, no olkoon ainakin nyt.
Lisäys: Korjattu kuvan asentovirhe.
Niin ja lähde on siis KRP/ ETP
No ihme, tuli se siihen, mutta törröttää pystyssä kuin ***** häissä, ei se lähteissä ollut noin, no olkoon ainakin nyt.
Lisäys: Korjattu kuvan asentovirhe.
Niin ja lähde on siis KRP/ ETP
Viimeksi muokannut papillon, Su Loka 19, 2008 2:52 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässähän nämä:papillon kirjoitti:^ No ei hoitanut, mutta silti osan keppien ottaminen ja osan jättäminen ei oikein istu. Missäs niitä narkkoja olisi sitten latelemieni lisäksi?
"TELTAN POHJAN NARUT
1.2
Teltan molemmilla pitkillä sivuilla, eli II-sivulla ja IV-sivulla, on teltan pohjan kiinnitystä varten pienet, tasavälein olevat narulenkit.
II-sivulla on näkyvissä kolme kiinnityskohtaa, joista ensimmäisen kiinnityskohdan narulenkki on ehjä, toinen ja neljäs on poikki. Kolmannessa kiinnityskohdassa ei ole ulospäin minkäänlaisia jäänteitä narulenkistä.
IV-sivulla on neljä kiinnityskohtaa, joista kolmannen ja neljännen kiinnityskohdan narulenkki on ehjä ja ensimmäisestä ja toisesta lenkistä on näkyvissä jäänteitä.
Narulenkeistä ei voida selvittää, millä tavalla ne ovat menneet poikki.
TELTAN SIVUJEN NARUT
1.3
Teltan II- ja IV-sivulla on teltan sivujen kiinnitystä varten tasavälein purjerenkaat, joiden sisähalkaisijat ovat n. 9 mm. Näitä purjerenkaita on II-sivulla kolme kappaletta ja IV-sivulla neljä kappaletta. Tutkimuksiin tuotaessa em. purjerenkaissa on kiinni narun kappaleet.
Kaikki purjerenkaissa kiinni olevat narut on katkaistu teräaseella (kuva 10).
II-sivun, suuaukosta katsoen takimmainen eli neljäs purjerengas puuttuu ja teltan kangas on repeytynyt ko. kohdalta liepeestä (kuva 11).
Tutkimusaineistoon kuuluvassa yhdessä lenkillisessä narun kappaleessa on kiinni puuttuvan purjerenkaan kokoinen rengas (kuva 12).
"
-
papillon
- Perry Mason
^ Joo on siinä ne narulenkit, aivan. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että ei ne joka saamrin lenkkiin tikkuja välttämättä laittaneet, en ainakaan minä laittaisi.
Kunhan harjanaru tiukalla ja liepeet leveellään, niin ellin kanssa testaamaan.
Ei ne mitään PartioPekkoja olleet, joten kunhan tönötti pystyssä. Teltta.
Mutta tässäkin esimerkki, ei oikein alkuperäisessä tutkinnassa tainnut tulla tarkkaa selvää tästäkään?
Kunhan harjanaru tiukalla ja liepeet leveellään, niin ellin kanssa testaamaan.
Ei ne mitään PartioPekkoja olleet, joten kunhan tönötti pystyssä. Teltta.
Mutta tässäkin esimerkki, ei oikein alkuperäisessä tutkinnassa tainnut tulla tarkkaa selvää tästäkään?
-
papillon
- Perry Mason
Kuva 54.
Kuvateksti:
" Tässä kuvassa Heikki Salonen esittää paikan, josta hän ja Kalevi Haapalainen olivat katselleet telttapaikan suuntaan. Puita vasten nojallaan olevat polkupyörät on laitettu samoille paikoille, missä Salonen muisti moottoripyörien olleen. Sekä Salonen että Haapalainen olivat havainneet teltan päällä tummassa asussa olleen ihmishahmon. Samaan aikaan he olivat havainneet mieshenkilön poistuvan teltan takaa. Kumpikaan todistaja ei ollut havainnut teltan päällä alastonta ihmishahmoa. "
Lähde krp/etp
Hessu, taittuisiko tuohon kohtaan motskarilla?
Toki minusta teltta on tuossa liian keskellä polkua, mutta noin se on aseteltu tässä lavastuksessa.
Kuvateksti:
" Tässä kuvassa Heikki Salonen esittää paikan, josta hän ja Kalevi Haapalainen olivat katselleet telttapaikan suuntaan. Puita vasten nojallaan olevat polkupyörät on laitettu samoille paikoille, missä Salonen muisti moottoripyörien olleen. Sekä Salonen että Haapalainen olivat havainneet teltan päällä tummassa asussa olleen ihmishahmon. Samaan aikaan he olivat havainneet mieshenkilön poistuvan teltan takaa. Kumpikaan todistaja ei ollut havainnut teltan päällä alastonta ihmishahmoa. "
Lähde krp/etp
Toki minusta teltta on tuossa liian keskellä polkua, mutta noin se on aseteltu tässä lavastuksessa.
Niinpä, teltta suht` keskellä polku ja kaverukset näkevät pelkästään yhdet miehen jalat. No uhrithan oli ilmeisesti peitelty telttakaalla ja myös huopaa oli käytetty apuna. Gustafsonkin on mitä ilmeisimmin ollut vielä tuolloin teltassa sisällä ?? Ei siis ainakaan siinä mistä hänen myöhemmin löydettiin.papillon kirjoitti:Kuva 54.
Kuvateksti:
" Tässä kuvassa Heikki Salonen esittää paikan, josta hän ja Kalevi Haapalainen olivat katselleet telttapaikan suuntaan.Lähde krp/etp
Onni onnettomuudessa, että säilyi rytäkästä ainoana hengissä.
Totuus on faktojen tunnustamista.
http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I
http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA
http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw
"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
-
papillon
- Perry Mason
Millä perusteella olisi ollut sisällä? Miksei teltan päällä?awa kirjoitti:
Niinpä, teltta suht` keskellä polku ja kaverukset näkevät pelkästään yhdet miehen jalat. No uhrithan oli ilmeisesti peitelty telttakaalla ja myös huopaa oli käytetty apuna. Gustafsonkin on mitä ilmeisimmin ollut vielä tuolloin teltassa sisällä ?? Ei siis ainakaan siinä mistä hänen myöhemmin löydettiin.
Onni onnettomuudessa, että säilyi rytäkästä ainoana hengissä.
NG löydettiin teltan päältä, Salonen puhuu jaloista teltan päällä.
Ai niin, awa, silloin täytyisikin hyväksyä se että rantaan menijä olikin ulkopuolinen.
Pakkohan sekin vaihtoehto on hyväksyä, vaikka tarkoitushakuisesti et siitä pidäkään eikö niin.
Niin, sillä perusteella että murhaaja mitä ilmeisimmin peitteli uhreja ulkopuolisten silmiltä, aina siihen asti kunnes riisui Irmelin housut.papillon kirjoitti: Millä perusteella olisi ollut sisällä? Miksei teltan päällä?
NG löydettiin teltan päältä, Salonen puhuu jaloista teltan päällä.
Toisekseen, aseta Gustafsson tuohon kuvaan teltan päälle makamaan, siis "löytöpaikkaansa". Siinä hän olisi kuin tarjottimella, mutta kun ei ollut, pojat eivät Gustafssonia nähneet yhtään sen enempää kuin riisuttua Irmeliäkään.
He näkivät jalat ja rantatöyrään taakse piiloutuvan hahmon. Olivatko jalat miehen jalat, sekin on mielestäni, hyvin hyvin epäluotettava silminnäkijähavaintona. Ja aivan sama epävarmuus liityy siihen, näkivätkö tällä kengät jalassa vai ei.
- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.
Niin, ottamatta kantaa siihen, kenen (tai miehen vai naisen) jalat olisi pitänyt näkyä, voisi kuvitella, että moottoripyörän läheisyydessä tulisi ensimmäisenä assosiaatio miehen jaloista. Ainakin 60-luvulla, jolloin moottoripyöräileviä naisia taisi olla vähemmän kuin nykyään.
Pojathan kertoivat nähneensä myös pyykkinarun, joka esti näkyvyyttä. Näkikö sitä kukaan muu myöhemmin?
Pojathan kertoivat nähneensä myös pyykkinarun, joka esti näkyvyyttä. Näkikö sitä kukaan muu myöhemmin?