Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Re: Ukrainan kriisi - Venäjä hyökkää Ukrainaan maalta, mereltä ja ilmasta

Viesti Kirjoittaja pokkapitää »

Sestoelemento kirjoitti: Ma Marras 25, 2024 10:44 pm
pokkapitää kirjoitti: Ma Marras 25, 2024 4:04 pm ^
Kaksi aukeamaa taaksepäin ja olet tiedon lähteillä . Antoisia lukuhetkiä. Ukrainan olisi kannattanut noudattaa tehtyjä sopimuksia ja kaikki olisi toisin.

Venäjä oli yksi kolmesta sopimuksen valvoja maasta. Kaksi muuta maata eivät sopimuksen noudattamista valvoneet.
Eli pukki kaalimaan vartijana. Venäjän track record sopimusten rikkomisessa on omaa luokkaansa. Joten ne ns. valvonnat voi jättää omaan arvoonsa, kredibiliteetti pyöreä nolla.
Hmm, ai jaa. Valaisetko hieman näitä sopimusten rikkomuksia vai tarkoititko sitä että Putin yleensä pitää sanansa

Sopimusten rikkomisestahan nyt on viimeksi saatu esimerkkiä Minskin sopimuksen muodossa kun YK:ssa yksimielisesti hyväksytty sopimus ei länsimaiden mukaan sitten koskaan ollutkaan mikään validi sopimus.
En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.

OnyxPhoenix
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Tämä on niin totta.

Venäjän track record sopimusten rikkomisessa on omaa luokkaansa
Ei kuulu selvennyksiä siitä mitä tällä tarkoitettiin.
En minä mitään hämätä koita. En minä sitä kiistä etteikö äärioikeistolaisia tahoja olisi tuettu.

OnyxPhoenix
pokkapitää
Neuvoja-Jack

JanitaSlim kirjoitti: Ma Marras 25, 2024 9:10 pm
Solttuetsivä kirjoitti: Ma Marras 25, 2024 5:25 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ma Marras 25, 2024 11:08 am Ukrainan valtiollinen propagandaministeriö onkin varmasti se luotettavin lähde seurata asioita. Onhan sama propagandaministeriö kertonut, että ukrainalaisia on kuollut sodassa 35 000.

Toisaalta sitten media on kertonut, että miehet alkavat olla vähissä. Maassa jossa on 22 000 000 miestä.
Mistä näitä lukuja revit?
The New York Times: Venäjän tappiot Ukrainassa jopa 615 000 sotilasta

Venäjän hyökkäys|Ukrainan puolella kaatuneita arvioidaan olevan 57 500
Katri Kallionpää HS
11.10. 10:07

https://www.reuters.com/world/europe/ru ... 024-11-25/

OnyxPhoenix
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Ukrainan armeija peräytyessään Selydoven kylästä teloitti alueelle Venäjää odottamaan jääneet siviilit
Ainakin sadan siviilin ruumiit kerrotaan löytyneen ammuttuina.

OnyxPhoenix
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Britannia ja Ranska neuvottelevat sotilaiden lähettämisestä Ukrainaan (ovat neuvotelleet koko konfliktin ajan)
Kun erikoisoperaatio lähenee loppuaan niin täytyy tehdä vaikeita päätöksiä istutaanko neuvottelupöytiin vai eskaloidaanko sota täyteen vauhtiin.

Venäjän armeija vs Britannian armeija

OnyxPhoenix
pokkapitää
Neuvoja-Jack

Näyttää sitä että Romanian pro NATO pro Ukraina hallinto tulee vaihtumaan

OnyxPhoenix
QwertyKeyboard
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Nyt kun tätä propagandaa tuutataan tätä ketjua taukoamatta täyteen näillä multi-nickeillä on aika toistaa virallinen varoitus.

Virallinen Varoitus
  • Venäjän hallinto hyödyntää laajasti propagandaa tavoitteidensa edistämiseksi. Valtiollinen propaganda läpäisee koko venäläisen yhteiskunnan. Virallisen linjan kritisoinnista rangaistaan.
  • Propagandan keinoja ovat negatiivinen uutisointi, faktojen valikointi ja kehystys, perättömät väitteet sekä trollaus. Synkimmillään propaganda on suoraa uhkailua esimerkiksi ydinaseiden käyttämisellä.
  • Median toiminta Venäjällä on hyvin kontrolloitua. Propagandaa levittävät valtamediat ovat käytännössä Kremlin käskyvallassa. Länsimaisten medioiden käyttöä ja venäläisten liikkumista lännessä on rajoitettu voimakkaasti.
  • Disinformaation ja misinformaation levittäminen kiihtyy sota-aikana. Ukrainan hyökkäyssodan aikana Venäjän pyrkimyksenä on oikeuttaa hyökkäystään sekä murentaa lännen tukea Ukrainalle kahtiajakoa tuottamalla. Ukraina on Venäjän narratiivissa "äärioikeiston johtama", "korruptoitunut" valtio. Suomi taas esitetään Venäjän propagandassa valtiona, jolla ei ole omaa ulkopolitiikkaa vaan kaikki suomen päätökset Venäjän mukaan tehdään Yhdysvalloissa.
  • Venäjän propaganda Suomesta on lisääntynyt sen jälkeen, kun Suomi päätti hakea sotilasliitto Naton jäsenyyttä Venäjän hyökättyä Ukrainaan. Tyypillisissä väitteissä luodaan kuvaa Suomesta "fasistisena" ja "Venäjä-vihamielisenä" valtiona. Levittämällä huolta sodan eskaloitumisen riskeistä Tavoitteena kaisessa Venäjän propagandassa on horjuttaa Suomen sitoutumista Ukrainan tukemiseen ja turvallisuusjärjestelyihin, jotka hyödyttävät turvaavat Suomea Venäjän aggressiolta.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

^
Kuinka noin niinkuin omasta mielestäsi on sujunut kotimaisen ja ulkomaisen massamedian tiedotus tähänmennessä. Oletan että olet jo tähänpäivään mennessä havainnut että Ukraina ei ole nyt se osapuoli joka on tässä voitolle pääsemässä vaikka Venäjän joukot on kuulemma tiedottamisen mukaan kaikki jo tuhoutuneet taistelukentillä ja Venäjällä ei ole muuta mahdollisuutta kuin palkkailla Jemeniläisiä ja Pohjois-Korealaisia palkkasotilaita riveihinsä paikkaamaan massiivisia tappioita :D

https://kyivindependent.com/general-sta ... b-24-2022/
General Staff: Russia has lost 733,830 troops in Ukraine since Feb. 24, 2022

https://apnews.com/article/ukraine-troo ... 6e85af57c4
31,000 Ukrainian troops killed since the start of Russia’s full-scale invasion, Zelenskyy says

OnyxPhoenix
Mörrimurri
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Mörrimurri »

pokkapitää kirjoitti: Ti Marras 26, 2024 10:57 am ^
Kuinka noin niinkuin omasta mielestäsi on sujunut kotimaisen ja ulkomaisen massamedian tiedotus tähänmennessä. Oletan että olet jo tähänpäivään mennessä havainnut että Ukraina ei ole nyt se osapuoli joka on tässä voitolle pääsemässä vaikka Venäjän joukot on kuulemma tiedottamisen mukaan kaikki jo tuhoutuneet taistelukentillä ja Venäjällä ei ole muuta mahdollisuutta kuin palkkailla Jemeniläisiä ja Pohjois-Korealaisia palkkasotilaita riveihinsä paikkaamaan massiivisia tappioita :D

31,000 Ukrainian troops killed since the start of Russia’s full-scale invasion, Zelenskyy says

Niin - miten on sota sujunut? Siis niinkuin omasta mielestä?
JOMPPE
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja JOMPPE »

pokkapitää kirjoitti: Ti Marras 26, 2024 10:57 am ^

Oho, oletpa lukenut erikoisia uutisia. Laitatko vähän infoa mikä media on sanonut: "Venäjällä ei ole muuta mahdollisuutta kuin palkkailla Jemeniläisiä ja Pohjois-Korealaisia palkkasotilaita riveihinsä paikkaamaan massiivisia tappioita"? Vai tuliko nyt puhuttua höpöjä?

Jos haluat viihdyttää itseäsi niin kannattaa lukea kuinka eräs nimimerkki sikakoira, joka ei enää ole palstalla, ennustelee tässä ketjussa noin sivulla 1950-2000 sodan etenemisestä. Hän viittaa usein Venäjälle myönteisiin lähteisiin. Ovatko ne mielestäsi pitäneet kutinsa? Löytyy myös hienoja videoita Mariupolin uudelleenrakentamisesta.
kantavapalju
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja kantavapalju »

*pltmtxtvp*tm
Pikkuryssät Pietarissa näkee pahaa unta, Venäjä on rajamaa ja Suomi valtakunta.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

QwertyKeyboard kirjoitti: Ti Marras 26, 2024 10:05 am Nyt kun tätä propagandaa tuutataan tätä ketjua taukoamatta täyteen näillä multi-nickeillä on aika toistaa virallinen varoitus.

Virallinen Varoitus
  • Venäjän hallinto hyödyntää laajasti propagandaa tavoitteidensa edistämiseksi. Valtiollinen propaganda läpäisee koko venäläisen yhteiskunnan. Virallisen linjan kritisoinnista rangaistaan.
  • Propagandan keinoja ovat negatiivinen uutisointi, faktojen valikointi ja kehystys, perättömät väitteet sekä trollaus. Synkimmillään propaganda on suoraa uhkailua esimerkiksi ydinaseiden käyttämisellä.
  • Median toiminta Venäjällä on hyvin kontrolloitua. Propagandaa levittävät valtamediat ovat käytännössä Kremlin käskyvallassa. Länsimaisten medioiden käyttöä ja venäläisten liikkumista lännessä on rajoitettu voimakkaasti.
  • Disinformaation ja misinformaation levittäminen kiihtyy sota-aikana. Ukrainan hyökkäyssodan aikana Venäjän pyrkimyksenä on oikeuttaa hyökkäystään sekä murentaa lännen tukea Ukrainalle kahtiajakoa tuottamalla. Ukraina on Venäjän narratiivissa "äärioikeiston johtama", "korruptoitunut" valtio. Suomi taas esitetään Venäjän propagandassa valtiona, jolla ei ole omaa ulkopolitiikkaa vaan kaikki suomen päätökset Venäjän mukaan tehdään Yhdysvalloissa.
  • Venäjän propaganda Suomesta on lisääntynyt sen jälkeen, kun Suomi päätti hakea sotilasliitto Naton jäsenyyttä Venäjän hyökättyä Ukrainaan. Tyypillisissä väitteissä luodaan kuvaa Suomesta "fasistisena" ja "Venäjä-vihamielisenä" valtiona. Levittämällä huolta sodan eskaloitumisen riskeistä Tavoitteena kaisessa Venäjän propagandassa on horjuttaa Suomen sitoutumista Ukrainan tukemiseen ja turvallisuusjärjestelyihin, jotka hyödyttävät turvaavat Suomea Venäjän aggressiolta.
On se Venäjän propaganda vaan niin salakavalaa varokaahan sitä ja luottakaa siihen mitä tunnetut lähteet teille kertovat. :D

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010849353.html
Esiintyykö Kremlin kuvissa nyt ”säilyke-Putin”? Venäläis­toimittaja huomasi jotain outoa Venäjän propagandassa

OnyxPhoenix
kiinnostunut5
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut5 »

Joo ei siinä kyllä mitään salakavalaa ole, luulevat että määrä korvaa laadun ihan kuin kaatuneessa neuvostoliitossa aikoinaan. Tältäkin palstalta löytyy paljon esimerkkiä. Mitä veikkaatte minne napsahtaa seuraava ATACMS isku? Se nyt on selvää että itään ei enää kumarrella kuin ennen 2020, kysymys on enemmänkin että mitä seuraavaksi.
kantavapalju
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja kantavapalju »

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010861117.html

Joku täällä osasi kertoa että ei ole ohjuksilla isketty vaan pelkillä droneilla

VENÄJÄN puolustusministeriö sanoo Venäjän valmistautuvan kostamaan iskut, jotka Ukraina on tehnyt Venäjän puolelle lännen antamilla aseilla
Pikkuryssät Pietarissa näkee pahaa unta, Venäjä on rajamaa ja Suomi valtakunta.
pokkapitää
Neuvoja-Jack

^
Puhe oli edellisen päivän iskuista. Nyt odottelemme kuinka Venäjä vastaa huutoon.

Filosofian professori Steven Kuhn selittää aika hyvin mistä on kyse tällä hetkellä Ukrainassa.

OnyxPhoenix
Vastaa Viestiin