4v. pojan törkeä kuolemantuottamus 8.6.2023 Joensuu, äidille ja isäpuolelle ehdotonta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Kummisetä
Michael Knight

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolema oli mm. törkeä kuolemantuottamus - 7 v 9 kk ja 3 v 7 kk vankeutta

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Molemmille EK:t, se on vähin mitä nuo jätteet ansaitsee. Ja ämmä oli jopa vaatinut päästä vapaaksi!!
Oulun_Kungas kirjoitti: To Elo 28, 2025 8:35 pm täh? elää kerrostalossa. varmaan yli puolet suomalasista elää. tekeekö se heistä huonoissa oloissa eläviä? itekeki asun vittu
Svimba
Roger Murtaugh

Re: Joensuu: 4-vuotiaan lapsen kuolema oli mm. törkeä kuolemantuottamus - 7 v 9 kk ja 3 v 7 kk vankeutta

Viesti Kirjoittaja Svimba »

^juu, ei toi muusa tajuu vieläkään mitään mitä on mennyt tekemään.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
Svimba
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Joku täällä vinkui et me ei tehdä mitään toisten lasten auttamisex, ni tiedox että ei ole mun tehtävä hoitaa toisten kakaroita.
ja jos haluut olla huolissas, ni esim. Linna sarjasta se yx ämmä, oliko Tiina, on taas paxuna. Saa kaikki yhteiskunnan tuet mitä kehtaa pyytää, on jo saanut tukiperheen, siis ennen kuin se toukka on edes syntynyt, kun ns.tavallisella ihmisellä se kestää ties kuinka kauan.
Ja röökii vetää ku korsteeni.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
Rislee
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Rislee »

Pakko myöntää, että keskustelu on välillä lähtenyt väärille urille. Tämä tapahtuma on käynyt todella voimakkaasti ihmisten tunteisiin, ja aiheuttanut suurta voimattomuutta.
Helpoin tapa "tunteiden tuulettamiselle" on ollut kirjoittaa tänne saman henkisten ihmisten piiriin. Normaali ihmisen oikeustajuun ei vaan uppoa Muusan käytös "äitinä".
Olen spekuloinut mielessäni, että mitä, jos Milo olisi jäänyt henkiin kaiken tämä jälkeen. Olisiko Muusa muuttunut? Tuskinpa. Sama meno ja salailu olisi jatkunut.
Näissä kasvuolosuhteissa Milo ei olisi koskaan saanut kehittyä tasapainoiseksi ihmiseksi, ei henkisesti eikä fyysisesti. Tuskainen oli viimeinen yö tällä lapsiparalla, eikä apua saanut. Itse mietin, että oli pelkästään hyvä, että tämä pieni lapsi pääsi pois kärsimyksistään, pois näiden narkkipetojen luota.
Onko Suomen rikoslaki pelkkä vitsi :twisted:
Elizabeth
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Elizabeth »

URSULÅ kirjoitti: To Marras 28, 2024 6:05 pm
Elizabeth kirjoitti: To Marras 28, 2024 7:07 am
sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Marras 27, 2024 8:20 pm
Voihan se myös olla, että mielenterveys petti lapsen kuoleman jälkeen >> siihen masennuslääkkeet ja varma lihominen. Elämä on.
No ei ainakaan syyllisyys tolla paina. Lääkkeet on tullu vaa huumeiden tilalle. Tarviihan sitä nyt jotain mielihyvää.
Oletko koskaan syönyt mitää mielialalääkkeitä? Jos et niin et todellakaan tiedä sitä että siitä on mielihyvä kaukana kun niitä syödään.
Toisille ne sopii ja toisille ei. Mut tämä pariskunta on käyttänyt viihdekäyttöön lääkkeitä ja myynyt sekä pöllinyt niitä jopa Muusan isoäidiltä. Lääkkeet ja päihteet siis suorastaan elämäntapa eikä ilman oleminen taida onnistua. Sellainen "tavallinen" perhe.

Mielialalääkkeistä ja muista pysyn kaukana mut olen nähnyt läheltä kaksi erilaista käyttäjää. Toinen todellakin nautti niitä huumeiden ja alkoholin tavoin ja toinen käyttää vakavaan mielenterveysongelmaan. Lienee sanomattakin selvää kumpi näistä istuu nyt linnassa.
Yökukkuja
Alokas

Viesti Kirjoittaja Yökukkuja »

Huomaan, että viestini on ärsyttänyt monia lukijoita ja asian ydin on ymmärretty väärin. Totta toki, että kirjoitin ensimmäisen viestini hieman ärtyneenä. Selvennetään vielä sen verran, että en ole halunnut syyllistää esim. Lukutoukan tapaisia mielipiteitä. Hänen kirjoitus ei ollut sitä, mitä tarkoitin pelkällä haukkumisella ja uhoamisella. Totta kai tämä menee normaalilla ihmisellä tunteisiin ja siitä voi sanoa. Olen itse ollut ihan yhtä järkyttynyt ja surullinen Milon kohtalosta.

Lukiessani palstaa itseäni alkoi vain suunnattomasti väsyttää tietynlainen tyyli kirjoittaa asiasta. Keskityttiin pelkästään siihen, että nyt saa "luvalla" porukalla haukkua ulkomuotoa ja uhottiin, että en minä muuten, mutta nyt kyllä haukun. Viesti toisensa perään oikein yllytti seuraavaa keksimään lisää pilkkasanoja joko Muusasta tai Muusan äidistä tai vaikka veljestä, joka ei tietääkseni ole asiaan mitenkään osallinen. Samalla annetaan ymmärtää, että Milon vuoksi toimii näin.

Minä näen tuollaisen kaksinaismoralistisena toimintana, en ihan hirveästi arvosta sellaista. Minulle se kertoo siitä, että itsekään ei osata käyttäytyä kovin aikuismaisesti ja analyyttisesti. Johan joku ilmaisikin kommenttina kirjoitukseeni, että hänen tehtävä ei ole toisten kersoista huolehtia. Sellaistakaan en kyllä väittänyt kenelläkään olevan, mutta kommentti kuvaa hyvin sitä kaksinaismoralistista suhtautumista. Päivitellään, keksitään uusia ivan muotoja, uhotaan ja "ollaan surullisia Milon vuoksi". Mutta sitten kun tullaan siihen, että pitäisi pohtia, kuinka itse toimii, niin ei kiinnosta enää.

Jotkut ilmeisesti ymmärsivät minun puolustavan tekijöitä, koska pohdin mm. Muusan taustaa. Jos sen näkee puolustuksena, niin on kyllä asioiden yli-yksinkertaistamista. Samanaikaisesti voi ymmärtää, että lähtökohdat eivät ole parhaat mahdolliset olleet, mutta ei se tietenkään tee tapahtuneesta hyväksyttävää. Kyllä aikuinen ja varsinkin lapsen oma äiti , on vastuussa oman lapsensa hyvinvoinnista tai tässä tapauksessa lapsensa pahoinvoinnista. Vastuullisia tässä olivat Sebu ja Muusa sekä välillisesti myös isoäiti. Näin minä sen ajattelen.
Rislee
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Rislee »

Yökukkuja kirjoitti: Pe Marras 29, 2024 1:17 pm Huomaan, että viestini on ärsyttänyt monia lukijoita ja asian ydin on ymmärretty väärin. Totta toki, että kirjoitin ensimmäisen viestini hieman ärtyneenä. Selvennetään vielä sen verran, että en ole halunnut syyllistää esim. Lukutoukan tapaisia mielipiteitä. Hänen kirjoitus ei ollut sitä, mitä tarkoitin pelkällä haukkumisella ja uhoamisella. Totta kai tämä menee normaalilla ihmisellä tunteisiin ja siitä voi sanoa. Olen itse ollut ihan yhtä järkyttynyt ja surullinen Milon kohtalosta.

Lukiessani palstaa itseäni alkoi vain suunnattomasti väsyttää tietynlainen tyyli kirjoittaa asiasta. Keskityttiin pelkästään siihen, että nyt saa "luvalla" porukalla haukkua ulkomuotoa ja uhottiin, että en minä muuten, mutta nyt kyllä haukun. Viesti toisensa perään oikein yllytti seuraavaa keksimään lisää pilkkasanoja joko Muusasta tai Muusan äidistä tai vaikka veljestä, joka ei tietääkseni ole asiaan mitenkään osallinen. Samalla annetaan ymmärtää, että Milon vuoksi toimii näin.

Minä näen tuollaisen kaksinaismoralistisena toimintana, en ihan hirveästi arvosta sellaista. Minulle se kertoo siitä, että itsekään ei osata käyttäytyä kovin aikuismaisesti ja analyyttisesti. Johan joku ilmaisikin kommenttina kirjoitukseeni, että hänen tehtävä ei ole toisten kersoista huolehtia. Sellaistakaan en kyllä väittänyt kenelläkään olevan, mutta kommentti kuvaa hyvin sitä kaksinaismoralistista suhtautumista. Päivitellään, keksitään uusia ivan muotoja, uhotaan ja "ollaan surullisia Milon vuoksi". Mutta sitten kun tullaan siihen, että pitäisi pohtia, kuinka itse toimii, niin ei kiinnosta enää.

Jotkut ilmeisesti ymmärsivät minun puolustavan tekijöitä, koska pohdin mm. Muusan taustaa. Jos sen näkee puolustuksena, niin on kyllä asioiden yli-yksinkertaistamista. Samanaikaisesti voi ymmärtää, että lähtökohdat eivät ole parhaat mahdolliset olleet, mutta ei se tietenkään tee tapahtuneesta hyväksyttävää. Kyllä aikuinen ja varsinkin lapsen oma äiti , on vastuussa oman lapsensa hyvinvoinnista tai tässä tapauksessa lapsensa pahoinvoinnista. Vastuullisia tässä olivat Sebu ja Muusa sekä välillisesti myös isoäiti. Näin minä sen ajattelen.
Eli mielestäsi kaikki tänne kirjoittaneet ovat vaan teeskennelleet, kun surevat Miloa? Jos olet lukenut koko ketjun, löydät myös Muusan veljen kirjoituksia. Samoin jonkun muun höyrypää sukulaisen viestejä "meidän lahtaamisesta". Pitäiskö sun kuitekin liittyä johonkin älykkäämpien keskusteluryhmään? Tämä on vain ihmisten tapa ilmaista raivoa tapahtuneesta.
Onko Suomen rikoslaki pelkkä vitsi :twisted:
Nuuskamuikkunen
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja Nuuskamuikkunen »

Jokukukavaan kirjoitti: Ke Marras 27, 2024 9:35 pm
jepumoi kirjoitti: To Loka 17, 2024 3:32 am
Justice2024 kirjoitti: La Maalis 16, 2024 11:43 pm Tiia Surakka

Tuu jooko kertoomiten tuo homma meni.

Vastaa meidän kystäymylsiin.. sinä kuitenki yritit edes auttaa Miloa

Omalta osaltani tein sen, minkä vain (entisenä) naapurina pystyin (häkesoitot yms, jotka asianomaisten mielestä ovat olleet turhia ärsyttävän naapurin valituksia). Omat vastaukseni annoin poliisin kuulusteluihin. Tämän enempää en tänne kirjoita. Joka tapauksessa sivusta heidän elämää seuranneena ei kauheasti empatiaa irtoa.
Kiitos, että puutuit ja koitti auttaa. Samanlaiseen tilanteeseen joutunut itsekin ssinänaapurissa kuuluneista äänistä toistuvasti. Muutosta ei tapahtunut ja nyt muuttaneet pois.
Ja tää surakka on naapurina itessään joka on joku parempikin ihminen?
URSULÅ
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja URSULÅ »

Yökukkuja kirjoitti: Pe Marras 29, 2024 1:17 pm Huomaan, että viestini on ärsyttänyt monia lukijoita ja asian ydin on ymmärretty väärin. Totta toki, että kirjoitin ensimmäisen viestini hieman ärtyneenä. Selvennetään vielä sen verran, että en ole halunnut syyllistää esim. Lukutoukan tapaisia mielipiteitä. Hänen kirjoitus ei ollut sitä, mitä tarkoitin pelkällä haukkumisella ja uhoamisella. Totta kai tämä menee normaalilla ihmisellä tunteisiin ja siitä voi sanoa. Olen itse ollut ihan yhtä järkyttynyt ja surullinen Milon kohtalosta.

No niin no... Harva kirjoittaja täällä on korkeakouluja käynyt. Kyllä tämä on aivan valkoroska ja elämänkallu meininkiä. Harmillista ja kukaan ei osaa keksiä yhtään ratkaisua miksi näin???
Aina kun kuulen Aivastuksen, poistan varmistimen.
Ciccarelli
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Ciccarelli »

Toivottavasti löytyy jotku jotka ottavat vähän lisää kakkua Milon vuoksi. Harmi kun tuolla linnassa ei ole höyrymoppeja, täytyy tyytyä perinteiseen kiehuvaan vesi-öljyseokseen.
Tairetahan olla Härmän asemalla, kunoon verta seinäs!
aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Rislee kirjoitti: Pe Marras 29, 2024 8:54 am Normaali ihmisen oikeustajuun ei vaan uppoa Muusan käytös "äitinä".
Olen spekuloinut mielessäni, että mitä, jos Milo olisi jäänyt henkiin kaiken tämä jälkeen. Olisiko Muusa muuttunut? Tuskinpa. Sama meno ja salailu olisi jatkunut.
Näissä kasvuolosuhteissa Milo ei olisi koskaan saanut kehittyä tasapainoiseksi ihmiseksi, ei henkisesti eikä fyysisesti. Tuskainen oli viimeinen yö tällä lapsiparalla, eikä apua saanut. Itse mietin, että oli pelkästään hyvä, että tämä pieni lapsi pääsi pois kärsimyksistään, pois näiden narkkipetojen luota.
Niin surullista kuin se on myöntää, olen myös sitä mieltä, että ei Milolla olisi ollut mitään tulevaisuutta äitinsä elämäntyylin puitteissa. Toki biologisen isän olisi myös pitänyt olla tietoinen lapsensa tilanteesta ja toimia asianmukaisesti, näin ei kutenkaan ilmeisesti tapahtunut.

Pieni Milo jäi narkkiäitinsä ja hänen avomiehensä hoteisiin ja näin kävi: lapsi "pestiin" höyrymopilla, lapsi kuoli.

Äiti ei missään vaiheessa soittanut apua lapselleen. Miksi?
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Celsius
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Celsius »

Miten puolustus voi käyttää perusteluna sitä, että lapsi ei äidin ja isäpuolen mukaan isommin valittanut kipuja. Jos on juuri saanut höyrymopista (ehkä) kiukuttelun vuoksi, tuskin uskaltaa enää inahtaakkaan sen jälkeen vaikka kuinka sattuisi. Varmaan viimeiseen asti pieni peitellyt kipujaan pelkonsa vuoksi. Ja puolustustuksen mielestä tämä on hyvä peruste tuomion alentamiselle? Pelkonsa vuoksi ehkä shokissa oleva lapsi ei valita, niin aikuisilla ei ole reagointivastuuta?

Kuka kehtaa hakea tuomioonsa alennusta tai korvauksia sen jälkeen, kun ei ole puuttunut lapsen hätään? Täytyisi olla aika tunnekylmä ja ajatella vain itseään, jos on noin valmis toimimaan. Vaikeaa uskoa, että lapsi olisi ollut tärkeä ja rakastettu, jos mielessä on vain saada oma tuomio lyhyeksi ja isovanhemmalle rahaa.
sweetcherry
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja sweetcherry »

Vaikea uskoa tuota ettei olisi valittanut kipua. Pienikin palovamma sattuu ihan järkyttävän paljon. Se kipu on jotain ihan uskomatonta jonkun aikaa eikä siihen vaadita edes muuta kuin että tarttuu vaikka kuumaan kattilaan tms. vahingossa. Silloinkin ihmisen refleksi auttaa ja irroitat siitä välittömästi mutta vahinko tulee hetkessä. Tässä tapauksessa poikaa on pidetty väkisin paikallaan ja varmasti kestänyt nuo painallukset kauan. Se kivun määrä on pakko olla ihan järkyttävä, ei sitä halua edes kuvitella. Sitten kun miettii vielä että tämä oli tapahtunut joskus päivällä ja poika oli kuollut vasta seuraavana yönä. Miten pitkä se kärsimys on ollut, alkaa itkettää kun miettiikin :( Eikä palovammat ole olleet ainoat mistä tulee kipua, olihan poikaa murjottu muutenkin urakalla. Toivon sydämeni pohjasta että tuo surkea miehen kuvatus saa kokea edes jotain kamalaa viimeistään sitten kun vapautuu.
KalleKoolla
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja KalleKoolla »

Nuuskamuikkunen kirjoitti: Pe Marras 29, 2024 2:32 pm Ja tää surakka on naapurina itessään joka on joku parempikin ihminen?
Oikeastiko ilkeät vielä täällä näyttäytyä. Mene juomaan kaljaa.
Paikalla
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Itä-Suomen hovioikeus antaa tänään ratkaisunsa jutusta, jossa nelivuotias poika kuoli kotonaan Joensuussa toissa kesänä
Poika kuoli kotonaan palovammoihin, jotka hänen isäpuolensa aiheutti. Pohjois-Karjalan käräjäoikeus tuomitsi helmikuussa isäpuolen ja lapsen äidin ehdottomaan vankeuteen.

Hovioikeudessa syyttäjä ja lapsen biologinen isä vaativat äidille kovempaa rangaistusta. Isäpuolen käräjätuomio on jo lainvoimainen. Hän ei toimittanut hovioikeuteen valitusta määräajassa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kot ... on/9070202
Vastaa Viestiin