Koulukiusaaminen

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
bluerein

Viesti Kirjoittaja bluerein »

:o
Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 9:05 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bluerein

Mitä teille kuuluu, niinkuin yleisesti. ? Onko päivä mennyt hyvin vai hyvin honosti ?
bluerein

Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 9:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
WhoIam
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

Tosta jumalaan uskomisesta:

En usko jumalaan mutta en myöskään voi väittäää etteikö sitä ole olemassa eikä muuten voi kukaan muukaan. Olen sitä mieltä että jokainen saa uskoa mihin haluaa enkä tuomitse ketään uskonsa takia. Mutta kuten sanoin itse en usko mutta rippikoulun olen käynyt ja se ei lisännyt uskoa vaan vaan löysin raamatusta liikaa epäkohtia. Jeesus Nasaretilainen on ollut olemassa ja hänet on tuomittu ristillä kuolemaan, tuosta on ihan oikeata faktaa mutta kukaan meistä ei tiedä että onko hän ollut luvattu Messias vai murhaaja.

Itse olen selvinnyt koulukiusaamisesta ja syövästä josta oli alle 20% mahdollisuudet parantua, enkä ikinä rukoillut tms. Ja olen kiitollinen että elän mutten suinkaa jumalalle vaan sille joka kuollessaan mahdollisti minulle uuden elämän koska sain häneltä uuden maksan.

Sori vaan te kaikki jos tekstini loukkaa jotakin teistä. :)
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
bluerein

Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 9:07 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bluerein

Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 9:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

bluerein kirjoitti:Mitä teille kuuluu, niinkuin yleisesti. ? Onko päivä mennyt hyvin vai hyvin honosti ?
Miten tämä liittyy koulukiusaamiseen? Saisi jo ylläpito toimia ja laittaa jäähylle trollin. (Itsehän jo päätin alkaa ignoroimaan mutta topicit menee VÄHÄ vituiks..)
Moderaattorit
Moderaattori

Viesti Kirjoittaja Moderaattorit »

Nyt palataan keskustelemaan koulukiusauksesta. Uskonnolle on oma ketjunsa toisaalla. Omat riidat yksityisviestein tai lautamiehissä.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?t=888
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Aika kauas ollaan koulukiusauksesta tultu. Ja jos tappamisen syitä kysellään, kyllä näkisin koulukiusaamisen todennäköisempänä kuin Saatanan juonet.

Piti kiittää noista "valkoista raivoa" käsittelevistä linkeistä. Tuo käsite on todella valaiseva, sen avulla voi ymmärtää miksi viha voi purkautua vasta vuosia myöhemmin. Minusta on ensiarvoisen tärkeää, että tietoa saadaan kiusaamisen uhreilta ja tappamisfantasioita kokeneilta, eikä joiltain kaukana koulumaailmasta eläviltä psykologeilta. Toivoisin jokaisen opettajan lukevan nuo jutut ja miettivän, kannattaisiko seurata tarkemmin mitä koulussa tapahtuu ja olisiko sittenkin järkevää miettiä oikeasti toimivia tapoja kiusaamisen lopettamiseksi. Pidän opettajia avainasemassa olevina tässä kiusaamisasiassa. Totta kai kasvatusvelvollisuus on ensisijaisesti vanhemmilla, mutta jos heistä ei siihen ole tai he eivät sitä tee, on jonkun muun tehtävä toimia. Ja opettajan pitäisi olla siinä ammattilainen.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Opettajilla menee melkoisesti aikaa ihan niiden fyysisten nujakoiden rauhoittamiseen. Piilokiusaamisen seuraaminen on lähes mahdotonta. Aineenopettajalla voi olla n.150 oppilasta keskisuuressa koulussa eikä se luku ole edes iso.
Nothing is quite what it seems
PaulaDrew
Jack Bauer

Se on kyllä totta, että luokkakoot ovat aivan liian suuria eikä muutenkaan opettaja ole koko aikaa paikalla, esim. koulumatkoilla. Kuitenkin tässäkin topikissa pistää monen tarinassa silmään toistuva lause: "opettajat eivät tehneet mitään." Itsekin olen nähnyt miten opettajat kääntävät katseensa vain pois ja jättävät rangaistukset jakamatta koska eivät itse halua jäädä pitämään jälki-istuntoja. Olen myös jutellut opettajien kanssa, jotka kertovat pelkäävänsä oppilaitaan. Tuollakin toisessa ketjussa oli juttu opettajasta jota epäiltiin uhkailusta ja hän mainitsi kokevansa oppilaiden kiusaavan häntä! En epäile, etteikö opettajan työ olisi rankkaa ja aivan varmasti siinä saa kuulla kaikenlaista, mutta no, ei sen ihan noinkaan pitäisi mennä. Opettajankoulutukseen tuntuvat hakeutuvan lähinnä idealistit ja runotytöt, jotka ovat hermolomalla parin työvuoden sisällä. Pula osaavista opettajista on iso ongelma.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Pula osaavista opettajista on iso ongelma.
Näin varmaan on. Ja opettajan osaamiseen ei riitä ns. aineenhallinta vaan työ on enimmäkseen ihmissuhdetyötä joka vaatii aivan omanlaistansa osaamista. Kaikista ei ole pitämään ehdotonta auktoriteettia ilman väkivaltaisia elkeitä. Jos opettajalla on ehdoton auktoriteetti, jos hän on osannut ottaa sen itselleen, häntä ei pystytä kiusaamaan.
Nothing is quite what it seems
bluerein

Viimeksi muokannut bluerein, Ma Marras 03, 2008 9:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
PaulaDrew
Jack Bauer

^^ Olen aivan samaa mieltä. Pidän tuota ihmissuhdetyötä tärkeämpänä kuin aineenhallintaa ja siihen pitäisi kiinnittää paljon enemmän huomiota. Taisin aiemminkin tähän ketjuun kirjoittaa suhtautuvani etenkin yläasteeseen jonkinlaisena "säilönä" jossa tulisi pitää nuoret turvallisissa olosuhteissa siihen asti että he ohittavat nuo kaikkein rankimmat vuodet ja oppivat samalla muiden huomioimista ja säännöllisyyttä sun muuta elämässä tarvittavaa. Sivistyä ehtii myöhemminkin. Valitettavasti vain opetussuunnitelmat taitavat näyttää vuosi vuodelta laajemmilta enkä toisaalta yhtään ihmettele, että opettajat ovat helisemässä kun he yrittävät vielä ottaa kaikki senkin vaatimukset huomioon.^
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kouluissa aletaan antaa turvakoulutusta kriisitilanteita varten

Julkaistu: 5:49

stt

Opetushallitus aloittaa laajan turvallisuuskoulutuksen kaikissa Suomen kouluissa, kirjoittaa Aamulehti. Koulutuksen tavoitteena on parantaa koulujen toimintavalmiuksia kriisitilanteissa. Turvallisuuskoulutus koskee kaikkia koulutusasteita.

Koulutusta annetaan erityisesti rehtoreille, opettajille, oppilashuollon henkilöstölle ja koulujen kriisivalmiusryhmille. Ensimmäiset koulutustilaisuudet järjestetään joulukuussa.

Syynä turvakoulutuksen käynnistämiseen on kouluväkivallan kasvu. Koulutuksessa käsitellään myös muita kuin koululla tapahtuvia väkivalta- ja kriisitilanteita, kuten oppilaan tai opettajan yllättävää kuolemaa onnettomuudessa.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Koul ... 5240454758
Vastaa Viestiin