Kysy mitä vaan ylläpidolta paitsi moderoinnista (Ketju 2)

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

Re: Kysy mitä vaan ylläpidolta (Ketju 2)

Viesti Kirjoittaja Yrjö Yrjönpoika »

skoune kirjoitti: La Marras 02, 2024 7:32 pm
.. miksi minun viestini Postityttö-ketjussa on hävinnyt taivaan tuuliin?
Ei näy siitä mitään jälkeä missään!
Tarkistitko, menikö kommenttisi perille ketjuun aivan alunpitäen?

Toisinaan voi käydä niin, että sillä aikaa kun kommenttia kirjoittaa, onkin joku toinen jo vastannut samaan ketjuun omalla viestillä ja kun itse klikkaa "Lähetä", niin algoritmi kertoo (pirun pienellä tekstillä), että ketjuun on vastattu ennen viestiäsi, että "haluatko tatkistaa sen ennen kuin jatkat", eikä lähetä kommenttiasi ennen kuin klikkaat "Lähetä" uudemman kerran.
Jos et huomaa algoritmin temppuilua ja vain poistut ilman tuota varmistusta, menee viestisi bittiavaruuteen, eikä sinne tarkoittamaasi ketjuun.
X X X X X
skoune
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja skoune »

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Marras 14, 2024 5:38 pm

Toisinaan voi käydä niin, että sillä aikaa kun kommenttia kirjoittaa, onkin joku toinen jo vastannut samaan ketjuun omalla viestillä ja kun itse klikkaa "Lähetä", niin algoritmi kertoo (pirun pienellä tekstillä), että ketjuun on vastattu ennen viestiäsi, että "haluatko tatkistaa sen ennen kuin jatkat", eikä lähetä kommenttiasi ennen kuin klikkaat "Lähetä" uudemman kerran.
Jos et huomaa algoritmin temppuilua ja vain poistut ilman tuota varmistusta, menee viestisi bittiavaruuteen, eikä sinne tarkoittamaasi ketjuun.
Kiitos neuvosta! Näin on voinut tosiaankin käydä. Olen kyllä aiemmin huomannut tämän ilmiön, mutta ehkä olin huolimaton lähettäissäni tuota kadonnutta viestiä.
PoliisimestariSisu

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Miksei viestejä voi poistaa vaan pitää sohia punakynällä? Ketä tuo hyödyttää?

*Olet jo monta kysynyt samaa. Lue aikaisemmista vastauksista*tm
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

.
- Säännöistä ja niiden noudattamisesta;
kun joskus on syntynyt vaikutelma, että käsite "henkilöspekulaatio" on hieman epämääräinen silloin, kun siihen syyllistyy(?) juurikin Lautamiehet-osiossa.
*
- - - - -
[Punaisella tekstillä]
*9 §* Trollaaminen on kiellettyä.

[Tästä eteenpäin normi leipätekstiä]
Tällä tarkoitetaan viestejä, joilla pyritään tietoisesti saamaan lukijoiden ja kanssakirjoittajien tunteet kuohumaan.
Provokatiivisetkin viestit ovat sallittuja elleivät ne riko palstan muita sääntökohtia. Kiinnitä kuitenkin huomiota mihin ketjuun ja mille palstalle tekstisi kirjoitat.
Q: Kuinka tiedän, katsotaanko nyt kuitenkin hypoteettisesti provosoiva kommenttini tietoiseksi yritykseksi vaikuttaa jonkun kanssakirjoittajan tunteisiin, vai että olenko sen kirjoittanut tahattomasti (in bona fide)?
[Punaisella tekstillä]
*10 §* Nimimerkin ja hänen oikean nimensä yhdistäminen tai aiheeseen liittyvä vihjailu sekä arvuuttelu ovat poikkeuksetta äärimmäisen rangaistavia. Modekeskustelut kuuluvat tähän piiriin myös.
[Punainen teksti päättyy]
Tämä toki vilpittömästi selkeää kauraa.
*15 §* Ylläpito päättää harkintansa mukaan kaikkien sellaisten asioiden sallimisesta tai kieltämisestä, joita ei ole näissä säännöissä erikseen mainittu.
Tämän pykälän käyttöönotto taitaa sitten olla selvitettävissä vain ja ainoastaan kokeilemalla, että lähteekö kommentti bittiavaruuteen vai ei, eli "kirjoitinko turhaan?".
- - - - -
*
X X X X X
PoliisimestariSisu

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Altterit ovat ilmeisesti nykyään sallittuja kun esim. ikibannattu sikakoira saanut jo kolme viikkoa hillua foorumilla.
Wildchild79
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Wildchild79 »

Pitää kato suvaita ja sopeutua. Älä valita jos joku ärsyttää, aina voi poistua tai heilutella avaimia.
Ennen vaadittiin yrittämään, mutta nykyään opetetaan vaatimaan - Sotaveteraani Gunnar Kotiranta 103-v
skoune
Rico Tubbs

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: To Marras 14, 2024 5:38 pm

Moikka taas!
Tiedätkö mistä mahtoi johtua se, että kun taannoin jossain viestissä täällä valittelin, että näen huonosti ja siksi tulee kirjoitusvirheitäkin. Niin oitis muuttui minfon tekstit koneessani supersuuriksi! Onko jollakulla telepaattinen (!) yhteys koneeni säätöihin? Ihmettelen vaan...
RedFlags
Alokas

Viesti Kirjoittaja RedFlags »

Omasta viestistäni on kadonnut poisto-oikeus, sekä muokkausoikeus, eli en pääse poistamaan viestiä tai muokkaamaan kirjoittamaani viestiä, koska tiedot ovat muuttuneet, eli kyseessä on valheellinen viesti minkä haluaisin korjata! Olen laittanut lukuisia vasikointi-ilmoituksia sekä yksityisviestiä ylläpidolle ja erikseen pyytänyt näitä asioita perusteluineen ilman tulosta.

Palstan säännöissä mainittakoon:
*8 §* Huhuja käsiteltäessä on syytä tehdä selväksi onko kyse omista
arvailuista ja toiveista vai todellisista tiedoista. Ns. "valeuutisten" levittäminen on erityisen rangaistavaa. (Viestiä kirjoittaessa tieto ei ollut saatavilla, nyt vanhentunutta!)

*14 §* Kaikki rikollinen toiminta on kiellettyä. Myöskään
rikolliseen toimintaan yllyttämistä ei sallita. (käytännössä rikon lakia, kun minulle ei muuta vaihtoehtoa anneta?)

Ymmärrän, että ylläpidolle on annettu Veto-oikeus päättää asioista oman harkintansa mukaan, varsinkin, jos viestin kokonaan poistaminen sotkee koko ketjun, mutta tässä ei ole siitäkään kysymys. Onko tosiaan näin, että kirjoittajalla ei ole enää mitään kontrollia omiin viesteihin sen jälkeen kun se on siirretty moden toimesta, eikä YP ota edes perusteluineen asiaa käsittelyyn?
McCall
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja McCall »

RedFlags kirjoitti: Su Joulu 01, 2024 5:19 pm Omasta viestistäni on kadonnut poisto-oikeus, sekä muokkausoikeus, eli en pääse poistamaan viestiä tai muokkaamaan kirjoittamaani viestiä, koska tiedot ovat muuttuneet, eli kyseessä on valheellinen viesti minkä haluaisin korjata! Olen laittanut lukuisia vasikointi-ilmoituksia sekä yksityisviestiä ylläpidolle ja erikseen pyytänyt näitä asioita perusteluineen ilman tulosta.
...
Murha.infossa voi muokata / poistaa oman viestin 30 minuutin kuluessa siitä kun se on postattu. Sen jälkeen voit ottaa yhteyttä ylläpitoon. Reaktioaika vaihtelee kuten viittasit.
Yrjö Yrjönpoika
Alibin Kestotilaaja

skoune kirjoitti: Su Joulu 01, 2024 11:16 am
Tiedätkö mistä mahtoi johtua se, että kun taannoin jossain viestissä täällä valittelin, että näen huonosti ja siksi tulee kirjoitusvirheitäkin. Niin oitis muuttui minfon tekstit koneessani supersuuriksi! Onko jollakulla telepaattinen (!) yhteys koneeni säätöihin? Ihmettelen vaan...
No jopas jotakin...
Vieläkö tilanne on mainitunlainen? Kävikö siis niin, että vain ja ainoastaan minfon fonttikoko muuttui jyrkästi ja kaikki muu pysyi näytöllä entisellään?

Itse käytän minfoa puhelimella ja puhelimessa on erilainen arkkitehtuuri kuin tietokoneella, joten en tiedä, kuinka tuo fontti tietsikan näytöllä käyttäytyy.

Oletko katsastellut koneen ja/tai minfon sinulle antamia asetuksia? Siellähän on joku "omat tiedot"-himmeli.
X X X X X
skoune
Rico Tubbs

Yrjö Yrjönpoika kirjoitti: Ma Joulu 02, 2024 2:17 pm
skoune kirjoitti: Su Joulu 01, 2024 11:16 am
No jopas jotakin...
Vieläkö tilanne on mainitunlainen? Kävikö siis niin, että vain ja ainoastaan minfon fonttikoko muuttui jyrkästi ja kaikki muu pysyi näytöllä entisellään?

Itse käytän minfoa puhelimella ja puhelimessa on erilainen arkkitehtuuri kuin tietokoneella, joten en tiedä, kuinka tuo fontti tietsikan näytöllä käyttäytyy.

Oletko katsastellut koneen ja/tai minfon sinulle antamia asetuksia? Siellähän on joku "omat tiedot"-himmeli.
Fonttikoko muuttui pelkästään minfossa. Ja juurikin tuon mun "tunnustukseni" jälkeen ( siis huonosta näöstäni)...en ala muuttelemaan mitään asetuksia täällä

Olen jo kauan havainnut, että en kirjoittele ajatuksiani täällä "aivan yksin".
Muutenkin on mennyt minua kiinnostavat ketjut vain parin keskenään "keskustelevan" nikin höpinöiksi..Ja sitten toisissa ketjuissa on pari "torppaajaa" liikenteessä.. On todellakin muuttunut kummalliseksi minfo nykyääm.
Donald McRonald
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Donald McRonald »

Selaimen fonttikokoa voi muuttaa sivustokohtaisesti näppäinyhdistelmällä Ctrl+ (Control ja Plusmerkki) ja Ctrl-. Se muuttaa siis vain sen yhden sivuston (esim. murhainfo) asetuksia. Ettei vaan oo tullut vahingossa sohittua?
claw
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja claw »

Mariangel kirjoitti: Ma Joulu 02, 2024 8:29 pm Mikä ihmeen paikka tästä on tullut.. Ylläpito, havahtukaa!!
Ylläpidon pitäisi todellakin havahtua jo pelkästään kirjoittajan viestimääränkin vuoksi. Nyt on tosi kyseessä!
Paikalla
aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

Mariangel kirjoitti: Ma Joulu 02, 2024 8:29 pm Mikä ihmeen paikka tästä on tullut.. Ylläpito, havahtukaa!!
Onko sitä ylläpitoa enää juuri ollenkaan? No Nils kyllä ainakin on paikalla päivystämässä, silloin tällöin.

https://www.youtube.com/watch?v=ozCoq4osSwk

Mary Hopkin: "Those Were The Days"
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
skoune
Rico Tubbs

Donald McRonald kirjoitti: Ma Joulu 02, 2024 5:44 pm Selaimen fonttikokoa voi muuttaa sivustokohtaisesti näppäinyhdistelmällä Ctrl+ (Control ja Plusmerkki) ja Ctrl-. Se muuttaa siis vain sen yhden sivuston (esim. murhainfo) asetuksia. Ettei vaan oo tullut vahingossa sohittua?
No enpä uskoisi näin käyneen..
Vastaa Viestiin