Valkeakoski: Nuori nainen putosi sillalta ja kuoli 2008
En ymmärrä miksi joka asiassa pitää löytää joku syyllinen. Viimeiseksi tässä on mainittu se henkilö, joka on antanut alkoholia pudonneelle tytölle. Syyttäkää nyt vielä vanhempiakin jotka ovat päästäneet alaikäisen kavereiden kanssa "yöllä ulos", jos se saa teidät tuntemaan itsenne paremmaksi ihmiseksi.
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
^^ Kihlat sormessa voi olla, mutta lapsi 16-vuotias silti on. Tästä minkä ikäinen on vielä lapsi, on väännetty juttua jossain aikaisemmassa puheenaiheessa, joten en välitä nyt ruveta uudestaan.
Itse en tunne yhtään sellaista 16-vuotiasta, joka ei saisi esim. säännöllisiä murjotuskohtauksia, ja 17-vuotiaillakin ne on vielä yleisiä. Ei aikuiset käyttäydy siten.
Itse en tunne yhtään sellaista 16-vuotiasta, joka ei saisi esim. säännöllisiä murjotuskohtauksia, ja 17-vuotiaillakin ne on vielä yleisiä. Ei aikuiset käyttäydy siten.
Nothing is quite what it seems
Vähän kyllä menee OT:ksi , mut yks tuttu opettaja kertoi kerran jutelleensa 8. luokkalaisen tytön kans, joka oli kertonut olevansa jo kolmatta kertaa kihloissa...
Ja mä olen aina ajatellut, et vaan kerran elämässä. (tosin ei mennyt sekään ihan niin kun ero tuli, mut ehkä en toista kertaa enää menekkään...mistäs sen tietää.)
kyllä meitsi ainakin saa murjotuskohtauksia vaikka olenkin jo "kypsässä" 25-vuoden iässä. ja itkuraivareita myös. peruskoulussa puhuttiin aina vain siitä koska ja kuinka murrosikä alkaa, kukaan ei maininnut ettei se koskaan pääty.Maybrick kirjoitti:Itse en tunne yhtään sellaista 16-vuotiasta, joka ei saisi esim. säännöllisiä murjotuskohtauksia, ja 17-vuotiaillakin ne on vielä yleisiä. Ei aikuiset käyttäydy siten.
En tunne yhtään naista joka ei saisi murjotuskohtauksia, jopa mutsikin sai niitä nelikymppisenäesmes- kirjoitti:kyllä meitsi ainakin saa murjotuskohtauksia vaikka olenkin jo "kypsässä" 25-vuoden iässä. ja itkuraivareita myös. peruskoulussa puhuttiin aina vain siitä koska ja kuinka murrosikä alkaa, kukaan ei maininnut ettei se koskaan pääty.Maybrick kirjoitti:Itse en tunne yhtään sellaista 16-vuotiasta, joka ei saisi esim. säännöllisiä murjotuskohtauksia, ja 17-vuotiaillakin ne on vielä yleisiä. Ei aikuiset käyttäydy siten.
Re: Lisätietoa
Niin se onkin.vandt kirjoitti:Niin, jokainen aikuinen, entä 16-vuotias? Se on vähän niin ja näin.X-tine kirjoitti:Jokainen aikuinen on ITSE vastuussa syömisistään ja juomisistaan. On hyvä tuntea itseään ja miten oma elimistö reagoi. Toinen kestää enemmän kuin toinen.
Alkoholin antaminen alle 18-vuotiaalle on rikos. Laki ei kuitenkaan velvoita (nykyisin) että alkoholin tarjoilun yhteydessä pitäisi myös tarjota syötävää. Eivätkä läheskään kaikki ihmiset sitä ymmärrä. Varsinkaan ne, joiden pitäisi.
Tämän on nähnyt varmaan aika moni marketin kassa.
Väitän, että jos alkoholia (oluttakin!) nautittaisiin vain aterian yhteydessä, hölmöilyjä sattuisi paljon vähemmän. Juomakulttuurin muuttaminen on kuitenkin aika vaikeaa.
Kun puhuu totta, ei tarvitse muistaa niin paljon.
Juu, eipä se murrosikä teinivuosiin pääty, ihan normaalia on tuossa 25-vuotiaana ja siinä paikkeilla vielä saada kaikenlaisia hormoniheittoja ja murjotuksia, finnejä ja muuta..tämän kertoi lohdullisesti terveydenhoitaja, kun asiasta mutisin 
Mutta mutta..aivan karmea onnettomuus tai mikä sitten lopulta ollutkaan. En (onneksi) osaa edes ajatella, miten pystytään ajamaan jonkun tai jonkin yli ja jatkamaan matkaa sen ihmeemmin tsekkaamatta, mikä hemmetti se oli. Mahtaa käydä kammottava kolina tuollaisen sattuessa.
Olen itse kerran törmännyt jänikseen autolla, eikä senkään jälkeen kyllä tullut mieleenkään jatkaa matkaa samantien, niin jotenkin kananlihalle vetävä mätkähdys sekin oli.
Osanottoni läheisille.
Mutta mutta..aivan karmea onnettomuus tai mikä sitten lopulta ollutkaan. En (onneksi) osaa edes ajatella, miten pystytään ajamaan jonkun tai jonkin yli ja jatkamaan matkaa sen ihmeemmin tsekkaamatta, mikä hemmetti se oli. Mahtaa käydä kammottava kolina tuollaisen sattuessa.
Olen itse kerran törmännyt jänikseen autolla, eikä senkään jälkeen kyllä tullut mieleenkään jatkaa matkaa samantien, niin jotenkin kananlihalle vetävä mätkähdys sekin oli.
Osanottoni läheisille.
-
miinushka
- Agentti Scully
Jep. Eräs hyvin tuntemani ihminen on ajanut peuran ylitse, siis kirjaimellisesti. Joku muu oli siihen ensin törmännyt ja peura makasi keskellä tietä, eikä hän ehtinyt enää jarruttaa. Kuului kuulemma aikamoinen tömäys siitäkin..
En myöskään tahdo miettiä että millainen ääni ihmisen yli ajaessa kuuluu. Karmaiseva ajatus.
Enkä siis minäkään ymmärrä, miten ihmiset ovat vain voineet jatkaa matkaansa katsomatta minkä päälle ajoivat.
En myöskään tahdo miettiä että millainen ääni ihmisen yli ajaessa kuuluu. Karmaiseva ajatus.
Enkä siis minäkään ymmärrä, miten ihmiset ovat vain voineet jatkaa matkaansa katsomatta minkä päälle ajoivat.
Quis custodiet ipsos custodes?
Ei ehkä saisi nauraa, mutta nauran kuitenkin. Niinhän kaikki (varsinkin teinit) aina on ikäistään kypsempiä, kunnes tajuavat asian oikean laidan kasvettuaan.Eetu88 kirjoitti:Ex-tyttöystäväni oli henkisesti paljon vanhempi kuin 16-vuotias.Ei ollut mikään teini vaan paljon vanhemman oloinen.
(joo, oon itsekin teini-iän vasta ylittänyt blaa blaa blaa)
Itse asiassa olet väärässä. On ihmisiä jotka ovat valmiimpia "aikuisten maailmaan" 16-vuotiaana kuin toiset edes 25-vuotiaana. Kaikki päätökset ja ratkaisut eivät tietenkään ole aikuisten tasoa 16-vuotiaana, mutta joillain on kyllä paljon aikuisempi näkemys moniin asioihin kuin toisilla.vandt kirjoitti:Ei ehkä saisi nauraa, mutta nauran kuitenkin. Niinhän kaikki (varsinkin teinit) aina on ikäistään kypsempiä, kunnes tajuavat asian oikean laidan kasvettuaan.Eetu88 kirjoitti:Ex-tyttöystäväni oli henkisesti paljon vanhempi kuin 16-vuotias.Ei ollut mikään teini vaan paljon vanhemman oloinen.
(joo, oon itsekin teini-iän vasta ylittänyt blaa blaa blaa)
I am a nobody,
nobody is perfect,
therefore I am perfect.
Re: Nuori nainen putosi sillalta ja kuoli
Nostan nyt näinkin vanhan jutun ylös, mutta sarjassa Toistaiseksi tuntemattomasta syystä on mielenkiintoinen jakso tästä tapauksesta ja se on vielä jonkin aikaa nähtävissä yle areenassa.
http://areena.yle.fi/tv/1806131
Selkeytti monta asiaa ja mielestäni hyvä sarja muutenkin. Kannattaa katsoa.
http://areena.yle.fi/tv/1806131
Selkeytti monta asiaa ja mielestäni hyvä sarja muutenkin. Kannattaa katsoa.
Re: Nuori nainen putosi sillalta ja kuoli
Kiitos - mielenkiintoista oli nähdä. Taksikuskia syyllisti äiti, mikä tuntui karulta, mitä hänen olisi pitänyt tehdä? - Ja kuinka sijaisäiti etsiessään osasi juuri sillan katveesta ennen hirviaidan alkamista mennä etsimään moottoritieltä....? No, ehkä siellä oli sitten jo lanssit ja muut
Elämä on pitkä puutelista...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...
Nemo me impune lacessit
On hyviä ihmisiä, on pahoja ihmisiä ja on ihmisiä, jotka olevat olevinaan ihmisiä...