Mitä puoluetta kannatat/äänestät

Tänne keskustelut politiikasta siihen liittyvästä korruptiosta yms.

Mitä puoluetta kannatat/äänestät

Kokoomus
16
17%
SDP
6
6%
Keskusta
7
7%
RKP
0
Ei ääniä
KD
1
1%
Vihreä liitto
14
15%
Vasemmistoliitto
11
12%
Perussuomalaiset
27
29%
SKP
12
13%

Ääniä yhteensä: 94

Ingrid
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

Juu juu, kyllä se Ingridilläkin menee varsin vasemmalle ääni. Enemmän niinku kainaloon asti kuin vain tuohon sydämen paikkeille :)
antwerpen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja antwerpen »

Keskusta ei ole saanut tässä gallupissa vielä yhtään ääntä. Mutta veikkaan, että keskusta johtaisi tätä galluppia jos tuota Jarna Leskistä voisi äänestää kaikkialla. :lol:

Tähän galluppiin olen vastannut, mutta julkisesti en omaa kantaani rupea tässä kertomaan. (Olen myös jo äänestänyt, joten minulle ei kannata enää propagandaa syöttää.)
Mutta äänestysprosentti? Kuinka korkeaksi/matalaksi ennustatte sen nousevan? Oma veikkaukseni on 59% koko maassa ja 58% omassa kunnassani Helsingissä.
Aariel
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Aariel »

antwerpen kirjoitti: Mutta äänestysprosentti? Kuinka korkeaksi/matalaksi ennustatte sen nousevan? Oma veikkaukseni on 59% koko maassa ja 58% omassa kunnassani Helsingissä.
Heitän oman veikkaukseni, aika uhkarohkean jopa. Sanon 67% koko Suomi.
oolu
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja oolu »

Jos minfo sais päättää, niin Perussuomalaiset takois kultaa :D aika mielenkiintosta ;) mutten kyllä oo oikeen mieltänytkään tän palstan jäseniä kovin keskusta-kokoomus-rkp- linjoille.

Ite en oikeestaan tiiä ketä äänestäsin, varsinkaan puolueesta ei oo kamalasti väliä kunhan ei oo ihan hirveen vasemmalla :roll:
Yleensä valitsen ihmisen perusteella, oli vaali ku vaali.
antwerpen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja antwerpen »

Tulisi muuten äärimmäisen mielenkiintoiset hallitusneuvottelut, jos kyseessä olisivat eduskuntavaalit ja eduskunta valittaisiin tämän kyselyn tulosten perusteella. Siinä voisi olla pattitilanne aika lähellä. :roll:
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Kokoomus on se suurin paha. Sitä en ainakaan äänestäisi. Muut ovat vähemmän pahoja, mutta ei ole sopivaa ehdokasta löytynyt mistään ainakaan vielä.
Paavo Arhinmäki on äijä!
tmk666
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja tmk666 »

Miksi vaihtoehtona ei ole en äänestä mitään enkä ketään? Se on ihan sama mitä puoluetta tai henkilöä äänestää,mikään ei tule kuitenkaan muuttumaan.
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

loneliness kirjoitti:Kokoomus on se suurin paha. Sitä en ainakaan äänestäisi. Muut ovat vähemmän pahoja, mutta ei ole sopivaa ehdokasta löytynyt mistään ainakaan vielä.
Näin minullakin. Kun kerran minulle jalosti annetaan tässä (näennäis)demokratiassa vaikutusmahdollisuus, haluaisin käyttää sen, vaikka koskaan ei olekaan tapahtunut niin että ehdokkaani olisi päässyt valtuustoon (sen sijaan hämärien vaaliliittojen kautta olen tullut hyödyttäneeksi puolueita joita ehdottomasti vastustan). Mutta koska joka tapauksessa juuri kaltaisteni ei äänestäminen hyödytä kuitenkaan -tyyppien takia valtuusto näyttää sille mille näyttää, pitäisi kai yrittää. Kannatan SKPn puolueohjelmaa suurelta osin ja minusta on jokseenkin typerää äänestää pelkkää henkilöä koska on olemassa puoluekuri ja sitoutumatonta ehdokasta taas ei kuunnella senkään vertaa.

Joka tapauksessa äänestäminen on minusta hurjan vaikeaa etenkin kun asun kaupungissa jonka ehdokkaita ja ongelmakohtia en juuri tunne. Miten voin päättää kuka on sopiva edustamaan juuri minua? Tämän aamun olen kahlannut vaalikoneita ja ehdokkaiden sivustoja, mutta jokaisella on kuitenkin joku ratkaiseva asia josta olen eri mieltä enkä siis voi äänestää häntä. Haluaisin tietää ehdokkaastani kaiken, koska muuten minua alkaa harmittaa ääneni antaminen myöhemmin. :? Mutkikasta, mutta jatkan sivustojen penkomista siitäkin huolimatta että ajan hukkaaminen tähän asiaan, joka tuskin minua mitenkään hyödyttää, tuntuu turhalta.

Jos joku haluaa suositella mielestään fiksua ehdokasta Helsingistä, otan vaalipropagandaa vastaan.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Aariel kirjoitti:
Tiina kirjoitti:Koska Doctor Lecteriä ei ole näkynyt täällä moneen päivään, niin uskallan tunnustaa, että äänestin sdp-puoluetta. :)
Sama täällä. Jos Lecter palaa takaisin, on meidän poistettava heti viestimme :wink:
:? Niinpä. Laita vaikka yksäriä jos teet "havainnon"...Niin teen poiston tai vaihdan puoluekannan pikaisesti johonkin kapitaaliin. :)
mice
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja mice »

Heikonlainen äänestysprosentti näissä vaaleissa.
Tällä hetkellä alle 1,5% prosenttia äänioikeutetuista.
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Perussuomalaisia
sorsake
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sorsake »

En tiedä. Tein jonkun vaalikoneen ja joku vihreä tyyppi pomppasi ensimmäiseksi.

Puoluetasolla en äänestäisi mitään ääripuolueita, ei oikean eikä vasemman laidan. En kyllä myöskään erityisesti rakasta mitään puoluetta. Populismia inhoan.
Aariel
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Aariel »

sorsake kirjoitti:En tiedä. Tein jonkun vaalikoneen ja joku vihreä tyyppi pomppasi ensimmäiseksi.
No nuo vaalikonetouhut on vähän niin ja näin :roll:
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

^ Niinpä. En oikein tiedä miten hyvä vaalikone rakentuisi, mutta tämänvuotiset ovat ainakin ihan pyllystä. Pohjanoteerauksena maikkarin vaalikone, jossa kysymyksestä 21 lähtien jauhetaan mm. sitä harrastanko liikuntaa, käynkö kaljalla, lavatansseissa, teatterissa tai oopperassa, katsonko mielelläni DVD:itä (! Mihin tuollainen kysymys viittaa?) ja viihdynkö sinkkuna jne. Näitä sitten testin loppuun asti eli kysymykseen 41. Mahtavaa. Puolet silkkaa roskaa. Onko oikeasti ajatuksena se, että ehdokkaan pitäisi olla harrastuksiltaan samanlainen kuin minä vai mistä? Ei minua kiinnosta käykö ehdokkaani teatterissa tai oopperassa, kunhan on fiksu ihminen joka ymmärtää kulttuurin merkityksen ihmisjärjelle. Ei ihmekään etteivät ihmiset äänestä, kun ehdokkaan etsiminen on vaativaa salapoliisityötä ja vaikka viihteellinen sivusto maikkari onkin niin jotain yritystä silti odottaisi. :x
Katjushka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Heh. Itse en uskalla enää vaalikoneita käyttää kun viimeksi sain ainoastaan kommunistisen puolueen ja kristillisten ehdokkaita, kun vastasin laajaan HS-vaalikoneeseen :? Kai se on koneeseen uskomista ja äänestettävä sitten Päivi Räsästä :x
Vastaa Viestiin