Kadonnut Ismo Kumpulainen (ent. Immonen), 32 v. Riihimäki 2/2000

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
Paikalla
viivahattu
Watson itse

Re: Ismo Kumpulainen, kadonnut v. 2000 Riihimäellä

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

On lukemattomia katoamistapauksia, joita omaiset eivät ole kommentoineet julkisuudessa tuonkaan vertaa. Eivätkö omaiset siis niissä tapauksissa kerta kaikkiaan halua, että kadonnut löytyisi? Ismon sisko sentään haluaa, että Ismo löytyisi, jos asian kommentoiminen julkisuudessa kerran sen asian mittari on. :D

Ei jumalauta, mitä aivopieruja täällä saa välillä lukea.
Harry Ambrose
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Harry Ambrose »

Mainitse muutama sellainen katoamistapaus jota tiedotusvälineissä on käsitelty, missä eivät omaiset tai lähipiiri ole kommentoineet katoamista.

Jos kadonneella on lapsia kahden naisen kanssa ja ne ovat vielä samaan aikaan ikään kuin hankitut kaksoiselämällä, voisi luulla jonkun avaavan sanaisen arkkunsa.
Harry

"Täytyy muistaa kenen pojasta on kyse."
Paikalla
viivahattu
Watson itse

Mainitse itse tapauksia, joissa jokainen perheenjäsen on ollut mediassa suuna päänä erikseen, varsinkin kun katoamisesta alkaa olla jo 25 vuotta. Näitä toki riittää, joissa yksi ihminen antaa lausunnot kaikkien omaisten puolesta, kuten nyt esimerkiksi Ismo Kumpulaisen sisko. Ja kävikö mielessä, että ehkä juuri sen kaksoiselämän ja kahden perheen pyörittämisen takia nämä Ismon lapsien äidit eivät ole nimiään ja naamojaan julkisuuteen välttämättä halunneet? Jos tapauksesta on jo kaikki oleellinen sanottava aikoinaan sanottu, niin mitä järkeä omaisten olisi muutenkaan olla mediassa sanomassa samat asiat uudestaan ja uudestaan, ellei se sitten ole heille jotain terapiaa?
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Susiraja kirjoitti: La Marras 30, 2024 4:20 pm Minä vähän epäilen sitä Ismon siskon lausuntoa "ettei Ismo ollut perheeltään kadoksissa". Perhe tahtoo puolustella omiaan,.
Minäkin olen samoilla linjoilla , niin kuin joku jo aiemmin kirjoittikin, että Esan piti houkutella Ismo saunalle , jonne sitten tuli joitain tyyppejä.
Eiköhän tässä velasta ole kyse, ei tartte olla isoja summia kun pääsee hengestään.
Poliisi on todennäköisesti kuulusteluissa Esalta ymmärtänyt tivatakin, onko joku ottanut Esaan yhteyttä ja kysynyt, miten aikovat rallien jälkeistä aikaa Suomessa viettää. En usko, etteikö olisi selvitetty, kuka on pitänyt yhteyttä Esaan kotimaahan palaamisen jälkeen.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
jukuripää
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

viivahattu kirjoitti: La Marras 30, 2024 10:09 pm Mainitse itse tapauksia, joissa jokainen perheenjäsen on ollut mediassa suuna päänä erikseen, varsinkin kun katoamisesta alkaa olla jo 25 vuotta. Näitä toki riittää, joissa yksi ihminen antaa lausunnot kaikkien omaisten puolesta, kuten nyt esimerkiksi Ismo Kumpulaisen sisko. Ja kävikö mielessä, että ehkä juuri sen kaksoiselämän ja kahden perheen pyörittämisen takia nämä Ismon lapsien äidit eivät ole nimiään ja naamojaan julkisuuteen välttämättä halunneet? Jos tapauksesta on jo kaikki oleellinen sanottava aikoinaan sanottu, niin mitä järkeä omaisten olisi muutenkaan olla mediassa sanomassa samat asiat uudestaan ja uudestaan, ellei se sitten ole heille jotain terapiaa?
Tuttavapiirissäni on henkilö, jonka lähisukulainen aikoinaan katosi täydellisesti. Tilanne on ollut hyvin traumatisoiva, ja vaatinut ammattiapua, jotta asiaa on saatu käsiteltyä. Joten ymmärrän hyvin, etteivät Ismon exät ja lapset ole olleet halukkaita tulemaan julkisuuteen. Kadonnut puoliso/isä on ihan tarpeeksi suuri juttu omaisille, ei sitä katoamisasiaa varmaankaan haluta käsitellä mediassa.
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Harry Ambrose
Lauri Hanhivaara

viivahattu kirjoitti: La Marras 30, 2024 10:09 pm Mainitse itse tapauksia, joissa jokainen perheenjäsen on ollut mediassa suuna päänä erikseen, varsinkin kun katoamisesta alkaa olla jo 25 vuotta. Näitä toki riittää, joissa yksi ihminen antaa lausunnot kaikkien omaisten puolesta, kuten nyt esimerkiksi Ismo Kumpulaisen sisko. Ja kävikö mielessä, että ehkä juuri sen kaksoiselämän ja kahden perheen pyörittämisen takia nämä Ismon lapsien äidit eivät ole nimiään ja naamojaan julkisuuteen välttämättä halunneet? Jos tapauksesta on jo kaikki oleellinen sanottava aikoinaan sanottu, niin mitä järkeä omaisten olisi muutenkaan olla mediassa sanomassa samat asiat uudestaan ja uudestaan, ellei se sitten ole heille jotain terapiaa?
Kysymyksesi on samaa luokkaa kuin minä kysyisin, kerro sairaudet joita et sairasta?

En puhunut jokaisesta perheenjäsenestä, tuo sinun omaa tekstiäsi kuten "suuna päänä".

Minulla on vahva mielipide että tapaus vaikuttaa omituiselta koska lähipiiristä ei tule minkäänlaisia kommentteja enkä muista näiden vuosikymmenten aikana koskaan tulleen. Paitsi lyhyt siskon haastattelu kadonneet sarjassa.

Monelle taitaa tulla yllätyksenä että tiedotusvälineeissä voi esiintyä muutenkin kuin omalla nimellään ja naamallaan.
Harry

Paikalla
viivahattu
Watson itse

Minusta taas on omituista, että joku ei kykene ymmärtämään, että se yksi siskon haastattelu voi varsin mainiosti olla kaikki, mitä omaiset haluavat julkisesti sanoa. Kuinka usein siellä mediassa pitäisi omaisten olla, että sinusta ei tuntuisi omituiselta?

Minun käsitykseni tästä tapauksesta on, että omaisilla on alusta saakka ollut paljon syytä epäillä, että Ismo ei piileskele vaan on kuollut, ja että kuolema ei ole onnettomuuden tai oman käden kautta tapahtunut. Heillä on esimerkiksi varmaankin ollut Ismon tilanteesta paljon tarkempi kuva kuin "oli velkoja", ja poliisi on aivan hyvin voinut pyytää, että omaiset eivät sitä puolta avaisi enempää julkisesti.
Harry Ambrose
Lauri Hanhivaara

Pidän itsestään selvänä että tapauksesta jotka eivät selviä ja vaikka selviäisivätkin, pitää voida keskustella hyvin erilaisilla näkemyksillä.

Samaa mantraa toistamalla keskusteluihin ei tule mitään uusia näkökohtia.

Valtavirrasta poikkeavan näkemyksen esille tuonti ilmeisimmin aiheuttaa joillekin oman maailmankuvan romahtamisen. Jos kyseessä ei ole oppimiskykyinen henkilö, hänen näkemyksensä vastaiset ajatukset ovat hänen mielestään aivopieruja.
Harry

Paikalla
viivahattu
Watson itse

Se ei ole mikään "poikkeava näkemys", että ihmetellään huuli pyöreänä, että miksi omaiset eivät ole kommentoineet asiaa mediassa ja vedetään siitä jotain pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Se on ihan yksinkertaisesti kyvyttömyyttä ymmärtää, että täysin luonnollisia ja ymmärrettäviä mahdollisia syitä siihen, miksi omaiset eivät kommentoi, on lukemattomia. Niillä äärimmäisen niukoilla tiedoilla, mitä meillä Ismon omaisista ylipäätään on, on mahdotonta tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä heidän toiminnastaan ja sen syistä.
Harry Ambrose
Lauri Hanhivaara

En ihmettele mitään asiaa huulipyöreänä. Keksit itse liioittelevia ja asiattomia termejä koska et voi myöntää muunlaisia näkemyksiä kuin omanlaisiasi.

Et osaa vasta-argumentoida muuten kuin liioittelemalla asioita.

Et voi myöskään määritellä toiselle ymmärtämättömyyttä tietämättä hänen koulutustaan, ammattiaan ja työhistoriaansa.
Harry

Helmie
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Jäljettömiin Kadonnut Suomi -kanavalla video Ismon katoamisesta: https://www.youtube.com/watch?v=4e9gFemUATA
K9Wifey
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja K9Wifey »

Eipä oo 'isä' tainnut muutenkaan lastensa elämässä olla läsnä paljon siittämishetkeä pidempää. Vaikka kuinka todisteltaisiin lapsirakkaaksi. Itsekäs olisi sopivampi kuvaus.

Katoaa ensi kolmeksi vuodeksi siittämään uuden jälkeläisen, jolta katosi sitten loppuelämäksi. Ja vaikkei olisikaan kadonnut niin tuskin silti olisi pitänyt yhteyttä. Toinen lapsi taisi olla pikkuvauva, jolla ei enivei mitään kuvaa isästään. Ja vanhemman lapsen elämässäkään pitkään ehtinyt olla.

Ja haluaisiko vaimo, jota tämä pukki petti toisen naisen kanssa, tulla julkisuuteen lukemaan ihmisten taivasteluja?

Siinäpä jo pari syytä.
Jää
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Jää »

neyciri
Alokas

Viesti Kirjoittaja neyciri »

Kunpa tämäkin pikkuhiljaa selviäisi. Toivottavasti virkavallan into ei hiivu, kun epäiltyä ei saatu kiinni. Joku asiasta tietävä voisi avata sanaisen arkkunsa…
J1L5
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja J1L5 »

Kirjoitin aiemmin, että rallihavainnot tehtiin (lähes) peräkkäisiltä pätkiltä. Onko mahdollista siirtyä kahdelle peräkkäiselle pätkälle (ruuhkat, aikataulu, siirtymämatkat).

Joku kirjoitti, että siirtyä voi metsien läpi. Useimmat seuraa vain kärkiautot, ja jatkaa siitä eteenpäin.

-Ismo on ajanut itse harrasterallia. Uskon, että silloin kiinnostaa nähdä myös kärjen takana tulevat harrastesarjat (vetomiehet, Historic, N-ryhmä). Sen on kiinnostus on kuskille aivan eri tasolla kuin maallikolle.
-Uskon siis, että Ismo on seurannut pätkillä myös harrastesarjan autot, eikä ole vaihtanut seuraavalle pätkälle heti kärjen mentyä.
:idea:
Vastaa Viestiin