65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015
Nyt kun aivoriihellä on todistajatkin tiedossa näiden kahden menehtyneen yhteistoiminnasta ja skounella hurjan kiinnostavaa lisänä, miksi helkkarissa ette ole näitä kertoneet poliisille.
Ei ole vieläkään myöhäistä.
-
viivahattu
- Watson itse
Petroskoikin on Helsingin kokoinen kaupunki ja takavuosina suomalaisten suosima matkakohde. Eivät siellä sentään ihan kaikki toisiaan tunne. Jos koko teoria yhteydestä näiden tapausten välillä perustuu siihen, niin ei se kovin vahva teoria. Minun ex-vaimoni kävi suorittamassa yhden opintoihinsa liittyneen harjoittelun Petroskoissa. Liitynkö minäkin tähän tapaukseen?
Tämä henkilö, jolle BS tästä velasta kertoi on ollut yhteydessä poliisiin jo silloin, kun katoamisilmoitus tehtiin. Enempää en asiaa, enkä henkilöitä täällä avaa, edes anonyymeina. Katoamisilmoituksen sisältökin on salattu.Hurjimus kirjoitti: To Joulu 26, 2024 9:57 am Nyt kun aivoriihellä on todistajatkin tiedossa näiden kahden menehtyneen yhteistoiminnasta ja skounella hurjan kiinnostavaa lisänä, miksi helkkarissa ette ole näitä kertoneet poliisille.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
Minä olen näitä "tietojani" jakanut täällä minfossa, kun olen ymmärtänyt, että "poliisi" seuraa minfon keskusteluja. Olen siis tehnyt ilmaista työtä vuosikaudet BSn katoamisasiaan liittyen. - Mutta täällä päivystävät poliisinikit (ovat valitettavasti tunnistettavissa postauksistaan..) tyrmäävät kaikki heidän "tutkimuksistaan" eroavat teoriat ja tapaukseen liittyvät muitten esitttämät tiedot. Ei innosta ottamaan polisiin yhteyttä, sillä siellä ei olla jostain syystä vastaanottavaisia uusista asiaan liittyvistä "tiedoista".Hurjimus kirjoitti: To Joulu 26, 2024 9:57 am Nyt kun aivoriihellä on todistajatkin tiedossa näiden kahden menehtyneen yhteistoiminnasta ja skounella hurjan kiinnostavaa lisänä, miksi helkkarissa ette ole näitä kertoneet poliisille.
Pakko kertoa, että joskus omakieliselle (suomi) poliisille asioista kertominen ei ole aivan heti auennut. - Olin nuorena opiskelijatyttönä tulossa iltavuorosta (n klo 23 elokuussa) erään suomalaisen kaupungin jokirannan kävelytietä. Huomasin että joku mies käveli perässäni eli seurasi minua. Lähdin juoksemaan. Mies teki samoin. Onneksi edelläni oli ratsastava poliisi partioimassa siinä jokirannassa. Pääsin polisiin puhe-etäisyydelle ja sanoin huohottaen, että joku mies juoksee perässäni. Poliisi kysyi, että "onko se mies ennenkin juossut perässäsi" ;)
Toisekseen olen esittänyt vain erilaisia mahdollisia vaihtoehtoja BSn katoamisen syistä enkä missään nimessä ole syyllistänyt ketään BSn katoamisesta. Esitän siis vain löytämiäni erityyppisiä faktoja asiain tiimoilta.
Nimittäin oma toiveikas oletukseni on se, että BS asuu jossain muualla kuin Suomessa ja syy hänen lähtöönsä Suomesta olisi ollut "vapaudenkaipuu" eli se, että eläkkeellä olevana hän voisi vihdoinkin viettää "vapaata" elämää jossain muualla kuin Suomessa. Kaukana ehkä joistain hankalistakin ihmissuhteista..
Kuinka monta tiedonkulun porrasta tässä on ollut. Birgitan sisäpiiriläinen kertoi Aivoriihen sukulaiselle , Birgitan kertoneen ,että Nela ja Sergei velkaa hänelle. Tämä kertoo sukulaiselleen Aivoriihelle, oliko välillä vielä muita portaita. Oliko henkilö jolle Birgitta oli velasta suoraan kertonut, siitä henkilökohtaisesti poliisille ilmoittanut.
Vastaukset kysymyksiisi löytyvät viestistäni tuossa Skounen viestin yläpuolella.MEG kirjoitti: To Joulu 26, 2024 11:44 am Kuinka monta tiedonkulun porrasta tässä on ollut. Birgitan sisäpiiriläinen kertoi Aivoriihen sukulaiselle , Birgitan kertoneen ,että Nela ja Sergei velkaa hänelle. Tämä kertoo sukulaiselleen Aivoriihelle, oliko välillä vielä muita portaita. Oliko henkilö jolle Birgitta oli velasta suoraan kertonut, siitä henkilökohtaisesti poliisille ilmoittanut.
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
Pamela Anderson
-
viivahattu
- Watson itse
Jos poliisi ei yhdeksään vuoteen ole löytänyt tästä muutaman tonnin velasta mitään sellaista, mikä näyttäisi olevan Birgitan katoamisen taustalla, niin voinee melko luottavaisin mielin olla sen suhteen, että tällä velalla ja katoamisella ei ole keskenään mitään tekemistä tai että ainakin näyttöä puuttuu niin totaalisesti, että asiaa ei ole tutkimallakaan saatu minnekään edistettyä.
No, jospa nyt nytkähtää eteenpäin, kun poliisille toimitetaan niiden henkilötiedot, jotka ovat kuulleet nämä Birgitan ja Nelan velkasuhteet. On lähes edesvastuutonta vain kirjoitella täällä, jos tuollaisen tiedon omaa.
∆
No olis varmaan jo suorastaan rytkähtänyt eteenpäin tässä yli yhdeksän vuoden aikana, jos jotain näissä sisäpiirisopimuksissa ja -kaupoissa olisi jotain hämärää BS:n katoamiseen liittyen. Toki paljon on voitu suhmuroida myös suusannallisesti ja mitenkäs niitä näytät toteen, kun ainakin yksi jo delannut ja toinen tietymättömissä.
Tuli tuosta Nelan ketjusta huomioitua sekin seikka, että silloinkin mastotiedot päin v*ttua, ja etsinnät ihan eri paikassa. Mistä sen tietää missä hyynäisissä BS:n puhelinkaan oli silloin kun pingasi vikan kerran Tennispalatsin mastoon...
No olis varmaan jo suorastaan rytkähtänyt eteenpäin tässä yli yhdeksän vuoden aikana, jos jotain näissä sisäpiirisopimuksissa ja -kaupoissa olisi jotain hämärää BS:n katoamiseen liittyen. Toki paljon on voitu suhmuroida myös suusannallisesti ja mitenkäs niitä näytät toteen, kun ainakin yksi jo delannut ja toinen tietymättömissä.
Tuli tuosta Nelan ketjusta huomioitua sekin seikka, että silloinkin mastotiedot päin v*ttua, ja etsinnät ihan eri paikassa. Mistä sen tietää missä hyynäisissä BS:n puhelinkaan oli silloin kun pingasi vikan kerran Tennispalatsin mastoon...
-
viivahattu
- Watson itse
Aivan hyvin Birgitta on voinut ollakin Tennispalatsin kulmilla, mutta siinä kun pistää puhelimen kiinni ja lähtee nostelemaan, niin muutamassa viikossa ehtii aika kauas.
Mihin mahtoi kadota vastaukseni tähän sun viestiisi? Petroskoissa asui taannoin 235 694 ihmistä ja Hesassa viime vuonna 681 800 ihmistä. Pn ympäristössä ei kovin paljoa asutusta ole, mutta laskepa miten paljon on pääkaupunkiseudulla asukkaita. Vähän vertauksesi ontuu.viivahattu kirjoitti: To Joulu 26, 2024 10:37 am Petroskoikin on Helsingin kokoinen kaupunki ja takavuosina suomalaisten suosima matkakohde. Eivät siellä sentään ihan kaikki toisiaan tunne. Jos koko teoria yhteydestä näiden tapausten välillä perustuu siihen, niin ei se kovin vahva teoria. Minun ex-vaimoni kävi suorittamassa yhden opintoihinsa liittyneen harjoittelun Petroskoissa. Liitynkö minäkin tähän tapaukseen?
Ja kyllä tuttavat tapaavat, varsinkin jos toinen käy Suomessa.
Enkä minä ole tässä ketään syyllistänyt, korjasin vain sun väärät tietosi Pn asukasluvusta.
-
viivahattu
- Watson itse
Juu, muistin väärin ja sen tunnustan. Petroskoi on siis Tampereen kokoinen. Tuntevatko Tampereella kaikki toisensa? Edelleenkin jos teoriasi siitä, että tapaukset liittyvät toisiinsa perustuu siihen, että Nelan mies on Petroskoista ja Birgitan miesystävä on siellä pyörinyt, ja että sekä Nelan mies että Birgitta työskentelivät Helsingin keskustassa, niin hyvin huteralla pohjalla olet. Ja näitten horinoitten perässä pitäisi sitten poliisin juosta, ei hyvänen aika sentään.
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Siksi, että heidän juttunsa eivät perustu vahvistettuihin tietoihin tai faktoihin. Skoune tykkää satuilla monissa eri ketjuissa. Sinällään ihan ymmärrettävää ja joskus viihdyttävääkin, mutta ei niitä juttuja kannata todesta ottaa.Hurjimus kirjoitti: To Joulu 26, 2024 9:57 am Nyt kun aivoriihellä on todistajatkin tiedossa näiden kahden menehtyneen yhteistoiminnasta ja skounella hurjan kiinnostavaa lisänä, miksi helkkarissa ette ole näitä kertoneet poliisille.
Mitä te dorkat dorkailette?
Ymmärsin ,että Birgitta olisi kertonut Nela Sergei yhteyksistään sisäpiiriläiselleen joka sitten välittänyt tiedon poliisille, ja sitä ennen myös Aivoriihen sukulaiselle ,vai oliko siinä vielä yksi porras.
En tätä mahdollisuutta täysin tyrmää. Onhan voinut Birgitta laittaa nimensä Nelan tai Sergein velan takauspaperiin, jossa ehkä muitakin takaajia. Nämä kaikki käsitelty Nelan ja Birgitan kuolinselvityksissä.
Nelan etsintämaastossa luoteis-espoossa harvemmassa telemastoja kuin Helsingissä
En tätä mahdollisuutta täysin tyrmää. Onhan voinut Birgitta laittaa nimensä Nelan tai Sergein velan takauspaperiin, jossa ehkä muitakin takaajia. Nämä kaikki käsitelty Nelan ja Birgitan kuolinselvityksissä.
Nelan etsintämaastossa luoteis-espoossa harvemmassa telemastoja kuin Helsingissä
Mitä tarkoitat tuolla kuolinselvityksellä, jossa nämä tiedot ?
Jos tarkoitat kuolinsyytä, eihän siinä tuommoisia käsitellä.
Toisaalta eihän B.n kuolinsyy tutkimusta ole voitu tehdäkkään
Jos tarkoitat kuolinsyytä, eihän siinä tuommoisia käsitellä.
Toisaalta eihän B.n kuolinsyy tutkimusta ole voitu tehdäkkään