Minkalaisesta ilmastosta pidat?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
groot
Andy Sipowich NYPD

Minkalaisesta ilmastosta pidat?

Viesti Kirjoittaja groot »

Keskustellaanpa ilmastosta.

Itse viihdyn taalla - vaikka sataakin kohtuullisen paljon - leudon ilmaston vuoksi. Jokaisena vuoden paivana voi menna kavelylle vaatetuksella ulos eli vaikka t-paidalla ja farkuilla. Edes tammikuussa tai helmikuussa ei ole niin kylma. Ellen vaarin muista alin lampotila on ollut joskus helmikuussa -2. Taalla ei ole koskaan liian kylma eika liian kuuma. Sanotaanko valilla 0 -25.
---------
Allekirjoitus.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tykkään talvesta ja syksystä, vihaan kesähelteitä ja keväästäkään en juuri dikkaile. Tykkään pistää farkut jalkaan ja toppiksen niskaan, rakastan erilaisia hattuja ja huiveja. Inhoan yli kaiken helteitä ja rannalla löhöämistä, biksuja mulla ei edes ole. :lol: Ennemmin lunta ja jäätä, kuin hikeä ja tuskaa. Vähissä vaatteissa voi olla talvellakin jos "olot" on siihen sopivat. :strippailio: Mulle sopivat lämmöt vois vaihdella -15 asteesta +20 asteeseen.

lisäys; en pidä myöskään kirkkaasta auringosta, hämärä on ihanaa. Taidan olla hiukan kajahtanut.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Itekkin aikalailla Lokan linjoilla, veikkaisin että tykkäisin jostain Islannin ilmastosta lukemani perusteella ainakin.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

itse viihtyisin kaakkois-aasian kuumassa ja kosteassa ilman alassa. sadekuukaudet jotenkin vielä varsin lähellä sydäntä. en tiedä miksi :shock:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
groot
Andy Sipowich NYPD

Asuin nuoruuteni Kokkola-Oulu-akselilla. En pida marraskuu-tammikuu-valista. Maaliskuu on upea ja monesti juuri silloin tulen lomalle Suomeen ja kayn lapi Kokkolan ja Oulun.

Olen myos kerran asunut vuoden verran ilmastossa , jossa paivalla lampotila vaihteli 30-40-akselilla. Ei hyva.

Jokainenhan meista taplaa tyylillaan.
---------
Allekirjoitus.
Samarina
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Samarina »

Loka kirjoitti:Tykkään talvesta ja syksystä, vihaan kesähelteitä ja keväästäkään en juuri dikkaile. Tykkään pistää farkut jalkaan ja toppiksen niskaan, rakastan erilaisia hattuja ja huiveja. Inhoan yli kaiken helteitä ja rannalla löhöämistä, biksuja mulla ei edes ole. :lol: Ennemmin lunta ja jäätä, kuin hikeä ja tuskaa. Vähissä vaatteissa voi olla talvellakin jos "olot" on siihen sopivat. :strippailio: Mulle sopivat lämmöt vois vaihdella -15 asteesta +20 asteeseen.

lisäys; en pidä myöskään kirkkaasta auringosta, hämärä on ihanaa. Taidan olla hiukan kajahtanut.
Peesaan. Paitsi, että en pidä huiveista ja hatuista. Auringon lisäksi en pidä myöskään kirkkaista loisteputkivaloista..Kesähelteet on yhtä tuskaa samoin kevään ja syksyn loskakelit. Paras aika vuotta on syksy, kun on vielä suht lämmintä, mutta yöt pimeitä. Ja syksyiset kirpeät pakkasaamut, kun lunta ei vielä ole.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

itse viihtyisin kaakkois-aasian kuumassa ja kosteassa ilman alassa. sadekuukaudet jotenkin vielä varsin lähellä sydäntä. en tiedä miksi :shock

hitsi, unohdin tästä listasta suomen syksyn, sen alkusyksyn ihanat lämpimät ja pimeät illat jotka hiljalleen sitten aikaa myöten muuttuvat, sateisiksi ja kylmiksi. tällaisina kylminä iltoina on ihana käppyräistää sohvalle miehen viereen ja laittaa kynttilöitä palamaan. tai juoda iltateetä tumpit kädessä parvekkeella ja fiilistellä viltti jalkojen päällä, ja kaiteilla kynttilät palamassa. nuuhkia sateen kastelemaa tuoksua ja nauttia elämästä. no joo..meni poeettiseksi, mutta tämä herättää varsin ihania tunteita. :lol:
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
alisa
Susikoski

Viesti Kirjoittaja alisa »

Mä tykkään 4:stä selvästä vuodenajasta. Ihanne lämpötila on kesällä +24 astetta ja aurinkoista. Viileä tuuli on jees. Tykkään myös kovista ukkosista ja sateesta ja lumesta.
Eli mun on ihan hyvä asua Suomessa. :D
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

alisa kirjoitti:Mä tykkään 4:stä selvästä vuodenajasta.

Samaa mieltä Alisan kanssa.
Suomessa on parasta se ettei tarvii kituu koko vuotta kuumassa tai kylmässä vaan vaihtelu on sopivaa.
Itse oon sen lajin peewo että tykkään eniten kuitenkin syksystä.
Ei oo liian kuuma ja sillon vaan tulee jotenkin oltua pirteemmillään.
Ah kohta se koittaa :D
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Minä rakastan lämmintä, ilmat + 20 - + 40 sopivat minulle. Ihanaa kun ei tarvitse sen kummemmin pukea kun lähtee ulos, vain sandaalit jalkaan ja valmista on. Samoin ulkona kaikki on valmiina, esim. puistonpenkille voi noin vain istahtaa, toista se on talvella kun penkki on jään ja lumen peitossa. Muutenkin kylmyys rajoittaa ainakin minun elämääni hyvin paljon. Kylmällä ilmalla esim. ulkoliikuntamahdollisuuksia vähemmän (en harrasta mitään lumiurheilulajeja), esim. pyöräily on hankalaa talvella, ei voi uida, rullaluistella ym.

Inhoan yli kaiken syksyn pimeyttä, tuulta, sadetta ja sellaista, että on kamalan kylmä, muttei ole vielä talvikaan. Talvestakaan en pidä. Viikko talvea riittäisi minulle. Kevät on jotenkin "likaisen" tuntuista, ilma aika likaista ja lumen sulamisen aikoihin ympäristö on aika rumannäköinen, kun kura leviää. Mutta se kevät, kun lumet on sulanut niin se on ihan kivaa jo.

Suomen ilmastossa pidän kesäkuukausista eli kesä-elokuu. Toukokuu ja syyskuukin vielä menettelee, tosin syyskuussa on jo se kauhea talvimasennus. Inhoan yli kaiken kuukausia lokakuu-maaliskuu. Erityisesti väliä marraskuu-tammikuu. Joulu on ainoa iloinen asia tuolla aikavälillä.
Ja tämä kylmä ilmasto on oikeastaan ainoa haittapuoli Suomessa, tai no ehkä se, ettei täällä ole oikein kunnollisia suurkaupunkeja.
groot
Andy Sipowich NYPD

Tytot ja pojat, taalla saarilla on yksi vuodenaika, mutta kaikki nelja saman paivan aikana :wink: :lol:
---------
Allekirjoitus.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Mä mietin joskus nuorena britteihin muuttoa jopa, tosin syynä ei ollut ilmasto vaan työt. Itse asiassa en ole koskaan edes ko. maassa käynyt, pitääkin ottaa asiaksi käydä joku viikonloppu tämän elämän aikana. Niin sitä vaan on saamaton nahjus ettei edes lomalle viitsi lähteä. :lol:
Tiina
Sherlock Holmes

Kävin muutama vuosi sitten Londonissa maaliskuussa . Satoi joka päivä... Arkkitehtuuri, sisustus( kokolattiamattoja ja karseita kylppäreitä:D)
ja ruoka melko kauheita kokemuksia mutta kiva reissu muuten.
Tosin silloin oli joku pommiuhkakin päällä ja kassit tarkastettiin museossa yms.pientä.
Mut oma syy..Kukas käskee olla terroristin näkönen ja olonen? :lol:
groot
Andy Sipowich NYPD

Tiina kirjoitti:Kävin muutama vuosi sitten Londonissa maaliskuussa . Satoi joka päivä... Arkkitehtuuri, sisustus( kokolattiamattoja ja karseita kylppäreitä:D)
ja ruoka melko kauheita kokemuksia mutta kiva reissu muuten.
Tosin silloin oli joku pommiuhkakin päällä ja kassit tarkastettiin museossa yms.pientä.
Mut oma syy..Kukas käskee olla terroristin näkönen ja olonen? :lol:
Olet kaynyt vanhoissa, viktoriaanissa rakennuksissa. Sen lisaksi olet syonyt aitoa englantilaista ruokaa tai sitten kaynyt ns. halpapaikoissa, etka ole kaynyt ns. laaturavintoloissa.Ja niita laaturavintolaoita riittaa KYMMENEN miljoonan ihmisen kaupungissa.

Uudemmat rakennukset, jossa mm. mina asun on uusi, vuonna 2001 rakennettu ja sen taso erinomainen.

Kuten New Yorkista sanotaan(jossa olen myos asunut puoli vuotta), etta sita mita nykissa ei ole, sita et tarvitse. Sama patee Lontooseen.

Annan kaytannon esimerkin: kerran nykissa silloinen tyttoystavani veti pultit kun tein "muka jotain vaarin". Tiedatko mita tein?

Hain kaupasta tuoreita mansikoita kello 4.30 aamulla.

Teehan sama Suomessa. :wink:

EDIT: Otan mielummin sateen kuin pimean vuodenajan ja kylmyyden loskineen, lumineen. Ilmasto vaikuttaa ihmisen kayttaytymiseen ja kulttuuriin. Taalla sentaan vuoden jokaisena paivana on elamaa kuten esiintyvia katutaitelijoita ja muuta ohjelma. Suomessa valilla marraskuu -helmikuu ei tapahdu mitaan kun kaikki istuvat sisalla pipo paassa ja toppatakki paalla. Ota tama vain ystavallisena naljailuuna. :lol:
---------
Allekirjoitus.
Tiina
Sherlock Holmes

[quote="groot"][quote="Tiina"]
olet syonyt aitoa englantilaista ruokaa tai sitten kaynyt ns. halpapaikoissa, etka ole kaynyt ns. laaturavintoloissa.Ja niita laaturavintolaoita riittaa KYMMENEN miljoonan ihmisen kaupungissa.
Annan kaytannon esimerkin: kerran nykissa silloinen tyttoystavani veti pultit kun tein "muka jotain vaarin". Tiedatko mita tein?
Hain kaupasta tuoreita mansikoita kello 4.30 aamulla.
Teehan sama Suomessa. :wink:

Ravintolassa ihan käytiin syömässä eikä ne nyt niin halpoja ne safkat olleet :lol:
Perienglantilaisia kylläkin.
Eräänä iltana sitten käytiin turkkilaisessa halparuokalassa ja kanakebabissa oli suoletkin mukana.
Sen jälkeen menikin sitten pari päivää hedelmillä. :?....

ja tuo mansikan haku onnistuu kyllä Suomessakin...vaikka nyt voin käydä riipimässä kasvimaalta tuokkosellisen vai hmm...meniskö vasta aamuyöllä? No mitä suotta kun en oo ees ukkoa saanut suututettua :lol: :roll:

*muoks*ja kyllähän täälläkin talvella tapahtuu kun pistää tapahtumaan :lol: ittestähän se vaan on kiinni...
p.s...minusta nuo "katutaiteilijat" olivat vähän epäilyttäviä ellei peräti pelottavia :? vai lasketko mukaan ne metrotunnelien pimeydessä vaanivat kitaranrämpyttäjät? :|
Vastaa Viestiin