Kaksi kuollut omakotitalopalossa Helsingin Pirkkolassa - poliisi epäilee henkirikosta

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
vanhellsing

Re: Kaksi kuollut omakotitalopalossa Helsingin Maunulassa - poliisi epäilee henkirikosta

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

vanhellsing kirjoitti: La Joulu 28, 2024 9:45 pm
Cadi John kirjoitti: La Joulu 28, 2024 9:41 pm
JanitaSlim kirjoitti: La Joulu 28, 2024 9:10 pm oma kotitalo vai velkainen pankintalo ja työttömyys?
Mun mielestä sillä alueella on sellaisia pieniä söpöjä omakotitaloja ja aika monessa asuu vanhempaa väkeä. Jotenkin olen luullut tuota aluetta Pirkkolaksi. Voi olla ihan normi lauantai; viina ja nyrkit kuulunu asiaan.
pks-seudulta kotoisin olevana sanoisin että Maunulalla on aika paha maine, vertaisin johonkin Kontulaan, sillä erotuksella että siellä voi asua myös sellaisia söpöjä mummeleita.
Nostan kädet virheen merkiksi, luin lähinnä viimeisen kommentin ja vähän eri tapaus voi olla jos omakotitalo kyseessä, verrattuna siihen mitä alkuun luulin.
Cadi John
Axel Foley

Re: Kaksi kuollut omakotitalopalossa Helsingin Maunulassa - poliisi epäilee henkirikosta

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

vanhellsing kirjoitti: La Joulu 28, 2024 9:45 pm
Cadi John kirjoitti: La Joulu 28, 2024 9:41 pm
JanitaSlim kirjoitti: La Joulu 28, 2024 9:10 pm oma kotitalo vai velkainen pankintalo ja työttömyys?
Mun mielestä sillä alueella on sellaisia pieniä söpöjä omakotitaloja ja aika monessa asuu vanhempaa väkeä. Jotenkin olen luullut tuota aluetta Pirkkolaksi. Voi olla ihan normi lauantai; viina ja nyrkit kuulunu asiaan.
pks-seudulta kotoisin olevana sanoisin että Maunulalla on aika paha maine, vertaisin johonkin Kontulaan, sillä erotuksella että siellä voi asua myös sellaisia söpöjä mummeleita.
Maunula on rauhoittunut ostarin hävitessä. Sillä oli joskus huono maine ja rajoittui ostarin vastapäätä oleviin stadin kämppiin. Nämä omakotitalot on rauhallisella alueella.
viivahattu
Watson itse

Viesti Kirjoittaja viivahattu »

Petaksentie on Pirkkolaa, ei Maunulaa. Ei mitään tekemistä Maunulan ongelmatalojen kanssa, pelkkää pientä omakotitaloa toisensa vieressä.
Villeri
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja Villeri »

Tuolla alueella on pääosin Ruotsin sodan jälkeen lahjoittamia pienehköjä omakotitaloja. Hintaa niillä kyllä piisaa.
cyberdowntown
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja cyberdowntown »

Veikkaus: Rankasti ryypätyt välipäivät - akka alkoi nalkuttaa. Akkaa turpaan - akka soitti poliisille ja sitten akka kylmäksi, talo tuleen ja kuula omaan kalloon.

Vai onko juopporemmillä ollut riita ja nyt joku kolmas osapuoli pakoilee virkavaltaa?
Viimeksi muokannut cyberdowntown, La Joulu 28, 2024 10:06 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TieD
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja TieD »

Mikäli Mapsin kautta oikeaa taloa katselin, niin siinä kuvassa tuon talon ulkoseinustalla on lasten pulkkaa ja rattikelkkaa. Eli ehkei ihan eläkeikäisiä kyseessä. Minulla ei kylläkään Mapsi näyttänyt miltä vuodelta kuva on mutta kuitenkin.
McCall
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja McCall »

TieD kirjoitti: La Joulu 28, 2024 10:06 pm Mikäli Mapsin kautta oikeaa taloa katselin, niin siinä kuvassa tuon talon ulkoseinustalla on lasten pulkkaa ja rattikelkkaa. Eli ehkei ihan eläkeikäisiä kyseessä. Minulla ei kylläkään Mapsi näyttänyt miltä vuodelta kuva on mutta kuitenkin.
Google Maps Street View:llä pitäisi kyllä näkyä miltä vuodelta kuva on ja myös se jos tarjolla on vanhempia kuvia:
Google Maps Street View.jpg
Google Maps Street View.jpg (146.5 KiB) Katsottu 7595 kertaa
Vanhemmat kuvat: "Näytä lisää päivämääriä", jolloin alareunaan tulee aiemmat kuvat samasta paikasta.

Näin siis ainakin tietokoneen ruudulta tirkisteltynä.
TieD
Neuvoja-Jack

McCall kirjoitti: La Joulu 28, 2024 10:16 pm
TieD kirjoitti: La Joulu 28, 2024 10:06 pm Mikäli Mapsin kautta oikeaa taloa katselin, niin siinä kuvassa tuon talon ulkoseinustalla on lasten pulkkaa ja rattikelkkaa. Eli ehkei ihan eläkeikäisiä kyseessä. Minulla ei kylläkään Mapsi näyttänyt miltä vuodelta kuva on mutta kuitenkin.
Google Maps Street View:llä pitäisi kyllä näkyä miltä vuodelta kuva on ja myös se jos tarjolla on vanhempia kuvia:

Vanhemmat kuvat: "Näytä lisää päivämääriä", jolloin alareunaan tulee aiemmat kuvat samasta paikasta.

Näin siis ainakin tietokoneen ruudulta tirkisteltynä.
Juu pitäisi ja pitäisi, tabletilla ei näytä.
Touhupuntti
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Touhupuntti »

^
Kaksi vuotta sitten otettu jos kyseessä sama minkä löysin harmaasta talosta pulkkineen ja Stigoineen. Lehtikuvista en hahmota onko se vai viereinen
TieD
Neuvoja-Jack

Touhupuntti kirjoitti: La Joulu 28, 2024 10:24 pm ^
Kaksi vuotta sitten otettu jos kyseessä sama minkä löysin harmaasta talosta pulkkineen ja Stigoineen. Lehtikuvista en hahmota onko se vai viereinen
Okei, ei sitten sitä vanhempi kuva. Juu siksi en itsekään mitään talon numeroa huutele, kun ei medioissa olleista kuvista ihan satavarmasti voi sanoa...
Trustus
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Trustus »

Mitä yritin itse tutkailla, niin päädyin eri kohtaan. Kuvan portin kaltainen portti löytyy, mutta mielestäni taustalla oleva (palava?) talo on eri mallinen?

Oma oletus on enemmän tien länsipäässä kuin idässä...ehkä.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Tossa Petaksentiellä oli myös keväällä tulipalo. Aika tulenarka paikka.
TieD
Neuvoja-Jack

Trustus kirjoitti: La Joulu 28, 2024 10:36 pm Mitä yritin itse tutkailla, niin päädyin eri kohtaan. Kuvan portin kaltainen portti löytyy, mutta mielestäni taustalla oleva (palava?) talo on eri mallinen?

Ei kyllä se tuossa "pulkkatalon" seudulla on.

Tuon portin lisäksi huomioi tämän portin viereisen talon vinokantinen postilaatikko, ja ulkoseinässä keskikohdassa taloa räystään alla pieni sähkökaappi tms..
Googlella löysin itse hieman parempaa kuvaa palopaikasta, tämän viestiketjun aloituskuvasta ei juuri selvää saakaan. Muuta kuin portin muodon.
Viimeksi muokannut TieD, La Joulu 28, 2024 10:53 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Schimanski
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Schimanski »

viivahattu kirjoitti: La Joulu 28, 2024 9:55 pm Petaksentie on Pirkkolaa, ei Maunulaa. Ei mitään tekemistä Maunulan ongelmatalojen kanssa, pelkkää pientä omakotitaloa toisensa vieressä.
Pirkkola ei tosiaankaan juhli rikostilastoissa :mrgreen: Tunnetumpi se on ulkoilualueestaan. Poliisi löytää niistä metsistä huumekätköjä aina silloin ja tällöin toisinaan, mutta niitä nyt löytyy muualtakin Keskuspuistosta tai mistä tahansa missä on vähänkin metsää. Joku erikoisempi episodi Pirkkolassa oli jossain omakotitalossa joskus 10-20 vuotta sitten mutta muuta ei ihan heti tule mieleen.
Trustus
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Trustus »

TieD kirjoitti: La Joulu 28, 2024 10:48 pm
Trustus kirjoitti: La Joulu 28, 2024 10:36 pm Mitä yritin itse tutkailla, niin päädyin eri kohtaan. Kuvan portin kaltainen portti löytyy, mutta mielestäni taustalla oleva (palava?) talo on eri mallinen?

Ei kyllä se tuossa "pulkkatalon" seudulla on.

Tuon portin lisäksi huomioi tämän portin viereisen talon vinokantinen postilaatikko, ja ulkoseinässä keskikohdassa taloa räystään alla pieni sähkökaappi tms..
Googlella löysin itse hieman parempaa kuvaa palopaikasta, tämän viestiketjun aloituskuvasta ei juuri selvää saakaan. Muuta kuin portin muodon.
Joo, niinpäs onkin, Ylen (https://yle.fi/a/74-20133810) video vahvistaa.
Vastaa Viestiin