Kyttäät hirvimiesten roskiksia?Bruno kirjoitti: Miksihän s..tana soikoon joka syksy ihan kaikki hirvimiehet kantavat pakasteensa vuoden vanhat hirvenlihat roskiin, jotta uudet mahtuvat tilalle.
Metsästys ei ole normaali harrastus
- Juliet Jones
- Axel Foley
Juu ja jaa ja no joo..
Metsästykseen en nykyihmisellä näe ravinnonsaannin kannalta mitään pakkoa, vaikka kyllä hirvikantaa voi muuten hieman harventaa. Tuosta oli ketjukin, hirvistä siis, jossakin toisaalla. Paisti on hyvää ja jos jostakin saan vaikka ostamalla, niin teen joskus.
Muistan, kun isä tuli metsältä saaliinsa kanssa. En voinut syödä sitä lintua, jonka isä kyni pihalla. Enkä sitä jänistä, joka suu veressä roikkui ulkona talon seinustalla odottamassa nahkomista, mikä sekin oli järkyttävää katsottavaa. Lintuja ja jäniksiä tuli ja meni satoja.. Kokonaisen hirven tai poron (vaikkei ole riistaa) paloittelu sai minut yökkimään. Niitä lihoja pystyin syömään vain silloin, kun ne tulivat valmiina kimpaleina kotiin, eivätkä muistuttaneet enää eläintä.
Hirviporukoiden rituaalit ovat jokseenkin epänormaaleja, ainakin verimalja on kuvottavaa ja sivistymätöntä. Kun veret lasketaan, ottaa ensimmäisen kaatonsa tehnyt lämmintä verta juodakseen, muut seuraavat perässä. Yök, yök!! Hirvikoirat päästetään pikkuisen repimään kuollutta hirveä, ilmassa leijuu luolaihmisten hienhaju ja kaikuvat karjahdukset
Ei se oikein nykyaikaan sovi.
Metsästykseen en nykyihmisellä näe ravinnonsaannin kannalta mitään pakkoa, vaikka kyllä hirvikantaa voi muuten hieman harventaa. Tuosta oli ketjukin, hirvistä siis, jossakin toisaalla. Paisti on hyvää ja jos jostakin saan vaikka ostamalla, niin teen joskus.
Muistan, kun isä tuli metsältä saaliinsa kanssa. En voinut syödä sitä lintua, jonka isä kyni pihalla. Enkä sitä jänistä, joka suu veressä roikkui ulkona talon seinustalla odottamassa nahkomista, mikä sekin oli järkyttävää katsottavaa. Lintuja ja jäniksiä tuli ja meni satoja.. Kokonaisen hirven tai poron (vaikkei ole riistaa) paloittelu sai minut yökkimään. Niitä lihoja pystyin syömään vain silloin, kun ne tulivat valmiina kimpaleina kotiin, eivätkä muistuttaneet enää eläintä.
Hirviporukoiden rituaalit ovat jokseenkin epänormaaleja, ainakin verimalja on kuvottavaa ja sivistymätöntä. Kun veret lasketaan, ottaa ensimmäisen kaatonsa tehnyt lämmintä verta juodakseen, muut seuraavat perässä. Yök, yök!! Hirvikoirat päästetään pikkuisen repimään kuollutta hirveä, ilmassa leijuu luolaihmisten hienhaju ja kaikuvat karjahdukset
on se metsästys kuitenkin kaikinpuolin eettisesti parempi ratkaisu ku tehotuotantoeläinten syöminen. ja se tappaminen on lopulta vain murto-osa koko harrastusta. ei se käy niin helposti että mennään lähimpään lepikkoon ja räiskitään kaikkea mikä liikkuu. eikä sitä saalista ole niin helppo jäljestää ja ampua. vaikuttaa ruoan ja eläinten kunnioitukseenkin se että asian eteen nähdään itse vaivaa. asiansa osaavat metsästäjät ei eläimiä kiduta (potki, revi korvista jne. vaikuttaa lihan makuunkin), vaan elukka tulee lopettaa mahdollisimman nopeasti, mielellään ensimmäisellä laukauksella. haavoittunutta eläintä ei myöskään jätetä metsään riutumaan, kärsimykset poistetaan siististi ja nopeasti.
tottakai metsästyspiireihinkin mahtuu monenlaista säheltäjää, enkä puolustele humalassa ampujia tai niitä jotka eivät käytä riistan lihaa sitten ruoakseen. urheilumetsästystä en ymmärrä.
mutta turha on tulla mulle kitisemään metsästyksen epäeettisyydestä, jos itse siellä ruudun takana mussuttaa kinkkuvoileipää. jos lihaa on pakko syödä, ni mieluummin riistaa ku tehotuotantoeläimiä. itse en käytä kumpaakaan.
tottakai metsästyspiireihinkin mahtuu monenlaista säheltäjää, enkä puolustele humalassa ampujia tai niitä jotka eivät käytä riistan lihaa sitten ruoakseen. urheilumetsästystä en ymmärrä.
mutta turha on tulla mulle kitisemään metsästyksen epäeettisyydestä, jos itse siellä ruudun takana mussuttaa kinkkuvoileipää. jos lihaa on pakko syödä, ni mieluummin riistaa ku tehotuotantoeläimiä. itse en käytä kumpaakaan.
Re: Niin olisi
Ja näin sitä sitten taas mennään kärjistäen. Ai että ihan kaikki kantavat roskiin? Tiedän useitakin hirvimetsästäjiä mutta ei niiltä ole koskaan jäänyt mitään roskiin asti, ei edes luita.Bruno kirjoitti:Kaikki kantavat kamat roskiin, mutta kukaan ei jaa niitä halukkaille.
Nanika ga tooku matteiru to
Re: Niin olisi
Eli metsästys on perseestä, mutta hirvenliha metsästäjän pakastimesta kyllä kelpaisi. Siinäpä vasta logiikkaa, täytyy myöntää.[/quote]
Aivan! Kalahtiko hirvimiehelle kalikka? Älä sotke käsityksiä, kiitos. Hirvenliha on hyvää, mutta turha tappaminen ja roskiin kantaminen on perseestä ja sen logiikan sinäkin varmaan ymmärrät, nappula.
Aivan! Kalahtiko hirvimiehelle kalikka? Älä sotke käsityksiä, kiitos. Hirvenliha on hyvää, mutta turha tappaminen ja roskiin kantaminen on perseestä ja sen logiikan sinäkin varmaan ymmärrät, nappula.
Isäni oli juristi ja tuomari - minä vain turisti ja juomari
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
Yksi väittää että hirvenlihaa dumbataan kilokaupalla, toinen sanoo että eläinten tappaminen on sairasta, kolmas kertoo metsästyksen olevan samassa sarjassa siilipotkupallon pelaamisen kanssa!
Sori, mutta en ole hirvimiehenä ikinä heittänyt riistalihaa pois, paitsi kerran kun pieni köntti pääs sulamaan vahingossa muuton yhteydessä.
Ja anteeksi vain, että olen kivikaudelta, luulin että kivikaudelta me kaikki olisimme, mutta ilmeisesti osa on saapunut keskuuteemme tulevaisuudesta.
Miksi kylläinen kissa tappaa hiiren? Koska sen vietit ajaa sen siihen.
Olen pahoillani että minulla on saalisvietti, enkä osaa sitä purkaa golfpallon perässä juoksemisella. Tietääkseni saalisviettiä ihmiseltä on löytynyt aina, eikä viimeinen 60-vuotta jolloin sitä ei ole enää elämisen kannalta tarvittu, ole sitä saanut poistumaan. Minussa elää voimakkaana sanoinkuvaamaton halu, saalistaa / hankkia oma ateria ja kaikki siihen johtava valmistelu ja itse jahti on todellakin tyydyttävää. Mitä enemmän joudut hikoilemaan ja näkemään vaivaa, kärsimään kylmää ja mahdollisesti kipuakin, sitä paremmalta saaliin saaminen tuntuu. Anteeksi vaan, mutta niin se on. Kyllä sen varmaan pystyisi patoamaankin... ehkä..
Olen kai syntynyt väärään aikaan. Lopettakaa mut sitten, kun humaani maailmanne ei enää kaltaisiani tarvitse, mutta älkää helvetissä yrittäkö minua muuttaa toiseksi.
Ja jo nyt on piru, kun eläimelle turhan kärsimyksen tuottamista ei osata erottaa metsästyksestä. Kummalla tavalla ko. vertauksen heittänyt haluaisi kuolla, siten että sinusta potkitaan paskat pihalle ja raatosi jätetään lintujen nokittavaksi, vai siten että sinuun ammutaan heti tappava laukaus, jonka lähtöääntä (pamausta) et ehdi edes kuulemaan ennen kuolemaasi ja ruumiisi korjataan pois paikalta? Onhan tietysti vaihtoehtoina myös auton alle jääminen & asfalttiin kymmenien pyörien alla liiskaantuminen ja erilaisiin sairauksiin kuoleminen tai elinikäinen vankeus, niinkuin useimpien lemmikkien kohdalla... todellakin metsästys on sairasta...
Oletteko edes miettineet miksi lemmikit karkaa? Koska ne eivät halua olla teidän kanssanne vankeudessa. Miksi siis lemmikin pitäminen on jotenkin oikein?
Perhanan kaksinaismoralistit.
Onneksi ette tiedä että pidän myös pikku painimisesta, sehän musta vasta sairaan tekisikin... vaikka aina on apu kelvannut niille ketkä ei itse pärjää.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
-
Judge Dredd
- Hetty Wainthropp
Ota huomioon, että he ovat joko:MotiivitOn kirjoitti:Siis tää ketju ei ole todellista!!!
![]()
Yksi väittää että hirvenlihaa dumbataan kilokaupalla, toinen sanoo että eläinten tappaminen on sairasta, kolmas kertoo metsästyksen olevan samassa sarjassa siilipotkupallon pelaamisen kanssa!![]()
a) kaupunkilaisia
b) naisia
Aivan kuten tämä psykologikin.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
- maija turjukka
- Ainesta Watsoniksi
Hirvimiehen muijana voisin kirjoittaa muutaman kommentin:
Ei meilläpäin ainakaan kukaan ole koskaan kuullutkaan mistään verimaljan juomisesta. Kyllä ne ihan taskulämmintä viinaa ottaa sen kaatoryyppynsä
Ja huom. vain sen kaatoryypyn, eikä yhtään enempää, ainakaan ennenkuin ovat nylkyhommissa päivän päätteeksi. Lihoille on kunnon kylmiö ja paloittelukin on melkoisen hyvin hallussa (porukassa yks oikea lihanleikkaajakin)
Kieltämättä pakastin on välillä liiankin täynnä, mutta onneksi vielä on sukulaisille kelvannut edellissyksyisetkin lihat, ei ole tarvinnut roskikseen kuskata niitä, mitä ei itse ehditä syödä.
Jos joku minfolainen joskus eksyy meille asti käymään, niin varmana tarjoon kyllä hirvenliharuokaa, jos vaan ko. ihminen ei ole kasvissyöjä
Ei meilläpäin ainakaan kukaan ole koskaan kuullutkaan mistään verimaljan juomisesta. Kyllä ne ihan taskulämmintä viinaa ottaa sen kaatoryyppynsä
Kieltämättä pakastin on välillä liiankin täynnä, mutta onneksi vielä on sukulaisille kelvannut edellissyksyisetkin lihat, ei ole tarvinnut roskikseen kuskata niitä, mitä ei itse ehditä syödä.
Jos joku minfolainen joskus eksyy meille asti käymään, niin varmana tarjoon kyllä hirvenliharuokaa, jos vaan ko. ihminen ei ole kasvissyöjä
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
..no justJudge Dredd kirjoitti:Ota huomioon, että he ovat joko:MotiivitOn kirjoitti:Siis tää ketju ei ole todellista!!!
![]()
Yksi väittää että hirvenlihaa dumbataan kilokaupalla, toinen sanoo että eläinten tappaminen on sairasta, kolmas kertoo metsästyksen olevan samassa sarjassa siilipotkupallon pelaamisen kanssa!![]()
a) kaupunkilaisia
b) naisia
Aivan kuten tämä psykologikin.
noilla ihmistuntemustaidoilla j. dreddin kannattais jo harkita itse psykologiksi tai profiloijaksi ryhtymistä.
Siis he ovat, anteeksi vain yksioikoinen johtopäätökseni, mutta ylläolevaan perustuen:esmes- kirjoitti:..no justJudge Dredd kirjoitti:Ota huomioon, että he ovat joko:MotiivitOn kirjoitti:Siis tää ketju ei ole todellista!!!
![]()
a) kaupunkilaisia
b) naisia
Aivan kuten tämä psykologikin.![]()
noilla ihmistuntemustaidoilla j. dreddin kannattais jo harkita itse psykologiksi tai profiloijaksi ryhtymistä.
a) maalaisia
b) miehiä
c) vailla psykologin koulutusta
d) optiona uskontoon verrattava fanaattinen suhtautuminen metsästykseen
Isäni oli juristi ja tuomari - minä vain turisti ja juomari
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
Siis ketkä "he"? Laitetaanko tässä nyt minun suuhuni jotain mitä en ole sanonut. Kaupungissa asuva siskoni metsästää nykyisin enemmän kuin minä, joten en kykene kannattamaan J.Dreddin kommenttia.Bruno kirjoitti:Siis he ovat, anteeksi vain yksioikoinen johtopäätökseni, mutta ylläolevaan perustuen:esmes- kirjoitti:..no justJudge Dredd kirjoitti: Ota huomioon, että he ovat joko:
a) kaupunkilaisia
b) naisia
Aivan kuten tämä psykologikin.![]()
a) maalaisia
b) miehiä
c) vailla psykologin koulutusta
d) optiona uskontoon verrattava fanaattinen suhtautuminen metsästykseen
Voisitko siis selventää ketkä "he"?
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Mahtavista johtopäätöksistä;
itse olen a) kaupunkilainen ja b) nainen mutta silti ymmärrän metsästyksen, en siis sitä tuomitse. Ehkä siksi koska a) olen maalta kotoisin.
Kaiser, koska alkaa ihmismetsästyskausi? Voiko siihen alkaa kouluttamaan koiria? Yksi harmaamusta ihmismetsästyskoira olisi oiva lisä lapinporokoirien, harmaiden norjanhirvikoirien, suomen lapinkoirien ja laikojen porukkaan. Entä millainen kiintiö olisi jokaisella ihmismetsästysporukalla?
itse olen a) kaupunkilainen ja b) nainen mutta silti ymmärrän metsästyksen, en siis sitä tuomitse. Ehkä siksi koska a) olen maalta kotoisin.
Kaiser, koska alkaa ihmismetsästyskausi? Voiko siihen alkaa kouluttamaan koiria? Yksi harmaamusta ihmismetsästyskoira olisi oiva lisä lapinporokoirien, harmaiden norjanhirvikoirien, suomen lapinkoirien ja laikojen porukkaan. Entä millainen kiintiö olisi jokaisella ihmismetsästysporukalla?
Nanika ga tooku matteiru to
Pedofiileillä on vietti raiskata lapsia, mutta tuskin kukaan sen perusteella oikeuttaa pedofiliaa paitsi pedofiilit ehkä itse. Pitäisikin puhua siitä mikä on oikein ja mikä väärin.MotiivitOn kirjoitti:Olen pahoillani että minulla on saalisvietti, enkä osaa sitä purkaa golfpallon perässä juoksemisella. Tietääkseni saalisviettiä ihmiseltä on löytynyt aina, eikä viimeinen 60-vuotta jolloin sitä ei ole enää elämisen kannalta tarvittu, ole sitä saanut poistumaan. Minussa elää voimakkaana sanoinkuvaamaton halu, saalistaa / hankkia oma ateria ja kaikki siihen johtava valmistelu ja itse jahti on todellakin tyydyttävää. Mitä enemmän joudut hikoilemaan ja näkemään vaivaa, kärsimään kylmää ja mahdollisesti kipuakin, sitä paremmalta saaliin saaminen tuntuu. Anteeksi vaan, mutta niin se on. Kyllä sen varmaan pystyisi patoamaankin... ehkä..
Eläimillä on intressi elää ja luulisi sinun huomanneen sen, kun juoksevat metsästäjiä karkuun.Ja jo nyt on piru, kun eläimelle turhan kärsimyksen tuottamista ei osata erottaa metsästyksestä. Kummalla tavalla ko. vertauksen heittänyt haluaisi kuolla, siten että sinusta potkitaan paskat pihalle ja raatosi jätetään lintujen nokittavaksi, vai siten että sinuun ammutaan heti tappava laukaus, jonka lähtöääntä (pamausta) et ehdi edes kuulemaan ennen kuolemaasi ja ruumiisi korjataan pois paikalta? Onhan tietysti vaihtoehtoina myös auton alle jääminen & asfalttiin kymmenien pyörien alla liiskaantuminen ja erilaisiin sairauksiin kuoleminen tai elinikäinen vankeus, niinkuin useimpien lemmikkien kohdalla... todellakin metsästys on sairasta...![]()
Ei se olekaan ellei sitten ole tarkoitus pelastaa hylättyä lemmikkiä.Oletteko edes miettineet miksi lemmikit karkaa? Koska ne eivät halua olla teidän kanssanne vankeudessa. Miksi siis lemmikin pitäminen on jotenkin oikein?