Kysy mitä tahansa seuraavalta vol.3
Aikanaan oli vallalla sellainenkin ajatus, että sama se, onko naisella isän vai miehen nimi. Ja toisaalta edelleenkin eri sukunimellä oleva äitiä ja lasta ei mielletä helposti samaan perheeseen kuuluvaksi, siinä saa selitellä (t. nimim. toista kertaa tyttönimellä tunnettu).antwerpen kirjoitti:En oikein ymmärrä, miksi avioliitossa yleensä (usein) otetaan molemmille sama sukunimi.
Miten avioliittoinstitutio voi olla omaa henkilökohtaista identiteettiä suurempi asia? (En vain ymmärrä.)
Mitä pidät kaksiosaisista sukunimistä tyyliin Virtanen-Lahtinen?
En pidä. Itse en ainakaan haluaisi moista kirjoittaa mihinkään lomakkeeseen, jo ainoastaan pituudenkin takia.
Susanna Virtanen-Lahtinen tässä hei.. No heippa, tässä on Virtanen-Lahtisen Susanna
Nimi asiaa jatketaan, mitä mieltä olet ex-avioparista joista molemmat pitävät aviosukunimensä? Eli nainen ei ota omaa tyttönimeänsä takaisin.
Susanna Virtanen-Lahtinen tässä hei.. No heippa, tässä on Virtanen-Lahtisen Susanna
Nimi asiaa jatketaan, mitä mieltä olet ex-avioparista joista molemmat pitävät aviosukunimensä? Eli nainen ei ota omaa tyttönimeänsä takaisin.
Nanika ga tooku matteiru to
Hiukkas outoa on. Kavereissa yksi tällainen tapaus ja vaikea ymmärtää, että elelee uuden miehen kanssa vanhan miehen sukunimeä käyttäen. Varsinkin kun se avioliitto kesti vain vuoden. Mutta kukin tyylillään.
Mitä mieltä olet yhdistelmästä ulkomainen etunimi ja suomalainen sukunimi vauvaa nimettäessä? Tyyliin Pascal Virtanen / Brooke Virtanen.
Mitä mieltä olet yhdistelmästä ulkomainen etunimi ja suomalainen sukunimi vauvaa nimettäessä? Tyyliin Pascal Virtanen / Brooke Virtanen.
-
Mother_North
- Roger Murtaugh
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Ei asu koko siinä korttelissa Virtasia, jossa itse asun, itse asiassa äkkisiltään en keksi yhtäkään kovin läheltä. Eikä muuten asu myöskään siinä kerrostalon rapussa, jossa äiti asuu.Clyde kirjoitti:Nimistä vielä, jos asut kerros/rivitalossa niin asuuko samassa talossa Virtanen? Jos asut omakotitalossa niin esim. samalla tiellä tms.
Onko nimi enne?
- Juliet Jones
- Axel Foley