Metsästys ei ole normaali harrastus
minulla ei ole saalistusviettiä, en tunne itseäni pedoksi. minulta puuttuvat petoeläimille ominaiset raatelu- ja torahampaat ja ruoansulatusjärjestelmäni muistuttaa enemmän kasvin- ja sekasyöjän ruoansulatuskanavaa, kuin lihansyöjän vastaavia elimiä. myöskään en ala erittää sylkeä tai pupillini eivät laajene nähdessäni oravan puistossa tai pulun kadulla.
voi tietenkin olla että olen saalistusviettini kanavoinut johonkin muuhun toimintaan, esmes miesten metsästykseen..
voi tietenkin olla että olen saalistusviettini kanavoinut johonkin muuhun toimintaan, esmes miesten metsästykseen..
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
-
jannekkk
- Alibin satunnaislukija
juntti
vai ei normaalia harrastukena!!!no kuinkas sitten elintarviketeollisuuden tuotantoeläimet!! tappaako elukat itsensä!!!??no mielestäni metsästys on loistava harrastus.Itse olen 20 vuotta kulkenut metsällä ja ampuessani eläimen yritän välttää tarpeetonta tuskaa..eli hyvät osumat oikean välimatkan päästä.Täällä maaseudulla on ainakin metsästykseen harrastuksen pitkät perinteet ja minäkin osaltani jatkan jälkikasvulle opettamista riistanhoidosta ym..ehkä toiset mielipiteet on joillakin jotka asuu itse lähiössä ja luonto ei ole niin tuttu!
I don't play icehockey, I ride motorcycles you pussies!
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
En todellakaan ymmärrä sitä, että petoeläimelle lajityypillistä käyttäytymistä verrataan lajille epätyypilliseen käyttäytymiseen? Mikä analogia siinä on? Selvennä lisää. Miksi saalistava kissa on paha, tappaessaan hiiren, vaikka ei tarvitsisi?Kaiser kirjoitti:Et ymmärtänyt analogiaa. Vetoat siihen, että koska X on tosiasia, niin X on oikein. Tälläinen logiikka menee täysin metsään.
Elääkö saaliseläin ikuisesti, jos minä en sitä tapa? Olisiko saaliseläimen elämä ollut parempi, jos se olisi litsaantunut bussin alle, jossa sinä istuit ja olisiko se saaliseläimen intressien mukaista? Miten olisin parempi ihminen, jos en metsästäisi? Miten ihmisyyttäni huonontaa se, että saalistan koska lajini on vuosituhansien saatossa kehittynyt saalistamaan?Kaiser kirjoitti:Miksi sinun intressisi on tärkeämpi? Kuoletko siihen, jos et kävisikään metsästämässä?
Ja kuten sinulta jo kysyttiin, kuoletko sinä siihen jos et harrastakaan seksiä turhaan?
Kaiser kirjoitti:Ei se tietenkään optimaalista ole, jos lemmikkejä joutuu pitämään sisällä, mutta oloja voi pyrkiä järjestämään mahdollisimman hyviksi. Vai pitäisikö hylätyt lemmikit tappaa samantien?
Miten perustelet sen eettisesti oikein? Silläkö että muuten eläin kuolee luontoon? Miksi asetat itsesi jumalaksi, joka päättää kenen pitää elää ja kenen pitää kuolla tai miten jonkin eläimen pitää kuolla? Heikentääkö eläinten oloja se, että niitä saalistetaan? Mielestäni ei heikennä.
Noudattaako luonto mielestäsi eettisesti oikeaa tapaa? Onko eettisesti oikein, että orava syö harvinaisen linnun munia, vaikka samassa puussa olisi käpyjä yltäkylläisyyteen asti? Lintukanta kärsii alueella jossa on vahva oravakanta. Pitäisikö oravaa kieltää tekemästä sitä, mitä orava tekee? Miksi minun tulisi olla parempi kuin orava?
Onko sinulla hankaluuksia hyväksyä sitä, että ihminen on vain eläin, eikä Aatamin oikeamielinen jälkeläinen, jumalan kuva?
Taas nähdään, miksi tulen paremmin koirien kanssa toimeen, kuin ihmisten. Koirat eivät kuvittele itsestään liikoja.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
HYVÄ!!!esmes- kirjoitti:minulla ei ole saalistusviettiä, en tunne itseäni pedoksi. minulta puuttuvat petoeläimille ominaiset raatelu- ja torahampaat ja ruoansulatusjärjestelmäni muistuttaa enemmän kasvin- ja sekasyöjän ruoansulatuskanavaa, kuin lihansyöjän vastaavia elimiä. myöskään en ala erittää sylkeä tai pupillini eivät laajene nähdessäni oravan puistossa tai pulun kadulla.
Minulla taas alkaa laajentuneista sieraimista höyrytä testosteronia aina kun näen hyvännäköisen pulun keikuttavan pyrstöään... täytyykö mennä terapiaan, kyselee nuorempi konstaapeli Kemistä
Isäni oli juristi ja tuomari - minä vain turisti ja juomari
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
esmes- kirjoitti:minulla ei ole saalistusviettiä, en tunne itseäni pedoksi. minulta puuttuvat petoeläimille ominaiset raatelu- ja torahampaat ja ruoansulatusjärjestelmäni muistuttaa enemmän kasvin- ja sekasyöjän ruoansulatuskanavaa, kuin lihansyöjän vastaavia elimiä. myöskään en ala erittää sylkeä tai pupillini eivät laajene nähdessäni oravan puistossa tai pulun kadulla.
Minulla on saalisvietti. Tunnen itseni enemmän pedoksi kuin saaliiksi. Minun hampaani todistetusti soveltuvat raa'an lihan syömiseen. Ruuansulatusjärjestelmälleni sopii runsaat määrät eläinproteiinia ja rasvaa (karppaaminen). Minä reagoin moniin itsestäni poispäin karkaaviin eläimiin. Ja toden totta, liharuoka saa syljen eritykseni kiihtymään, vaikka oravat eivät sitä tee. Mutta myös poispäin juokseva orava kiinnittää huomioni (en ole ikinä oravaa metsästänyt). Pulut aivan samoin, varsinkin jos kaartavat "haulikkohollilla" ylitse.
Olenpa minä pahapaha mies...
Onneksi on olemassa oikeamielisiä ja parempia ihmisiä kuin minä.
Edelleen viihdyn koirien parissa paremmin, kuin heidän.
Sielunvaellusta
Hei. Ei millään pahalla, mutta jos olisikin kyse sielunvaelluksesta. Sinä olet tässä inkarnaatiossa kuten ilmeisesti edellisessäkin ollut saalistaja. Ehkäpä sitten seuraavassa oletkin se saaliseläin. Hirvi, villisika tms. Kukapa sen tietää. Maailma on täynnä uskomuksia, mutta voi sitä noinkin katsoa. Ehkä muutama elämä saaliseläimenä muuttaa asennetta saalistajasta empaattisemmaksi saaliseläimiä kohtaan.
-
MotiivitOn
- Rico Tubbs
Re: Sielunvaellusta
Bruno kirjoitti:Hei. Ei millään pahalla, mutta jos olisikin kyse sielunvaelluksesta. Sinä olet tässä inkarnaatiossa kuten ilmeisesti edellisessäkin ollut saalistaja. Ehkäpä sitten seuraavassa oletkin se saaliseläin. Hirvi, villisika tms. Kukapa sen tietää. Maailma on täynnä uskomuksia, mutta voi sitä noinkin katsoa. Ehkä muutama elämä saaliseläimenä muuttaa asennetta saalistajasta empaattisemmaksi saaliseläimiä kohtaan.
Heh... voisiko Jyväskylän yliopiston kriminaalipsykologian dosentti ja koulupsykologi Jaana Haapasalo vielä onnistua pelastamaan minunkin sieluni karmealta karmalta?
Tosin villisika lukumääräänsä nähden ihmiselle vaarallisimpana Suomen luonnosta tavattavana eläimenä, sopisi minulle varsin hyvin, edelleen ruokaketjun yläpäässä patsasteltaisiin.
Itse uskon kyllä vain vahvasti geeniperimään, koska vanhemmistani kumpikaan ei ole metsästänyt, siis riistaeläimiä. Kummankaan puolen isovanhempanikaan eivät olleet metsästäjiä. Jostain olen kuitenkin viettini saanut.
Tunnenhan minä empatiaa saaliseläintäkin kohtaan, ei kyse ole siitä. Arvostan ja kunnioitan saaliseläintä todella paljon, enkä voi sietää epäkunnioittavaa lapsellista käytöstä kanssametsästäjiltäni. Joskus saattaa jopa harmittaa tappamani eläinten puolesta, mutta olen vain yksinkertainen mies ja teen mitä teen. Paha siis olen.
Luultavasti
Luultavasti maailmassa on huomattavasti pahempia ihmisiä kuin sinä.
En voi sanoa kuin huh huh...
Haluaisin kuulla mitä arvon rouva/neiti dosentti kertoisi henkilöistä jotka haluavat ammattisotilaiksi tai käyvät asevelvollisuuden...
Itse olen lähes koko elämäni aikonut harrastaa metsästystä, mutta en siihen sitten ole ikinä vain ryhtynyt. Practical ammunta mennyt edelle... Ainakin toistaiseksi ja sitten vielä pidän aseista... Joudumme MotiivitOn:in kanssa varmaan helvettiin... Siellä sitten...
Haluaisin kuulla mitä arvon rouva/neiti dosentti kertoisi henkilöistä jotka haluavat ammattisotilaiksi tai käyvät asevelvollisuuden...
Itse olen lähes koko elämäni aikonut harrastaa metsästystä, mutta en siihen sitten ole ikinä vain ryhtynyt. Practical ammunta mennyt edelle... Ainakin toistaiseksi ja sitten vielä pidän aseista... Joudumme MotiivitOn:in kanssa varmaan helvettiin... Siellä sitten...
Siellä helvetissä on helvetin mukavaa ja saatte ampua niin perrrrkeleesti. Sitten kun kysytte vartioivalta pirulta, milloin tauko pidetään, se sanoo, että "Ai mikä tauko"L.Luciano kirjoitti:En voi sanoa kuin huh huh...
Haluaisin kuulla mitä arvon rouva/neiti dosentti kertoisi henkilöistä jotka haluavat ammattisotilaiksi tai käyvät asevelvollisuuden...![]()
- Juliet Jones
- Axel Foley
Lihanhimoani tyydytän niillä kaupasta saatavilla könteillä, jotka eivät näytä muulta kuin kypsentämättömältä ravinnolta. Kalaa sentään kykenen pyytämään itse ja jopa teurastamaankin saaliini
Minä en ole vieraantunut luonnosta, vaikka saalistusvietti eläimiä kohtaan onkin minulta hukassa, kaloja lukuunottamatta. Luonto on niin rakas, että saalistusviettini kohdistuu enimmäkseen hengettömiin sieniin ja marjasaaliiden kahmintaan. Metsän tuoksut olivat kuluneenakin viikonloppuna niin kiihottavat, että toteutimme miehen kanssa sitä toisenlaista lihanhimoamme antaumuksella sängyssä, sammalet olivat liian märkiä patjaksi ja ilma hitusen liian viileää intiimien paikkojen paljastamiseen. Olenko mahdollisesti terapian tarpeessa? Tai onko mieheni?
Kun analysoin meidän käytöstämme metsässä, niin kyllä siinä tosiaan jotakin alkukantaista oli.. Ajatelkaahan, molemmat toteutimme henkiinjäämisen viettiä kahmimalla kaikkia mahdollisia ruokasieniä.. Esittelimme toisillemme saaliitamme osoittaaksemme kuinka hyviä saaliita itse olisimme. Sitten mentiin piirileikkiä mätästen ympärillä, siis minä tietysti olin se "jahdattava", vaikka tiesimme molemmat kuinka siinä lopulta kävisi. Mikäli ihmisen evoluutio olisi vasta aluillaan, olisimme yrittäneet lisääntyä siinä ja samalla, mutta koska osaamme jo kirjoittaa ja puhua muutenkin kuin muristen, päästimme viettimme valloilleen vasta kotosalla, eikä tarkoitus ollut lisääntyä.. vain nautiskella!!
Osa JJ:n kirjoituksista kannattaa joko ottaa huumorilla, tai sitten tulkita kirjoittaminenkin vietin toteuttamiseksi.
Kuten sanottu, metsästykseen en ravinnollista tarvetta näe, enkä kaikkea metsästykseen liittyvää pidä ymmärrettävänä. Silti on aika kärjistettyä sanoa, että metsästys harrastuksena ei olisi normaalia.
Minä en ole vieraantunut luonnosta, vaikka saalistusvietti eläimiä kohtaan onkin minulta hukassa, kaloja lukuunottamatta. Luonto on niin rakas, että saalistusviettini kohdistuu enimmäkseen hengettömiin sieniin ja marjasaaliiden kahmintaan. Metsän tuoksut olivat kuluneenakin viikonloppuna niin kiihottavat, että toteutimme miehen kanssa sitä toisenlaista lihanhimoamme antaumuksella sängyssä, sammalet olivat liian märkiä patjaksi ja ilma hitusen liian viileää intiimien paikkojen paljastamiseen. Olenko mahdollisesti terapian tarpeessa? Tai onko mieheni?
Kun analysoin meidän käytöstämme metsässä, niin kyllä siinä tosiaan jotakin alkukantaista oli.. Ajatelkaahan, molemmat toteutimme henkiinjäämisen viettiä kahmimalla kaikkia mahdollisia ruokasieniä.. Esittelimme toisillemme saaliitamme osoittaaksemme kuinka hyviä saaliita itse olisimme. Sitten mentiin piirileikkiä mätästen ympärillä, siis minä tietysti olin se "jahdattava", vaikka tiesimme molemmat kuinka siinä lopulta kävisi. Mikäli ihmisen evoluutio olisi vasta aluillaan, olisimme yrittäneet lisääntyä siinä ja samalla, mutta koska osaamme jo kirjoittaa ja puhua muutenkin kuin muristen, päästimme viettimme valloilleen vasta kotosalla, eikä tarkoitus ollut lisääntyä.. vain nautiskella!!
Kuten sanottu, metsästykseen en ravinnollista tarvetta näe, enkä kaikkea metsästykseen liittyvää pidä ymmärrettävänä. Silti on aika kärjistettyä sanoa, että metsästys harrastuksena ei olisi normaalia.
Hmm..tulipa nyt epänormaali olo tämän psykologin lausuntojen jälkeen. Olen aivan totaalisen paljasjalkainen kaupunkilainen, eikä minulla ole yhtään mitään metsästämistä ja kunnon metsästäjiä vastaan, eri asia ovat jo täällä mainitut hupimetsästelijät, jotka humalassa sihtailevat ennemmin eukkoaan ("akalla oli kirjava huivi, luulin koppeloksi") tai naapurin traktoria.
Olen varsin kova lihansyöjä, ehkäpä se vaikuttaa positiiviseen asenteeseeni metsästystä kohtaan. Milloinkahan ensimmäiset terveysfasistipsykologit hyökkäävät lihansyöntiä vastaan, koska "nykyaikana lihansyönti on epänormaalia ja ajalle vierasta käytöstä"?
Edit: kylläpä typotti.
Olen varsin kova lihansyöjä, ehkäpä se vaikuttaa positiiviseen asenteeseeni metsästystä kohtaan. Milloinkahan ensimmäiset terveysfasistipsykologit hyökkäävät lihansyöntiä vastaan, koska "nykyaikana lihansyönti on epänormaalia ja ajalle vierasta käytöstä"?
Edit: kylläpä typotti.
No jaa, ei taida metsästyskään olla kaikille sopiva harrastus. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 3&start=45
Onkohan vaan tossa(kaan) tapauksessa harrastus edesauttanut tapahtunutta pätkääkään. Voi jopa olla että metsästys harrastus on auttanut miestä purkamaan patoutumiaan ja säästänyt useampia ihmishenkiä. Toisilla pysyy mieli virkeänä kun nypläävät postimerkkejä, toisilla taas hikoillessa metsässä hirvijahdissa.Mariacka kirjoitti:No jaa, ei taida metsästyskään olla kaikille sopiva harrastus. http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 3&start=45