Jyväskylä: Kangaslammen kaksoissurma - 32-vuotias mies surmasi vanhempansa

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
JanitaSlim
Ben Matlock

Re: Jyväskylä: Kangaslammen kaksoissurma - 32-vuotias mies epäiltynä

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

K9Wifey kirjoitti: To Tammi 09, 2025 5:04 pm Äiti vaikuttaa (vai vaikutti :cry: ) todella nuorekkaalta - tosin eihän tuo Pim-Labkaan mikään kovin vanha ollut. Olisikohan jopa ainoa lapsi, kun äidin sivuilta ei löydy kuvia perhetapaamisista ja lapsenlapsista.

Sitä vaan mietin, että miten onnistuu molemmat surmaamaan, ellei sitten ole ollut asetta. Tosin onnistuihan se Kantolan ottopoikakin melkein. Teräaseella.
Linkkiä Someen?

Vaikka kuristamalla. Eihän nyt yli 70v vanhemmat mitään supersankareita ole 32v verrattuna. Samaahan se joku steroidihirmu oli samassa iässä suorittamassa ennenkuin aseilua harrastava isäpappa ampui hänet niille sijoilleen veitsen kanssa äitiään hakkaamassa.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Dortmunder
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

Tämäkin ketju alkaa olemaan hyeenojen valtaama. Eikö pitäisi vaan todeta että sääli sekä vanhempia kuin myös poikaa. Ikävää että kävi näin. Maailma on hullu paikka. R.I.P. Ja unohtaa tämän penkominen kun tässä ei ole enää mitään pengottavaa. Case closed.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'
Taavi
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja Taavi »

Dortmunderin kiellosta huolimatta intouduin stalkkaamaan äidin instan. Siellä perhekuva, jossa kuvassa mukana neljä poikaa. Kaksi teiniä ja kaksi pienempää. Oisko sitten tehty kahdessa erässä lapsoset. Vanhempien ikä hieman viittaisi siihen. Ja tämä tappaja olisi sitten kuopus näistä.

Surullinen tapaus.
BillyHill
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

Dortmunder kirjoitti: To Tammi 09, 2025 6:16 pm Tämäkin ketju alkaa olemaan hyeenojen valtaama. Eikö pitäisi vaan todeta että sääli sekä vanhempia kuin myös poikaa. Ikävää että kävi näin. Maailma on hullu paikka. R.I.P. Ja unohtaa tämän penkominen kun tässä ei ole enää mitään pengottavaa. Case closed.
Jos jokaisen rikoksen tai onnettomuuden jälkeen vaan sanottaisiin että nyt ei saa puhua tästä, arkku kiinni kun mä sanon, mitään ei opittaisi ja samat virheet toistuisivat. Kukaan ei osaisi varoa mitään.
Eli jos vain itse olisit lukematta? Vai oliko rintaliivimaisteri sun hyvä kaveri eikä hänestä saa puhua?
Luonnevikanen kusipää, tappaa nyt omat vanhempansa. Tuollainen sekoboltsi olisi voinut tappaa kenet tahansa.
KZA
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja KZA »

^ Sairas (ja sairaudentunnoton (kuuluu sairauteen)) ennemminkin ja vailla hoitoa...
Suattaaha se olla mut suattaa olla olemattakii...
Haarukka
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Haarukka »

Onko tästä Henristä enempää tietoja? Aiempi käytös ja elämä kiinnostais. Jotenki tuttu nimi itselle.
miesku
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja miesku »

Haarukka kirjoitti: To Tammi 09, 2025 10:25 pm Onko tästä Henristä enempää tietoja? Aiempi käytös ja elämä kiinnostais. Jotenki tuttu nimi itselle.

Hyväosaisesta ja pidetystä perheestä. Siis vanhemmat olivat pidettyjä.
Tuskin ollut mitään sen kummempaa historiaa aikaisemmin.
Seonnut vasta viime vuonna.
Ei sekoboltsit pääse tohtorikoulutukseen.

Tämä on niitä tapauksia, että "ei olisi ikinä uskonut siitä miehestä"
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Itselle tulee vahvasti mieleen mahdollisuus Autismikirjoon kuuluvasta Savantista, heillähän saattaa olla yksi, tai useampia, erityisosaamisaluetta, jotka eivät kulje käsi kädessä muun elämän osaamisalueiden kanssa.
Autismikirjon häiriöön voi kuulua myös väkivaltaisuutta, varsinkin, jos kuormitus menee yli.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
feverlag

Viesti Kirjoittaja feverlag »

Ei oo missään tainnu tulla ilmi että miten nuo viime vuodet on menny, mutta ilmeisesti mahdollista että ei oo ollu minkäänlaisen hoidon piirissä. Vaikuttaa että nuo työteliäät touhukkaat vanhemmat ovat varmaan hoitaneet tuon poikansa asioita ja rahoittaneet elämää, olikohan hommanneet tuon asunnonkin sille.
Jos ei tuossa kunnossa olevaa tyyppiä oo viety hoitoon, niin onko näillä jo iäkkäillä vanhemmilla ollut ajatusmaailma että kun vaan tekee kovasti töitä ja käy lenkillä niin pikku "masennukset" kyllä paranee.
Toisaalta tuo tyyppi on saattanut pystyä esittämään suht normaalia niiden vierailujen ajan, viimiseen kertaan asti.

Ylipäänsä noista mt-lääkkeistä sen verran että enimmäkseen ne on tehottomia ja vaan enemmän sekottavia ja jopa tuhoavia, ainoana poikkeuksena psykoosilääkkeet, skitsofrenia lääkkeet jotka on tehokkaita ja toimii siten kun niiden pitääkin, kyllä saa pään hiljaseks niillä.

Noin raju sekoaminen ei voi tapahtua sormia napsauttamalla, tällä miehellä on täytynyt olla jotain oirehtimista jo pidemmän aikaa, no senhän näki naapurit, mutta tarkotan jotain lievempää jo ihan nuorenakin. Ehkä on ollut niin häpeällinen aihealue että mitään apua ja hoitoa ei haettu. Sen lisäks ei oo tiedossa tuon päihdetaustaa, että onko käyttänyt mitä kaikkea.
Blues
Rico Tubbs

feverlag kirjoitti: To Tammi 09, 2025 11:35 pm Ei oo missään tainnu tulla ilmi että miten nuo viime vuodet on menny, mutta ilmeisesti mahdollista että ei oo ollu minkäänlaisen hoidon piirissä. Vaikuttaa että nuo työteliäät touhukkaat vanhemmat ovat varmaan hoitaneet tuon poikansa asioita ja rahoittaneet elämää, olikohan hommanneet tuon asunnonkin sille.
Jos ei tuossa kunnossa olevaa tyyppiä oo viety hoitoon, niin onko näillä jo iäkkäillä vanhemmilla ollut ajatusmaailma että kun vaan tekee kovasti töitä ja käy lenkillä niin pikku "masennukset" kyllä paranee.
Toisaalta tuo tyyppi on saattanut pystyä esittämään suht normaalia niiden vierailujen ajan, viimiseen kertaan asti.

Ylipäänsä noista mt-lääkkeistä sen verran että enimmäkseen ne on tehottomia ja vaan enemmän sekottavia ja jopa tuhoavia, ainoana poikkeuksena psykoosilääkkeet, skitsofrenia lääkkeet jotka on tehokkaita ja toimii siten kun niiden pitääkin, kyllä saa pään hiljaseks niillä.

Noin raju sekoaminen ei voi tapahtua sormia napsauttamalla, tällä miehellä on täytynyt olla jotain oirehtimista jo pidemmän aikaa, no senhän näki naapurit, mutta tarkotan jotain lievempää jo ihan nuorenakin. Ehkä on ollut niin häpeällinen aihealue että mitään apua ja hoitoa ei haettu. Sen lisäks ei oo tiedossa tuon päihdetaustaa, että onko käyttänyt mitä kaikkea.
Kaikki tämä voisi olla selitettävissä aiemmin mainitsemallani Autismikirjo-arvauksellani. Siinä Savant-tyyppisellä henkilöllä voi olla tietty asia, jossa hän on todella hyvä, mutta muu elämä ei vastaa siihen.
Voi olla sotkuinen ihminen, joka ei pysty perussiisteydestä vastaamaan, mutta osaa kvanttifysiikkaa.
Autisminkirjon yksi ominaiuus, Savant.

Voi olla aggressiivinen.
Esimerkkinä:
https://seura.fi/ilmiot/tiede-ja-luonto ... listyttaa/
Blues
Rico Tubbs

Lisätään aiempaan, tällaisella Autisminkirjoon kuuluvalla Savantilla voi olla suuria ongelmia suoriutua jokapäiväisestä elämästä.
Lapsi on syntynyt vanhempien ollessa noin 40-vuotiaita, joten on suuri todennäköisyys sille, että lapsella on voinut olla henkisiä- sekä fysiologisiavaikeuksia,

Itse oon kyllä sitä mieltä, että epäilty on autismikirjoon sopiva Savant, jolla on mennyt kuppi nurin.
Hoitoon loppuiäksi.
Kikkare

Viesti Kirjoittaja Kikkare »

feverlag kirjoitti: To Tammi 09, 2025 11:35 pm Ei oo missään tainnu tulla ilmi että miten nuo viime vuodet on menny, mutta ilmeisesti mahdollista että ei oo ollu minkäänlaisen hoidon piirissä.
Opiskeluista oli sen verran, että ei ole vuoden 2018 jälkeen suorittanut yhtään kurssia ja esimerkiksi tänä vuonna ilmoittautunut läsnäolevaksi. Vuoden verran kerkesin asua nykyisessä asunnossa ja edellisestä uhkasi häätö häiritsevän käytöksen vuoksi. Tässä vanhemmat olivat auttaneet ja puolustaneet poikaansa vetoamalla mielenterveyden haasteisiin. Eli ilmeisesti ainakin vuoden verran tiedossa olleet ongelmat.
Tosi surullista 🙁
Pmaenasemallablues
Alokas

Viesti Kirjoittaja Pmaenasemallablues »

Aiemmin tuolla kerrottiin, että naapurit tehneet useita huoli-ilmoituksia, mutta eivät ne ole tuottaneet mitään apua. Onhan se nyt pelottavaa, jos naapuri on pelottava, aggressiivinen tai käytös on uhkaavaa. Miten tätä ei ole saatu mihinkään hoitoon aiemmin?! Kuulin tapauksesta omalla paikkakunnalla, että kaveri oli jaellut tappouhkauksia talon asukkaille ja käytös ollut "hieman outoa" kaikin puolin.Kyllä tää tapaus saatiin nopeesti muualle! ( Ilmeisesti hoitoon).En tarkemmin tiedä, mitä tapahtui, mut onneksi mitään vakavampaa ei tapahtunut.
No, tämä on tätä nykyistä avohoitoa, pelottavaa.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Eiköhän nämä mielenterveysongelmat ole jatkuneet jo vuosia, koska 2017–2018 suorittanut kursseja erinomaisin arvosanoin, mutta sen jälkeen ei ole enää suorittanut yhtään kurssia. Tuolloin alkanut oireet olla jo huomattavia. Siis vanhemmat ilmeisesti elättäneet viime vuodet poikansa.
Viime syksynä ei ollut enää ilmoittautunut edes läsnäolevaksi yliopistoon.
Dortmunder
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Dortmunder »

BillyHill kirjoitti: To Tammi 09, 2025 8:31 pm
Dortmunder kirjoitti: To Tammi 09, 2025 6:16 pm Tämäkin ketju alkaa olemaan hyeenojen valtaama. Eikö pitäisi vaan todeta että sääli sekä vanhempia kuin myös poikaa. Ikävää että kävi näin. Maailma on hullu paikka. R.I.P. Ja unohtaa tämän penkominen kun tässä ei ole enää mitään pengottavaa. Case closed.
Jos jokaisen rikoksen tai onnettomuuden jälkeen vaan sanottaisiin että nyt ei saa puhua tästä, arkku kiinni kun mä sanon, mitään ei opittaisi ja samat virheet toistuisivat. Kukaan ei osaisi varoa mitään.
Eli jos vain itse olisit lukematta? Vai oliko rintaliivimaisteri sun hyvä kaveri eikä hänestä saa puhua?
Luonnevikanen kusipää, tappaa nyt omat vanhempansa. Tuollainen sekoboltsi olisi voinut tappaa kenet tahansa.
Jaahas, ei ollut tarkoitus tulla samalle haaskalle - jatkakaa vaan miehen taustojen ja sukulaisten selvittämistä ihan rauhassa - itse noudatan ohjettasi ja jätän tämän casen rauhaan kun tämähän on jo ratkennut. On paljon mielenkiintoisempaa tutkia ratkaisemattomia rikoksia mielestäni. Ja ps- en kuulu miehen kaveripiiriin - veikkaan itsekin ettei sellaista piiriä edes ole, varsinkin kun tosiaankin oli ehkä autistinen tapaus....mutta silti kaveri oli moninkertaisesti älykkäämpi kuin moni ellei kaikki tämän palstan käyttäjät.
'JOHN DORTMUNDER, a free man, not even on parole, walked into the O.J. Bar & Grill on Amsterdam Avenue that Friday night.'
Vastaa Viestiin