Huutonetin lippujen trokaus
Ihan raivostuttavan törkeää on tämä, juuri tänään luin ratikassa Metro-lehteä ja puhisin raivosta kyseisen asian vuoksi, vaikka en Metallicasta tykkääkään (ekojen levyjen jälkeen) ja vaikka en käy massakonserteissa itse. Tuossa lehdessä muuten mainittiin, ettei ole laitonta eikä lippupalvelu voi tehdä oikeastaan mitään. Ainoa mahdollisuus olisi myydä yhdelle ihmiselle yksi lippu, joka tulostettaisiin tämän nimellä, mutta miten olisi mahdollista tarkistaa kaikkien henkkarit tapahtumapaikalla?
On olemassa ihmisiä jotka kun huomaavat jossain mahdollisuuden rahantekoon, käyttävät sen myös. Halveksin tällaista. Joku on tehnyt jotain ja määrännyt sille hinnan ja joku loinen iskee väliin ja määrittelee hinnan uudelleen ilman osaa ja arpaa koko tuotteeseen, tuottamatta itse mitään. Eikä taida olla ihan köyhälistön tapa, kuten otus aloituksessa mainitsee, köyhälistöllä kun ei yleensä ole varaa lunastaa kymmeniä konserttilippuja myytäväksi edelleen.
On olemassa ihmisiä jotka kun huomaavat jossain mahdollisuuden rahantekoon, käyttävät sen myös. Halveksin tällaista. Joku on tehnyt jotain ja määrännyt sille hinnan ja joku loinen iskee väliin ja määrittelee hinnan uudelleen ilman osaa ja arpaa koko tuotteeseen, tuottamatta itse mitään. Eikä taida olla ihan köyhälistön tapa, kuten otus aloituksessa mainitsee, köyhälistöllä kun ei yleensä ole varaa lunastaa kymmeniä konserttilippuja myytäväksi edelleen.
Sitä kutsutaan bisnekseksi. Markkinat määräävät hinnan. Senkus puhiset kiukusta jos joku ottaa ylimääräiset rahat mitkä ei sulle kelvannut.
Vähän sama juttu, joku haluaa välttämättä päästä töihin missä on kuukausipalkka. Saa siis palkan siitä kun istuu työpaikalla. Toinen taas haluaa palkan siitä mitä saa aikaiseksi ei siitä kuinka paljon käytti siihen aikaa. Mitä luulet, kummalla tyylillä lopuksi tulee enemmän pätäkkää lompakkoon?
Vähän sama juttu, joku haluaa välttämättä päästä töihin missä on kuukausipalkka. Saa siis palkan siitä kun istuu työpaikalla. Toinen taas haluaa palkan siitä mitä saa aikaiseksi ei siitä kuinka paljon käytti siihen aikaa. Mitä luulet, kummalla tyylillä lopuksi tulee enemmän pätäkkää lompakkoon?
WLDHRT kirjoitti:Sitä kutsutaan bisnekseksi. Markkinat määräävät hinnan. Senkus puhiset kiukusta jos joku ottaa ylimääräiset rahat mitkä ei sulle kelvannut.
Älä selitä.. http://www.youtube.com/watch?v=QOCDoKsXjP0
Viimeksi muokannut otus, Ti Loka 21, 2008 3:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos alkaa pännii, niin anna bannii..
Et sillee
http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/200 ... 0820338/12
ja
http://www.taloussanomat.fi/kauppa/2008 ... 0820227/12
http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/200 ... 0820338/12
ja
http://www.taloussanomat.fi/kauppa/2008 ... 0820227/12
Kilpailijat epäilevät ja tuomitsevat tapahtumalippujen jälkimarkkinoille yrittävän palvelun.
Aleksi Kinnunen
6.8.2008 17:59
6
Suomen suurimman lippukaupan Lippupalvelun toimitusjohtaja Kimmo Rannisto tuomitsee lippujen jälkikaupan niissä tapauksissa, kun lipulla tehdään rahaa markkinan niukkuuden avulla.
Lippupalvelun myymissä lipuissa lukee, että lippujen jälleenmyynti on kielletty.
– Liput ovat järjestäjän omaisuutta siihen asti, kunnes ne myydään. Tapahtumajärjestäjät määrittelevät myös myyntisäännöt. Lippupalvelu toimii lipun välittäjänä, ja me teemme sen niin kuin tapahtumajärjestäjät haluaa, Rannisto perustelee.
Kuluttaja on tapahtumajärjestäjälle lopulta tärkein.
– Jos kuluttaja sanoo, että pimeä markkina ei ole hyvä asia, me yritämme tehdä ne asiat, jotka meidän käsissämme ovat, ettei sellaista pääse syntymään.
Jos jälkimarkkinaa hyödynnetään, Rannisto toivoo, että se tehdään valvotuissa olosuhteissa.
Lippupiste
epäilee
Suomen toiseksi suurimman lippukaupan Lippupisteen toimitusjohtaja Ari Palhamo epäilee uuden palvelun mahdollisuuksia.
Palhamon mukaan loppuunmyytyjä konsertteja on Suomessa verrattain vähän. Huuto.net-sivustolla tapahtumalippujen jälkikauppaa voi lisäksi käydä ilman kuluja.
– 20 prosenttia on kova palkkio, Palhamo kommentoi Menolipun ja viagogon saamaa osuutta myydystä lipusta.
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0820313/12
..Ja sehän on selvää,että ahneus ei tästä maailmasta lopu!
Aleksi Kinnunen
6.8.2008 17:59
6
Suomen suurimman lippukaupan Lippupalvelun toimitusjohtaja Kimmo Rannisto tuomitsee lippujen jälkikaupan niissä tapauksissa, kun lipulla tehdään rahaa markkinan niukkuuden avulla.
Lippupalvelun myymissä lipuissa lukee, että lippujen jälleenmyynti on kielletty.
– Liput ovat järjestäjän omaisuutta siihen asti, kunnes ne myydään. Tapahtumajärjestäjät määrittelevät myös myyntisäännöt. Lippupalvelu toimii lipun välittäjänä, ja me teemme sen niin kuin tapahtumajärjestäjät haluaa, Rannisto perustelee.
Kuluttaja on tapahtumajärjestäjälle lopulta tärkein.
– Jos kuluttaja sanoo, että pimeä markkina ei ole hyvä asia, me yritämme tehdä ne asiat, jotka meidän käsissämme ovat, ettei sellaista pääse syntymään.
Jos jälkimarkkinaa hyödynnetään, Rannisto toivoo, että se tehdään valvotuissa olosuhteissa.
Lippupiste
epäilee
Suomen toiseksi suurimman lippukaupan Lippupisteen toimitusjohtaja Ari Palhamo epäilee uuden palvelun mahdollisuuksia.
Palhamon mukaan loppuunmyytyjä konsertteja on Suomessa verrattain vähän. Huuto.net-sivustolla tapahtumalippujen jälkikauppaa voi lisäksi käydä ilman kuluja.
– 20 prosenttia on kova palkkio, Palhamo kommentoi Menolipun ja viagogon saamaa osuutta myydystä lipusta.
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0820313/12
..Ja sehän on selvää,että ahneus ei tästä maailmasta lopu!
Minustakaan tässä lippujen jälleenmyynnissä ei ole mitään tuomittavaa. Bisnestä on AINA tehty, ja tämä on vielä ihan laillista. Minkäs sille voi, inhottavaahan se on jos oma lempiyhtye on kyseessä.
Hiukan myös syljettää tuo konsertinjärjestäjien tekopyhyys, "liput ovat tarkoitettu myytäväksi meidän hintaan" ... yhyy ja kyynel. Se ei ole yhtään millään lailla konsertin järjestäjältä pois. Jokatapauksessa keikka on loppuunmyyty ja jokainen lippu on ostettu, heitä ei pitäisi haitata sentin vertaa vaikka joku niitä trokaakin. Taitaakin kyse olla vaan siitä, että harmittaa kun ei itse saada niitä trokaamisesta saatuja masseja
Ja ei, minä en trokaa lippuja. Hyvä kun ruokaan edes on varaa
Hiukan myös syljettää tuo konsertinjärjestäjien tekopyhyys, "liput ovat tarkoitettu myytäväksi meidän hintaan" ... yhyy ja kyynel. Se ei ole yhtään millään lailla konsertin järjestäjältä pois. Jokatapauksessa keikka on loppuunmyyty ja jokainen lippu on ostettu, heitä ei pitäisi haitata sentin vertaa vaikka joku niitä trokaakin. Taitaakin kyse olla vaan siitä, että harmittaa kun ei itse saada niitä trokaamisesta saatuja masseja
Ja ei, minä en trokaa lippuja. Hyvä kun ruokaan edes on varaa
PaulaDrew: On olemassa ihmisiä jotka kun huomaavat jossain mahdollisuuden rahantekoon, käyttävät sen myös. Halveksin tällaista.
LOOOOOOOL!!! Mitä halveksittavaa tässä on? Ja kyllä, minä yritän käyttää mahdollisuuden rahantekoon jos vain sellaisen näen. Ja olen ylpeä siitä!!! Enkä edelleenkään käy lippukauppaa.
LOOOOOOOL!!! Mitä halveksittavaa tässä on? Ja kyllä, minä yritän käyttää mahdollisuuden rahantekoon jos vain sellaisen näen. Ja olen ylpeä siitä!!! Enkä edelleenkään käy lippukauppaa.
En halveksi rahantekoa sinänsä, vaan luikertelua ansaitsemaan toisten tekemisillä, asioilla joiden eteen ei ole itse tehnyt mitään. En halveksi edes kalliita lippuja: jos joku järjestää konsertin, saa hän mielestäni pyytää siitä vaikka miljoonan/lippu. Jos taas minä järjestäisin konsertin, haluaisin että kuulijat pääsevät sinne sillä hinnalla jonka MINÄ olen katsonut sopivaksi itselleni ja heille, eikä että joku liero yrittää hyötyä minun työstäni minun asiakkaitteni kustannuksella. Onko tämä niin hankalaa ymmärtää. Kyllä minä sen tiedän, että jotkut kutsuvat tuota bisnekseksi. Minä kutsun sitä perseilyksi ja loiselämiseksi.
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Täällä entinen trokari, morjensta!
Ah niitä aikoja. Helsingin paikallispelit myytiin järjestäen loppuun. Oli myös kaiken maailman NKOTB bändejä, joiden lipuista varhaisteinit maksoivat maltaita. Jollainhan piti minunkin opiskeluajan juhlimiset maksaa
Tosin silloin joutui tekemään enemmän raavasta työtä. Yötämyöten jonottelemaan ja palkkaamaan bulvaaneja. Lisäksi joutui usein myymään lippuja tapahtuman ulkopuolella ja riski joutua tappeluun oli tietysti suurempi. Postiennakollahan sitä parhaiten pärjäsi.
Nykyään kaikki on niin helppoa, netissä lähes kustannuksitta voi tarjota kohdettaan eniten maksavalle. Ostokin tapahtuu mukavasti kodin nojatuolista. Me "vanhan liiton trokarit" emme tällaista lusmuilua hyväksy ja olemme jättäneetkin touhun nykyajan märkäkorville.
Ah niitä aikoja. Helsingin paikallispelit myytiin järjestäen loppuun. Oli myös kaiken maailman NKOTB bändejä, joiden lipuista varhaisteinit maksoivat maltaita. Jollainhan piti minunkin opiskeluajan juhlimiset maksaa
Tosin silloin joutui tekemään enemmän raavasta työtä. Yötämyöten jonottelemaan ja palkkaamaan bulvaaneja. Lisäksi joutui usein myymään lippuja tapahtuman ulkopuolella ja riski joutua tappeluun oli tietysti suurempi. Postiennakollahan sitä parhaiten pärjäsi.
Nykyään kaikki on niin helppoa, netissä lähes kustannuksitta voi tarjota kohdettaan eniten maksavalle. Ostokin tapahtuu mukavasti kodin nojatuolista. Me "vanhan liiton trokarit" emme tällaista lusmuilua hyväksy ja olemme jättäneetkin touhun nykyajan märkäkorville.
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Ai niin joo, veropoliitiikasta. En tiedä mitä nykyajan polvi sen kanssa tekee. Meikäläisellä oli käytössä sama politiikka kuin tässä klassikkofilmissä kerrotaan puheessa alkaen 2:18
http://www.youtube.com/watch?v=4sZDjb00 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=4sZDjb00 ... re=related
-
teemuperkele
- Alokas
kyllä suoraansanottuna vituttaa tollanen luulo et kaikki 26000 lippua olisi myynnissä ma klo 9. metallica suomen fan- klubiin liityneenä sai lippuja ostaa jo perjantaina. lisäksi isot firmat saavat etuostaa lippuja ennen tavallista rahvasta. tämän huomasi hyvin esim black sabbathin harwall arenan keikalla, paranoidin jälkeen alakatsomot tyhjeni, itse jäin kuuntelemman keikan loppuun.
eli pointti on se et kenntaliput ja parhaat paikat on yleensä myyty jo loppuun ennen virallista lipunyynnin alkua.
eli pointti on se et kenntaliput ja parhaat paikat on yleensä myyty jo loppuun ennen virallista lipunyynnin alkua.
not all drugs are bad, some are great.