Länsi-Uusimaa: Opettajalle syytteet törkeästä lapsen­raiskauksesta

Tänne keskustelut seksuaalirikoksista. Muista että henkirikoksille on oma palstansa.
-KKK-
Neuvoja-Jack

Re: Opettaja vangittu epäiltynä törkeästä lapsen­raiskauksesta Länsi-Uudellamaalla

Viesti Kirjoittaja -KKK- »

On kyllä varsin lipevän näköinen sälli tuossa kuvassa. Mutta silti haluaisin odottaa vähintään tutkinnan jatkumista, koska aina on mahdollisuus kiusalla tehtyihin syytöksiin.
5amps
Alokas

Re: Opettaja vangittu epäiltynä törkeästä lapsen­raiskauksesta Länsi-Uudellamaalla

Viesti Kirjoittaja 5amps »

Todennäköisin syin epäiltynä vangittu. En uskois että pilailu/kiusallaan tehdyt syytökset johtais todennäköisin syin epäiltynä vangitsemiseen.
Rousku
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Gurney kirjoitti: Ti Tammi 14, 2025 10:41 pm Tuo Elina siis syntynyt 1992 eli oli teini kun alkoi parisuhteeseen valmentajansa kanssa. Joka on liikunnanope ja huomattavasti vanhempi.
Nooh, vuodelta 2021 tuo juttu, jossa kerrotaan, kuinka jutun tekoaikaan 29-vuotiaan Elinan ja valmentajansa suhde "muutama vuosi sitten" syveni seurusteluksi. Tuskin on ollut ihan teini, kun ovat aloittaneet.

Ikäeroa on 13 vuotta. Jos nuorempikin osapuoli on hyvän matkaa päältä kaksikymppinen, kuten oletan, niin ei niin paljon kumminkaan.
vanhellsing

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

Luulen että Vihdistä päin ei sen enempää tule tietoja. Jos sama asia tapahtuisi vaikka Tampereella niin tuotaisiin tänne kaikki mahdolliset huhut. Mutta ehkä Vihdissä on periaate: "Se mikä tapahtuu Vihdissä jää Vihtiin" ja mielummin ollaan hiljaa ja odotetaan että pöly laskeutuu. Tuli sieltä sentään se Otalampi ja vihjailut nimestä mutta tuskin tarkempia yksityiskohtia vaikka moni tietää paljon asioista. Nää on näitä kulttuurieroja ja pienemmällä paikkakunnalla halutaan mielummin vaieta, ettei vaan tule yleistyksiä. Helsingissä ihan eri juttu kun itsestään selvää että lähes 600 000:n asukkaan joukossa on pervoja. Eikä nyt sen enempää kiinnosta nimet tai muut, mielenkiintoista olisi kuitenkin tietää tapahtumien kulku ja missä tilanteessa päädyttiin seksisuhteesen alaikäisen kanssa, oliko se urheiluvalmennus tilanne ja liittyikö se koulukoti asiaan, jne. Antaa näkökulmia siihen noin yhteiskunnan laajuudessa että mitkä olosuhteet tuollaisen mahdollistaa. Ite olen noin karkeasti ottaen samaa ikäluokkaa tekijän kanssa enkä edes ymmärrä että miten voisin alaikäisen kanssa seksisuhteen luoda, ja se ei ole tavoite vaan mietin vaan että miten toi juttu on käytännössä mahdollinen edes. Luulisi ettei pikkutyttöjä kiinnosta tuollainen, oliko se nyt -79 syntynyt ukko. Tai ehkä jotain muutakin tässä on mitä ei ole tullut ilmi, jos vaikka siihen Vuorelaan liittyi niin käsittääkseni siellä epäiltiin useampiakin syyllisiä, en nyt varma ole, mutta sellainen käsitys jostain uutisista tuli.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Poistettu ot ja nimimerkille taas päivän banni
-NILS-
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
mindekt
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja mindekt »

Äidinkieli, liikunta. Aika vaativa yhdistelmä, jos pätevyydet kunnossa. Onko fb- Teemu Lohjal, säbä-valmentaja, kokonimikaima, joka saa lokaa niskaan. Vai sama tyyppi ?
pseudonym
Susikoski

Viesti Kirjoittaja pseudonym »

vanhellsing kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 1:02 am Luulen että Vihdistä päin ei sen enempää tule tietoja. Jos sama asia tapahtuisi vaikka Tampereella niin tuotaisiin tänne kaikki mahdolliset huhut. Mutta ehkä Vihdissä on periaate: "Se mikä tapahtuu Vihdissä jää Vihtiin" ja mielummin ollaan hiljaa ja odotetaan että pöly laskeutuu. Tuli sieltä sentään se Otalampi ja vihjailut nimestä mutta tuskin tarkempia yksityiskohtia vaikka moni tietää paljon asioista. Nää on näitä kulttuurieroja ja pienemmällä paikkakunnalla halutaan mielummin vaieta, ettei vaan tule yleistyksiä. Helsingissä ihan eri juttu kun itsestään selvää että lähes 600 000:n asukkaan joukossa on pervoja. Eikä nyt sen enempää kiinnosta nimet tai muut, mielenkiintoista olisi kuitenkin tietää tapahtumien kulku ja missä tilanteessa päädyttiin seksisuhteesen alaikäisen kanssa, oliko se urheiluvalmennus tilanne ja liittyikö se koulukoti asiaan, jne. Antaa näkökulmia siihen noin yhteiskunnan laajuudessa että mitkä olosuhteet tuollaisen mahdollistaa. Ite olen noin karkeasti ottaen samaa ikäluokkaa tekijän kanssa enkä edes ymmärrä että miten voisin alaikäisen kanssa seksisuhteen luoda, ja se ei ole tavoite vaan mietin vaan että miten toi juttu on käytännössä mahdollinen edes. Luulisi ettei pikkutyttöjä kiinnosta tuollainen, oliko se nyt -79 syntynyt ukko. Tai ehkä jotain muutakin tässä on mitä ei ole tullut ilmi, jos vaikka siihen Vuorelaan liittyi niin käsittääkseni siellä epäiltiin useampiakin syyllisiä, en nyt varma ole, mutta sellainen käsitys jostain uutisista tuli.
Kyllä ainakin itse mielelläni jaan tietoa tänne heti, jos sitä saan. Enkä tue kyllä tota näkemystä, että täällä näistä vaiettaisi, todellakaan. Oksettava teko. Lasten harrastukset ehkä ainut paikka tällä hetkellä, mistä itse tietoa tulen saamaan, muuten olen suht out kaikesta, mitä kylällä tapahtuu sillä oon äitiyslomalla ja lähinnä vaan kotona kaukana kaikelaisista juoruista ja huhuista. Oon itse myös tämän kumppanin ikäinen, joten en tiedä tätä tekijää itse. Todella tutulta kyllä näyttää ja yrittänyt miettiä, että mistä.
pseudonym
Susikoski

Viesti Kirjoittaja pseudonym »

mindekt kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 6:39 am Äidinkieli, liikunta. Aika vaativa yhdistelmä, jos pätevyydet kunnossa. Onko fb- Teemu Lohjal, säbä-valmentaja, kokonimikaima, joka saa lokaa niskaan. Vai sama tyyppi ?
Ei oo sama tyyppi. En löytänyt kyseiseltä tyypiltä ollenkaan fb-profiilia. IG löytyy, mutta salaisena ja profiilikuvakin on sellainen ettei siinä kasvoja näy. Googlesta löytyy parhaimmat kuvat tästä.
Kuumaperuna123
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Kuumaperuna123 »

Vihdissä taas tapahtuu. Joku väitti ettei täältä pikkukyliltä saa tietoa. Vihti ei ole mikään ihan pieni kunta, vaan 29.000 asukkaalla muistaakseni suomen 37 suurin kunta. Ei täällä mitään salailla sen enempää kuin Helsingissäkään. Useimmat opettajat täällä ( varsinkin yläkouluissa) ei edes ole paikallisia, vaan Helsingistä, Espoosta, Vantaalta, Lohjalta tai Hyvinkäältä kun ajomatka joka suunnasta n.30-45min. Juurihan täällä tapahtui todella ikävä professorin murha ja kyllä tietoa tuli. Tämä tapaus tuli ihan puskista.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Poliisi tutkii lapseen kohdistunutta seksuaalirikosta
Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii Vihdissä tapahtunutta lapseen kohdistunutta seksuaalirikosta.

Rikosnimike asiassa on törkeä lapsenraiskaus. Teosta epäilty mies on vangittu poliisin esityksestä.

Poliisi ei tiedota asiasta yksityiskohtaisemmin nuoren asianomaisen yksityisyyden suojaamiseksi.

https://poliisi.fi/-/poliisi-tutkii-lap ... alirikosta
Koljattii
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Koljattii »

Monet lapset/nuoret hakevat puuttuvaa isähahmoa, tai miksei osa myös äitihahmoa, aikuisista. Tuttavapariskunta toimii tukiperheenä, ja sivusta seuranneena ilmiö näkyy hyvin. Jos tuettava lapsi on isätön, niin tukiperheen isään muodostuu nopeasti luottamus, ja äitiin taas jos ei ole äitiä. Ja jos kyseinen aikuinen on luonteeltaan vääränlainen niin luottamussuhde voi vääristyä yllättävänkin helposti. Tämä siis vastaus vanhelsingin ihmettelyyn että miksi lapsi olisi kiinnostunut aikuisesta.
5amps
Alokas

Viesti Kirjoittaja 5amps »

Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ti Tammi 14, 2025 7:56 pm Laitoin itse asiassa Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuteen jo tänään tiedustelun vangitsemispäätöksestä.
Jos onnistuisivat vastaamaan jo huomenna. Siitähän tuo nimi löytyy.
Onko tullut vastausta tähän?

On tihkunut lisää tietoa Otalammen suunnilta kaverilta, jolla koulussa lapsia. Kuulemma siellä jaettu Wilmassa viestiä josta voi päätellä opettajan olevan siitä koulusta.
Highmoon
Alokas

Viesti Kirjoittaja Highmoon »

Wilma viestissä lukee: Länsi-uudenmaan poliisi tutkii rikosasiaa, johon liittyy yksi otalammen koulun opettaja.
Aladdin123
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja Aladdin123 »

5amps kirjoitti: Ke Tammi 15, 2025 11:50 am
Oikeus ennen kaikkea kirjoitti: Ti Tammi 14, 2025 7:56 pm Laitoin itse asiassa Länsi-Uudenmaan käräjäoikeuteen jo tänään tiedustelun vangitsemispäätöksestä.
Jos onnistuisivat vastaamaan jo huomenna. Siitähän tuo nimi löytyy.
Onko tullut vastausta tähän?

On tihkunut lisää tietoa Otalammen suunnilta kaverilta, jolla koulussa lapsia. Kuulemma siellä jaettu Wilmassa viestiä josta voi päätellä opettajan olevan siitä koulusta.
Kyllä tästä viestiketjusta löytyy nimi ja kuva ja asiassa ei ole mitään epäselvää, että kuka tämä on ollut.
Oikeus ennen kaikkea
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Oikeus ennen kaikkea »

Joo, kyllähän tämä varmalta vaikuttaa, mutta aina on kiva saada virallinen vahvistus.

Lainaus korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
Vastaa Viestiin