uusitma kirjoitti: Pe Tammi 17, 2025 11:01 am
jiitu kirjoitti: Pe Tammi 17, 2025 10:52 am
J@ssu1506 kirjoitti: Pe Tammi 17, 2025 9:23 am
Olkoot porukka mitä mieltä tahansa Sannasta, niin ei kenenkään naisen pitäisi joutua kärsimään tuollaisesta, stalkkaaminen on ahdistavaa ja pelottavaa, ja kun väkivaltakaan ei tavatonta ole vainoajien keskuudessa. Sitä paitsi Sannallakin on pieni lapsi.
En voisi itse toivoa edes vihamiehelleni stalkkeria, joka järjestelmällisesti terrorisoi elämääsi.
No ehkä yhdelle mutta...
Sairas tuo ukko on, ja Sanna tuskin on viimeinen uhri, tuo sairaus mikä ukon päässä on, on parantumaton eikä lopu kuin haudassa.
Hei koittakaa nyt demarit ymmärtää rikollisia myös silloin, kun itse onkin uhrina. Ei heitä pidä tuomita, vaan tarjota parempi elatus! Sanna voisi vaikka tonninnkuussa alkaa tarjoamaan, että mies pääsisi syvästä masentavasta kuilustaan vähän ylös.
Voi toista lutusta, hän vain tarvitsee ymmärrystä!
Sinulla on selkeästi vaikeuksia ymmärtää, miten demokraattinen yhteiskunta toimii. Koskaan tässä maassa ei ole ajettu politiikkaa, jossa rikollisia ei rangaistaisi, ei minkään puolueen toimesta. Ei edes kristillisdemokraattien, vaikka raamatussa joku kohta onkin koskien toisen posken kääntämistä.
Jännä viesti. Mitenkä sinä päädyit johtopäätökseesi tuosta demokratiasta?
Tässä demokratiassa vasemmisto on kyllä kovasti koittanut pienentää rangaistuksia, tai ainakin vastustaa niidennkoventamista ja tässä demokratiassa ne ovat edes nykyisellä tasolla vain ja ainoastaan muiden demokraattisesti toimivien edustajien ansiosta. Joidenkin rikosten (esim. Huumeiden käyttö) on aktiivisesti ajettu nimenomaisesti rangaistavuuden poistoa kokonaan ja muiden rikosten osalta pääosin rangaistusten lieventämistä.
Olet aika sokea, jos olet sitä mieltä, etteikö vasemmistomme ole yrittänyt muuttaa rikollistemme rangaistuksia kasvavassa määrin erilaisiin tukitoimiin ja pyrkimyksiin tehdä heistä yhteiskuntakelpoisia. Tällaisia pyrkimyksiä ajavien pitäisi myös omakohtaisesti pyrkiä esim. Sovitteluratkaisuihin, koska ovat itse vaikuttamassa siihen, että muut-oikeisiin rangaistuksiin uskovat- rikollisten uhrit joutuvat tyytymään mitättömiin tuomioihin.