Omakotitalo asuminen

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
QwertyKeyboard
Javier Pena

Omakotitalo asuminen

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Perhana, että omakotitalossa asumisessa on alkanut ärsyttää, että nykyään oven taakse tulee jatkuvalla syötöllä kaiken maailman aurinkopaneeli, remontti, viemäritarkastus, lämmityautomaatio, akkupaketti what ever myyjää. Niissä vituttaa se, että niiden myynti tykkien mielestä aina ne niiden myymät remontit tai laitteet ovat välttämättömiä ja on mahdotonta tietää onko niistä vitunkaan hyötyä vai enemmän vain harmia. Eikä oikein jaksa perehtyä joka asiaan siten, että oikeesti tietäisi onko hommassa mitään järkeä. Eikä joltain myyntitykiltä ikinä saa puolueetonta tietoa asiasta kun ne haluavat vain kaupat aikaisiksi mahdollisimman nopeasti ja ylistävät oman ratkaisunsa lattiasta kattoon.

Nykyään näitä kaiken maailman energia ratkaisuja ja juttuja on sellainen määrä, että ei millään voi tietää onko niissä mitään järkeä vain onko vain rahastusta. Esim. eräs tuttu oli ottanut taloonsa jonkun tietokoneohjatun lämmitysautomaation jota mainostettiin sillä, että säästää sähköä ja heti kun laitteen takuu meni se on alkanut temppuilemaan niin, että kalliisti palkattua huolto ukkoa on saanut kutsua jatkuvasti tai talo kylmenee ja kuulemma siitä on tullut jo sellaiset kulut, että ei ikinä saa rahoja takaisin sähkön säästönä. :evil:

Silloin kun asui kerrostalossa näistä ei tarvinnut niin välittää kun kaikki remontti jutut meni aina hallituksen kautta riitti kun siellä kävi kahvittelemassa 1-2 kertaa vuodessa.

Onkos muilla alkanut tämä ottaa pattiin jos asutte omakotitalossa?
Svimba
Roger Murtaugh

Re: Omakotitalo asuminen

Viesti Kirjoittaja Svimba »

Kyllä!!! Just äsken kävi vesivekin ukko myymässä jotain, vittu lauantaina eikä ole edes autoa pihassa.
Vitun kiva kun oon ollut koko yön duunissa ja olin nukkumassa ja heräsin siihen kun koira huusi kuin hullu.
Silti asun miljoona ziljoona kertaa mieluummin okt:ssä kuin missään muualla.
jee, MV-LEHTI on taas hengissä!!
QwertyKeyboard
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja QwertyKeyboard »

Svimba kirjoitti: La Tammi 18, 2025 5:48 pm Kyllä!!! Just äsken kävi vesivekin ukko myymässä jotain, vittu lauantaina eikä ole edes autoa pihassa.
Vitun kiva kun oon ollut koko yön duunissa ja olin nukkumassa ja heräsin siihen kun koira huusi kuin hullu.
Silti asun miljoona ziljoona kertaa mieluummin okt:ssä kuin missään muualla.
Yksi mikä vituttaa myös on se, että nyt kun on ollut näitä liukkaita kelejä ja en aina ehdi heti hiekottamaan pihaa heti kun jos nää myynti tykit tulee pihalle ja jos ne kaatuu liukkaalla hiekottamalla pihalla kiinteistön omistaja voi joutua siitä vastuuseen. Myynti tyypit tulee aina yllättäen niin ei osaa ennakoida ja hiekottaa pihaa kun ne tulee. Kaikki muut tutut ja sukulaiset jos ne on tulossa ne ilmoittaa aina etukäteen niin ehdin yleensä käydä heittämässä pihalle hiekkaa jos on tarvetta ennen kuin ne tulee.
RL11/6
Watson itse

Viesti Kirjoittaja RL11/6 »

Kaupustelijoiden lisäksi jehovan todistajat ja lastensuojelu on varsin arkipäivää omk-asujien elämässä. Vanhojen rintamamiestalokeskittymien keskellä on lähes poikkeuksetta Tiivituotteen ja Lämpöluxin sekä KRP:n henkirikostutkinnan pakuja. Itse en niiden omenapuiden ja viinimarjapensaiden vuoksi muuttaisi minnekään vitun Nurmijärvelle, enkä batmanmaisuuteni vuoksi pidä maanpinnalla asumisesta, vaan haluan nukkua kattojen korkeudella, josta näkeekin mukavan kauas merelle. Pahimpia urpoja ovat ne, jotka asuvat syrjässä sankkojen korpikuusien lomassa jossakin mineriittilevykopissa. Joskus kauan sitten, kun asuin omakotitalossa, parasta oli se, kun pystyi soittamaan Manowaria keskellä yötä laadukkaalla japanilaisella tekniikalla ja ruohonleikkurilla ajeli kyykäärmeitä palasiksi. Taistelu myyriä vastaan oli suorastaan jihadia 9mm pak -pommiansojen kanssa. Se oli oikeammin omakotitaloksi naamioitu sotilastukikohta, jossa jokainen viranomainen olisi saanut niin kunnolla selkäänsä, että Korppisten kylän tapahtumat ei olisi ollut mitään siihen verrattuna. Asumismuoto, mitä olen pohtinut, on pyörillä liikkuva stealthtyyppinen olohuone. Ja kun on minusta kyse, kunnon unimogin runkoon rakennettu fortress, jolla lipua Keski- ja Etelä-Euroopan valtaväyliä shakaalina.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.
Carelin
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Carelin »

Mikäs siinä jos RL tykkää asua betonikolossa kuin joku vitun muurahainen. Kuunnella nussimista kaiket yöt naapurista ja heittää yläfemmoja pihan mutiaisten kanssa. Tämä on tätä nykyistä kerrostaloasumista. Vaikka on kuinka omistusasunto, niin sijoittajat omistavat niistä kämppiä ja päihdeongelmainen paskaväki ja muslimit pääsee iholle.
Itse ihailen maaseutujen rauhaa, vaikka en siellä itse asukkaan. Ei tarvitse katsoa mitään karvakäsien pelihetkiä, vaan voi käydä juomassa paikallisessa essossa kaljan, niin ettei ainuttakaan mutanappia näköpiirissä. Samoin voi kuljeskella omalla pihalla munasillaan ja huutaa raikkaita natsi tervehdyksiä miten lystää.
Alkaa olemaan joka ainut kerrostaloyhtiö pilattu roskaväellä. Ei ole muuta mahdollisuutta kuin ok talo jos haluaa rauhaa. Mikä se jokaisen intressi sitten onkaan. Päättäkööt itse.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

QwertyKeyboard kirjoitti: To Tammi 16, 2025 1:46 pm
Onkos muilla alkanut tämä ottaa pattiin jos asutte omakotitalossa?
Voi kuule, vuosia sitten jo. Minulla on iso koira, eikä ovikelloa lainkaan. Koira toimii luomuovikellona, eli herää ja ilmoittaa välittömästi, jos joku kolistelee porttia auki. Portissa on lukitusmekanismi, jonka avaaminen on haastavaa kaikille, jotka eivät sitä ole tottuneet käyttämään. Tästä seuraa se, että koira ehtii pitää matalaa ja melko vaikuttavaa ääntään jonkin aikaa paneelimyyjän räpeltäessä porttia. Kun hän sitten pääsee ovelle saakka tiedän jo, että kyseessä ei ole kukaan tuttu henkilö, koska koiran käytös kertoo sen minulle. Kun ihminen on ovella, koira siirtyy olohuoneen ikkunalle, josta se näkee tulijan. Jos kysesssä onkin jostain syystä joku tuttu, joka vaan sattui nyt hetken taistelemaan portin kanssa koira heiluttaa häntäänsä ja lakkaa haukkumasta -koska tunnistaa tuljan tutuksi. Menee ovelle odottamaan tulijaa ystävällisesti ja istuu alas. Koira siis kertoo 100% varmuudella kannattaako ovea avata. Itse ikkunasta vilkaisematta tiedän, avaanko vai en.

Jos koira sen sijaan rähisee ikkunassa jollekin urpolle, teeskentelen etten ole kotona. Ovikelloahan meillä ei ole. Jatkan vaan hommiani, kiitän koiraa ja odotan että vieras häipyy.

Tämä on toimiva systeemi. Naapuritontilla on valtavankokoinen saksanpaimenkoira, joka myös osaltaan helpottaa tilannetta.
Sipi
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Sipi »

RL11/6 kirjoitti: Su Tammi 19, 2025 5:13 am Kaupustelijoiden lisäksi jehovan todistajat ja lastensuojelu on varsin arkipäivää omk-asujien elämässä. Vanhojen rintamamiestalokeskittymien keskellä on lähes poikkeuksetta Tiivituotteen ja Lämpöluxin sekä KRP:n henkirikostutkinnan pakuja.
Mielenkiintoista. Omalla asuinalueellani en ole törmännyt lastensuojelun saati keskusrikospoliisin rikostutkinnan autoihin.
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Hmmm... Mua ei kaupustelijat häiritse. Plakaatti portille;
YKSITYISALUE - KAUPUSTELU JA ASIATON OLESKELU KIELLETTY.

Omakotiasumisessa enemmänkin vituttaa se helvetinmoinen rahastus, mitä verottaja ja kaupunki harjoittaa. Jos asut vuokratontilla, maksat asuintalosi omistuksesta tuhansiakin euroja tonttivuokraa ja siihen päälle kiinteistöveroja muutamia satasia per vuosi. Omakotitalon omistajana maksat ikään kuin "kuollutta lehmää", koska vasemmistopuolueiden poliitikkoja vituttaa, jos joku omistaa jotakin. Niinhän sitä on "punainen Tampere" maksimoinut tonttivuokrat pilviin, ettei enään eläkkeellä olevat pysty asumaan kerran maksaneessaan omakotitalossa, kun tonttivuokrat on helvetinmoiset ja siihen päälle se kiinteistövero + muut pakolliset kulut.

Aikanaan eräs tuttavani purki kaikki uunit pois omakotitalossa, "koska nykyaikana oli sähkölämmitys halpaa ja helppoa". Noh, niinhän se oli..., silloin...
Olisi kiva kuulla hänen kommenttinsa tänä päivänä sähkölämmityksen auvoisuudesta, muurien purkamisesta ja vuokratontilla asumisesta, jos hän vielä eläisi? :?: :idea: Veikkaan, ettei olisi mielissään. :?
Kaikella on aikansa.
ajanpatina
Javier Pena
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ajanpatina »

Sipi kirjoitti: Su Tammi 19, 2025 3:12 pm
RL11/6 kirjoitti: Su Tammi 19, 2025 5:13 am Kaupustelijoiden lisäksi jehovan todistajat ja lastensuojelu on varsin arkipäivää omk-asujien elämässä. Vanhojen rintamamiestalokeskittymien keskellä on lähes poikkeuksetta Tiivituotteen ja Lämpöluxin sekä KRP:n henkirikostutkinnan pakuja.
Mielenkiintoista. Omalla asuinalueellani en ole törmännyt lastensuojelun saati keskusrikospoliisin rikostutkinnan autoihin.
Niinpä, ei niihin törmää, jos kasvattaa lapsensa oikein, eikä lapset, eikä itsekkään syyllisty rikoksiin..., etenkään väkivalta sellaisiin... :mrgreen:
Kaikella on aikansa.
Vastaa Viestiin