65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Suomessa kadoksissa olevat henkilöt
MEG
Jessica Fletcher

Re: 65-vuotias Birgitta Silander, nähty viimeksi 24.8.2015

Viesti Kirjoittaja MEG »

Outo systeemi, että bussiin leimaus pysäkki kirjautuu muistiin , mutta Metroasema ei. Jos tuo siltakatko pitää paikkansa, niin kamppiin tulo myöhästynyt noin puolella tunnilla. sama viive tietysti puhelimen hypyllä Tennispalatsin mastoon, tämä tietysti poliisin tiedossa alusta alkaen.
TiiaStiina
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Jos puolen tunnin viivästys jo liikenteen takia, kukkienkastelut yms. siinä välissä voi unohtaa.
Supostiina
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja Supostiina »

Joka tapauksessa mun tarkoitus oli siis pohtia todennäköisyyksiä. Ihan yksinkertaisesti jos yhdistelee asiat, mitkä tiedetään, niin on tapaaminen kello 15, matkalla 14 oliks se :42..? Ja puhelimen viimeinen linkitys käytännössä juuri sinne minne pitikin mennä. Kampaamo oli suljettu tätä palaveria varten. Sekin luki faktana tässä materiaalissa, mitä kahlasin läpi.

Tämä ei ruoki millään lailla mun mielikuvitusta mihinkään kauheen lennokkaisiin lopputulemiin. Se kampaamo on nyt se avainsana. Ja raha on hyvä motivaattori. Luulen, että poliisi ajattelee samalla tavalla. 3,5 viikkoa nyt oli vaan liian pitkä etumatka.
skoune
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja skoune »

Ednas kirjoitti: Ke Tammi 22, 2025 10:47 am Oliko näin että, 10 vuotta on omaisten pyynnöstä salattu Birgitan katoamiseen liittyviä tietoja.?
Taisi olla noin^
Minusta on kummallista, että työpaikka -kaverit esittäisivät, että pidetään palaveri tasan klo 15! Tokihan olisi todennäköisempää päättää, että tavataan siinä kolmen tienoissa.

Nyt valitettavasti tämä tasan klo 15 - tapaaminen, ja sinne bussilla/metrolla tulo vaikuttaa ns "käsikirjoitetulta"! - Jos kuitenkin joku muu kuin Birgitta käyttikin sitä hänen matkakorttiaan (Bksi naamioituneena, esim eräs Bn fb-kamu...)? - Eivät tienneet, että se silta on korjuussa ja siksi vei aikaa kiertää Itäkeskuksen kautta. Ja siksi se leimaaminenkin metrossa tuli korttiin niin myöhään.. B olisi itse tiennyt siltatöistä ja lähtenyt takusti ajoissa liikenteeseen ehtiäkseen tasan kolmeksi...

Kaikista kummallisinta on, että palaverin toinen osapuoli ei yrittänyt ottaa yhteyttä Bhen pariin päivään..
Hurjimus
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Hurjimus »

Supostiina kirjoitti: Ke Tammi 22, 2025 6:32 pm Joka tapauksessa mun tarkoitus oli siis pohtia todennäköisyyksiä. Ihan yksinkertaisesti jos yhdistelee asiat, mitkä tiedetään, niin on tapaaminen kello 15, matkalla 14 oliks se :42..? Ja puhelimen viimeinen linkitys käytännössä juuri sinne minne pitikin mennä. Kampaamo oli suljettu tätä palaveria varten. Sekin luki faktana tässä materiaalissa, mitä kahlasin läpi.

Tämä ei ruoki millään lailla mun mielikuvitusta mihinkään kauheen lennokkaisiin lopputulemiin. Se kampaamo on nyt se avainsana. Ja raha on hyvä motivaattori. Luulen, että poliisi ajattelee samalla tavalla. 3,5 viikkoa nyt oli vaan liian pitkä etumatka.
Mitähän tuo 3, 5 viikkoa tarkoittanee, toisen kerran sitä toitotat. Jos tarkoitat katoamisilmoitusta, ehken kannattaa perehtyä paremmin juttuun.🤔 Valitettavasti poliisi ei ajattele samalla tavalla, se vain jää sinun luuloksesi.
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

vanhavakanssi kirjoitti: Ke Tammi 22, 2025 11:39 am Podimen podcast missä oli myös tutkinnnajohtaja Larkio mukana kerrottiin että ei ole tiedossa millä metroasemalla korttia käytettiin.
Eikä leimaajakaan ole tiedossa. Ehkä siellä ei Bizukkaa näy valvontakameroissa millään asemalla, koska leimaajana on ollut tsige tai döny. Bisanderi on jättänyt kännyn ja matkakortin yleisövessaan ja ostanut käteisellä matkan, joka on jäänyt viimeiseksi.
Mitä te dorkat dorkailette?
sikakyösti
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja sikakyösti »

Terveisiä Viikinmäentieltä! Postilaatikot ovat muuten muuttaneet vanhasta paikastaan siihen valkoisen jätekatoksen kylkeen. Ja mikä tärkeintä, postilaatikossa ei enää ole nimeä Silander. Ts. siellä Viikinmäentiellä ei ole enää mitään nähtävää.
Ednas
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Ednas »

Supostiina kirjoitti: Ke Tammi 22, 2025 6:32 pm Joka tapauksessa mun tarkoitus oli siis pohtia todennäköisyyksiä. Ihan yksinkertaisesti jos yhdistelee asiat, mitkä tiedetään, niin on tapaaminen kello 15, matkalla 14 oliks se :42..? Ja puhelimen viimeinen linkitys käytännössä juuri sinne minne pitikin mennä. Kampaamo oli suljettu tätä palaveria varten. Sekin luki faktana tässä materiaalissa, mitä kahlasin läpi.

Tuo tieto, että katoamisilmoitus tehtiin pitkän ajan kuluessa, ei pidä paikkaansa.
Miesystävä ja Bn sisar tekivät katoamisilmoituksen Birgitasta saman viikon torstaina, kun keskiviikkona hän ei tullut työhön.
Lehdet kirjoittivat katoamisesta vasta kolmenviikon päästä.
Herää kysymys miksi?
Kampaaja PW kirjoitti faceen myöhemmin, että heitä oli kielletty kertomasta kenellekään B:n katoamisesta.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Miten olisi itsemurha vaihtoehto konkreettisesti kulkenut?
Birgitta varmasti kampaamolle lähtenyt, sitten ehkä metrossa, kauemmin alitajunnassa kytenyt itsetuhoajatus puhjennut. Kampin metroasemalta noustuaan voinut P.W kyselyjä välttääkseen puhelimen panna roskakoriin , jossa sammunut 17.00 tai sammuttanut itse siihen aikaan . Kampista kävelymatka rantaan lähes joka suunnassa. Apteekista tai alkosta ostanut käteisellä turruketta ennen mereen hyppäämistään. Toinen vaihtoehto Ostaa käteisellä matkalippu Kampin metroaseman viereisestä kaukobussien terminaalista. Mutta minne?
Täällä olevan tiedon mukaan ei tule mieleen kuin Loviisa-Lapinjärvi-Kouvola linjan bussilla edellä mainittuun Lapinjärven autioon sukumökkiin .päättämään päivänsä. Sitähän ei tiedä oliko hänellä jotain muitakin merkityspaikkoja jonne tehdä viimeinen matka. Useita vuosia oliasunut Lauttasaaren telkkäkujalla.
Tässä kaikki mitä saan irti Birgitan itsemurhan konkretiasta. Tietysti itsemurhan syitä voi pohtia loputtomasti. (lisäys)
skoune
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja skoune »

MEG kirjoitti: To Tammi 23, 2025 10:31 am Miten olisi itsemurha vaihtoehto konkreettisesti kulkenut?
...
Tässä kaikki mitä saan irti Birgitan itsemurhan konkretiasta. Tietysti itsemurhan syitä voi pohtia loputtomasti. (lisäys)
Minun mielestäni Bn itsemurha ei ole oikea vaihtoehto/ syy hänen katoamiseensa.
Sopii lukea mun viesteistä sen, mitä olen hänen katoamisestaan pähkäillyt.
Jätän nyt postittelun tähän ketjuun teille, jotka olette Bn katoamisesta täysin eri mieltä kuin minä.
MEG
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja MEG »

Minä tunnetusti ensisijaisesti uskon Birgitan päätyneen kampaamoon. Mutta tarkastelen muitakin vaihtoehtoja. Valitettavasti skoude ei pysty arvioimaan mitä aluetta koski hänelle kerrottu "me mentiin etsimään Beaa vedestä.".
Zessie voisi kertoa mihin perustuu kertomansa Vanhankaupungin sillan remontista Birgitan katoamis päivänä.. (lisäys)
vanhavakanssi
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja vanhavakanssi »

^^^^
Tuo tieto, että katoamisilmoitus tehtiin pitkän ajan kuluessa, ei pidä paikkaansa.
Miesystävä ja Bn sisar tekivät katoamisilmoituksen Birgitasta saman viikon torstaina, kun keskiviikkona hän ei tullut työhön.
--------

Ovatko nämä tiedot mistä peräisin? Omaiset tekivät katoamisilmoituksen, mutta millä aikajänteellä ei ole mielestäni ollut missään esillä.
ruusumaa
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja ruusumaa »

vanhavakanssi kirjoitti: To Tammi 23, 2025 3:05 pm ^^^^
--------

Ovatko nämä tiedot mistä peräisin? Omaiset tekivät katoamisilmoituksen, mutta millä aikajänteellä ei ole mielestäni ollut missään esillä.
28.8 tehtiin katoamisilmoitus. Miesystävä ja sukulainen. Näin on kerrottu monessa lähteessä.

En ala etsimään, koska sitäkin on tässä ketjussa kyllä vatkattu.
Suoraan sanottuna, suurin piirtein, sellaista elämä on.
poliisikoiran pentu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

Jossain oli, että B olisi tavannut suomalaisen miesystävänsä katoamista edeltävänä päivänä. Minusta on mahdollista,että toinen miesystävä (tai apuri) olisi salaa seurannut häntä tai molempia ja saanut varmistuksen suhteesta, pettämisestä, kaksoiselämästä. Ehkä B oli ns. polyamorinen. Tästä seurasi mustasukkaisuudesta johtuva kaappaaminen ja henkirikos?

Minusta on virheellisesti ymmärretty, että mediassa mainittu "kaksoiselämä" koskisi katoamisen jälkeistä aikaa. Ei se voi koskea, koska mitään merkkiä tai havaintoa B:stä ei ole katoamisen jälkeen. Kyllä B siis eli "kaksoiselämää" ennen katoamistaan ja siitä eivät kaikki luultavasti tykänneet. Ikävät paljastukset voivat selittää myös joidenkin mahdollisen vaisuuden etsinnöissä?

Itse uskon, että B pääsi omalla matkakortillaan Kamppiin asti. Siellä tai sen lähellä häntä jo odotettiin eikä hän ensin osannut pelätä mitään?
TiiaStiina
Vic Mackey

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Ei edes tarvitse olla polyamorinen tai viettää kaksoiselämää, vaan pitkän elämän aikana on voinut olla omistushaluisia kumppaneita joista joku ei osaa päästää irti ja voi putkahtaa äkkiä uudelleen esiin pitkänkin tauon jälkeen. Eri maissa asuminenkin voi johtaa siihen että jotain jää ikään kuin kesken, ja sitten yhtäkkiä palataan odottamatta ”selvittelemään välejä” vaikka oikeasti asia kuuluisi menneisyyteen.
Vastaa Viestiin