Somero: Setämies ampui toista metsässä - ei tienny onko riista vai mikä

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
vanhellsing

Re: Somero: Setämies ampui toista metsässä - ei tienny onko riista vai mikä

Viesti Kirjoittaja vanhellsing »

J-HIO kirjoitti: Ke Tammi 22, 2025 2:38 pm Mikshän täsä käytetään outoa setämies-sanaa aivan kasuaalisti?
Miksi tässä ketjussa käytetään 'homo'a jonain haukkumasanana?
Aivan ihmeelliselle tasolle menny tää foorumi.
Jos sallitaan pieni OT niin mun mielestä oli ihan paras otsikko tähän mennessä tuo:
"Setämies ampui toista metsässä - ei tienny onko riista vai mikä"
toinen hyvä oli tämä:
"Kuka kiusaa Sannukkaa?"
Tosi tylsiä nämä mitä nyt ajankohtaisista poimin esimerkin:
"iso poliisioperaatio Viitasaaren keskustassa"
Samaa mieltä olen siitä että homo sana ei ole haukkumasana, eikä setämiäskään pitäisi olla, molempia kyllä käytetään haukkumasanana, en ite vetäisi siitä herneitä nenään vaikka olisin homosetämiäs, vähän huumoria tarvitaan että elämässä jaksaa eikä kaikkia kannata niin tosissaan ottaa.
Viimeksi muokannut vanhellsing, Ke Tammi 22, 2025 9:31 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vanhellsing

Kalapaliikki kirjoitti: Ke Tammi 22, 2025 8:59 pm Kaikkein lennokkaimmin tätä onnettomuutta kuvailevat sankarit ainakin osoittavat sen, etteivät tajua metsästyksestä hevon vitun mitään :D . Olisi varmaan yhtä lennokasta (ja todenmukaista) jos minä alkaisin kuvailemaan kansallisoopperaa ja sen toimintaa.
Myönnän että en tajua sitä että melkein joka syksy joku metsästäjä ampuu toisen kun kausi alkaa, mutta ehkä sitä ei tarvii sitten ymmärtää, kuitenkin ne neljä ohjetta millä vältetään nuo, mutta aina ei niitä noudateta, samapa tuo minulle, aika harvoin sivullisiin osuu, joskus johonkin pyöräilijään ja se on vaan hyvä asia :D
Joosua
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja Joosua »

vanhellsing kirjoitti: Ke Tammi 22, 2025 9:20 pm
Kalapaliikki kirjoitti: Ke Tammi 22, 2025 8:59 pm Kaikkein lennokkaimmin tätä onnettomuutta kuvailevat sankarit ainakin osoittavat sen, etteivät tajua metsästyksestä hevon vitun mitään :D . Olisi varmaan yhtä lennokasta (ja todenmukaista) jos minä alkaisin kuvailemaan kansallisoopperaa ja sen toimintaa.
Myönnän että en tajua sitä että melkein joka syksy joku metsästäjä ampuu toisen kun kausi alkaa, mutta ehkä sitä ei tarvii sitten ymmärtää, kuitenkin ne neljä ohjetta millä vältetään nuo, mutta aina ei niitä noudateta, samapa tuo minulle, aika harvoin sivullisiin osuu, joskus johonkin pyöräilijään ja se on vaan hyvä asia :D
Harrastan erästä ampumaurheilun lajia ja kun olen katsellut lajini määräyksiä ajatellen metsästäjien aseen käsittelyä niin voin vain todeta että monelle metsästäjälle tulisi lähtö jo harjoituksista ja kilpailuissa tulisi DQ useimmille. Samoin on ollut laita metsästyksessäkin. Olen ollut tiheäkasvuisella suolla hirvipassissa ja siellä äijät ampuivat huoletta eläimiä ajattelematta missäpäin muut passit ovat ja maastoesteitä ei tietenkään ollut. Ainoastaan jotain pusikkoa joka ei paljoa luotia pidä.
Harrastamassani lajissa tiukkojen turvallisuussääntöjen ja niiden noudattamisen ansiosta ei Suomessa ole sattunut yhtään onnettomuutta. Tämän vuoksi on miellyttävää harrastaa kun ei tarvitse olla huolissaan turvallisuudesta.

Joten en erityimmin ihmettele metsästyksessä tapahtuvia onnettomuuksia.
vanhellsing

Ja oma kokemukseni aseista on intistä. Uutisista olen lukenut että kymmenien vuosien aikana sielläkin jotain onnettomuuksia tapahtunut mutta ihan pari jos lasketaan ne että henki lähtenyt, kuulovaurioita vähän enemmän. Ja siis valtava määrä nuoria aloittaa intin vuosittain. Ja siellä kaikki ihan Jonneja. Mutta siellä teroitettiin mieleen paitsi se että rynkky on sun vaimo mitä ei jätetä hetkeksikään, niin se aseen käsittely, eli aina pitää ajatella että se on ladattu vaikka tiedät että ei ole ja aina tyhjennettiin pesä ammunnan jälkeen ja varmuudeksi ammuttiin sillä tyhjällä rynkyllä jonnekkin ja jos vahingossa sillä tyhjällä rynkyllä osoitit ihmiseen niin tuli huutoa, jne. Luulen että vanhoilla metsästäjillä on se sama ilmiö mitä jollain työturvakursseilla opetetaan, jos oot vaikka sähkömiehen hommia 30v tehnyt niin unohtuu se turvallisuus koska ei ennenkään ole mitään käynnyt ja sitten ollaan huolimattomia ja jysähtääkin yllättäen kunnon tärsky piuhoista. Samaan aikaan se nuori aloitteleva sähkäri on tosi varovainen ja varmistaa että ei vaan mitään taphdu, kun on peloiteltu sähkön vaaroista koulussa. No joskus niille nuorillekkin sattuu, en sitä sano. Mutta pointti oli että rutiini voi olla tappavaa.
Vastaa Viestiin