Tapahtumakuvaus

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Petu
Olivia Benson

Re: Tapahtumakuvaus

Viesti Kirjoittaja Petu »

Bullit kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 12:44 pm
1. Sinun täytyy lyödä lukkoon ajankohta milloin ja mistä juoksu alkaa tai vaihtoehtoisesti milloin juoksu ohittaa puhelimen.
2. Sinun täytyy laskea kuljettavissa oleva matka pohjapiirroksesta.
3. Sinun täytyy antaa joku aika-arvio, paljonko vähimmillään tekijällä kuluu aikaa siihen, että hän takkahuoneen ovenraosta asettautuu sellaiseen asentoon, että lyö ensimmäisen iskunsa huudon kera.

Haluatko kokeilla?
En halua kokeilla, olkoon se KRP:n tehtävä pohtia onko joku teoria mahdollinen vai ei. Eli käytännössähän tuo pitäisi kokeilla tapahtumapaikalla viranomaisten toimesta. "Naakka" sen sijaan on nämä kirjassaan laskenut ja todennut, että jo ala-astetasoisella matematiikalla voidaan todeta, että Anneli ei voi olla mitenkään syyllinen.

Ja kun tuota "naakan" kirjaa lukee, niin hyvin nopeasti huomaa sen, että siellä on aina tulkittu erilaiset asiat ja sekunnit niin, että tulisi vaikutelma siitä, että Anneli on 110% syytön.

Talo ei kuitenkaan ole niin iso, etteikö se voisi olla mahdollista. Ja sitten kun noita ääniä kuullaan häkenauhalta ja katsotaan sekunteja mitä milloinkin tapahtuu ja lyödään litterointiin se aikaleima, niin pitää myös ottaa huomioon se, että esim. 0,7 sekuntia on pitkä aika noissa mittasuhteissa ja aikaleima voidaan lyödä siten myös hieman virheellisesti sen suhteen miten asiat ovat voineet mennä.
Hermione
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Hermione »

kahavihammas kirjoitti: To Tammi 30, 2025 10:58 pm -Kankea ihminen kun olen, niin aina tuota isoa pitkää hupparimiestä ihmetellyt.
Miks hitossa pitää ängetä suuri ruhonsa pienestä ikkunasta, vieläpä mennen tullen.
Se oli/on OVI ja aukee kahvaa kääntämällä, eli handu rikotusta oven ikkunasta sisäpuolelle ja aukaisu kahvasta/ nupista vääntö+kääntö kahvasta, yksi askel niin on talon sisäpuolella. Ei tarvi sirkustella ikkunasta sisälle!
Oletettavasti tämä onkin ollut suunnitelma A. Kahva vain kun ei ollut tavallinen oven kahva, niin ilmeisesti terassinoven aukaisu reiän kautta ei ollutkaan niin helppoa.

Mutta tämä tietenkin on speku, kun kukaan ei varmaksi asiaa tiedä, kuin murhaaja itse.
- Toinen asia ihmetyttää tässä jutussa on tuo anneli-äidin käytös hupparisedän tultua kammariin ja alettua tappamisen.
Miksi anneli ei ekana kokoa lapsiaan ja vie heitä turvaan, pois tappajan ulottuvilta. Annu jää juoksentelemaan edes takaisin ja välillä ehtii soittaa hätäkeskukseen ja taas juoksentelee miesten luo tarkistamaan jokohan aviomies on vihdoin hengetön.
Olen äiti ja minä olisin vienyt ekaksi lapset turvaan, kysykääpä palstan miehet vaimoiltanne miten he toimisivat.
Tämä on valtavan kulunut aihe josta on jauhettu vuosikaudet. Sikeässä unessa olevaa lapsikatrasta ei noin vain rahdata ulos, ja mitä sen jälkeen, jos vaikka näin olisikin toimittu? Mistä apua pedon hetkellä, koko naapurusto syvässä unessa? Vielä, jos kehenkään naapuriin ei ole kovin läheisiä välejä, mikä on Suomessa tuiki tavallista? Kaikista loogisin ratkaisu oli soittaa apua paikalle. Siihen suomalaiset on opetettu - ja apu tulikin paikalle 10 minuutin kuluessa mikä on hyvä saavutus missä päin Suomea tahansa (ja syrjäseuduilla mahdotonta).

Surmatalon pohjapiirrosta tarkasteltaessa selviää myös, että lasten oleminen lastenhuoneessa oli näille muutenkin turvallisin ratkaisu, koska lasten huoneet oli tavallaan erillään muusta talosta.
Tämä samainen julma hupparimies on tehnyt maailmalla useita murhia,
melkein aina on( paljastunut) ollut todistajan mielikuvituksen tuotteeksi,
kuin tässä j.lahden murhassakin. Ei ole ketään hupparimiestä ollut tähtisentielläkään.
Jaa tiedät murhaajasta enemmänkin? Kerro toki tietosi myös poliisille - murhatutkinta on taas avattu.
Nyt ”pieni liekki” *****.
Henkilöspekut on täällä kielletty.
erämaaetsivä
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Petu:
Talo ei kuitenkaan ole niin iso, etteikö se voisi olla mahdollista. Ja sitten kun noita ääniä kuullaan häkenauhalta ja katsotaan sekunteja mitä milloinkin tapahtuu ja lyödään litterointiin se aikaleima, niin pitää myös ottaa huomioon se, että esim. 0,7 sekuntia on pitkä aika noissa mittasuhteissa ja aikaleima voidaan lyödä siten myös hieman virheellisesti sen suhteen miten asiat ovat voineet mennä.
Jos nyt saadaan ne kolme lyöntiä ovenraosta mahtumaan siihen 5s. aikaan mikä (kuo le) ja "tuleek sielt kettää" välillä on ja Anneli huutaa sen keittiössä pakastimen ovi auki.

Tässä on valtavasti epävarmuuksia ja mahdottomuuksia.

-Ovi on ollut suljettuna ja siitä hyvänä näyttönä on kuvassa näkyvä muurattu taso. Tasossa nähtävän verettömän void-alueen yäpuolella runsaasti roiskeita aivan seinän lukkopuolelle asti ja myös lukkopuolen seinässä. Tekijä siinä blokannut veret oikeaan pystyssä olleeseen polveen, mistä johtuen tuo veretön alue tason nurkkauksessa...
Kuva

-Epäilty ja tekoväline molemmat niin verisiä ei voi viidessä sekunnissa siirtää pakastimeen jättämättä koko reitille jälkiä. Puhdistamiseen ei ole aikaa edes häkesoiton jälkeen, partio jo matkalla...

-Sitten se ettei laajoista etsinnöistä huolimatta mitään todisteita epäillyn tekemäksi ja todisteiden hävittämiseksi ole löytynyt.

KRP joutuu vääreentämään ja etsinnässä mukana oleet tutkijat valehtelemaan mikäli edes haetaan purkua Hovin tuomioon.
Olisihan se kyllä mahdollista, että purkuhakemuksella koitettais vaikuttaa syksyllä alkaviin lsk.käräjiin ja vaikuttaa siis nimenomaan tuomarehin.
Media repis kissan kokoisin otsikoin "KRP hakee purkua Ulvilan murhajutn Auerin saamaan vapauttavaan tuomioon".
Petu
Olivia Benson

En jaksa jankata noista verijäljistä enää, olen todennut, että ensimmäisen astaloniskun aikana ovi on ollut kiinni ja silloin roiskeilla on ollut vapaa lentorata tuonne oikealle ovenkarmiin ja takkarakenteisiin. Eli veripisaroiden ei ole tarvinnut mennä mitenkään mystisesti oven läpi. Ja minun silmään näyttää edelleen siltä, että oven ollessa raollaan, oikealle on jäänyt jonkinlainen katvealue tappavien iskujen aikana suurimpien roiskekeskittymien (2kpl?) ollessa vasemmalla puolella.

Mutta jokainen tietysti tulkitsee oman päänsä mukaan asioita.

En ole tuomari enkä syyttäjä, joiden tehtävä on syyttää ja punnita esitettyä näyttöä. Kerroin vain spekulaationi siitä, mitä minun mielestäni on voinut tapahtua.

Se siitä.
erämaaetsivä
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja erämaaetsivä »

Petu kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 1:57 pm En jaksa jankata noista verijäljistä enää, olen todennut, että ensimmäisen astaloniskun aikana ovi on ollut kiinni ja silloin roiskeilla on ollut vapaa lentorata tuonne oikealle ovenkarmiin ja takkarakenteisiin. Eli veripisaroiden ei ole tarvinnut mennä mitenkään mystisesti oven läpi. Ja minun silmään näyttää edelleen siltä, että oven ollessa raollaan, oikealle on jäänyt jonkinlainen katvealue tappavien iskujen aikana suurimpien roiskekeskittymien (2kpl?) ollessa vasemmalla puolella.

Mutta jokainen tietysti tulkitsee oman päänsä mukaan asioita.

En ole tuomari enkä syyttäjä, joiden tehtävä on syyttää ja punnita esitettyä näyttöä. Kerroin vain spekulaationi siitä, mitä minun mielestäni on voinut tapahtua.

Se siitä.
Juu, eipä tätä viitsi jankata. Sitä vaan halusin tuoda esiin ja tuonne toisaalle postasin, että kaikki kolme syvää iskua on annettu häkepuhelun aikana. Kaksi on tappavaa, annettiinpa ne sarjana tai erikseen ei uhri enää ole hengissä. Yksi vie kyvyn tuottaa puhetta, siis kaikki kolme sarjana häkep. aikana.
Mistä siis ne yhden iskun roiskeet, mitä tarvitaan tuon tason ja lukkopuolen seinän jälkiin ?
Bullit
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Bullit »

Petu kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 1:02 pm
1. Sinun täytyy lyödä lukkoon ajankohta milloin ja mistä juoksu alkaa tai vaihtoehtoisesti milloin juoksu ohittaa puhelimen.
3. Sinun täytyy antaa joku aika-arvio, paljonko vähimmillään tekijällä kuluu aikaa siihen, että hän takkahuoneen ovenraosta asettautuu sellaiseen asentoon, että lyö ensimmäisen iskunsa huudon kera.

Haluatko kokeilla?
En halua kokeilla, olkoon se KRP:n tehtävä pohtia onko joku teoria mahdollinen vai ei. Eli käytännössähän tuo pitäisi kokeilla tapahtumapaikalla viranomaisten toimesta. "Naakka" sen sijaan on nämä kirjassaan laskenut ja todennut, että jo ala-astetasoisella matematiikalla voidaan todeta, että Anneli ei voi olla mitenkään syyllinen.

Ja kun tuota "naakan" kirjaa lukee, niin hyvin nopeasti huomaa sen, että siellä on aina tulkittu erilaiset asiat ja sekunnit niin, että tulisi vaikutelma siitä, että Anneli on 110% syytön.

Älä sotke Krp:tä tai Naakkaa tähän nyt ollenkaan :)

Nyt ollaan rikosaiheisessa keskustelussa, jossa olet esittänyt teorian. Jota olet selvästi miettinyt ja yrittänyt faktoja siihen sovitella. En minä sitä sinun teoriaasi suorilta käsiltä tyrmää, sano, että ei voi olla totta koska Anneli ei voi olla tekijä. Päinvastoin, haastan ja kannustan sinua puolustamaan teoriaasi. Oikeassa maailmassa kun joku esittää teorian, se koko teorian esittämisen pointti on, että sitä pitää olla valmis puolustamaan. Ja puolustukseksi ei riitä, että "kyllä se näin on koska minä olen sitä mieltä".

En nimenomaan halua lyödä litterointeihin aikaleimoja tai katsoa valmiita litterointeja. Ja usko tai älä, en yritä huijata sinua mitenkään missään talon mittakaavoissakaan. Sanot, että "talo ei ole niin iso ettei..." niin se on ihan hölynpölyä, ei tätä tarvitse spekuloida.

Tuossa on pohjakaava: https://anneliauer.com/ulvilan-hatapuhelu-johdanto/
Tuossa on puhelu: https://anneliauer.com/ulvilan-hatakeskuspuhelu/

Kun pohjapiirustuksen muuttelet tietokoneen ruudullasi sen kokoiseksi, että kun laitat viivottimen siihen päälle niin ulko-oviaukko on n. 9 mm ja kodinkone n. 6mm, niin tiedät että sinun 1cm siinä ruudulla on 1m siellä Tähtisentien asunnossa ihan riittävän tarkasti. Saat vaikka vähän vetää ns. kotiinpäin. Sitten voit mittailla haluamasi reitin haluamastasi lähtöpaikasta. Ja mitä ääninauhaan tulee, saat ihan itse päättää milloin juoksu alkaa ja milloin ensimmäinen lyönti alkaa.

Tulen itse vastaan ja lyhennän matkaa. Laitetaan alkamaan se juoksu olohuoneesta 3 metrin päästä takkahuoneen oviaukosta, paikasta josta takkahuoneeseen ei edes näe, muuta kuin ulko-oven. Saan siitä paikasta matkaksi lyhimmillään 16 metriä. Huom: jos päädyt eri matkaan, olen valmis muuttamaan omaani välittömästi, niin että testataan nimenomaan SINUN teoriaasi, ei minun.

Olen 100% varma, että Anneli ei ole pystynyt juoksemaan edes siitä keskeltä olohuonettaan tuota 16 metrin matkaa kuudessa sekunnissa niin että hän olisi ehtinyt sinne takkahuoneen oveen edes sormella hipaista. Eikä edes kahdeksassa sekunnissa. Ja jos hänen on pitänyt edes toinen ovista availla, ei edes kymmenessä. Siitä keskeltä olohuonetta. Puhumattakaan että ehtisi mitään tehdä siitä ovenraosta. Hän ei olisi ehtinyt sinne oven läpi kurottelemaan vaikka olisi lähtenyt siitä keittiön ja kodinhoitohuoneen oviaukolta.

En keksi tätä päästäni. Olen tämän juoksun justiinsa äsken useaan kertaan rekonnut täsmälleen oikeilla mitoilla. Ehdin sinne ovelle juuri hipaisemaan ja sen verran oman nopeuteni osaan suhteuttaa muiden juoksuihin että aivan saletisti Anneli ei olisi ehtinyt. Älä siis nouse norsunluutorniin, vaan tee sama niin päästään eteenpäin. Testatkaa muutkin :D

Yritä nyt kumota hyvä mies haasteeni, tai ainakin vähän tutustua kuinka mahdollinen vai mahdoton se teoriasi on, kuitenkin sinun teoriasi uskottavuudesta kyse :D

ps. Ja jos tila ei riitä, voi mitata vaikka 5 metrin matkan ja testaa siinä edestakaisin sinne takas ja sinne. Tai menee paikalliseen prismaan maalarinteipin ja mitan kanssa, rakentaa radan sinne hyllyjen väliin...
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Kuolemannaakka
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Bullit kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 3:59 pm
Petu kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 1:02 pm

Haluatko kokeilla?

Älä sotke Krp:tä tai Naakkaa tähän nyt ollenkaan :)

Nyt ollaan rikosaiheisessa keskustelussa, jossa olet esittänyt teorian. Jota olet selvästi miettinyt ja yrittänyt faktoja siihen sovitella. En minä sitä sinun teoriaasi suorilta käsiltä tyrmää, sano, että ei voi olla totta koska Anneli ei voi olla tekijä. Päinvastoin, haastan ja kannustan sinua puolustamaan teoriaasi. Oikeassa maailmassa kun joku esittää teorian, se koko teorian esittämisen pointti on, että sitä pitää olla valmis puolustamaan. Ja puolustukseksi ei riitä, että "kyllä se näin on koska minä olen sitä mieltä".

En nimenomaan halua lyödä litterointeihin aikaleimoja tai katsoa valmiita litterointeja. Ja usko tai älä, en yritä huijata sinua mitenkään missään talon mittakaavoissakaan. Sanot, että "talo ei ole niin iso ettei..." niin se on ihan hölynpölyä, ei tätä tarvitse spekuloida.

Tuossa on pohjakaava: https://anneliauer.com/ulvilan-hatapuhelu-johdanto/
Tuossa on puhelu: https://anneliauer.com/ulvilan-hatakeskuspuhelu/

Kun pohjapiirustuksen muuttelet tietokoneen ruudullasi sen kokoiseksi, että kun laitat viivottimen siihen päälle niin ulko-oviaukko on n. 9 mm ja kodinkone n. 6mm, niin tiedät että sinun 1cm siinä ruudulla on 1m siellä Tähtisentien asunnossa ihan riittävän tarkasti. Saat vaikka vähän vetää ns. kotiinpäin. Sitten voit mittailla haluamasi reitin haluamastasi lähtöpaikasta. Ja mitä ääninauhaan tulee, saat ihan itse päättää milloin juoksu alkaa ja milloin ensimmäinen lyönti alkaa.

Tulen itse vastaan ja lyhennän matkaa. Laitetaan alkamaan se juoksu olohuoneesta 3 metrin päästä takkahuoneen oviaukosta, paikasta josta takkahuoneeseen ei edes näe, muuta kuin ulko-oven. Saan siitä paikasta matkaksi lyhimmillään 16 metriä. Huom: jos päädyt eri matkaan, olen valmis muuttamaan omaani välittömästi, niin että testataan nimenomaan SINUN teoriaasi, ei minun.

Olen 100% varma, että Anneli ei ole pystynyt juoksemaan edes siitä keskeltä olohuonettaan tuota 16 metrin matkaa kuudessa sekunnissa niin että hän olisi ehtinyt sinne takkahuoneen oveen edes sormella hipaista. Eikä edes kahdeksassa sekunnissa. Ja jos hänen on pitänyt edes toinen ovista availla, ei edes kymmenessä. Siitä keskeltä olohuonetta. Puhumattakaan että ehtisi mitään tehdä siitä ovenraosta. Hän ei olisi ehtinyt sinne oven läpi kurottelemaan vaikka olisi lähtenyt siitä keittiön ja kodinhoitohuoneen oviaukolta.

En keksi tätä päästäni. Olen tämän juoksun justiinsa äsken useaan kertaan rekonnut täsmälleen oikeilla mitoilla. Ehdin sinne ovelle juuri hipaisemaan ja sen verran oman nopeuteni osaan suhteuttaa muiden juoksuihin että aivan saletisti Anneli ei olisi ehtinyt. Älä siis nouse norsunluutorniin, vaan tee sama niin päästään eteenpäin. Testatkaa muutkin :D

Yritä nyt kumota hyvä mies haasteeni, tai ainakin vähän tutustua kuinka mahdollinen vai mahdoton se teoriasi on, kuitenkin sinun teoriasi uskottavuudesta kyse :D
Noniin, tässä oli nyt oikeaa tutkimus- ja rekonstruktio-otetta=) Itse ostin joskus punaista väriainetta ja tein tekoverta ja huitelin sorkkaraudalla ja kirveellä kylppärissä märkään pesusieneen :D Ei kyllä oikein mitään selvinnyt siitä. Nyt vaan Petu kroppaa likoon. Teorioitahan pitää testata, että toimivatko ne ihan oikeasti. Ei siis pelkästään ajatuksen tasolla, vaan ihan livenä. Ja sitten kun eivät toimi, pitää teoriaa muuttaa.
Asioita ei ratkaista intuitiolla, vaan tutkimalla. Mitäs se Sherlock Holmeskin sanoi: kun poistat mahdottoman, niin se mitä jää on totuus, vaikka se olisi kuinka epäuskottava. Taikka jotain semmosta.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Ross Sullivan
Telkkaridekkareiden asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Ross Sullivan »

^Jos teoria ei toimi, niin johtopäätöksiä pitää muuttaa. Jos sekään ei auta, niin pitää vaihtaa aineistoa/otantaa. Sitten jos teoria on edelleen toimimaton, niin pitää vaihtaa tutkimusmetodologiaa. Ihan viimeisenä keinona on siirtyä "tutkimukseen", jossa ei ole hypoteeseja. Silloin on hyvä mahdollisuus myös saada Suomen akatemialta rahoitusta.

Ulvila-osioissa minfoilu on jo noin niin kuin muuten viety nekstille levelille. Ehkä seuraava leveli olisi, että Miss Holmes ja Kuolemannaakka hakevat (yhdessä tai erikseen) rahoitusta Ulvilta-tapauksen tutkimiseen?

"Suomalaisen murhan anatomia postmodernissa rekonstruktiokontekstissa - Case-Ulvila"
Mitä te dorkat dorkailette?
petro
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja petro »

Tiedoksi teille, että tavanomainen kävelynopeus on 1,5 m/s, rollaattorimummon nopeus on 1,2 m/s. Ja juoksemalla pääsee tietysti paljon nopeammin.
Kuolemannaakka

petro kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 7:35 pm Tiedoksi teille, että tavanomainen kävelynopeus on 1,5 m/s, rollaattorimummon nopeus on 1,2 m/s. Ja juoksemalla pääsee tietysti paljon nopeammin.
Mutta kahdeksalla askeleella pääsee kahdeksan askelta.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS

”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Pieni liekki

Viesti Kirjoittaja Pieni liekki »

kahavihammas kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 11:12 am
No niin hermostuihan se.
Jostain syystä olen koko elämäni ollut sellainen etten ihan heti usko toisten väitteitä, totuuttahan ei tässä tiedä muuta kuin tekijä.
Ei tässä tarvitse kenenkään väitteitä suoralta kädeltä uskoa, vaan miettiä ihan omilla aivoillaan loogisesti etenevä, rikospaikan jälkiin sopiva tapahtumakuvaus.

Mielestäni pitää lähteä liikkeelle silminnäkijöiden alkuperäisistä tapahtumakuvauksista. Pitää tarkastella eri suunnilta, voivatko heidän kertomuksensä pitää paikkansa ja ovatko ne keskenään ristiriidattomia sekä muiden todisteiden kanssa yhteensopivia. Mitään satuja ei ole tarve alkaa keksiä, koska silloin mennään helposti metsään.
kahavihammas kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 11:12 am Ihan kaksi lasta olen synnyttänyt ja kesäkuussa toivottavasti saan tyttären lapsen syliini, jota myös suojelen kaikin tavoin(lue eka postaus).Vain yhden mielipiteen salliminen täällä on pepusta.
Vedin johtopäätöksiäni intuition varassa ja näköjään metsään menin. Anteeksipyyntö lienee paikallaan. Joka tapauksessa uskon sinun omaan tilanteeseesi peilaten ymmärtävän, miltä Annelin äidistä on tuntunut, kun omat lapset ovat aikoinaan riitautuneet keskenään ja häneltä on isovanhempana ilman omaa syytään riistetty vuosikausiksi mahdollisuus yhteydenpitoon kolmen nuorimman lapsenlapsensa kanssa. Onnittelut sinulle tulevasta isovanhemmuudesta.
kahavihammas kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 11:12 am Auerin/Lahden perheen lapset ovat kärsineet tässäkin jutussa ihan kohtuuttomasti, toivottavasti kuitenkin saavat elää hyvän elämän.
Ranskassa kaksi naista saivat sakon kun kehtasivat väittää macronin vaimoa mieheksi(just luin), joten ehkä kestän hyllyttämiseni juhannukseen saakka. Musta on musta mielestäni edelleenkin, kivittäkää minut.
Nimimerkkini on murretta etelä-pohjanmaalla, kahavihammas. Poistun takavasemmalle.
Meillä on jokaisella mahdollisuus vaikuttaa siihen, että Annelin ja muidenkin nuoret aikuiset saavat elää hyvän elämän. Meillä vanhemmilla on velvollisuus näyttää hyvää esimerkkiä käyttäytymällä asiallisesti toisia kohtaan ja tukea toisiamme tarvittaessa vaikeissa paikoissa. Toivottavasti ketään ei kivitetä eikä myöskään savusteta palstalta ulos omien perusteltujen mielipiteittensä esittämisestä. Toivon, että saamme pian kuulla, mikä on poliisin virallinen tapahtumakuvaus Tähtisentieltä Ulvilasta Jukka S. Lahden kuolinyönä. Uskon sen olevan sama, mihin päätyivät alkututkinnan ammattitaitoiset tutkijat jo joulukuussa 2006. Kuolemannaakalle tiedoksi, että Lapinniemi oli muuttunut jossain viime aikojen viestissä Lapinojaksi, mutta oikeasti hän oli teknistä tutkintaa murhapaikalla tehdessään nimeltään Lapinniemi.
"If she confesses the game ends, there's no need to continue this. But if she doesn't confess and is innocent - the game continues."
Kuolemannaakka

Pieni liekki kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 9:49 pm
kahavihammas kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 11:12 am
No niin hermostuihan se.
Jostain syystä olen koko elämäni ollut sellainen etten ihan heti usko toisten väitteitä, totuuttahan ei tässä tiedä muuta kuin tekijä.
Ei tässä tarvitse kenenkään väitteitä suoralta kädeltä uskoa, vaan miettiä ihan omilla aivoillaan loogisesti etenevä, rikospaikan jälkiin sopiva tapahtumakuvaus.

Mielestäni pitää lähteä liikkeelle silminnäkijöiden alkuperäisistä tapahtumakuvauksista. Pitää tarkastella eri suunnilta, voivatko heidän kertomuksensä pitää paikkansa ja ovatko ne keskenään ristiriidattomia sekä muiden todisteiden kanssa yhteensopivia. Mitään satuja ei ole tarve alkaa keksiä, koska silloin mennään helposti metsään.
kahavihammas kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 11:12 am Ihan kaksi lasta olen synnyttänyt ja kesäkuussa toivottavasti saan tyttären lapsen syliini, jota myös suojelen kaikin tavoin(lue eka postaus).Vain yhden mielipiteen salliminen täällä on pepusta.
Vedin johtopäätöksiäni intuition varassa ja näköjään metsään menin. Anteeksipyyntö lienee paikallaan. Joka tapauksessa uskon sinun omaan tilanteeseesi peilaten ymmärtävän, miltä Annelin äidistä on tuntunut, kun omat lapset ovat aikoinaan riitautuneet keskenään ja häneltä on isovanhempana ilman omaa syytään riistetty vuosikausiksi mahdollisuus yhteydenpitoon kolmen nuorimman lapsenlapsensa kanssa. Onnittelut sinulle tulevasta isovanhemmuudesta.
kahavihammas kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 11:12 am Auerin/Lahden perheen lapset ovat kärsineet tässäkin jutussa ihan kohtuuttomasti, toivottavasti kuitenkin saavat elää hyvän elämän.
Ranskassa kaksi naista saivat sakon kun kehtasivat väittää macronin vaimoa mieheksi(just luin), joten ehkä kestän hyllyttämiseni juhannukseen saakka. Musta on musta mielestäni edelleenkin, kivittäkää minut.
Nimimerkkini on murretta etelä-pohjanmaalla, kahavihammas. Poistun takavasemmalle.
Meillä on jokaisella mahdollisuus vaikuttaa siihen, että Annelin ja muidenkin nuoret aikuiset saavat elää hyvän elämän. Meillä vanhemmilla on velvollisuus näyttää hyvää esimerkkiä käyttäytymällä asiallisesti toisia kohtaan ja tukea toisiamme tarvittaessa vaikeissa paikoissa. Toivottavasti ketään ei kivitetä eikä myöskään savusteta palstalta ulos omien perusteltujen mielipiteittensä esittämisestä. Toivon, että saamme pian kuulla, mikä on poliisin virallinen tapahtumakuvaus Tähtisentieltä Ulvilasta Jukka S. Lahden kuolinyönä. Uskon sen olevan sama, mihin päätyivät alkututkinnan ammattitaitoiset tutkijat jo joulukuussa 2006. Kuolemannaakalle tiedoksi, että Lapinniemi oli muuttunut jossain viime aikojen viestissä Lapinojaksi, mutta oikeasti hän oli teknistä tutkintaa murhapaikalla tehdessään nimeltään Lapinniemi.
Kiitoksia=) Kun ulkomuistista kirjoittelee, niin joskus tulee vähän sinne päin. Luulin kyllä Ritvan muistaneeni, mutta sormet on kirjoitelleet omiaan. Kai hän oli Ritva?=D
www.shorturl.at/agoNS

Bullit
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Bullit »

Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 4:11 pm
Bullit kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 3:59 pm
Noniin, tässä oli nyt oikeaa tutkimus- ja rekonstruktio-otetta=) Itse ostin joskus punaista väriainetta ja tein tekoverta ja huitelin sorkkaraudalla ja kirveellä kylppärissä märkään pesusieneen :D Ei kyllä oikein mitään selvinnyt siitä. Nyt vaan Petu kroppaa likoon. Teorioitahan pitää testata, että toimivatko ne ihan oikeasti. Ei siis pelkästään ajatuksen tasolla, vaan ihan livenä. Ja sitten kun eivät toimi, pitää teoriaa muuttaa.
Asioita ei ratkaista intuitiolla, vaan tutkimalla. Mitäs se Sherlock Holmeskin sanoi: kun poistat mahdottoman, niin se mitä jää on totuus, vaikka se olisi kuinka epäuskottava. Taikka jotain semmosta.
Kai sentään videoit tuon veritestin... :lol:
petro kirjoitti: Pe Tammi 31, 2025 7:35 pm Tiedoksi teille, että tavanomainen kävelynopeus on 1,5 m/s, rollaattorimummon nopeus on 1,2 m/s. Ja juoksemalla pääsee tietysti paljon nopeammin.
Kiitos Petro panoksestasi. Usain Boltin keskinopeus oli maailmanennätyksessä 10.44 m/s ja huippu 12.27 m/s. Hän ei olisi juossut Tähtisentien olohuoneen keskeltä kuitenkaan 16 metrin matkaa takkahuoneen ovelle 1.5 sekuntiin.

Jenkkifutaajat ovat Boltia nopeampia tällaisessa liikkumisessa mistä nyt puhutaan. Nopeimmat heistä juoksevat 20 jaardin (18 metrin) testin "20-yard shuttle" (5-10-5-jaardia) vähän alle 4 sekuntiin (maailmanennätys 3.73). 16 metrin matkaksi muutettuna se tekisi 3.3 sekuntia.
https://www.youtube.com/watch?v=FRq66ZEOj28.

Nopeimmat pääsee 30 jaardin (27.3m) testin "3-cone drill" alle 6.5 sekuntiin. (ennätys 6.28). Jos muunnetaan se 16 metrin matkaksi, saadaan ajaksi n. 3.7 sekuntia (näissä pieniä pyöristysvirheitä)
https://www.youtube.com/watch?v=_hM2sSEwGaE

Jalassa piikkarit, alustana pitävä tekonurmi. Kun tätä aikaa arvioidaan, siihen ovelle jarruttamiseenkin pitäisi varata jotain aikaa. Tuollaisista vauhdeista ei pysähdytä kolikon päälle. Nuo testit vedetään täysillä loppuun.

Spekuoida voidaan myös sillä kumpi olisi reittinä vaikeampi. Noissa testeissä on vähän enemmän käännöksiä, mutta sisäreitin vaikeus on taas seinät: yläkropalla ei voi oikaista yhtään. Jokainen voi sovitella mielessään noissa vauhdeissa tapahtuvia käännöksiä vaikka siihen keittiön ahtaaseen väliin, sorkkarauta kädessä.

Mutta jos nyt arvioidaan, että 3.5 sekuntia nopeimmillaan maailman nopein tuon menisi, niin tälle jäisi 2.5 sekuntia aikaa ujuttautua oven väliin, tähdätä ja lyödä.

Mitä veikkaatte missäköhän kohtaa Anneli olisi ollut menossa kun nuo pojat oli jo maalissa?
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Petu
Olivia Benson

Anneli on n. seitsemän sekunnin juoksupyrähdyksen jälkeen kylpyhuoneen ovella kertomassa viimeiset terveiset miehelleen.

Naakan kirjan s. 285:
30.9.2009 Porin pääpoliisiasema. AA:n kuulustelu rikoksesta epäiltynä: ei tarvitse kuulustelutodistajaa, läsnä kuulustelutodistaja XX. Kuulustelijana ryk Santaoja.

Santaoja soittaa Auerille häkenauhan ”kuole!”-kohdan. Auer kommentoi ”ääni nauhalla kuulostaa minun ääneltäni.

Ääneni kuulostaa surkealta.”

Koska Anneli ei leijaile lasinsirujen yli takkahuoneeseen ja takaisin, ainoaksi vaihtoehdoksi jää reitti keittiön ja kodinhoitohuoneen kautta pesuhuoneeseen.

Murhamies ei myöskään leijaile surmatyön tehtyään lasinsirujen yli yhtään minnekään, eikä sama murhamies etenkään leijaile häke-puhelun aikana lasinsirujen yli edes takaisin Annelin perään lähdettyään ja uhrin luo palattuaan.

Jäljelle jää vaihtoehto, että olohuoneen puolella oleva verinen liukumajälki syntyy Annelin toimesta, ei suinkaan lavastuksena vaan kiireessä tapahtuvan tapahtumaketjun seurauksena.
Miss Holmes #1
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Miss Holmes #1 »

Nyt sitten tuo matka.
Voi hyvänen aika.

Takkahuoneen ovelta tuulikaapin ovelle on noin 9 metriä.
Ei todellakaan 16 metriä!!🤦‍♀️

Oheisessa kuvassa on lisättynä viivotin, josta näet, että 1 puolikas väli on 60 cm.
Noita välejä tuulikaapin ovelta takkahuoneen edustalle on 15 kpl.

15 x 0,6 =9 metriä

9 metriä. Ei 16 metriä.
Liitteet
IMG_6606.jpeg
IMG_6606.jpeg (143.55 KiB) Katsottu 922 kertaa
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
Vastaa Viestiin