Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

No joo, noin päinhän se meni, kiitos oikaisusta.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:
Nyt sitten minulle auotaan päätä, kun en kerro kuka otteet on maksanut ja miksi ne on hankittu.

Mitä vittua se teille kuuluu?

No se on kuitenkin oma asiani ja maksaja samoin, mutta mihinkään rikolliseen toimintaan niitä ei ole hankittu.
Tarinan opetus: älä kuseta muita, pääset helpommalla.
Hessu52
Watson itse

Kerropa konsta, oletko itse ollut jutuissasi ihan rehellinen.

Mielestäni rekisteriotteiden maksajalla ei todellakaan ole mitään tekemistä jutun kanssa, vaan ainoastaan sillä, että otteita saa, kuten olen väittänytkin, AKE:sta ja ne on mikrofilmattu aikoinaan, ennen kuin ne on luovutettu moottoripyöräkerhoille ja osittain hävitetty.

Hypnoosin kanssa oli sama juttu, ensin olin mielestänne väärässä, mutta sitten olette kääntäneet takkianne, kun totuus on tullut ilmi.

Kosta, onko sinun edelleenkin vaikea pyytää anteeksi asiatonta haukkumistasi?

Jos et kehtaa anteeksi pyytää, niin mikä silloin olet?
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hessu52 kirjoitti: Kosta, onko sinun edelleenkin vaikea pyytää anteeksi asiatonta haukkumistasi?

Jos et kehtaa anteeksi pyytää, niin mikä silloin olet?
Ei ole pienintäkään tarkoitusta pyytää anteeksi. Harmillisen röyhkeätä on toki valehtelusta kiinnijääneenä edes pyytäää sitä.

No Hessu, voisin paljastaa sinulle yhden salaisuuden. Katsos, joskus ihmiselle on kerrottava se, minkä hän jo tietääkin. Tottunut valehtelija voi elää omassa valheessaan, jopa melkein uskoa siihen.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Aikaisemmin Hessu52 ja awa esittivät useaan otteeseen oman luttelonsa NG:n vammoista. Se luettelo poikkesi totuudesta kuin yö päivästä. Nyt kun lääkärien tekemiä vammaluetteloita on kymmeniä kertoja lainattu, on awan ja Hessun ollut pakko myöntää, että olihan niitä vammoja paljon enemmän kuin mitä he olivat useasti esittäneet. Siis nämä kaki nimimerkkiä levittivät kauan ja hartaasti väärää tietoa, vaikka oikea tieto oli jo helposti luettavissa lääkärien lausunnoista.

Tämä pitää paikkansa. Tämä on fakta.
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

konsta kirjoitti:Tottunut valehtelija voi elää omassa valheessaan, jopa melkein uskoa siihen.
Sinäpäs sen sanoit :twisted:
Hessu52
Watson itse

Sariola puhuu taas olemattomia.

Se vammaluettelo, jonka itse olen kirjoittanut, on lainaus ETP:n Hirvensalon ja Öhmanin, Kontion, sekä Koskisen tutkimusten tuloksista.

Heidän mielestään neljän vuorokauden tajuttomuus on ollut melkeinpä mahdoton, tuollaisilla vammoilla jotka Gusse oli saanut.

Samoin muistinmenetys ei ole sopinut vammojen laatuun nähden, ja sellaisen oleminen, on häviävan pieni mahdollisuus.

Tuollaisia vammoja Töölössä hoidetaan vuosittain kymmeniä, ellei satoja, joten uskon tässä asiassa enemmän hoitavien lääkäärien lausuntoihin, kuin dosentti Tenovuohon.

En ole vetänyt kirjoituksiani mitenkään takaisin, vaan tässäkin asiassa Sariola röyhkeästi valehtelee.

Olen alusta asti myöntänyt, että Gusse on saanut matalaenergisestä iskusta murtumia leukaansa, mutta magneettikuvauksessa kallonmurtumaa, eikä aivoruhjetta ole havaittu, vaikka sellainen olisi pitänyt olla.

Olen myöskin kirjoittanut, että neljän vuorokauden tajuttomuus, jollaisessa Gusse väitti olleensa, niin vamman suuruus on ollut keksivaikea aivovamma, jolloin siitä olisi saattanut jäädä pysyvä haitta, eli kaatumatauti, tai muu sellainen, jolloin linja-autonkuljettajan ammatti, tai yleensäkin ammattiautoilijan ura olisi ollut mahdoton.

Pelkkä epäilyskin, ko. sairauksissa, on johtanut ammatin vaihtoon, näin oli ainakin tuttavani kohdalla.

En myöskään ole uskonut yli kymmeneen puukonpistoon Gussen päässä, enkä kävelemisen uudelleen oppimiseen alta kolmen viikon, enkä siihen, että puukko on mennyt millin päästä silmämunasta, uskotteko te, Sariola ja konsta?

No muistutettakoon kuitenkin, että Espoon käräjäoikeus vapautti Nils Wilhelm Gustaffssonin kaikista Bodominjärven murhasyytteistä, koska vaikutti vahvasti siltä, että niemellä oli ulkopuolinen tekijä.
Sariola
Horatio Caine

Otan yhden esimerkin, jossa awa määrittelee NG:n vammoja. Helposti on nähtävissä, että tuo awan määrittely on päin *****:ä

========================================

awa
Charlien Enkeli

Lähetetty: Ma Kes 04, 2007 3:25 pm Viestin aihe:

--------------------------------------------------------------------------------

Niin - unohdit kuitenkin mainita että nuo kasvojen murtumat olivat ns. hyväasentoisia murtumia, joissa 1)siirtymää murumakappaleiden kesken ei ole. Ja nuo kasvojen murtumat ovat tyypillisiä pahoinpitelyvammoja jotka 2)voi aikaansaada yksi nyrkinisku - vertaa muiden uhrien vammat joissa on käytetty raskasta astaloa.

Niin ja tuo kyynärpään " viiltohaava " - lienee ollut naarmu joka ei vaatinut suturaatiota eli ompeleita.

============================================

Nämä awan mainitsemat puolustuksen lääkäritodistajatkin ovat todistaneet, että siirtymää murtumakappaleiden välillä on ollut noin 5 mm ja että iskuja on ollut useampi kuin yksi.

Koska awa ilmoittaa lukeneensa nuo asiantuntijoiden lausunnot, voi tuosta arvioida, että awa valehteee harkitusti. Miksi?

Ruhjehaavojakin on ollut ainakin kolme. Leuassa, poskessa ja ohimon takana. Luunmurtumia on ollut puolen tusinaa.

Tuota awan lausuntoa voi verrata vaikka Öhmanin lausuntoon. Siis awa sanoo esim. ... siirtymää murumakappaleiden välillä ei ole ... .

SE ON PUHDASTA PUPPUA! MIKSI AWA VALEHTELET?
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

:oops:
Oli saanut turpiinsa Boismanilta tai joltain muulta, näinhän se on.
Sariola
Horatio Caine

Merivuokko kirjoitti::oops:
Oli saanut turpiinsa Boismanilta tai joltain muulta, näinhän se on.
Se on selvää, että niin on asia. Mutta vammojen osalta kannattaa pysyä totuudessa. Mm. Öhman on tarkoin luetellut NG:n vammat. Pahoinpitelyvammojahan nuo ovat.

SB:n oikeassa kädessä ei ole merkitty havaitun mitään merkkejä esim. lyömisestä. Vasemmassa kädessä on ollut hiertymä, joka voi olla tullut mistä tahansa, myös puolustautumisesta iskua vastaan, tai lyömisestä, mutta tarkemmin ei tiedetä. Koska SB:n oikea käsi näyttää olleen virheetön, voi siitä päätellä, että nämä leirin pojat eivät ole tapelleet keskenään. Niin on todennäköistä. Täyttä varmuutta ei tietysti ole.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Hyvä kysymys olisi, että oliko NG:n vammat ns "normi-turpaanvedon" aiheuttamia.

Tätä turpaanvetoa aina tarjotaan ja koska se on lähtökohtana, niin myös vammat yritetään "mukauttaa" normivammoiksi turpaanvedossa.

Alaleuan ja poskiluun murtuminen kuuluvat vielä ihan normivammoihin. Rankassa pahoinpitelyssä, jossa uhria vielä potkitaan päähän maassa, tulee yleensä tuollaisia NG:n vammoja.

Niitä ei pysty aiheuttamaan teltassa oleva ihminen, eikä varsinkaan makuultaan. Ei, vaikka käytössä olisi astalo.

Ehdotankin järjellistä analyysia noista vammoista.
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Miksi on täysin pois suljettu vaihtoehto, että vammat olisivat tulleet potkuista, joissa potkija on makuuasennossa ja potkaisee ylöspäin?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Hessu52
Watson itse

Miksi pitäisi väittää vammoja tappelun aikaansaannoksina, kun kaatuminen ja putoaminen ovat ihan yhtälailla mahdollisia, jolleivät paljon todennäköisempiä vammojen aiheuttajia.

Siinä vammoja hoidettaessa on pyyhe vereentynyt joten se on pitänyt hävittää, joten merkkejä vammautumisesta jo aiemmalta ajalta ei ole jäänyt.

Naisten uima-asuun on voitu pyyhkiä veriset kädet surmatöiden jälkeen, jolloin sekin on pitänyt hävittää.

Putoaminen penkereeltä alas ja nokilleen rantakivikkoon, sekä kaverien raahaaminen ylös telttaan, on mahdollisesti luonut muistikuvan teltasta repimisestä ja rantaan viemisestä ja sieltä ylös vetämisestä.

Jos jotain jälkiä on tällaisesta toiminnasta on ollut, niin siinähän nuo raahausjäljetkin ovat selittyneet.

Pystyisivätköhän verijälkitutkijat määrittämään teltan päädystä löytyneiden verijälkien synnyinajan, eli ovatko ne syntyneet kaikki samaan aikaan, vai onko siinä ollut muutamia tunteja väliä?

Espoon käräjäoikeus vapautti Nils Wilhelm Gustafssonin kaikista Bodominjärven murhasyyttestä, koska vaikutti vahvasti siltä, että niemellä oli ulkopuolinen tekijä.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Tampereen Tyttö kirjoitti:Miksi on täysin pois suljettu vaihtoehto, että vammat olisivat tulleet potkuista, joissa potkija on makuuasennossa ja potkaisee ylöspäin?
Se vaan on varsin epätodennäköistä. Se edellyttäisi kaksi tai kolme voimakasta osumaa, joissa luita murtuisi. Mitä tapahtuisi sitten sen jälkeen? Nils olisi tajuton, potkaisija kuolisi?
Sariola
Horatio Caine

Tampereen Tyttö kirjoitti:Miksi on täysin pois suljettu vaihtoehto, että vammat olisivat tulleet potkuista, joissa potkija on makuuasennossa ja potkaisee ylöspäin?
Vastoin täällä levitettyä tietoa Öhman mainitsi iskujen olleen aiheutettuja joko nyrkillä, potkaisemalla tai kovapintaisella astalolla. Luulenpa, että kukaan rehellinen arvioija ei usko, että on isketty vain nyrkillä. Jos niin olisi, olisi se nyrkki myöhemmin kuin mätä omena. Pojilla oikean käden nyrkit olivat puhtoiset kummallakin. Niillä ei ole hakattu. Kyllä se astaloon viittaa nuo jäljet. Minä luulen ja uskon, että hyökkääjä oli ensin teltan ulkopuolella ja iski sieltä telttakankaan takaa sen ollessa välissä. Myöhemmin leikkasi reiät ja meni tarkistamaan.
Lukittu