Tapahtumakuvaus
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Re: Tapahtumakuvaus
Väärä päätelmä.
Hengenvaara ei aina ole väkivaltaa.
Oletteko koskaan tavannut ihmistä, joka on niin ’hullun rohkea’, että on sokea riskeille?
Ihmistä, joka ei ymmärrä muiden varovaisuutta ja mahdollisia pelkoja esim mereen, korkeisiin paikkoihin, vauhtiin?
Jonka oma rohkeus ja välinpitämättömyys muiden tunteista, menee tasolle, jota ei pysty ymmärtämään?
Mulla ei itseasiassa ole kokemusta fyysisestä väkivallasta, mutta luokittelen oman kokemukseni vuosikymmenten takaa erittäin julmaksi henkiseksi väkivallaksi.
Ja ei. Mulla ei ole siitä mitään traumoja. Jäljelle on jäänyt ainoastaan se, että kunnioitan muiden rajoja ja tahtoa ehkä liiankin kanssa.
Alkoholilla on toki monissa perheväkivalta tapauksissa tilastollisesti erittäin suuri osuus.
Se ei kuitenkaan ole ainut syy ’kilahtaa’.
Annelin kodista on ikävä kyllä levinnyt julkisuuteen kuvia, jotka minulle ja monelle muulle kertovat karua kieltä talouden aikuisten tilasta.
Perheessä oli tuolloin 4 leikki-ikäistä lasta.
Asunto ei ollut siivoton heidän leikkien jäljiltä. Se oli mielestäni vaarallinen tuon ikäisille lapsille.
Tavaroita joihin voi kaatua ja teloa itsensä, painavia työkaluja pienten lasten ulottuvilla, ’jätevuori’ kivilattialla, huojuvia tavara kasoja.
Huolehtivat vanhemmat pyrkivät pitämään kodin lapsille turvallisena.
Julkisuuteen on myös levinnyt ikäviä tietoja Jukan suhtautumisesta Annelin ”työhön”. Enkä tavallaan ihmettele, jos nuo pitävät paikaansa; työssäkäyvä osapuoli varmasti toivoo, että kotona oleva keskittyy lapsiin sen sijaan, että luo puhtoista kuvaa asioista nettimaailmassa.
Ja kyllä. Voin harkita Annelin kirjan lukemista.
Hengenvaara ei aina ole väkivaltaa.
Oletteko koskaan tavannut ihmistä, joka on niin ’hullun rohkea’, että on sokea riskeille?
Ihmistä, joka ei ymmärrä muiden varovaisuutta ja mahdollisia pelkoja esim mereen, korkeisiin paikkoihin, vauhtiin?
Jonka oma rohkeus ja välinpitämättömyys muiden tunteista, menee tasolle, jota ei pysty ymmärtämään?
Mulla ei itseasiassa ole kokemusta fyysisestä väkivallasta, mutta luokittelen oman kokemukseni vuosikymmenten takaa erittäin julmaksi henkiseksi väkivallaksi.
Ja ei. Mulla ei ole siitä mitään traumoja. Jäljelle on jäänyt ainoastaan se, että kunnioitan muiden rajoja ja tahtoa ehkä liiankin kanssa.
Alkoholilla on toki monissa perheväkivalta tapauksissa tilastollisesti erittäin suuri osuus.
Se ei kuitenkaan ole ainut syy ’kilahtaa’.
Annelin kodista on ikävä kyllä levinnyt julkisuuteen kuvia, jotka minulle ja monelle muulle kertovat karua kieltä talouden aikuisten tilasta.
Perheessä oli tuolloin 4 leikki-ikäistä lasta.
Asunto ei ollut siivoton heidän leikkien jäljiltä. Se oli mielestäni vaarallinen tuon ikäisille lapsille.
Tavaroita joihin voi kaatua ja teloa itsensä, painavia työkaluja pienten lasten ulottuvilla, ’jätevuori’ kivilattialla, huojuvia tavara kasoja.
Huolehtivat vanhemmat pyrkivät pitämään kodin lapsille turvallisena.
Julkisuuteen on myös levinnyt ikäviä tietoja Jukan suhtautumisesta Annelin ”työhön”. Enkä tavallaan ihmettele, jos nuo pitävät paikaansa; työssäkäyvä osapuoli varmasti toivoo, että kotona oleva keskittyy lapsiin sen sijaan, että luo puhtoista kuvaa asioista nettimaailmassa.
Ja kyllä. Voin harkita Annelin kirjan lukemista.
"Kaikkia ihmisiä voi huijata jonkin aikaa,
joitakin ihmisiä voi huijata kaiken aikaa,
mutta kaikkia ihmisiä ei voi huijata kaiken aikaa."
Abraham Lincoln (12.2.1809 – 15.4.1865)
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Olenko kuvannut jossain kohdin tuollaista?Hermis
Siksikin kuvauksesi pirinistimäisestä hengenlähtöön päättyvästä perheriidasta on minulle täysin vieras.
Tuo on täysin oma päätelmäsi. Kysymys ei todellakaan ole ollut perheriidasta. Tai edes väkivallasta. Lue edeltä.
Pahoittelen Miss, mutta olet kertonut valtavan paljon itsestäsi, ja ihan sama vaikka kuinka yrität jälkikäteen selventää että toisen ajattelemattomaan ja muita vaarantavaan käytökseen, olet aikaisemmin muotoillut asian varsin toisella tavalla. Noista tiedoista, mitä olet itsestäsi ja elinpiiriistäsi kertoillut on mahdollista lukita käsityksen sinusta. Muiden toiminnan arvostelu ja toiminnan peilaaminen käyttäen itsensä kautta on asioita, joita voi verrata helvettiin katsomiseen; se katsoo takaisin.
Annan sinulle vinkin: aiheesta kuin aiheesta keskusteleminen asiallisesti ja asiantuntevasti on mahdollista ilmankin, että kertoo ummet ja lammet omasta itsestä. Jokaiselle on itsestäänselvästi oma perssilmä se kaikkein tärkein asia, mutta kun sen olemassaolo, tai merkittävyys ei kiinnosta muita, ja muut eivät varsinkaan halua kuulla siitä tarinointia jatkuvalla syötöllä.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
OT:
Hermione
Turha henkilökohtaisuuksiin meneminen on typerää.
En tuonut asiaa tässä yhteydessä edes esiin itse. Sen teki jenginne kovin kärkäs Bullit, vaikka minä ihmisenä en asiayhteyteen liittynyt mitenkään.
Minä toki peilaan tapahtumia oman elämänkokemukseni pohjalta. Sinä peilaat niitä nähtävästi Annelin elämän kokemuksen pohjalta. Minun puolestani saat lukita oman käsityksesi minusta aivan rauhassa.
Keskustelu täällä on hedelmätöntä, jos kaikki vain peesaavat toistensa näkemyksiä.
Ainakin sinulle tuntuu olevan täysin mahdotonta sulattaa muiden näkemyksiä tai ajatuksia, koska olet lyönyt tämänkin tapauksen suhteen mielipiteesi lukkoon.
Minä toivon avointa asennetta ja myös muiden mielipiteiden kunnioittamista, enkä tällaista lapsellista muiden suun tukkimismenttaliteettia. Ja myös sitä, että kiinnitettäisiin huomiota omien syylistämisten kohteiden yksityisyyteen.
Muista kuitenkin se, että Anneli on ainoa joka tapauksesta on ollut syytettynä.
Hermione
En tuonut asiaa tässä yhteydessä edes esiin itse. Sen teki jenginne kovin kärkäs Bullit, vaikka minä ihmisenä en asiayhteyteen liittynyt mitenkään.
Minä toki peilaan tapahtumia oman elämänkokemukseni pohjalta. Sinä peilaat niitä nähtävästi Annelin elämän kokemuksen pohjalta. Minun puolestani saat lukita oman käsityksesi minusta aivan rauhassa.
Keskustelu täällä on hedelmätöntä, jos kaikki vain peesaavat toistensa näkemyksiä.
Ainakin sinulle tuntuu olevan täysin mahdotonta sulattaa muiden näkemyksiä tai ajatuksia, koska olet lyönyt tämänkin tapauksen suhteen mielipiteesi lukkoon.
Minä toivon avointa asennetta ja myös muiden mielipiteiden kunnioittamista, enkä tällaista lapsellista muiden suun tukkimismenttaliteettia. Ja myös sitä, että kiinnitettäisiin huomiota omien syylistämisten kohteiden yksityisyyteen.
Sinä liityt justiinsa sillä tavalla kuin siinä viestissäni sanoin. Mitä minuun tulee, minua kiinnostaa vain ja ainoastaan se, mitä siellä on voinut oikeasti tapahtua ja ei ole voinut tapahtua. Jos palataan aiheeseen, tapahtumakuvaukseen, sinulla on teoria, että kodinhoitohuoneen kautta on juostu tietyssä ajassa. Esitit, kuinka 1-2 metriä pitkillä (puhelimeen kuuluvilla) loikilla Anneli on kiitänyt kodinhoitohuoneen ovelle, josta jatkanut kylppäriin lyömään.Miss Holmes #1 kirjoitti: Ke Helmi 05, 2025 5:09 pm OT:
Hermione
Minä, kuten moni muukin, kirjoitti, että se on täysin mahdotonta: kukaan ihminen ei pysty annetussa ajassa loikkimaan tuolla tavoin. Sellaisia loikkia ei yksinkertaisesti mutkassa voi ottaa. Jokainen voi tämän testata ihan sillä omalla maksimivauhdillaan ja heti huomaa, että se ei onnistu. Ja tähän ei pysty edes huippu-urheilija. En ole ainakaan huomannut, että olisit teoriaasi korjannut tältä osin, tai vaihtoehtoisesti haastanut tätä väitettäni.
Toinen asia on se, että jos korjaisit teoriasi niin, että ei ne olekaan loikkia vaan hän on lyhyillä askellilla juossut mutkan, (puhelimeen kuuluvista äänistä viis), niin se väite törmää sitten siihen, hän ei olisi kuitenkaan ehtinyt sieltä olohuoneen maton päältä annetussa ajassa millään liikkumistavalla kylppärin kautta sinne takkahuoneen ovelle. Edes hipaisemaan sitä ovea. Tuollaista matkaa nelikymppinen kotiäiti ei sinne siinä ajassa juokse, koska hänen fysiikka ei yksinkertaisesti riitä siihen. Eikä varsinkaan voi ehtiä sinne mitään lyöntejä jakelemaan. Sinne kun ei siinä ajassa ehtisi iskuja oven raosta antamaan maailman nopein mieskään, ainoastaan ovelle kyyristymään. Ja sen voi päätellä siitä, että sitä samaa matkaa riittävän vastaavalla tavalla erilaiset urheiliijat on vuosia juosseet ja se tiedetään mitä vauhtia on mahdollista mennä. Ja jos menet KUVIA ketjun sivulle 99 ja katsot Alkinton laittamia kuvia kodinhoitohuoneesta, voidaan huomata, että sillä maailman nopeimmallakin olisi ollut haasteensa ehtiä sinne.
Eli jo yksistään tämä fyysinen mahdottomuus (aika vs. matka) kumoaa teoriasi kylppärin kautta annetuista iskuista. Jokainen joka tätä rehellisesti miettii tajuaa sen kun katsoo pohjapiirrustusta ja miettii näitä matkoja ja kuuntelee sitä nauhaa ajatuksen (ja kellon) kanssa: että milloin juoksu alkaa ja millon kuo-le -huuto kuuluu. Se aika ei riitä mitenkään. Se ei riitä sinne menoon, ei lyömiseen, eikä takaisin puhelimeen palaamiseen, edes siitä kodinhoitohuoneelta puhelimeen huhuilemaan.
Teoriasi ei siis ole juoksun osalta mahdollinen. Ja silloin sitä teoriaa pitäisi yrittää muokata ja katsoa toimisiko se jollain toisella tavalla. Jos vaihdat puhelimen paikaksi kodinhoitohuoneen ovensuun ja juoksun alkamaan jostain sieltä aulasta, sitten juoksija ehtisi juoksun päätteeksi sinne kylppäri/takkahuone-ovelle. Ja ehtisi kenties takaisin puhelimeenkin. Mutta teoriasi taitaisi törmätä uusiin vaikeuksiin...
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Oletko huomioinut sen, että lattiamateriaali muuttuu keittiön ja khh:n rajalla?
Parketin (laminaatin) jälkeen kivilattialla nuo askeleet ei enää kuulu.
En ollut itseasiassa tullut ajatelleeksi sitä vaihtoehtoa, että päähän osuneet iskut olisi aiheutettu jo aiemmin, ennen häkeä.
Ja vasta viimeinen isku annettu häken aikana.
Kuten tiedätte IP lehtien otsikoista, se yksikin isku voi olla tappava.
Naakkuli, tai kuka tahansa, joka kykenee lyömään FAKTAA pöytään: onko pääiskujen aikajanaa pystytty määrittämään?
Onko 100% varmaa, ettei yhtäkään iskua, potkua tai ’lävistystä’ ole tehty minuutteja aiemmin?
Parketin (laminaatin) jälkeen kivilattialla nuo askeleet ei enää kuulu.
En ollut itseasiassa tullut ajatelleeksi sitä vaihtoehtoa, että päähän osuneet iskut olisi aiheutettu jo aiemmin, ennen häkeä.
Ja vasta viimeinen isku annettu häken aikana.
Kuten tiedätte IP lehtien otsikoista, se yksikin isku voi olla tappava.
Naakkuli, tai kuka tahansa, joka kykenee lyömään FAKTAA pöytään: onko pääiskujen aikajanaa pystytty määrittämään?
Onko 100% varmaa, ettei yhtäkään iskua, potkua tai ’lävistystä’ ole tehty minuutteja aiemmin?
↑ Mielestäni keittiön rajalla laminaatti/parketti vaihtuu laattakuviota jäljittelevään muovimattoon, joka tietysti voi entisestään vaimentaa askelien ääniä.
Mitä Lahden vammoihin tulee, niin tässä yksi näkemys:
Mutta kuten arvata saattaa, niin ei varmaankaan ole riidatonta, koska ja missä vaiheessa mikäkin vamma on syntynyt. Pidän mahdollisena, että parikin iskua on annettu ennen häke-puhelua takkahuoneen puolella. Teoriassani olen käyttänyt vain yhtä astalon iskua takkahuoneen puolella, loput kaksi häke-puhelun aikana.Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Elo 20, 2021 11:41 pm Lahti tapettiin viidellä astalon iskulla: 2 päätä rikkomatonta, mutta verta vuotanutta iskua melko vierekkäin ohimossa, yksi suoraan suuhun osunut isku ja kaksi lähes samaan reikään osunutta iskua silmän viereen ohimoon. Ei siis päälaelle. Oikea silmä irtosi noissa iskuissa ja astalon kärki tunkeutui aivokudokseen. Reikä päässä on n. 2x6cm.
Päälaella oli yksi veitsenviilto ja ilmeisesti klapiniskusta tullut pieni haava. Päänahan alla oli ulkomuistista 3 mustelmaa.
- Miss Holmes #1
- Alibin Kestotilaaja
Sekin vielä.
Eli askeleet kuuluvat vain keittiöön asti.
Toisaalta huomasitko jo?
Joku toi esiin mielenkiintoisen ajatuksen siitä, että puhelun aikana olisi tarvittu enää vain yksi isku? Jos edes sitäkään.
Virkoaminen viileässä ilmassa on fakta.
Verenkierron parantuessa viileässä, verisuonten supistuessa, voi olla ettei tarvittu mitään ”viimeistä niittiä”, ainoastaan mahdollisesti aikaa.
Eli askeleet kuuluvat vain keittiöön asti.
Toisaalta huomasitko jo?
Joku toi esiin mielenkiintoisen ajatuksen siitä, että puhelun aikana olisi tarvittu enää vain yksi isku? Jos edes sitäkään.
Virkoaminen viileässä ilmassa on fakta.
Verenkierron parantuessa viileässä, verisuonten supistuessa, voi olla ettei tarvittu mitään ”viimeistä niittiä”, ainoastaan mahdollisesti aikaa.
-
MrEhtivä
Tosiaankin, vammojen syntyhistoriaa missä järjestyksessä ja missä kohtaa huonetta ne on tehty (oli syyllinen kuka tahansa) ei voida täysin sanoa varmaksi.Petu kirjoitti: To Helmi 06, 2025 1:12 am ↑ Mielestäni keittiön rajalla laminaatti/parketti vaihtuu laattakuviota jäljittelevään muovimattoon, joka tietysti voi entisestään vaimentaa askelien ääniä.
Mutta kuten arvata saattaa, niin ei varmaankaan ole riidatonta, koska ja missä vaiheessa mikäkin vamma on syntynyt.Kuolemannaakka kirjoitti: Pe Elo 20, 2021 11:41 pm Lahti tapettiin viidellä astalon iskulla: 2 päätä rikkomatonta, mutta verta vuotanutta iskua melko vierekkäin ohimossa, yksi suoraan suuhun osunut isku ja kaksi lähes samaan reikään osunutta iskua silmän viereen ohimoon. Ei siis päälaelle. Oikea silmä irtosi noissa iskuissa ja astalon kärki tunkeutui aivokudokseen. Reikä päässä on n. 2x6cm.
Päälaella oli yksi veitsenviilto ja ilmeisesti klapiniskusta tullut pieni haava. Päänahan alla oli ulkomuistista 3 mustelmaa.
Verijäljistä ja huoneen verestä puhtaiden kohtien perusteella voidaan arvioida jotain mutta tämäkään ei ole täysin aukotonta.
Ilman varmaa todistetta (näitä ei ole ainakaan julkaistu) Jukan kaikki vammat on voineet syntyä juuri ennen hälytyskeskus puhelua. Puhelun taustalta on sanottu kuuluvan kun "Jukkaa hakataan". Äänet voivat yhtä hyvin olla Jukan kuoleman "korinaa" ja verisiä viimeisiä yrityksiä kommunikoida. Jukan huudot taustalla "annu auta", voivat myös olla kun Jukka viimeisen kerran hieman virkoaa ja on "tajuissaan" sekä keuhkoissa olleilla viimeisillä ilmoilla saa aikaan jonkinlaista ymmärrettävää ääntä.
MrEhtivä, juuri näin kun kirjoitat on Jukan verilöylyn ajankohta todennäköisesti. Tätä on vuosien varrella tarjottu useaan kertaan eri nimierkkien taholta, mutta ei asiasta ole voinut keskustella näiden eräiden hyökkäävän asenteen vuoksi. Miss Holmes toivottavasti jaksaa jatkaa tutkimuksiaan ja kirjoittaa tänne jatkossakin. Aivan mahtavaa työtä sinulta. Otappa mietintään tämä MrEhtivän esille tuoma ajoitus. Muista että Pieni Liekki ja Hermione tyyli on sellainen että he eivät pysty keskusteluun ja argumentointiin tässä itse asiassa, vaan joka kerta alkaa kirjoittajan henkilökohtainen arvosteleminen ja persoonan haukkuminen. Älä mene siihen mukaan, vastaile vain Anneli-asioihin.
Haluatko itse määritellä montako sekuntia kuluu siitä kun juoksija astuu laatoille, eli askeläänet loppuvat, siihen että astalon isku annetaan kylpyhuoneen ja takkahuoneen välisen oven raosta?
"Santaojan mukaan pahinta johdattelua on se, kun uskotellaan kuulusteltavalle asioita, jotka ovat vailla todenperäisyyttä"
Odotetaan, että tilanne mallinnetaan ensin kerrostalokaksiossaBullit kirjoitti: To Helmi 06, 2025 12:24 pmHaluatko itse määritellä montako sekuntia kuluu siitä kun juoksija astuu laatoille, eli askeläänet loppuvat, siihen että astalon isku annetaan kylpyhuoneen ja takkahuoneen välisen oven raosta?
Ja eikö se ollut niin, että tappavat iskut annettiin sieltä kodinhoitohuoneen oven raosta? Ei takerruta siihen vähäpätöiseen yksityiskohtaan, että KHH:n ja takkahuoneen välissä oli yksi pesuhuone.
Ihmenelosista onkin tulossa kohtapuoleen uusi elokuva. Näihin kuviin, näihin tunnelmiin
Toivottavasti mallintaa niin loppuu tyhjän jauhaminen. Sen verran MissHolmes saat nyt ilmaista vinkkiä, että alle 5 sekunnissa vuoden 2006 Anneli ei olisi ehtinyt siitä parketin ja laattojen rajalta sitä kyseistä ovea edes hipaisemaan. Ja alle 8 sekunnissa ei olisi ehtinyt oven raosta lyömään minkään näköistä kurotteluiskua.Hermione kirjoitti: To Helmi 06, 2025 12:52 pmOdotetaan, että tilanne mallinnetaan ensin kerrostalokaksiossaBullit kirjoitti: To Helmi 06, 2025 12:24 pmHaluatko itse määritellä montako sekuntia kuluu siitä kun juoksija astuu laatoille, eli askeläänet loppuvat, siihen että astalon isku annetaan kylpyhuoneen ja takkahuoneen välisen oven raosta?![]()
Ja eikö se ollut niin, että tappavat iskut annettiin sieltä kodinhoitohuoneen oven raosta? Ei takerruta siihen vähäpätöiseen yksityiskohtaan, että KHH:n ja takkahuoneen välissä oli yksi pesuhuone.
Ihmenelosista onkin tulossa kohtapuoleen uusi elokuva. Näihin kuviin, näihin tunnelmiin![]()
Minulla on se reko edelleen lattiaan mitattuna, ilman kodinhoitohuoneen lisäesteitä, ja kymmenen juoksun otoksella uskallan tarjota nuo Annelille ns. huippuajoiksi. Tätä saa ihan jokainen kokeilla, tämä reko huomattavasti helpompi jo mallintaa kuin koko juoksu tilan puolesta. Täytyy myös muistaa, että Annelilla ei tainnut tässä teoriassa olla edes mitään erityistä syytä ehtiä sinne huutamaan "kuo-le" tietyssä ajassa, eikä siten syytä vetää niin riskillä että kaatuu sinne kodariin
-
Kuolemannaakka
- James Bond (George Lazenby)
Minäpä autan hiukan anti-annelisteja:
Oikeuslääkärin mukaan astalon iskujen jälkeen ei uhri olisi voinut enää äännellä. Koska hän kuitenkin ääntelee anti-annelistisenkin tiäremiähen mukaan vielä 2:30, on astaloniskut annettu tämän jälkeen. Eiks vaan?
Joten:
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
Anneli juoksee TOISEN juoksunsa sinne pesuhuoneeseen 2:25 alkaen ja sitten vasta tappaa Jukan pesuhuoneen raosta 2:31, sekä palaa n. 2:38 takaisin puhelimen ääreen ja 2:42 puhuu siihen. Ensimmäisellä juoksulla hän hakee sen astalon ulkoa kuistilta.
We can work it out! Kiirehän tuossakin toki tulee.
Ongelmia syntyy, mikäli Lahden havaitaan ääntelevän vielä iskujen, l. kuolemansa jälkeen, koska se ei sovi länsimaiseen ajatteluun.
Oikeuslääkärin mukaan astalon iskujen jälkeen ei uhri olisi voinut enää äännellä. Koska hän kuitenkin ääntelee anti-annelistisenkin tiäremiähen mukaan vielä 2:30, on astaloniskut annettu tämän jälkeen. Eiks vaan?
Joten:
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
2:25 (askelien ääniä) (ETP-papereissa tämä on tuntematon)
Tuntematon: (Aja).
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi).
Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
(Uhrin valituksia)
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
2:32 Uhrin puheääntä ei enää kuulu
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus)
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
Anneli juoksee TOISEN juoksunsa sinne pesuhuoneeseen 2:25 alkaen ja sitten vasta tappaa Jukan pesuhuoneen raosta 2:31, sekä palaa n. 2:38 takaisin puhelimen ääreen ja 2:42 puhuu siihen. Ensimmäisellä juoksulla hän hakee sen astalon ulkoa kuistilta.
We can work it out! Kiirehän tuossakin toki tulee.
Ongelmia syntyy, mikäli Lahden havaitaan ääntelevän vielä iskujen, l. kuolemansa jälkeen, koska se ei sovi länsimaiseen ajatteluun.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
www.shorturl.at/agoNS
”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Kyllähän siinä joitain puutteita varmasti oli, yritän seuraavassa hieman tarkentaa ja selkiyttää aiempaa tapahtumakuvaushahmotelmaani, eli versio 2.0 siitä, mitä Ulvilassa olisi aikoinaan voinut tapahtua, MIKÄLI Anneli on syyllinen tapahtumiin.Pieni liekki kirjoitti: Ke Tammi 29, 2025 8:13 am Huomaatko edellä olevassa tapahtumakuvauksessa joitain puutteita?
- Anneli ja Jukka puivat erimielisyyksiään takkahuoneessa.
- Anneli heittää suutuspäissään kaksi halkoa sängyllä olevaa Jukkaa kohti, ensimmäinen jää lyhyeksi ja putoaa sängyn eteen, toinen lentää tyynyjen väliin asti.
- Jukka lähtee terassille jäähdyttelemään tunteitaan talvikengät jalassaan ja miettii, että mitäs nyt.
- Anneli laittaa oven takalukkoon ja jättää Jukan lukkojen taakse värjöttelemään.
- Jukka hakee ärsyyntyneenä varastosta sorkkaraudan/astalon ja iskee kaarevan iskun oven puuosaan, lasin vasemmalle puolelle, ikään kuin varoitukseksi, että nyt kannattaisi avata se ovi.
(Naarmu oven lasin vasemmalla puolella)![]()
- Ovi pysyy lukossa ja Jukka nousee terassin tuolille hetkeksi syystä X, Y tai Z, jolloin tuoliin jää jonkinlainen kurajälki kengästä.
- Ovi pysyy edelleen lukossa ja Jukka ottaa kynnysmaton suojaksi ja alkaa hajottamaan terassin ovenlasia ihan reippaalla kädellä.
- Ennen kuin Jukka saa ikkunan kokonaan rikottua, Anneli päättää lopulta avata oven takalukosta ja päästää Jukan sisään, jotta lapset saisivat nukuttua.
- Jukka kävelee kuraisilla kengillään sisään takkahuoneeseen, jossa riisuu kengät sängyn lähellä.
- Vanhin lapsi tulee ihmettelemään olohuoneeseen meteliä ja näkee lasinsiruja lattialla sekä Annelin ja Jukan sängyn vieressä.
- Vanhemmat kehottavat lasta menemään takaisin nukkumaan, mutta eivät kuitenkaan kehota häntä esim. soittamaan kiireesti hätänumeroon.
- Lapsen lähdettyä, Jukka on vieläkin tuohduksissaan Annelin tempuista ja solvaa tätä verbaalisesti: ”MITÄTÖN KOTIÄITI!”, jolloin Annelin päreet palavat täydellisesti eikä lopullista kilahdusta voi estää enää mikään.
- Anneli hakee veitsen keittiön vetolaatikosta kodinhoitohuoneen kautta, koska olohuoneen ja takkahuoneen rajalla on runsaasti lasinsiruja. Samalla hän ottaa kodinhoitohuoneesta näppylähanskat ja laittaa ne käteensä.
- Anneli iskee veitsellä Jukkaa useamman kerran ja iskujen seurauksena Lahti rojahtaa sänkyä vasten siten, että yläosa vartalosta on sängyn päällä.
- Anneli ottaa käteensä sängyn viereen pudonneen halon, jolla hän iskee sängyn päällä osittain makaavaa Jukkaa päähän, jonka seurauksena Jukka valahtaa lattialle pää kohti pesuhuoneen ovea.
- Jukka hiljenee ja menee tajuttomaksi, joten Anneli saattaa luulla, että Jukka kuoli jo tässä vaiheessa.
- Anneli laittaa Jukan talvikengät jalkaansa, (ottaa verisen veitsen käteensä) ja kävelee (veitsi kädessään) muutaman askeleen kohti olohuonetta ja varmistelee, etteivät lapset ole jalkeilla. Samalla matkalla hän ottaa Jukan jäljiltä ovenpieleen jääneen astalon, (laskee veitsen maahan) ja alkaa hajottamaan lasia lisää sisäpuolelta.
- Anneli saa ikkunan hajotettua kun kuulee korinaa Jukan suusta.
- Anneli päättää antaa Jukalle sorkkaraudalla/astalolla mojovan iskun tai kaksi pään alueelle, jolloin astalo vereentyy ja Jukka hiljenee uudelleen.
- Anneli lyö astalolla Jukkaa siten, että hänen toinen polvensa on maata vasten Lahden vartalon sivustalla, jossa on myös osittainen kengänjälki eli syntyy ns. ”istumisjälki/hajareisiasento”.
- Kylpyhuoneen ovi on kiinni, jolloin iskun/iskujen seurauksena veriroiskeet lentävät vapaasti ja täysin esteettä oven oikealle puolelle ja takkarakenteisiin.
- Lopuksi Anneli astuu vielä Jukan naamalle Jukan talvikengällä ja olettaa, että Jukka on nyt viimeistään kuollut.
- Anneli lähtee verisen astalon kanssa kohti arkkua, vaihtaa astalon vasempaan käteen ja nousee arkun päälle, ottaa vasemmalla kädellä tukea ovenkarmista ja oikella kädellä seinästä ja keplottelee itsensä ulos rikotusta ikkunasta terassin puolelle, jolloin verisen astalon pää osuu oven vasemmalla puolella olevaan kulmalautaan,
tai vaihtoehtoisesti
- Anneli viimeistelee ikkunan rikkomisen ulkopuolelta verisellä astalolla, jolloin ovenpielustaan jää verinen iskujälki ja vähän kauemmaksi ulkoseinään lentää myös veriroiskeita.
- Anneli kävelee verisillä kengillä terassilta ulos vasemmalle, ottaa kengät jossain vaiheessa käteensä ja palaa terassille sen toiselta puolelta.
- Anneli tyrkkää jalkoihinsa terassilla olleet toiset kengät ja kiipeää rikotusta ikkunasta takaisin sisään asuntoon oven edessä olevan tuolin avulla. Kädessä ovat Lahden veriset talvikengät ja astalo. Astalosta on pyyhitty enimmät veret yöpaitaan, jolloin siitä ei enää tipu veripisaroita. Tarkoitus olisi pestä astalo täysin puhtaaksi.
- Anneli kuitenkin liukastuu olohuoneen puolella lasinsiruihin tai vaihtoehtoisesti muutoin kiireessä kompuroi sillä seurauksella, että verinen käsi, verinen hansikas tai näiden yhdistelmä vaistomaisesti koskettaa lattiaa, jolloin siihen jää ns. liukumajälki. Samassa rytäkässä astalo tippuu olohuoneen lattialle. Olohuoneen verinen liukumajälki ei siis ole erikseen lavastettu, vaan se on tullut kiireisen tapahtumaketjun seurauksena.
(Olohuoneen verinen liukumajälki ja isohko naarmu)![]()
- Anneli suuntaa kodinhoitohuoneeseen ja laittaa verisen hanskan, kädessään olevat veriset kengät ja yllään olevan verisen yöpaidan pusseihin sekä vaihtaa siellä puhtaan punaisen T-paidan päälleen ja pesee kädet.
- Anneli poistuu kodinhoitohuoneesta, riisuu jalassaan olleet kengät ja laittaa ne tuulikaappiin.
- Lapsi käy olohuoneessa toisen kerran.
- Anneli soittaa hätäkeskukseen, puhelimeen jää veritahra.
- Annelin hämmästykseksi Jukka kuitenkin virkoaa häke-puhelun aikana, jolloin Anneli tajuaa, että hänen on pakko mennä katsomaan lasinsiruja vilisevään olohuoneeseen mikä Jukan tilanne takkahuoneessa on."Tääl o joku tappaja. Tulkaa nopeesti!" (0:01)
- Taustalla kuuluu mm. huonekalun siirtymisestä aiheutunut ääni, jolloin Jukka todennäköisesti pyrkii nousemaan makuultaan istuma-asentoon ja kurkottelemaan sänkyä toisella kädellään niin, että se siirtyy hänen siihen tarttuessaan. Voimat eivät kuitenkaan riitä, vaan hän palautuu samoille sijoilleen, pää kohti kylpyhuoneen ovea.
- Samoihin aikoihin, häke-puhelun tauon aikana (1:35-1:37) Anneli ottaa puhelimen välittömästä läheisyydestä olevasta tuulikaapista puhtaat kengät jalkoihinsa, pyytää vanhimman lapsen puhelimeen ja siirtyy olohuoneeseen lasinsirujen keskelle katsomaan takkahuoneessa olevan Jukan vointia.
Anneli karjuu kysyvästi: ”MITÄTÖN!?”, (1:55-1:56) paljastaen samalla kilahduksensa todellisen syyn; ainaisen vähättelyn ja kunnioituksen puutteen Jukan taholta.
- Anneli ottaa lattialle jääneen astalon paljaaseen käteensä ja juoksee olohuoneesta kengät jalassa puhelinta kohti (1:57), mutta suuntaakin tuulikaapin sijasta kodinhoitohuoneen kautta pesuhuoneeseen. Juoksurekonstruktion mukaan vaikutti enemmän siltä, että Annelilla olivat häke-puhelun aikana kengät jalassa, kuin että kengät eivät olisi olleet jalassa. Miksi Annelilla oli siis kengät jalassa?
- Anneli antaa kuolettavat, lopulliset iskut astalolla kylpyhuoneen ja takkahuoneen ovenraosta (2:04-2:06) siten, että ottaa oikealla kädellä tukea pesuhuoneen sisemmästä kahvasta, jolloin mikään osa Annelin vartalosta ei kosketa takkahuoneen lattiaa.
![]()
- Jukka S. Lahti kuolee viimein näiden iskujen seurauksena. (K)uole ja (hel)vetti -sanat häke-nauhalla kuvastavat sitä, että uhri oli odotettua sitkeämpi, kun palasi toistuvasti tajuihinsa.
- Pesuhuoneen ovi suojaa Annelia enimmiltä veriroiskeilta sekä jättää takkahuoneen puolelle pienen katvealueen, jossa verta on vähemmän.
(Nurkkaus, jossa vähemmän veriroiskeita)![]()
- Näiden iskujen seurauksena isoimmat veriroiskekeskittymät ovat Lahden vasemmalla puolella kaapissa sekä oven vasemmassa reunassa jatkuen aina ovea pitkin oikealle.
- Anneli huutaa kodinhoitohuoneen ja keittiön rajamailta, että tuleeks sielt kettään (2:10) ja pesee astalon ja kädet, jonka jälkeen Anneli palaa puhelimeen. Sitä ennen Anneli on piilottanut astalon niin hyvin, ettei sitä koskaan löydetä, samoin kuten on aiemmin piilottanut myös veriset vaatteet ja kengät.
(- Vaihtoehtoisesti kysyessään ”Tuleek sielt kettään?” (2:10) Anneli on keittiössä tiskialtaan tai pakastimen kohdilla.)
- Kohdassa (2:24) Anneli huutaa: "Hei, lopeta!", joka on tarkoitettu hätäkeskuspäivystäjille vahvistukseksi siitä, että murhamies olisi edelleen sisällä talossa.
- Anneli palaa puhelimeen vasta häke-puhelun kohdassa (2:42).
- Häke-puhelun loputtua (4:20) Anneli riisuu puhtaat kengät jalastaan ja laittaa ne omille paikoilleen ja menee ensipartiota vastaan avojaloin ulos.
Annelilla on ollut jalkapohjissa lasinsirpaleista aiheutuneita haavoja, joten jossain vaiheessa siellä on oltu ilman kenkiä lasinsirujen seassa. Samoin Annelin jalkapöydällä on tippuveripisara. Nämä ovat voineet tulla mahdollisesti puukotuksen aikana, jolloin Annelilla ei ollut vielä Jukan talvikenkiä jalassaan.
Tämän teorian suurin heikkous lienee siinä, että tutkijat ovat sulkeneet pois häke-puhelun aikana tapahtuvan kylpyhuoneen kautta käynnin ilmeisesti ovien ääniä vertailemalla. Toisaalta, Anneli on kertonut juosseensa jo heti alussa murhaajaa pakoon ulos asti, jolloin sekä tuulikaapin ovi, että ulko-ovi olisivat olleet hätäpuhelun aikana jo auki. Annelin ei olisi ollut järkevää sulkea näitä ovia enää, sillä silloin lasten pakotie olisi tukittu.
Joten onko nyt täysin varmaa, että häke-puhelun aikana ulko-ovi tosiaan aukaistiin uudelleen, eli oliko rekonstruktio siis täysin validi?
Viimeksi muokannut Petu, To Helmi 06, 2025 3:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.