Harry Ambrose kirjoitti: Ke Helmi 05, 2025 9:43 pm
Ovatkohan kaikki jolla tarkoitan esimerkiksi lehdistöä ja minfolaisia, tulleet ajatelleeksi että koko 19 vuotta jatkunut prosessi ei ole pyrkinyt oikeasti selvittämään Ulvilan henkirikostapausta.
Pääpainopiste on ollut seikalla onko tekijä Anneli Auer vai ulkopuolinen. Merkittävien tietojen jättäminen pois esitutkinta pöytäkirjoista sekä huonosti toteutetut rekonstruktiot ovat anteeksiantamattomia virheitä.
Kun Anneli Auer kahteen kertaan jätettiin tuomitsematta, todisteet eivät riittäneet syyllisyyteen ja hieman kansantermillä sanoen todettiin syyttömäksi, poliisi ja oikeuslaitoksesta ei tihkunut minkäänlaista tietoa jatkuiko murhan selvittely?
Kun naurettava seksuaalirikos tuomio kääntyi purkuun, Keskusrikospoliisi kertoi ryhtyvänsä selvittämään Ulvilan henkirikosta.
Horjuuko jollakin usko Suomen oikeuslaitoksen ja poliisin toimintaan?
Juurikin näin. Pääpainopiste on siinä onko Auer syyllinen vai ei. Koko murha on jäänyt siinä sivussa tutkimatta. Asiasta kirjoitettu monta kirjaa. Se on bisnestä, henkirikoksesta hyödyn repimistä. Olen lukenut ainoastaan Pauli Kuusirannan kirjan, koska katsoin ja oletin sen olevan se virallinen dokumentti tutkinnasta.
Mitä vielä. Ei ollut.
Pidän pahana sitä että kun heti alussa pyydettiin ihmisiltä vihjeitä, niitä ei tutkittu. Siinä tehtiin iso virhe. Se joka ne luki, raakasi roskikseen niistä suurimman osan.
Ja jos oikein olen käsittänyt niin ei ainuttakaan veitsestä tullutta vihjettä tarkistettu. Ei varmaan kunnolla edes luettu.
Ainakaan minä en luota Porin poliisiin enää missään asiassa.
En myös syyttäjälaitokseen.
Enkä oikeuslaitoksen toimintaan.
Tämä on nyt nähty ja ainakaan parempaanpäin ei olla menossa jos jotain vois ennustaa niistä KRP:n tiedoitteista joita ovat julkaisseet.
"Ei olla nyt priorisoitu tätä asiaa ykköseksi." Paljon puhuvat sanat KRP:n Töyräkseltä.