Mitä puuttuu - mitä voisi olla

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Kertokaas jos tiedätte mikä lehti tämä S.Soikein oli. Ja jollei S.S niin mikäs sitten.

Joo vinossa on niin kuin krpn kaikki kopiot, en kerinny vielä oikomaan.

Kuvissa on kengät Hartwall jakkaralla ja pikkukundi, todennäköisesti Johanssonin Kari osoittaa kenkien löytömestaa.

Kaveri on joka paikassa, tulee mieleen Suomisen Olli. " Eri jänskä juttu "

:lol:

Lähde siis krp/etp
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Savon Sanomat?
papillon
Perry Mason

^ Kyllä vaan loka, voi olla niin. Itse asiassa nuo kuvat on lehtikuvan tms. hallussa jos jossain ovat, niin voisi kuvitella.

Olis kiva tsiigaa tarkempia otoksia, voisiko kenkämestan tunnistaa tarkasti ja sitten nuo kengät, mitä töfnää siinä on päällä, voi jokin valotusjutskakin olla mollissa.
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Siis kallioseinähän tuossa on, joten ollaan kait oltu jäljillä, sitten sen SK:n harhautuskuvan jälkeen. No, olihan sielläkin kolo ja vihainen hämähäkki, kjäh.

Vaaleata savea näkyisi olevan kengissä tai jotakin vastaavaa. Tuohon olisi pitänyt aikoinaan kiinnittää huomiota, se voisi olla tärkeä vihje. Kengät nimittäin löytyivät vasta seuraavana päivänä(?), vähän etsintä alueen ulkopuolelta. Jos ne ovat olleet jossakin toisessa piilossa sitä ennen, ja tuotiin paikalle, esim hämäystarkoituksessa, niin savi voisi olla ratkaisevassa asemassa. Tosin vain heikko mahdollisuus. Toiset kengät taas eivät ole niin saviset, joten tuo savi on voinut tulla ojasta.
papillon
Perry Mason

^ Hahaa konsta, ne oli niitä aikoja ne kun paineltiin pitkin pusikoita etsimässä kenkäkätköä, hohoo, me ei vaan honattu sitä hämähäkkiä silloin, kovaa kiroilua kuultiin onkalosta kyllä :lol:

Oli vielä väärä karttakin, no se on osalla käytössä täällä vieläkin, ei mene perille matkat ei etäisyydet ei paikat ei koordinaatit, ei päivällä eikä yöllä.

No se oli hauska - minusta - yksityiskohta, kun tutkimusassitenttini, Bodomtieteitten Tohtori väit. liikaakin, tulla rymisteli siitä suunistuspolun kalliolta alas, tuoden sammaleet mukanaan.

Siinä oli ne raahausjäljet perhana. :lol: :lol:
papillon
Perry Mason

Nilssi muuten sanoo kuulustelussa, ettei he tienneet tuosta tiestä, siis Rantaojantiestä tuolloin, vaan menivät sieltä nykyisen karavaanikentän puolelta silloin.

No, silloin voisi kysyä, jos Nilsiin on uskominen, kuinka olisi sinne sitten osannut kengät viedä, sen tien varteen?

No tietenkin se voidaan selittää niinkin, että mennessä ei tiennyt siitä tiestä, mutta joidenkin lähteiden mukaan lähtivät veks, kun oli porukkaa, palasivat myöhemmin, mutta mitä kautta, ehkä oppi tien silloin.

No, Lönnbergin muistikirjassakin pari uudenkuuloista nimeä on kertonut että tulivat 1900 jälkeen niemeen, vasta.

Mistä silloin tulivat?

No, sitten vielä sekin vaihtoehto, että väite tuosta tien tietämättömyydestä olikin osa suUrta lavastusta, niinpä tietenkin, on sekin mahdollista.

Mutta on se vaan saamarin kumma kun ei Tuominen 14 kuulustelun aikana saanut selville tätäkään, piirrättänyt karttoja, reittejä, milloin tulitte ja mistä.

Kunhan kyseli, enimmäkseen, että joitteko viinaa ja näkykö majava. :lol:
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Tuomisellehan voisi postittaa asiaan kuuluvaa aineistoa.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
specialhousingunit
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Savon Sanomathan tuo on. Heillä oli aika pitkään hallussa omien kuvaajien ottamia kuvia negoina. Saattaa olla, että soitto Savon Sanomille helpottas tilannetta.
Melkein uskon, että jokainen maakuntalehtikin lähetti kuvaajiaan paikalle ja heidän ottamiaan kuvia voisi vielä arkostoista löytyä.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

Irmeli Björklundin laulukirjasta on revitty sivuja irti, osa mahdollisesti sen jälkeen, kun Tuulikki Mäki kirjoitti vihkoon aamuyöstä helluntaipäivää 1960 vasten. Sivuista ei tiedetä mitään, mutta teoriassa ne voisivat olla vielä tallella. Olisi kiinnostava tietää, missä ne ovat olleet, ja keihin henkilöihin ne mahdollisesti liittyvät.

Tähän voisi laittaa teorianpoikasen: vihko otettiin teltalta muun kadonneen tavaran joukossa. Se ehdittiin palauttaa sinne takaisin revittynä sopivin osin, mahdollisesti joidenkin muiden teltan pohjalta löytyneiden esineiden kanssa. Kenkiä ei enää ehditty tuoda teltalle, koska väkeä alkoi olla liikaa. Kenties klo kuuden mies oli tällaisella asialla.

Teoria edellyttää tiettynlaista tapahtumamallia, joka luonnollisesti on vain yksi monien arvailujen joukossa.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Laulukirjassa oli peilikuva painauma jostakin sanasta. Kuva lienee täällä jossain.
Laulukirjasta on Irmeli voinut repiä sivuja ihan käyttöönsä, kirjeeksi ym.
Lauluvihko oli ilmeisesti veretön.

Konsta, kengät ovat voineet olla jalassakin saveentuessaan jossain reissulla kuivan kangasmaastoisen ja kallioisen leirialueen ulkopuolella. :wink:
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

yövuoro kirjoitti:Laulukirjassa oli peilikuva painauma jostakin sanasta. Kuva lienee täällä jossain.

Konsta, kengät ovat voineet olla jalassakin saveentuessaan jossain reissulla kuivan kangasmaastoisen ja kallioisen leirialueen ulkopuolella. :wink:
Ilmeisesti tästä kirjasta on olut peräisin se paperimytty jonka joku maastoetsijöistä oli ottanut ja vienyt kotiinsa; oli heittänyt sitten sen pois uuninpankolta kuleksimasta. Tästä paperimytystä olen lukenut jostakin Bodom-mysteeriä käsittelevästä artikkelista jossakin aikakauslehdessä. Poliisi ei ollut ollut kiinnostunut tuota paperimytystä mitenkään; eikö ole vähän hassua.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

yövuoro kirjoitti:Laulukirjassa oli peilikuva painauma jostakin sanasta. Kuva lienee täällä jossain.
...
Painauma oli samalla sivulla kuin teksti "5pnä Retkellä ..."
Tämä teksti on alkujaan kirjoitettu kuulakynällä, ja siitä pitäisi olla painauma seuraavalla sivulla.
Tekstiä on vahvennettu, ja siitäkin pitäisi olla painauma.
Painaumaa ei ole seuraavalla vihkon sivulla. Se on revitty irti, ilmeisesti kirjoittamisen ja vihkon löytämisen välillä.
Irti revittyjä sivuja ei löytynyt leiripaikalta.
Löydetty verinen paperitollo oli "eväspaperia".
papillon
Perry Mason

^ ^ Joo ongelma täällä on juuri se että " se ja se kuva on täällä jossain "
Sitä täytyy pohtia, mikä ratkaisuksi.

Tässä se painaumakuva.
lähde krp/etp
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

teemu kirjoitti:Löydetty verinen paperitollo oli "eväspaperia".
Niinhän se oli. Olikohan tällä kiilusimäisellä ihmishirviöllä oikein eväät mukana murhaniemellä?

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

teemu kirjoitti:
...
Painauma oli samalla sivulla kuin teksti "5pnä Retkellä ..."
Tämä teksti on alkujaan kirjoitettu kuulakynällä, ja siitä pitäisi olla painauma seuraavalla sivulla.
Tekstiä on vahvennettu, ja siitäkin pitäisi olla painauma.
Painaumaa ei ole seuraavalla vihkon sivulla. Se on revitty irti, ilmeisesti kirjoittamisen ja vihkon löytämisen välillä.
Irti revittyjä sivuja ei löytynyt leiripaikalta.
Löydetty verinen paperitollo oli "eväspaperia".
Mistä teemu olet sen tiedon hankkinut, että alkuperäinen "5pnä"-teksti olisi kirjoitettu kuulakärkikynällä?

Mitä minä olen noita tekstikuvia tutkinut, näyttäisi siltä, että alkuperäinen teksti on kirjoitettu lyijykynällä (siksi ei painaumiakaan) ja sitten muutama sana on muutettu/tai vahvistettu toisella kynällä. Kuitenkin niin, että ei voi olla kysymys kynän vaihdosta sen vuoksi, että kynä olisi "loppunut". Noilla muutamilla sanoilla ei ole loogista järjestystä, eli toista kynää on käytetty sattumanvaraisissa (?) kohdissa..

Olen joskus miettinyt, että muutokset olisi voitu tehdä tutkijain toimesta, ennen kuin joku viisas oli huomannut, että ei suoraan siihen alkuperäispaperiin voi muutoksia tehdä...

Ja sitten se painauma siinä "5pnä"-lapussa. Olisiko niin, että joku tutkija olisi kirjoittanut muistiinpanojaan ko lauluvihon päällä :?:
Muista lähdekritiikki!
Vastaa Viestiin