Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Mariacka kirjoitti: .....
Tekeeköhän tuon tutkimuksen peräti osaston johtava lääkäri? Tuskin poliisi sairaalassa tutkimuksia tekee. 8)
Kyllä. Tai osastonlääkäri, jos nimike on sellainen osastoansa johtavalla lääkärillä. Lääkäreillä on ÄÖ varmaan yli 120, ja he varmaan osaavat päätellä yhtä ja toista. Tuskin selittelevät ja päättelevät awan tavalla.

Kun amanuenssi Hassinen ompeli potilaan haavoja, oli paikalla myös 2 poliisia, jotka yrittivät esittää kysymyksiä NG:lle. Hassisen mukaan potilas vastasi örisemällä tai ei vastannut lainkaan. Muutamaa päivää myöhemmin poliisit saivat luvan kuulustella potilasta sairaalassa, mutta he ilmoittivat, että potilas ei muistanut mitään lauantai-illan tapahtumista. Kyllä poliisi tekee tutkimuksiaan myös sairaalassa!
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tuohan on päivän selvää, että Kontio on tarkoittanut niin, jotta Gussen leukaluumurtumat ovat hyväasentoisia, koska on niin lausunut poskiluumurtumistakin, eikä ole viitsinyt enää leukaluiden ollessa kyseessä sitä erikseen mainita, koska asia on todellakin ollut niin päivänselvä.

Sitä paitsi, leukaluumurtuma ei millään tavalla vaikuta ihmisen toimitakykyyn, esimerkiksi kävelemiseen, ainoastaan syöminen ja puhuminen vaikeutuu, kun leuan luut ovat hyväasentoisesti murtuneet.

Miksi tällaisista toisarvoisista asioista edes viitsitään kinastella?

Miettisit Sariola mieluummin sitä, miksi surmaaja yleensäkään alkoi niemellä pitkäkestoisiin lavastuspuuhiin, koska silloinhan hän olisi osoittanut ulkopuolisien olleen asialla, mikä tuskin on ollut surmaajan tarkoitus.

Siinä sinulla on miettimistä yllin kyllin, miksi surmaaja johdatti poliisit peräänsä, eli ulkopuolinen alkoi lavastella paikkoja, jota ei olisi tarvinnut tehdä, saadakseen homman näyttämään sisäpiiriläisen tekemäksi.

Espoon käräjäoikeus vapautti Nils Wilhelm Gustafssonin kaikista Bodomjärven murhasyytteistä, koska näytti vahvasti siltä, että niemellä oli ollut ulkopuolinen tekijä.
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Espoon käräjäoikeus vapautti Nils Wilhelm Gustafssonin kaikista Bodomjärven murhasyytteistä, koska näytti vahvasti siltä, että niemellä oli ollut ulkopuolinen tekijä.
Rikosasian ratkaisussa on kaksi vaihtoehtoa, syyllinen tai syytön.
Ei Gustafssonia vapautettu syytteistä, vaan syytteet hylättiin.
Korkein oikeus hylkäsi syyttet taposta tapauksessa, jossa kolme miestä joi ja aamulla yksi oli tapettu. Kun ei voitu varmuudella osoittaa, kumpi jäljelläolevista oli teon tehnyt, syyttet hylättiin täyden näytön puuttuessa.
Rikoksesta annettavan tuomion tulee perustua selvään ja riidattomaan näyttöön, joskin Espoon käräjäoikeudessa lakia tulkitaan usein toisin ja tuomio saattaa tulla pelkästään syyttäjän väitteen perusteella.
Bodomin tapaus onneksi sai niin paljon huomiota osakseen ettei tuomio ollut Espoon tapainen mielivaltainen ja tavanomainen syytteen hyväksyvä.
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Sariola kirjoitti:
Mariacka kirjoitti: .....
Tekeeköhän tuon tutkimuksen peräti osaston johtava lääkäri? Tuskin poliisi sairaalassa tutkimuksia tekee. 8)
Kyllä. Tai osastonlääkäri, jos nimike on sellainen osastoansa johtavalla lääkärillä. Lääkäreillä on ÄÖ varmaan yli 120, ja he varmaan osaavat päätellä yhtä ja toista. Tuskin selittelevät ja päättelevät awan tavalla.
Normaalin yläpuolella olevalla ÄO:lla ei ole pääsykokeiden eikä sinnikkään yliopistossa pänttäämisen kanssa mitään tekemistä. Sitä ei vaadita, mutta ei siitä haittaakaan ole, mikäli on valmis muuten opiskelemaan ahkerasti. Osastonlääkäri on yleensä osaston ainoa lääkäri, useampia lääkäreitä potilaan ympärillä pörrää vain tv-sarjoissa. Toisaalta mikään ei takaa, että "osastoa johtavan" (tai siis sen ainoan) lääkärin diagnoosit olisivat erehtymättömiä ja pyhiä.
Kun amanuenssi Hassinen ompeli potilaan haavoja, oli paikalla myös 2 poliisia, jotka yrittivät esittää kysymyksiä NG:lle. Hassisen mukaan potilas vastasi örisemällä tai ei vastannut lainkaan. Muutamaa päivää myöhemmin poliisit saivat luvan kuulustella potilasta sairaalassa, mutta he ilmoittivat, että potilas ei muistanut mitään lauantai-illan tapahtumista. Kyllä poliisi tekee tutkimuksiaan myös sairaalassa!
Poliisit eivät sotkeennu lääkärin työhön eivätkä järkevät lääkärit poliisin työhön. Poliisit ovat tuskin sairaalassa käden vammoja etsiskelleet. Kämmenluiden murtuma voi jäädä huomaamatta, ellei sitä erikseen osata valittaa ja sitten kuvata. Varsinkin neurologisella osastolla.

Edit. lainaus oikein.
Viimeksi muokannut Mariacka, Su Loka 26, 2008 1:22 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sariola
Horatio Caine

Asiantuntijalääkäri Hirvensalo ei pitänyt alaleukaluun murtumia "hyväasentoisina". Se ilmenee selvästi seuraavista lainauksista:
===============================================

Hirvensalo:
" ..... Koska erityistä hoitoa poskiluun ja yläleuan murtumiin ei ole tehty, voidaan olettaa murtumien olleen hyväasentoisia, myöhemmin kuvissa paljastuneita sivulöydöksiä. ..... "

Kuten huomataan, olettaa myös Hirvensalo poskiluun ja yläleuan murtumien olleen hyväasentoisia. Sensijaan hän ei lisää tuohon luetteloon alaleuan murtumia. Eli myöskään Hirvensalon mukaan alaleukaluun murtumat eivät olleet "hyväasentoisia". Tätä tuo tarkoittaa, vaikka Hessu yrittää todistaa muuta. Alaleukaluun murtumat olivat vahingoittaneet myös korvaa, sielläkin oli syntynyt murtuma. Korvaa hoidettiin erikseen myöhemmin korvaklinikalla."

Hirvensalo:
" ..... ohimoluun murtumassa kysymys on ollut murtuneen leukaluun nivelnastan vieressä olevan korvakäytävän luun murtumasta. ..... "

Tässä Hirvensalo mainitsee myös korvakäytävän luun murtumasta. Tosiaan vaurioita oli myös korvassa.

Hirvensalo on kyseisen sairaalan ylilääkäri, joten hän kyllä on voinut perehtyä tätä potilasta koskeviin asiakirjoihin, ja nuo hänen antamansa tiedot kyllä pitävät paikkansa. Asiantuntijalääkärinä hän on halunnut kertoa myös nämä tosiasiat, vaikka hän esiintyikin syyttäjäpuolen todistajana. Kyllä tästä kiistattomasti selviää, että myöskään Hirvensalo ei pitänyt alaleukaluun murtumia "hyväasentoisina" ja itsestään parantuvina. Ne ovat selvästi vaatineet hoitoa.. Kyllä hän olisi sen tuossa yhteydessä maininnut, se on selvää.

Nyt olisi aika myös Hessu52:n ja awan jo myöntää nämä tosiasiat. Hessun selitykset ovat hyvin heppoisia. Kun lääkäri jättää "hyväasentoisuuden" pois leukaluun murtumien osalta, se tarkoittaa sitä, että ne hänen mielestään eivät olleet hyväasentoisia. Se termi ei sopinut sille kohdalle. 8) :x
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Joo ei, Hirvensalo epäilee että murtumat ovat niin heiveröisiä ja hyväasentoisia, että ovat mahdollisesti olleet vasta myöhemmin löydettyjä sivulöydöksiä. On mahdollista, että niitä ei ole havaittu Töölön sairaalassa ollenkaan ?

Gustafssonilla oli ns. länget leukansa ympärillä, mikäli se on sinun Sarriola, mielestä jotakin hoitoa niin mikä ettei. OK.

Mutta minun mielestäni se ei ole mitään hoitoa, tai samanlaista hoitoa kuin pehmeä ruokavaliokin tai liemiruoka. Tuon kaltaiset länget ei murtumia paikoilleen asettele. Pieni siirtymä murtumalinjoihin tulee yleisesti vasta tapaturman jälkeen kun voimakkaat purentalihakset vetävät murtumakappaleita erilleen. Niin ja nuo Gustafssonin murtumat ovat joka tapauksessa hyväasentoisia jotka ei mitään erityistä hoitoa vaatineet. Mikäli näihin kaikkiin asiantuntijalääkäreihin on uskominen.

Ohimoluun murtumakin on siellä korvassa, kuten Sariola olet ehkä viimeinkin ymmärtänyt ja on seurausta leukaan tulleesa iskusta, aivan samoin kuin nivelnastan vaurio. Niiinpä voidaan olettaa, että ohimoluun murtumalla ja haavalla Gustafssonin ohimolla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Sariola kerro mitä hoitoa nuo Gustafssonin vammat ovat vaatineet, koska siitä aiheesta niin pontevasti vänkäät ? Sinulla on oltava siitä tietoa, sillä yrität kumota kaikki asiantuntijalääkäreiden lausunnot, jotka tännekin palstalle on useampaan kertaan kopioitu.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

awa kirjoitti:Joo ei, Hirvensalo epäilee että murtumat ovat niin heiveröisiä ja hyväasentoisia, että ovat mahdollisesti olleet vasta myöhemmin löydettyjä sivulöydöksiä. On mahdollista, että niitä ei ole havaittu Töölön sairaalassa ollenkaan ?
Älä Sariola ruoki trollia. Eihän näitä kukaan jaksa lukea.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^ tsop tsop , konsta.

Tämä on vain keskustelua Gustafssonin vammoista, osallistu sinäkin.

Tässä vielä tuosta Sariolan tekstistä lainaus sinullekin:

Hirvensalo:
" ..... Koska erityistä hoitoa poskiluun ja yläleuan murtumiin ei ole tehty, voidaan olettaa murtumien olleen hyväasentoisia, myöhemmin kuvissa paljastuneita sivulöydöksiä. ..... "

......................................................................................................

Niin, että sivulöydöksiä saattoivat hyvinkin olla olleet - jospa näistä ko. murtumista ei ole mainintaa Töölön sairaalan potilasasiakirjoissa ollenkaan ?

- hymm -

Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti:

Hirvensalo:

........

- hymm -
Juuri niin! Se koskee poskiluun ja yläleuan murtumia, mutta ei alaleukaluun murtumia. Se on selvästi Hirvensalon mielipide. awa tekeytyy tyhmemmäksi mitä onkaan. Siis lopputulos oli, että Hirvensalo ei pitänyt alaleukaluun murtumia hyväasentoisina ja itsestäänparanevina. Eivätkä ne sellaisia tietysti olleetkaan, sen tyhmempikin käsittää. Ne vaativat hoitoa. Tämä on fakta.
konsta
Ainesta Watsoniksi

awa kirjoitti:
Niin, että sivulöydöksiä saattoivat hyvinkin olla olleet - jospa näistä ko. murtumista ei ole mainintaa Töölön sairaalan potilasasiakirjoissa ollenkaan ?

- hymm -
No mitä merkitystä sillä olisi? Ihan sama, löydetäänkä Töölöössä tai Hyksissä. Miksi samennat vesiä kokoajan?

Sait jo Urkin katoamaan, mutta se sinulle ilmeisesti riitä.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^^Niin, mitä hoitoa ? Kerro Sariola faktasi.

Kuinkas ne vammat kivikautiselta ihmiseltä parani kun ei ollut sairaaloita ollenkaan ?

konsta
Ainesta Watsoniksi

awa kirjoitti:^^Niin, mitä hoitoa ? Kerro Sariola faktasi.

Kuinkas ne vammat kivikautiselta ihmiseltä parani kun ei ollut sairaaloita ollenkaan ?
Silloin ei tarvittu hoitoa. Leukavammainen kuoli pois, koska ruoka oli 95 prosenttisesti lihaa, johon tarvittiin erityisen hyvä purukalusto.

Itse totesit, että vahvat leukalihakset siirtävät poikkimurtuneita luun päitä. Näin luonnollisesti käy, mutta myös purenta menee tuolloin keturalleen. Siksi luut on kiinnitettävä toisiinsa luutumisen ajaksi. Sinä varmaan teet sen kotona klemmareilla, nippusiteillä ja ilmastointiteipillä, mutta parempi tulee, jos menee leukakirurgiseen operaatioon.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^ Gustafssonilla ei näy sairaalakuvissa minkäänlaista nenämahaletkua, ilman ruokaako hän siellä pötkötteli ?

Niin ja vastauksena sinulle konsta, kyllä ne vammat parani kivikautiselta ihmiseltä aivan samoin kuin Nils Gustafssoniltakin. Ei tämä Gustafsson mikään biolooginen ihemeellisyys, kaikesta huolimatta, ole ollut. :D

Sariola
Horatio Caine

awa kirjoitti:^ Gustafssonilla ei näy sairaalakuvissa minkäänlaista nenämahaletkua, ilman ruokaako hän siellä pötkötteli ?
:D :D :D Katkeraa riisiä on awalle! :D :D :D

"Totuus on armoton", kirjoitti jo Mauri Sariola.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kun Hirvensalo, eikä Kontio ole millään tavoin huomioinut Gussen alaleuan murtumia, niin eivät ne silloin minkään käsityskyvyn mukaan ole olleet vakavia murtumia, näin se Sariola ja konsta vaan on.

Onko totuus niin vaikeaa tunnustaa?

Ei Hirvensalo, semminkään kuin Kontiokaan, maininneet Gussen kämmenen olleen murtunut, tai esim. pikkuvarpaan olleen murtunut, miksikö?

No siksi, etteivät he tienneet sellaisia olleen, tai sitten että esimerkiksi pikkuvarpaan murtuma on ollut niin hyväasentoinen, ettei se ole muuta hoitoa tarvinnut, kuin aikaa parantua.

Ei tuollaisista pikkujutuista kukaan mainitse, se on eri asia, jos olisikin ollut sitten vakavampia murtumia, joihin olisi tarvittu jo leikkaushoitoa, mutta sellaistahan ei käsittääkseni kuitenkaan ole tarvittu.

Nou, nou, kyllä veljekset Sariola ja konsta ovat mielestäni taas kerran matkanneet todellisuuden tuolle puolelle.
Lukittu