JanitaSlim

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

brmpr1
Alibin satunnaislukija

Re: JanitaSlim

Viesti Kirjoittaja brmpr1 »

Uskomatonta, että yksi trolli saa vapaasti trollata lähes joka ketjussa. Mitään rakentavaa sisältöä ei tämä trolli ole tuonut yhteenkään lankaan, pelkkää trollausta. Vie uskottavuutta tältä foorumilta kun vasta rekisteröineet eivät välttämättä tiedä yhden käyttäjän trollauksista.

Miksei ylläpito puutu? Tulee mieleen, että onko TrolliSlim osa ylläpitoa?
Rescuer
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Rescuer »

JanitaSlim kirjoitti: Su Helmi 23, 2025 1:22 pm Saitko monta ruokakuponkia tuosta viestistä?
En tiedä mitä teille siellä Venäjällä on kerrottu, mutta täällä Suomessa ei tarvitse kuponkeja ruokaa ostaakseen.
Mitä enemmän vihreitä hymiöitä, sitä heikommat argumentit.
Eräässä entisessä hallituspuolueessa oltiin erittäin kiinnostuneita uusista pilvipalveluista. Sitten joku kertoi heille, ettei pilvipalveluilla ole mitään tekemistä kannabiksen kanssa...
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

JanitaSlim kirjoitti: Su Helmi 23, 2025 1:22 pm

Saitko monta ruokakuponkia tuosta viestistä?
Ruokakuponkia?
Mielenkiintoista, missä käytetään ruokakuponkeja, ei ainakaan täällä Ruotsissa, eikä mun tietääkseni edelleenkään Suomessakaan?
Ei ole sitten ensimmäinen kerta kun et ajattele liikoja miettimättä trollaillessasi jättäväsi itsestäsi jälkiä :mrgreen:
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
SYLWAR
Perry Mason

Rescuer kirjoitti: Su Helmi 23, 2025 5:08 pm
JanitaSlim kirjoitti: Su Helmi 23, 2025 1:22 pm Saitko monta ruokakuponkia tuosta viestistä?
En tiedä mitä teille siellä Venäjällä on kerrottu, mutta täällä Suomessa ei tarvitse kuponkeja ruokaa ostaakseen.
Veikkaan, että sosiaalikin maksaa tuolle pummeille kuukausittain shekillä, sen kun yhdistää eri hyväntekeväisyyspaikoista pummattuihin ruokakuponkeihin ja markettien alennuskuponkeihin, sillä trollaa taas kuukauden...
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

brmpr1 kirjoitti: Su Helmi 23, 2025 4:50 pm Uskomatonta, että yksi trolli saa vapaasti trollata lähes joka ketjussa. Mitään rakentavaa sisältöä ei tämä trolli ole tuonut yhteenkään lankaan, pelkkää trollausta. Vie uskottavuutta tältä foorumilta kun vasta rekisteröineet eivät välttämättä tiedä yhden käyttäjän trollauksista.

Miksei ylläpito puutu? Tulee mieleen, että onko TrolliSlim osa ylläpitoa?
*Poistettu arviota toisesta palstan kirjoittajasta. Sellaisen arvion paikka on Lautamiehissä.*tm
Onko sulla kaikki ihan hyvin?
Poistettu poliittista öyhöttämistä. Sille on oma ketjut Politiikan puolella.
-NILS-
Tässä tuota omaa osallistumistasi :D
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
JanitaSlim
Ben Matlock

SYLWAR kirjoitti: Su Helmi 23, 2025 5:10 pm Ruokakuponkia?
Mielenkiintoista, missä käytetään ruokakuponkeja, ei ainakaan täällä Ruotsissa, eikä mun tietääkseni edelleenkään Suomessakaan?
Ei ole sitten ensimmäinen kerta kun et ajattele liikoja miettimättä trollaillessasi jättäväsi itsestäsi jälkiä :mrgreen:
Vähävaraisille aletaan jakaa lokakuun aikana 40 euron arvoisia maksukortteja, joilla voi ostaa elintarvikkeita ja perustuotteita päivittäistavarakaupoista, Uutissuomalainen kertoo.
Suomessahan me asumme. Sinunkin kannattaisi opetella kieli.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
SYLWAR
Perry Mason

JanitaSlim kirjoitti: Ma Helmi 24, 2025 7:38 pm Suomessahan me asumme. Sinunkin kannattaisi opetella kieli.
Persoonapronominit Laiha-Jaana, ne persoonaprononimit.
Sinun kuuluisi kirjoittaa; Suomessahan minä asun, ei suinkaan Suomessahan me asumme.
Tietysti jos sinulla on jakautunut persoona, niin silloinhan tuo on ikäänkuin luonnollista, siinä kuitenkin niinsanotusti kaikki puhuu samalla suulla, eli silloin soittaa koko pääkopan epävireinen hottentottibändi samalla ämyrillä. :P
Nuo kortit ei sinänsä yllätä, jaetaanko niitä ilmaisen ämpärin sisässä vai ilman ämpäriä?
40.346°S 176.5402°E
JanitaSlim
Ben Matlock

SYLWAR kirjoitti: Ma Helmi 24, 2025 9:21 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ma Helmi 24, 2025 7:38 pm Suomessahan me asumme. Sinunkin kannattaisi opetella kieli.
Persoonapronominit Laiha-Jaana, ne persoonaprononimit.
Sinun kuuluisi kirjoittaa; Suomessahan minä asun, ei suinkaan Suomessahan me asumme.
Tietysti jos sinulla on jakautunut persoona, niin silloinhan tuo on ikäänkuin luonnollista, siinä kuitenkin niinsanotusti kaikki puhuu samalla suulla, eli silloin soittaa koko pääkopan epävireinen hottentottibändi samalla ämyrillä. :P
Nuo kortit ei sinänsä yllätä, jaetaanko niitä ilmaisen ämpärin sisässä vai ilman ämpäriä?
Puhuin itseni ja muiden palstalaisten äänellä.

Ruotsalaisia emme ole ja ruotsalaisia emme halua olla. Go fickan din jävla vittan.

SYLWAR
Perry Mason

No mutta sehän meni sieluun :mrgreen:
Go fickan din jävla vittan.

Nämen huvaligen, nu jag inte fatta nada vad du försöker säga?

Jotekin miellän tämän ilmeisesti Googlen oksentaman taiteellisen kokonaisuuden muotoon Go taskuun perkeleen valkoinen?

Olen muuten kaksoiskansalainen ja olen syntynyt sekä koulutkin on käyty Suomessa, että tuskin minun tarvitsee opetella äidinkieltäni, eli suomea.

Edit: Kyllä minä osaan tuosta tulkita mitä yrität sanoa, mutta tuo on kyllä aikamoista siansaksaa. Siitä se lähtee, harjoittelemalla oppii, kyllä sinustakin vielä kunnon ruotsalainen saadaan tehtyä.
40.346°S 176.5402°E
JanitaSlim
Ben Matlock

SYLWAR kirjoitti: Ti Helmi 25, 2025 4:44 pm No mutta sehän meni sieluun :mrgreen:
Go fickan din jävla vittan.

Nämen huvaligen, nu jag inte fatta nada vad du försöker säga?

Jotekin miellän tämän ilmeisesti Googlen oksentaman taiteellisen kokonaisuuden muotoon Go taskuun perkeleen valkoinen?

Olen muuten kaksoiskansalainen ja olen syntynyt sekä koulutkin on käyty Suomessa, että tuskin minun tarvitsee opetella äidinkieltäni, eli suomea.

Edit: Kyllä minä osaan tuosta tulkita mitä yrität sanoa, mutta tuo on kyllä aikamoista siansaksaa. Siitä se lähtee, harjoittelemalla oppii, kyllä sinustakin vielä kunnon ruotsalainen saadaan tehtyä.
Se on hyvä, että sinä ymmärrät mitä siinä sanotaan. Minä itse en tiedä mitä siinä sanotaan, mutta näin ruotsinsuomalainen mieshenkilö töissä aina sanoi, kun suuttui jostakin.

aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

JanitaSlim kirjoitti: Ti Helmi 25, 2025 1:44 pm Puhuin itseni ja muiden palstalaisten äänellä.
Who gave you the right to speak on my behalf, JanitaSetä :shock: :?:

(Oma äidinkieleni on suomi, kuten Sylwarinkin).
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
SYLWAR
Perry Mason

JanitaSlim kirjoitti: Ti Helmi 25, 2025 5:02 pm Se on hyvä, että sinä ymmärrät mitä siinä sanotaan. Minä itse en tiedä mitä siinä sanotaan, mutta näin ruotsinsuomalainen mieshenkilö töissä aina sanoi, kun suuttui jostakin.
Voi olla että olet kirjoittanut mitä olet mielestäsi kuullut. Vittan on tavallaan valkoinen oikea sana on vita, se härveli mitä haestkelet on fittan. Fickan on taivutettu muoto taskusta. Jävla on hankalampi, sen voisi kääntää enempi vitun sijaan sanoiksi perkeleen tai saatanan, riippuu yhteydestä ja niinpoispäin. Ongelmaksi tuolla tavalla kirjoittamisen tekee ääntäminen, varsikin riikinruotsissa kirjain ja ääntäminen ei ole usein samanlaisia kuin suomenkielessä ja sana saattaa vaikuttaa miten kirjain äännetään, joskus sitä ei edes oikeastaan tavallaan äännetä jos suomalaisella korvalla kuuntelee.
40.346°S 176.5402°E
JanitaSlim
Ben Matlock

SYLWAR kirjoitti: Ti Helmi 25, 2025 7:08 pm
JanitaSlim kirjoitti: Ti Helmi 25, 2025 5:02 pm Se on hyvä, että sinä ymmärrät mitä siinä sanotaan. Minä itse en tiedä mitä siinä sanotaan, mutta näin ruotsinsuomalainen mieshenkilö töissä aina sanoi, kun suuttui jostakin.
Voi olla että olet kirjoittanut mitä olet mielestäsi kuullut. Vittan on tavallaan valkoinen oikea sana on vita, se härveli mitä haestkelet on fittan. Fickan on taivutettu muoto taskusta. Jävla on hankalampi, sen voisi kääntää enempi vitun sijaan sanoiksi perkeleen tai saatanan, riippuu yhteydestä ja niinpoispäin. Ongelmaksi tuolla tavalla kirjoittamisen tekee ääntäminen, varsikin riikinruotsissa kirjain ja ääntäminen ei ole usein samanlaisia kuin suomenkielessä ja sana saattaa vaikuttaa miten kirjain äännetään, joskus sitä ei edes oikeastaan tavallaan äännetä jos suomalaisella korvalla kuuntelee.
No mitä tämä siis tarkoittaa? Olisi kiva vuosien jälkeen tietää, kun tätä sanontaa mies viljeli paljon seurassani.

aivoriihi
David Starsky

Viesti Kirjoittaja aivoriihi »

JanitaSlim kirjoitti: Ti Helmi 25, 2025 7:17 pm
No mitä tämä siis tarkoittaa? Olisi kiva vuosien jälkeen tietää, kun tätä sanontaa mies viljeli paljon seurassani.
JanitaSetä ei siis ilmeisesti edes ymmärrä omien lainauksiensa sisältöä? :oops:
"It is great to be a blonde. With low expectations it's very easy to surprise people."
Pamela Anderson
SYLWAR
Perry Mason

No oikeastaan tarkalleen ottaen vaikea sanoa, päättelin vain että olisi sanonut jotain vaikka tyyliin: mee helvetti vittuun siitä paskiainen.
Vaan ongelmaksi tulee se, että ensin pitäisi noiden sanojen kohdalla arvailla mitä ne oikeasti on ja kiroiluja käännettäessä ne ei oikein toimi kumpaankaan suuntaan varsinkaan kirjaimellisesti, koska kiroilu on hyvin usein erillaista eri kielissä ja kulttuureissa, itse tarkoituksen ja asian voi kyllä kääntää kun tietää oikean termin.

Sama juttu yleensäkin käännösten kanssa, suoraan käännettynä joku sana tai lause voi tarkoittaa ihan eri asiaa kuin mikä on sen merkitys ja siksi käännöksiä on pakko tehdä vapaasti niin, että suoran käännöksen sijasta korvaa sen vastaavalla termillä.

Autossa esimerkiksi virranjakajan pyörijää monet kutsuu myös lähetyssaarnaajaksi, käännät sen ruotsiksi, niin siinä voi svenssoni tovin miettiä että mitä se kirkon ulkomaantyöntekijä tekee virranjakajassa.
Mun suosikki ruotsinkielessä on dammsugare joka on pölynimuri, mutta myös punssirullan synonyymi...suomalainen ei välttämättä pölynimuria halua maistella kahvin kanssa.
Tai suomalainen korvapuusti ei maistu ruotsalaiselle fikalla kas se örfil tarkoittaa korvatillikkaa, ei kanelipullaa.

Esimerkiksi jenkit haukkuu usein autojaan vaikka käynnistysvaikeuksien yhteyksissä huoranpenikoiksi, äpäriksi ja äidinnussijoiksi. Ei suomalainen tai ruotsalainen taas moisia termejä käytä.
40.346°S 176.5402°E
Vastaa Viestiin