Anteeksi Pekka — Enkeli-Elisa 2.0?

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
tottij
Hetty Wainthropp

Re: Anteeksi Pekka — Enkeli-Elisa 2.0?

Viesti Kirjoittaja tottij »

"Pekan" "äiti" myöntää huijauksen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011063089.html

Menee Heidillä kyllä hommat nyt aivan vituiks :lol: :lol: :lol: Eiköhän Heidi ole itse tuon pahoitteluviestin myös kirjoittanut :lol:

Saa nähä tuleeko noita "äidin" lupaamia kirjoituksia lehteen tänään ja "palautuuko" rahat.
kasvoapina
Alokas

Viesti Kirjoittaja kasvoapina »

Ne heti ensimmäiset "Pekan" "halvaantumisen" jälkeiset keräykset menivät tämän keski-ikä-Pekan MobilePaylle, mutta onko ollut jo missään mainintaa mille numerolle nuo tämän viikon aikana kerätyt menivät? Siis nää tämän kohupostauksen jälkeiset.
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

Reggin kirjoitti: Ke Helmi 26, 2025 4:50 pm Kusetuksen makuhan tässä oli välittömästi. Kuinka sairas pitää olla, että huomiohakuisesti kehittelee tällaisia tarinoita?
Ei välttämättä niinkään sairas (tässä tapauksessa) vaan häikäilemätön ja ahne varustettuna rikollisella luonteella. Petoksestahan tässä on kysymys vrt. "Enkeli-Elisan" tapaus jossa kysymys taisi olla enemmänkin juuri peräänkuuluttamastasi (Minttu Vettenterän) jonkinlaisesta sairaasta/sairaudesta johtuvasta huomionkipeydestä.

Ennen kuin ehdin tähän tapaukseen otsikkoa enempää perehtyä tuli mieleeni heti että tämähän on uusi "Enkeli-Elisa" jonka muistamme reilun 10 vuoden takaa vuodelta 2012 mutta siitähän on täällä sitten oma ketjunsa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
häirikkö
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja häirikkö »

Eli nää pahoittelut välitetty järjestön kautta. Mitäänhän ei tietysti voida paljastaa, ja rahat palautetaan.
Nyt jos järjestö on "puhdas", niin Heidi Jaarin ja kumppanin pitäisi suht nopeasti olla mediassa ja tietysti ensisijaisesti muuallakin selvittämässä ja oikomassa asioita.
Ei oikein uskottavalta vaikuta, jos tavoitettu itkuisena kotoaan vain itseään puolustellen ja säälien...
Kerännyt varmaan sievoisen summan 10 vuoden aikana
sekopää
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja sekopää »

https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8324550

"Sosiaalisessa mediassa tällä viikolla levinnyt kertomus Pekka-nimisen pojan kohtalosta on paljastumassa huijaukseksi, kertoo Helsingin Sanomat (HS).

Hyväntekeväisyysyhdistys Apuna kehotti lahjoittamaan rahaa väitetysti itsemurhan tehneen vantaalaispojan hautajaiskuluihin. Rahaa kerättiin tätä ennen koulukiusatun "Pekan" vaatteisiin ja silmälaseihin. Lisäksi perheen isän kerrottiin surmanneen itsensä alkuvuodesta.

Tapaus nousi otsikoihin, kun kertomuksen paikkaansapitävyydestä ja Apuna-yhdistyksen toiminnasta heräsi epäilyjä.

Apuna ry:n puheenjohtaja Heidi Jaari välitti HS:lle torstaina Pekan "äidin" viestin, jossa tämä myöntää valehdelleensa.

– Mä pyydän anteeksi. Mä pyydän syvästi anteeksi. Mä olen valehdellut. Mä pyydän, jättäkää mun perhe rauhaan. Kannan vastuun kyllä, mutta älkää kiusatko mun perhettä. Nää ihmiset kenen tiliä oon käyttänyt on syyttömiä. Siirrän jokaisen sentin takaisin Apunan tilille huomenna ja kannan rikosoikeudellisen vastuun aivan itse. Mä olen pahoillani Heidin vuoksi, ja kirjoitan vielä tänään jokaiseen lehteen minä valehtelin ja teitä on turha syyttää. En todellakaan halunnut tästä tällaista, enkä miettinyt yhtään pidemmälle. Olen enemmän kuin pahoillani, viesti kuuluu.

HS:n tietojen mukaan perheelle tarkoitetut avustusrahat ovat päätyneet Mobilepay-maksupalvelun kautta aikuiselle miehelle ja naiselle, jotka asuvat Lahdessa.

Puheenjohtaja Jaari sanoo yrittäneensä keskiviikosta lähtien selvittää, onko Apuna ry:tä huijattu.

– Kauhistuttaa ja oksettaa, että joku voi tehdä jotain näin sairasta ja käyttää hyväkseen toisten halua auttaa, Jaari kommentoi lehdelle."
sekopää
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja sekopää »

Nyt tietysti kiinnostaa tietää keitä nämä huijarit ovat.
matlockb
Watson itse

häirikkö kirjoitti: To Helmi 27, 2025 1:10 pmNyt jos järjestö on "puhdas", niin Heidi Jaarin ja kumppanin pitäisi suht nopeasti olla mediassa ja tietysti ensisijaisesti muuallakin selvittämässä ja oikomassa asioita.
Ei oikein uskottavalta vaikuta, jos tavoitettu itkuisena kotoaan vain itseään puolustellen ja säälien...
Lainausta lyhennetty.
Kyllä Heidi Jaari on jo astunut julkisuuteen kera selitysten "mitään (väärää) en oo tehny":
Iltalehti löysi Heidi Jaarin – Kommentoi nyt kohuväitteitä

Apuna ry:n perustaja Heidi Jaari kertoo olevansa syytön.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7a32 ... 8062682ec6

E: sekopää jo ehtikin linkittää ESS:n uutisen asiasta jossa myös Jaarin kommentit.

Eiköhän olisi joka tapauksessa pitänyt Jaarin hälytyskellojen soida kun yhdellä pojalla on selvästi ollut jo vähän liiankin huono tuuri ollakseen totta ja vaikka ei olisikaan soinut kellot niin vaikkapa ihan vain muodon vuoksi tarkistaa että kyseinen "Pekka" jolle rahaa syydetään, ylipäänsä on olemassa..
Viimeksi muokannut matlockb, To Helmi 27, 2025 1:36 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
häirikkö
Neuvoja-Jack

matlockb kirjoitti: To Helmi 27, 2025 1:30 pm
häirikkö kirjoitti: To Helmi 27, 2025 1:10 pmNyt jos järjestö on "puhdas", niin Heidi Jaarin ja kumppanin pitäisi suht nopeasti olla mediassa ja tietysti ensisijaisesti muuallakin selvittämässä ja oikomassa asioita.
Lainausta lyhennetty.
Kyllä Heidi Jaari on jo astunut julkisuuteen kera selitysten "mitään (väärää) en oo tehny":
Iltalehti löysi Heidi Jaarin – Kommentoi nyt kohuväitteitä

Apuna ry:n perustaja Heidi Jaari kertoo olevansa syytön.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7a32 ... 8062682ec6

E: sekopää jo ehtikin linkittää ESS:n uutisen asiasta jossa myös Jaarin kommentit.

Eiköhän olisi joka tapauksessa pitänyt Jaarin hälytyskellojen soida kun yhdellä pojalla on selvästi ollut jo vähän liiankin huono tuuri ollakseen totta ja vaikka ei olisikaan soinut kellot niin vaikkapa ihan vain muodon vuoksi tarkistaa että kyseinen "Pekka" ylipäänsä on olemassa..
Joo aika lailla postaukseni jälkeen itse löysin jutun
Ja tosiaan, millaisilla pohjatiedoilla jakaa järjestön sivuilla tarinaa ja pyytää avustuksia, jos tietämätön ollut.
Näinkö on toimittu koko 10 v., kun yhdistys pystyssä? Luulisi tässä vaiheessa jo jotain kokemusta asioista olevan. Näistä voi päätellä mielestäni paljonkinn.
Onkohan ollut niin, että vauhtisokeus iskenyt
Viimeksi muokannut häirikkö, To Helmi 27, 2025 1:41 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sarjahurmaaja
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Sarjahurmaaja »

Tässä oli jotain hämärää jo silloin kun ekan kerran törmäsin tähän. Onnea huijatuille.
haral76
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja haral76 »

Saas nähdä saadaanko lähipäivinä kuulla poliisilta tiedote rikosilmoituksen vastaanottamisesta.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Kuka tuo Merja Mellu Rantasalmi on joka on kovasti puolustellut petostehtailijaa?
– Mä pyydän anteeksi. Mä pyydän syvästi anteeksi. Mä olen valehdellut. Mä pyydän, jättäkää mun perhe rauhaan. Kannan vastuun kyllä, mutta älkää kiusatko mun perhettä. Nää ihmiset kenen tiliä oon käyttänyt on syyttömiä. Siirrän jokaisen sentin takaisin Apunan tilille huomenna ja kannan rikosoikeudellisen vastuun aivan itse. Mä olen pahoillani Heidin vuoksi, ja kirjoitan vielä tänään jokaiseen lehteen minä valehtelin ja teitä on turha syyttää. En todellakaan halunnut tästä tällaista, enkä miettinyt yhtään pidemmälle. Olen enemmän kuin pahoillani, viesti kuuluu.

HS:n tietojen mukaan perheelle tarkoitetut avustusrahat ovat päätyneet Mobilepay-maksupalvelun kautta aikuiselle miehelle ja naiselle, jotka asuvat Lahdessa.
Huijannut itselleen rahaa ja myöntää vain valehtelun? Ihan tyypillinen rikollinen. Nyt on ongelmana, että nimi mahdollisesti tulee julki ja on vaikeampaa huijata ihmisiä jatkossa, kun on leima.

15v työleiriä opettaisi tämänkin naisen tavoille.
Viimeksi muokannut JanitaSlim, To Helmi 27, 2025 1:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
matlockb
Watson itse

Sarjahurmaaja kirjoitti: To Helmi 27, 2025 1:38 pm Tässä oli jotain hämärää jo silloin kun ekan kerran törmäsin tähän. Onnea huijatuille.
Enemmän tai vähemmän hämäriä on lähes kaikki nämä tällaiset järjestöt ja siinä/tässä syy, etten euroakaan näihin "hyväntekeväisyyksiin" koskaan anna enkä tule antamaan. Mitä uskomattomampi ja surullisempi tarina sen suurempi valhe. Näin se vain yleensä valitettavasti on, halusi tai ei.

Kyse ei ole välinpitämättömyydestä itse vakavaa asiaa kohtaan vaan siitä, että ihan liian suuri todennäköisyys on sille, ettei lahjoitetuista euroista edes osa päädy siihen tarkoitukseen mihin sen mainostetaan päätyvän.
Viimeksi muokannut matlockb, To Helmi 27, 2025 1:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
häirikkö
Neuvoja-Jack

JanitaSlim kirjoitti: To Helmi 27, 2025 1:51 pm Kuka tuo Merja Mellu Rantasalmi on joka on kovasti puolustellut petostehtailijaa?
Toinen yhdistyksen työntekijä, tai mikä nyt onkaan
matlockb
Watson itse

häirikkö kirjoitti: To Helmi 27, 2025 1:54 pm
JanitaSlim kirjoitti: To Helmi 27, 2025 1:51 pm Kuka tuo Merja Mellu Rantasalmi on joka on kovasti puolustellut petostehtailijaa?
Tämäkin vielä! Kyllähän sitä nyt omaa sinisilmäisyyttään onkin kannattanut puolustella vaivautumatta missään välissä tarkistamaan niitä kuuluisia faktoja josta jo aikaisemmassa viestissäni kirjoitinkin enemmän. Toki siinä oletuksessa, ettei vielä paljastu Rantasalmen (ja Jaarin) hyötyneen jopa eniten asiasta tai jotain vieläkin ikävämpää heidän kannaltaan jota en nyt ala edes enemmälti spekuloimaan, jokainen osannee päätellä itse mitä tarkoitan..

Eihän sossukaan/Kela myönnä toimeentulotukea jos et todista olevasi oikeasti sen tarpeessa toimittamalla sinne mm. tiliotteita useammalta kuukaudelta.
Viimeksi muokannut matlockb, To Helmi 27, 2025 2:08 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
JanitaSlim
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

matlockb kirjoitti: To Helmi 27, 2025 2:01 pm
häirikkö kirjoitti: To Helmi 27, 2025 1:54 pm
Tämäkin vielä! Kyllähän sitä nyt omaa sinisilmäisyyttään onkin kannattanut puolustella vaivautumatta missään välissä tarkistamaan niitä kuuluisia faktoja josta jo aikaisemmassa viestissäni kirjoitinkin enemmän. Toki siinä oletuksessa, ettei vielä paljastu Rantasalmen (ja Jaarin) hyötyneen jopa eniten asiasta tai jotain vieläkin ikävämpää heidän kannaltaan jota en nyt ala edes enemmälti spekuloimaan, jokainen osannee päätellä itse mitä tarkoitan..
No jotain hämäräähän tässä on, kun yhdistyksen työntekijä kiinnijäämisen jälkeenkin vielä vahvasti puolustelee saduilla rahastaneita. Ettei olisi yhdistyksen työntekijöitä mukana ja yhdessä keksitty helppoa rahaa yhdistyksen kautta omia nautintoja rahoittamaan.

Yhdistyksen toiminta pitäisi tutkia nyt viimeisen 10v ajalta tiheällä kammalla.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Vastaa Viestiin