cicero kirjoitti:pakko laittaa omakin kommentti tähän...
mun mielestä suomalaisten ja virolaisten naisten ulkonäössä ei ole mitään eroa. virolaiset naiset pyrkivät naisellisempaan käyttäytymiseen, lirkutteluun ja paljastaviin vaatteisiin, korkeisiin korkoihin ja pakkeliin.
se mikä heistä tekee miesten silmissä niin viehkeitä on se tapa jolla he antavat miehen ymmärtävän että tämä on se varsinainen sonni jolla on nyt mahkut saada viron tyttö jolla olis ottajia tusinoittain...
suomalaisten naisten puolesta haluaisin sanoa että voisivat hieman käyttää sitä naisellisempaa puolta itsestään, se että on naisellinen ei tee kenestäkään tyhmää (jostakin syystä täällä suomessa se vaan korostetusti tuodaan aina esiin)
Voi kulta pieni en edes käyttä pakkelia enkä yrittä mitään,mutta see mitä ylla on mainitti on tekaistu valhe ja kun joskus mies (myös suomalainen)tule yksinhuoltaja luo eestiin vuodeksi asumaan niin kait hänellä itsellääkin pitää olla muutama mummomarkka taskussa sillä vuodessa kuluu myös sukkia!
jos tuokin viron mamma ottaa pakkelit naamalta ja pistää collegehousut jalkaan niin ei sitä kyllä erota suomalaisesta justiinasta...
Pienviljelijä Unto Briskin murha Karkkilassa 1993
-
kolibri22
- Aloitteleva Besserwisser
mikä vahinko kun löysin nämät sivut...
-
kolibri22
JOO,Brisk kävi Tallinnassa,mutta Juha asui vuoden tallinnassa,häh,oletko ajatellu ja eikö se mafia juttu ole liian kulunnu,eikö juuri ne Vartiaise pojat saannu perinnö,ei ne viro tyttelit,kaikki keinot kelpasivat että mustamaalatta entistä ratikkakuski kenelle kotiin jäi 3v,5v ja 2kk vauva,lapsirahat saivat myös vartiaiset ja sitten pääsivat virokkaiden ansiosta tuomiosta sekä pääsivät vihtoinkin sukulais Briskistä sekä omista veloistaDoctor Lecter kirjoitti:Tuo niin kerran tomera blackwidow jätti tähän Unto Brisk caseen sen verran aukkoja poistuessaan, että jutun juonesta on nykyisellään helppoa vaikeampi saada kiinni. Lisäksi juttua ovat sekoittaneet se ulkonäöstä alkanut kiista, (itseasissa tuota linkkiä ei enää ole, koska se mustaläs... öh, mustaleski poisti sen).
Rikosposti -lehden joulukuuun 1993 numerossa on kolmen ja puolen sivun artikkeli tästä Briskin tapauksesta otsikolla "Tiesikö Unto Brisk liikaa serkkunsa virolaisvaimosta?". Ohessa joitain kursivoituja lainauksia ao. artikkelista:
Kerrotaan, että Juha Vartiainen (myöh. Kruus vaimonsa mukaan) oli päässyt auto-onnettomuuden seurauksena eläkkeelle ja ehkä tuo kolarista saatu vamma alensi syyntakeisuutta siinä määrin, että JK pääsi vähemmällä.
"Inga Kruus tai joku muu oli suunnitellut huolellisesti ansan, johon Juha Vartiainen uitettaisiin: minä haluan olla sinun vaimosi. Kui olet järkevä ja rakastat minua, sitten olet kärsivällinen ja odotat vielä vähän. Kävin myös entisen miehen luona. Yritän hänelle antaa rahaa pa pyytää ero. Kui sinä vain suostut, olemme peresse hyvin iloiset ihmiset".
Juhan äiti toteaa lehdessä, että; "tämä miniäehdokas sanoi, että kaikki maksaa. Paperit ja luvat sun muut protokollat... 10 000 markkaa siihen meni".
Mihin rahat menivät, sitä ei kukaan tiedä, paitsi Inga Kruus. Hän ei varmasti kerro.
"Juhalle ja Ingalle syntyi yhteinen lapsi, josta Inga nyt sanoo, ettei se ole Juhan. Poikani on nyt siis kolmen lapsen yksinhuoltaja, muttei isä kenellekään heistä. Mitenkähän tässä oikein käy?" tuskaili Ingan anoppi.
Että olisi varmasti sekava juttu, niin tämä Lidia, joka alunperin piti olla Unto Briskin mielitietty olikin sitten yhtäkkiä Juha Kruusin veljen rakas ja valehteli uusintakuulustelussa sulhasensa Tapio Vartiasen päälle, että hän oli se ampuja.
"No minä olin peloissani, minut pakotettiin siihen", sanoi Lidia. No ihan varmaan. Ehkä se oli mafia joka pakotti. Siihenhän on helppo vedota.
Vankilasta tämä Inga sitten kirjoitti kirjeitä, jossa haukkui Lidiaa varkaaksi ja tämän lasta epäsikiöksi.
Unto Brisk joka tapauksessa kävi Tallinnassa, mutta oli reissun jälkeen kovin vaitelias mies. Jotain hän sai tietää ja sen vuoksi tämä Inga hänet surmasi. Keväällä 1993 hän oli jo kuitenkin hankkimassa Virosta asetta, joka olisi maksanut 450 markkaa.
Tuota... oli siinä lehdessä Ingan kuvakin... bensaa liekkeihin: kuka vaan kelpasi suomipojalleKusetukset siihen päälle "mul oleks sulle palve. Anna mun naine ja lapsed tagasi ja ma annan sulle 10 000 Fim-i"
http://www.rate.ee/userinfo.php?id=1499695
Siinä se poistunut linkki.
-
kolibri22
Tai olisiko niin että se virokka juuri nyt on tehnyt kovasti kahta duunia ja kasvatta samalla neljä lasta että saisi rahat kasaan siiheen asjanajajaan että juttu uudestaan esille nosta sillä kukaan ei pistä nenä kakkaan ilma rahaa kun kerra on niin pahasti mokattu!On se ihme,tyypilistä suomalaisille panetella panetella panetella!!!Tampereen Tyttö kirjoitti:Hih, hih. "Oikea nainen", joku tietävinään taas tämänkin.![]()
Kyllä melkolailla itseänikin mietitytti tämä Roosin tuomio. Että oliko hän se tekijä vai ei. No itse kyllä hänen vuolaita sepustuksiaan luettuani, käännyin vähän enemmän syyllisyyden kannalle.
Onko muuten useinkaan "syyttömänä" tuomittu alkanut ajaa asiaansa vielä jälkikäteen? Tuntuu, että aika hiljaa ovat. Ei kirjoiteta paljastuskirjoja tms.
Ehkä se on viisasta hiljaisuutta, halutaan elää omaa elämää rauhassa.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
-
kolibri22
Tosi naurettavia ja lapsellisija teksteja täältä löytyy voi jukrat teidän kanssa!Kaunis ruma...oletteko ajatellu että elämä on määräaikaista ja se miktä näkee silmillä on katoava,kauneilla ei ole aikaa hoitaa kotii,lapsija(siis teko kauniit)sillä heidän aikaa menee kauneudeen,itse olen sitä mieltä että TERVE IHMINEN ON KAUNIS!Minney Magia kirjoitti:Kai näissä virottarissakin on kauniita, vähemmän kauniita ja tosi rumia. Kaikenlaisiin on tullut törmättyä. Ei toi Inga nyt ihan pahimmasta päästä ole mun mielestä ja saihan hän uuden(ja ihan komeen) miehen linnassa ja pyöräytti vielä lapsenkin hänelle. .....vai olikohan se niin, että sain tän miehen just siksi?
Ei vaan kestänyt sekään linnaliitto...liekö sitten ulkonäöstä vai mistä riippuen
Noh kun se palsta on jonkulle itsetunnon kohotusta niin jatkakaan.Olen ainakin onnellinen ja vaikka olen se ruma ankanpoika,kuka kärsisi 13v syyttä!
-
kolibri22
Tämä on kyllä täysin sairasta tyhmyyttä,spekuloitaan ja panetellaan,vaikka ei kukaan tiedä faktoja,haukuttaan jonkun rotu naisija(suomi,viro)Siis,kaikilla yksi pää ja kaksi kättä!Taitaa olla se palsta alaikäisille!Jah,elan perhe elämää edellään itse ruma mutta komean miehen kanssa kenen kanssa vankilassa menin naimisiin ja poksahtin hänelle lapsen,Puhtaat jauhhotkin pussissa ei ole täysijyvä vaan onneksi koulutusta saannu ja esimies tehtävissä.Tämä sivu kyllä yllätti.Taitaa olla ihmisilla tosi tyhja ja surkea elämää kun panetella tuntematonta tapausta ja takertua johonkiin ikään,rotuun tai ulkonäköön,halloo,herätkää planeetta maaalle.Kaikke hyväää!T:murhamimmi ingaMinney Magia kirjoitti:Siis mä en nyt oikein ymmärrä?(yllätys!) Eikös nuo ole jotkut seuranhakusivut^^?
Miten ihmeessä sillä Ingalla on siellä perhepotretteja ex-miehensä kanssa? Vai ovatkohan menneet uudelleen yhteen? Kyseiset kuvat ovat kyllä vanhoja, koska tyttö on niissä niin pieni.
Tää nyt ei kyllä liittynyt Ingan tekemään rikokseen, mutta kiinnostaa muuten.
-
kolibri22
tämä kansa nättä tarvivan...
Doctor Lecter kirjoitti:Mutta tämän mainitun virottaren kohdalla ei ole valittu kumpaakaan...Tampereen Tyttö kirjoitti:Näyttelijä Meryl Streep on sanonut:
Kun nainen täyttää 40v, tulee eteen valinta - naama vai perse (kuosissa).
Tavan pulliaisella se tulee eteen vähän aiemmin jo. Itse valitsen naaman, eli kiloja on pikkuisen liikaa, mutta ainoat rypyt...
Oikein valitsit, oi Tyttö Treen! Kauhistus jos olisit kuin se yhden ilmeen akka, rva Beckham. Tyhjä kuori.
Meni nyt OT.
kriitikkiä,kuten happea..Ok!
Arvatkaan mitä ja sillä ingalla kun katson peiliin on ällö iso nenä,varmasti sukua neekereille,pyllyllä on solkusta jäljet,ei edes raskii meikkiin tuhlatta raha vaikka tienaa hyvin kun osti uuden autonki,luule olevansa jotain,yäk ja sen hiukset särkevät ja varpakynnet hikoilevat.nyt kun on jo 3v siviilissä varmasti ryhtyi ihmissyöjäksi kun rakasta punasta väriä,voi,voi kauhistusta!
Mutta toivotaan, että virotar on jotain oppinut jotain ja jaksaa lastensa kanssa.
-
Doctor Lecter
- James Bond (Daniel Graig)
Re: tämä kansa nättä tarvivan...
Tummennettu sekava teksti ei ole minun kirjoittamaani, vaan kaiken takana lienee nimimerkki kolibri22, joka ei vielä osaa lainauksia laittaa sillai niiku just kohdalleen.kolibri22 kirjoitti:Doctor Lecter kirjoitti:Mutta tämän mainitun virottaren kohdalla ei ole valittu kumpaakaan...Tampereen Tyttö kirjoitti:Näyttelijä Meryl Streep on sanonut:
Kun nainen täyttää 40v, tulee eteen valinta - naama vai perse (kuosissa).
Tavan pulliaisella se tulee eteen vähän aiemmin jo. Itse valitsen naaman, eli kiloja on pikkuisen liikaa, mutta ainoat rypyt...
Oikein valitsit, oi Tyttö Treen! Kauhistus jos olisit kuin se yhden ilmeen akka, rva Beckham. Tyhjä kuori.
Meni nyt OT.
kriitikkiä,kuten happea..Ok!
Arvatkaan mitä ja sillä ingalla kun katson peiliin on ällö iso nenä,varmasti sukua neekereille,pyllyllä on solkusta jäljet,ei edes raskii meikkiin tuhlatta raha vaikka tienaa hyvin kun osti uuden autonki,luule olevansa jotain,yäk ja sen hiukset särkevät ja varpakynnet hikoilevat.nyt kun on jo 3v siviilissä varmasti ryhtyi ihmissyöjäksi kun rakasta punasta väriä,voi,voi kauhistusta!
Mutta toivotaan, että virotar on jotain oppinut jotain ja jaksaa lastensa kanssa.
Teksti itsessään on hyvin sekavaa ja kertoo kirjoittajan henkisestä tilasta.
"Uuden autonki", notta se perusneuvostoliittolainen näyttämisen ja kertomisen halu uudesta ylellisyysesineestä tuli sieltä kuin varkain...
Viimeksi muokannut Doctor Lecter, Ma Loka 27, 2008 3:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
-
mitähäntähänkinkeksis?
- Jack Taylor
Samaa mieltä. Lehdet eivät kerro kaikkea, kuten sitä, miten hienosti jaksoit kantaa tuomiosi, miten paljon annoit muille omalla posetiivisuudellasi. Tulen muistamaan sinut aina yhtenä iloisempana ja toiveikkaampana ihmisenä, jonka olen tavannut. Sympatiat ovat aina olleet puolellasi. 99% tapaamistasi vankitovereista ei ajattele sinusta pahaa, päinvastoin. Mutta he tuntevat sinut, ovat eläneet kanssasi, itkeneet kanssasi, nauraneet kanssasi. Itkit kaipuuta lapsiin, et koskaan sanonut pahaa sanaa kenellekään. Olet sisältä kaunis ihminen, paskat kenenkään spekulaatioista. Olet vahva ja tiedän, että menestyt elämässä, eikä sinun tarvitse peitellä sitä, mitä olet joutunut kokemaan. Kunpa voisit unohtaa ne vuodet, mutta niitäkin on mukana kannettava. Keskity tähän päivään ja tulevaan. Tiedät kuka ja mikä olet, onnea elämääsi!murur0a kirjoitti:Tämä keskustelu on kyllä laahannut melko syvissä vesissä.Kolibri22, eiköhän olis parempi jättää nämä lapsellisuudet omaan arvoonsa, turha niistä on mieltään pahoittaa... Tsemppiä ja pää pystyssä eteenpäin, eiks vaan.
-
EuroJR
- Jessica Fletcher
Hienoa ja erittäin mielenkiintoista kuulla kommentteja asianosaiselta. Kiinnostaisi kuulla oma pitkä ja jäsennelty versiosi tapahtuneesta, jos vain joskus ehdit tai jaksat.
Äläkä turhaan pahoittele mieltäsi netin kirjoitteluista. Sellaista se on nykyaikana. Oliko se nyt Loka vai Hessu52, kun aikoinaan mainitsi negatiivisten kirjoitusten valuvan "kuin vesi hanhen selästä".
Äläkä turhaan pahoittele mieltäsi netin kirjoitteluista. Sellaista se on nykyaikana. Oliko se nyt Loka vai Hessu52, kun aikoinaan mainitsi negatiivisten kirjoitusten valuvan "kuin vesi hanhen selästä".
-
kolibri22
Jep,kiitos kannustuksesta,aluksi jah järkytyin vain mitä kaikkea ihmiset keksivät turhuudessa,mutta onhan sitä nähtyy ennenki,ja olkoon annan niille sen onnen.Olen tyytyväinen omaan elämään ja ilman eilistä ei olisi huomista.Kaikki olemme eilisen päivän lapsia!mitähäntähänkinkeksis? kirjoitti:Samaa mieltä. Lehdet eivät kerro kaikkea, kuten sitä, miten hienosti jaksoit kantaa tuomiosi, miten paljon annoit muille omalla posetiivisuudellasi. Tulen muistamaan sinut aina yhtenä iloisempana ja toiveikkaampana ihmisenä, jonka olen tavannut. Sympatiat ovat aina olleet puolellasi. 99% tapaamistasi vankitovereista ei ajattele sinusta pahaa, päinvastoin. Mutta he tuntevat sinut, ovat eläneet kanssasi, itkeneet kanssasi, nauraneet kanssasi. Itkit kaipuuta lapsiin, et koskaan sanonut pahaa sanaa kenellekään. Olet sisältä kaunis ihminen, paskat kenenkään spekulaatioista. Olet vahva ja tiedän, että menestyt elämässä, eikä sinun tarvitse peitellä sitä, mitä olet joutunut kokemaan. Kunpa voisit unohtaa ne vuodet, mutta niitäkin on mukana kannettava. Keskity tähän päivään ja tulevaan. Tiedät kuka ja mikä olet, onnea elämääsi!murur0a kirjoitti:Tämä keskustelu on kyllä laahannut melko syvissä vesissä.Kolibri22, eiköhän olis parempi jättää nämä lapsellisuudet omaan arvoonsa, turha niistä on mieltään pahoittaa... Tsemppiä ja pää pystyssä eteenpäin, eiks vaan.
-
Tampereen Tyttö
- Alibin Kestotilaaja
Komppaan J.R. :än ehdotusta, että kirjoittaisit tänne oman kuvauksesi tapahtumista. Yhtä suurella mielenkiinnolla luettaisiin vaikka elämäntarinasikin. Ja tämän sanon aivan vilpittömästi.
Entä oletko yhteydessä nykyisin Briskin sukuun? Menikö välit lopullisesti, kun sinut tuomittiin? Oliko heistä kukaan sinun puolellasi?
Entä omat ystäväsi ja sukulaisesi, uskoivatko he sinua? Entä sisaresi, eikö hän ollut paikalla myös?
Lapsesi ovat kasvaneet, kysyvätkö he sinulta menneistä? Asutteko Suomessa nykyään?
Entä oletko yhteydessä nykyisin Briskin sukuun? Menikö välit lopullisesti, kun sinut tuomittiin? Oliko heistä kukaan sinun puolellasi?
Entä omat ystäväsi ja sukulaisesi, uskoivatko he sinua? Entä sisaresi, eikö hän ollut paikalla myös?
Lapsesi ovat kasvaneet, kysyvätkö he sinulta menneistä? Asutteko Suomessa nykyään?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
-
kolibri22
moi,moi
Nyt jo kuulosta inhimmiliseltä!Tampereen Tyttö kirjoitti:Komppaan J.R. :än ehdotusta, että kirjoittaisit tänne oman kuvauksesi tapahtumista. Yhtä suurella mielenkiinnolla luettaisiin vaikka elämäntarinasikin. Ja tämän sanon aivan vilpittömästi.
Ei se briskin suku on menny pahasti alamäkee(olen kuullu)Juha elää jonkin veneläisen kanssa eikä yhteinen tyttäresi halua sitä edes tavata,mummeli on päätynyt vanhainkotiin ,tapio,elikä kuka oli naimisissa mun sisarpuolen kanssa on henkisesti sairas ja uksin.lidja muutti tänne mun läheisyyteen ja on ollu masennuksesta sairaslomalla pitkään,olen edellään auttannu häntä vaikka pitäisi vihata kun vaihtoi minut tavallaan mieheen,hänhan valehteli oikeudessa et ei nähnyt kumpi ampui,mikä on valhe!
Itse asun suomessa koska lapset(2)ovat jo aikuisia eikä osaa eestiä enää.Tulin hiljattain mummoksi ja toiseksi nuorin tyttö käi mun luona viikkoloput.Onhan mulla pikku prinsessakin kuka on 6v.Äiti kuoli kuukaus sitten sen verran kerkkisin käytä eestissä kun haudatti,muuten suku käy pari kerta vuodessa mun luona(mulla enemmän tilaa,he hee)Olen ottannu myös jutun erään asjanajajan kanssa puheeksi,mutta sellaisia rahoja toistaiseksi ei ole.
Etsisin myös korkeimmasta oikeudesta eräästä"kasettiä"mitä ei missään mainittu,elikä leikkisin itse poliisia ja nauhoitin erään puhelin keskustelun asjanomaisten kanssa missä esim Lidia sanoi:-kun olet jonkulle vihainen niin Juhalle sillä hän oli ainoa kuka keksisi että ajettaan kaiken sinun niskaa...Lähetin sen aikoinaa syytäjälle mutta hän ei lähtenny purkaa juttua kun hänen mielestä kysymykset olivat johdateltu...
Täällä hetkellä ei ole elämässä valittamista,hyvä työ,hieno perhe ja collie Mandy
SIIHEEN SUKUUN VEDIN SIIS VÄLIT POIKKI OMA SUKU,YSTÄVÄT JA TYÖKAVERIT OVAT EDELLÄÄN RINNALLA.
Juha ja sen veli olivat serkkuja Briskille,ihmettelen kun juha sai asekantoluvan,VASTUSTIN SITÄ!kuka minua kuuntelis ehtisin asua täällä vain 8kk kun sitten syntyi vauvakin(halusin takas,en tullu suomeen jäädäkseen,vaan aluksi asuimme Juhan kanssa vuoden eestissä ja piti muutta vuodeksi suomeen kun hänen vanhemmat tarvisivat apua)Vasta vankilassa luin pöydäkirjoista että vartiaisten perhe eli veloissa ja he olisivat päätynyt talosta pihalle,noh,briskin testamentti menii juhan isälle ja isän kuoltua juhan äidille(siis metsä ja maa,ei mitään sellaista mitä virolainen vois selässä kantaa tallinnaan,mulla itsellään maata 27hehtari eestissä)
Lapset,kuten kaikki muutki kuka kysyvät saavat kuulla totuuden,lapset saivat pöytäkirjat.....uskovat mua...loppujen lopuksi itselleen mulla ei ole enää välii kuka usko tai ei sillä se ei muuta mitään miksikään,tärkkeä tiedän itse olenko rehellinen itselleen tai ei.Olen vain huomannu että he ketkä valehtelivät itsellekin ovat sairastuneet mihin kukakin,kait luonto rankaise jotenkin
-
Harriet Makepeace
Kas kas, katsoin että uusia viestejä tulee ketjuun mutta on sitten asianomainen itse liittynyt keskusteluun.
Ja 'yksinkertaiset suomalaiset' jopa uskovat tälläisiä valheita.
Parem jätkata venelasena, kui eesti keelgi ära ununenud (mida mina küll ei usu, paistab pigem nagu majanduspõgenik), arvan et Inga endisel kodumaal ei olda tema poolt välja teenitud esimese eesti naismõrtsuka tiitli üle Soomes küll kuidagi uhked.
Põlastusväärne naine. Toivottavasti suomalainen yhteiskunta hyysää hyvin.

Ja 'yksinkertaiset suomalaiset' jopa uskovat tälläisiä valheita.
Parem jätkata venelasena, kui eesti keelgi ära ununenud (mida mina küll ei usu, paistab pigem nagu majanduspõgenik), arvan et Inga endisel kodumaal ei olda tema poolt välja teenitud esimese eesti naismõrtsuka tiitli üle Soomes küll kuidagi uhked.
Põlastusväärne naine. Toivottavasti suomalainen yhteiskunta hyysää hyvin.