Allekirjoitan täysin saman. Tylsyydestäkö tämä kyseinen murha kumpusi? Ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta toivon että tämän nuoren koltiaisen kohdalla tekoon oli edes joku muu motiivi kuin se, olipa sekin sitten miten typerä syy tahansa :0 Jännityksen takia tappaminen on sairasta!NeitiEtsivä kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 6:45 pmNo ei vissiin riitä. Kyllä sitä itelle joskus 25-30 vuotta sitten riitti ihan vaikka jossain kioskin kulmilla notkuminen kavereiden kanssa ja hauskaa oli. Tosin saattoi niitä päihdyttäviä aineitakin olla mukana kuvioissa silloin tällöin ja muutakin hölmöilyä joskus, mutta eikai mun ikäluokalla juuri koskaan tylsää ollut teininä.DrLowe kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 6:01 pm Samaa mietin minäkin, että erikoisen kuuloinen lausahdus just peruskoulun lopettaneelta jantterilta. Kyllä saman ikäisenä Kymenlaaksossa oli ihan sitä kaikkea mitä sen ikäinen nuori milloinkin kaipasi ja vähän enemmänkin. Eikö vaan näille nykynuorille mikään normaali riitä?
Henkirikos Pyhtään Heinlahdessa 2.11.2023
Re: 42-vuotias mies surmattu Pyhtään Heinlahdessa 2.11.2023
Mielenkiintoista- onko tekijän perhe kovinkin varakas? Muistan ettei kyllä itselle teininä ollut yhtäkään ulkomaan reissua tarjolla, vaan me oltiinkin lama-ajan lapsia. Kauimmat matkat jorpakon ylitse, ei olisi tarvinnut muusta ees haaveilla. Ja sekin oli ihan mukavaa se.Vilho kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 7:30 pmDansku varmaan meinaa Kotkaa tylsäksi paikaksi kun on jo pikku pojasta asti tottunut reissaamaan pitkin maailmaa niin saattaa Kotka tuntua mm. Jenkkien, Dubain ym reussujen jälkeen melko tylsältä paikalta.BillyHill kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 5:37 pm "Kotka on aika tylsä paikka"
Mun kantiltani katsottuna ihan käsittämätön lause tuon ikäiseltä jätkältä. Vai onko maailma vaan muuttunut tosi paljon "tylsemmäksi" siitä kun itse olin nuori? Näkis kirvespoika sen paikan missä minä asuin eikä ollu tylsää ollenkaan...
Kyllä se varmaan tylsyyttä lieventää kummasti kun murhaa jonkun.![]()
Sä ihailet tuota tyyppiä? Kai nyt lapsikin tajuaa että se lomapaikka on sen hetken hirveesti mielenkiintoisempi kuin kotipaikka eikä niitä voi vertailla.Vilho kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 7:30 pm
Dansku varmaan meinaa Kotkaa tylsäksi paikaksi kun on jo pikku pojasta asti tottunut reissaamaan pitkin maailmaa niin saattaa Kotka tuntua mm. Jenkkien, Dubain ym reussujen jälkeen melko tylsältä paikalta.![]()
-
Korpisoturi
- Perry Mason
Ei varmasti pelkästään siitä. Kyllä siellä taustalla on sekä geenit että tietyt (lapsuuden) kokemukset.DrLowe kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 7:31 pmAllekirjoitan täysin saman. Tylsyydestäkö tämä kyseinen murha kumpusi? Ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta toivon että tämän nuoren koltiaisen kohdalla tekoon oli edes joku muu motiivi kuin se, olipa sekin sitten miten typerä syy tahansa :0 Jännityksen takia tappaminen on sairasta!NeitiEtsivä kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 6:45 pmNo ei vissiin riitä. Kyllä sitä itelle joskus 25-30 vuotta sitten riitti ihan vaikka jossain kioskin kulmilla notkuminen kavereiden kanssa ja hauskaa oli. Tosin saattoi niitä päihdyttäviä aineitakin olla mukana kuvioissa silloin tällöin ja muutakin hölmöilyä joskus, mutta eikai mun ikäluokalla juuri koskaan tylsää ollut teininä.DrLowe kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 6:01 pm Samaa mietin minäkin, että erikoisen kuuloinen lausahdus just peruskoulun lopettaneelta jantterilta. Kyllä saman ikäisenä Kymenlaaksossa oli ihan sitä kaikkea mitä sen ikäinen nuori milloinkin kaipasi ja vähän enemmänkin. Eikö vaan näille nykynuorille mikään normaali riitä?
snufkin kirjoitti: Su Elo 25, 2024 1:03 am JesseHamesin anti keskusteluun on toistella samoja fraaseja tai linkkailla samoja linkkejä. Kyky kriittiseen omaan ajatteluun näyttää puuttuvan täysin
Lasten kasvatus on taitolaji. Valitettavasti myös kasvatuksella on mahdollista aiheuttaa lapselle persoonallisuushäiriö. En tarkoita, että tässä ketjun tapauksessa niin olisi käynyt, koska asiassa ei ole julkituotu mitään faktatietoa. Edelleenkin annan pahaa silmää sille, että lapsi on puolilta öin poissa kotoa eikä nukkumassa. Mä katsoisin olevani vastuussa alaikäisen lapsen touhuista huoltajana. Kovin perusasiat ovat joskus aivan hukassa perheissä. Jos ei oma auktoriteetti riitä pitämään lasta kurissa, on siihenkin omat keinonsa, mutta näihin tilanteisiin tarvitaan aktiivinen huoltaja.Korpisoturi kirjoitti: Ti Maalis 04, 2025 12:23 amEi varmasti pelkästään siitä. Kyllä siellä taustalla on sekä geenit että tietyt (lapsuuden) kokemukset.DrLowe kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 7:31 pmAllekirjoitan täysin saman. Tylsyydestäkö tämä kyseinen murha kumpusi? Ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta toivon että tämän nuoren koltiaisen kohdalla tekoon oli edes joku muu motiivi kuin se, olipa sekin sitten miten typerä syy tahansa :0 Jännityksen takia tappaminen on sairasta!NeitiEtsivä kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 6:45 pm
No ei vissiin riitä. Kyllä sitä itelle joskus 25-30 vuotta sitten riitti ihan vaikka jossain kioskin kulmilla notkuminen kavereiden kanssa ja hauskaa oli. Tosin saattoi niitä päihdyttäviä aineitakin olla mukana kuvioissa silloin tällöin ja muutakin hölmöilyä joskus, mutta eikai mun ikäluokalla juuri koskaan tylsää ollut teininä.
Mitä enemmän tätä pohdin, sen enemmän olen sitä mieltä että
-tekijä ei toiminut yksin, joku jollakin tavalla mukana (vaikkei itse teossa niin ehkä tekopaikalla)
-jonkun toisen ideoima teko, joko palkattu, haastettu tai pakotettu tai vaihtoehtoisesti kaverin kanssa yhdessä suunniteltu
-jollekin varmasti tästä hiiskunut, ihmettelen jos tuon ikäinen osannut täysin pitää turvan tukossa.
Ajatuksia tukemaan näitä /vasta-argumentteja?
Saadaan taas vähän keskustelua etenemään.
-tekijä ei toiminut yksin, joku jollakin tavalla mukana (vaikkei itse teossa niin ehkä tekopaikalla)
-jonkun toisen ideoima teko, joko palkattu, haastettu tai pakotettu tai vaihtoehtoisesti kaverin kanssa yhdessä suunniteltu
-jollekin varmasti tästä hiiskunut, ihmettelen jos tuon ikäinen osannut täysin pitää turvan tukossa.
-
liukaslahna
- Neuvoja-Jack
Jos on ideoitu, suunniteltu ja porukalla toteutettu niin miten se raato on jätetty makaamaan keskelle pihaa?DrLowe kirjoitti: Ti Maalis 04, 2025 3:26 pm Mitä enemmän tätä pohdin, sen enemmän olen sitä mieltä että
Jos siellä toinen saman ikäinen penska mukana ollut notkumassa, niin eiköhän siinä kohtaa viimeistään ota jalat alleen kun toinen sankari alkaa mätkimään kirveellä uhria.
Silmät auki, vanhemmat. Kenen kullanmurun käytös kuluvan viime puolentoista vuoden aikana radikaalisti muuttunut?
Kaikki eivät välttämättä yhtä kylmähermoisia kuin ystävämme Dänny D.
Silmät auki, vanhemmat. Kenen kullanmurun käytös kuluvan viime puolentoista vuoden aikana radikaalisti muuttunut?
Kaikki eivät välttämättä yhtä kylmähermoisia kuin ystävämme Dänny D.
En myöskään usko että 15-v jannu saanut hervotonta raatoa yksin veivattua mihinkään surmapaikalta, joten jättänyt teon jälkeen sen siihen jos apurikin poistunut paikalta paniikissa.
"Nuoresta miehestä on tehty myös toisenlaisia havaintoja.
– Hän kävelee aina yksinään reppu selässä ja hyvin pukeutuneena. Ei ole ottanut ota kontaktia, jos häntä on koittanut moikata, Ilta-Sanomille kerrotaan."
Lähde
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011050082.html
– Hän kävelee aina yksinään reppu selässä ja hyvin pukeutuneena. Ei ole ottanut ota kontaktia, jos häntä on koittanut moikata, Ilta-Sanomille kerrotaan."
Lähde
-
liukaslahna
- Neuvoja-Jack
Tulee joku mormoni mieleen tuosta kuvauksesta, onkin vaan levitetty vähän eri sanomaa. Suomessahan ei naapuritkaan yleensä tervehdi, ihan normaalin rajoissa tuo.Ulrica kirjoitti: Ti Maalis 04, 2025 5:44 pm "Nuoresta miehestä on tehty myös toisenlaisia havaintoja.
Lähde
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
Se vaan on ikävää, että kaltoinkohtelu ei välttämättä jää rajojen asettamattomuuteen. Jos aihe kiinnostaa, niin esim. psykopatiaa on tutkittu paljon, ja viimeaikaisen tiedon valossa ihmisen perimän osuus on yllättävän suuri, mikä tavallaan on loogistakin, koska kaikista kaltoinkohdelluista lapsista ei tule psykopaatteja.Ulrica kirjoitti: Ti Maalis 04, 2025 2:05 pmLasten kasvatus on taitolaji. Valitettavasti myös kasvatuksella on mahdollista aiheuttaa lapselle persoonallisuushäiriö. En tarkoita, että tässä ketjun tapauksessa niin olisi käynyt, koska asiassa ei ole julkituotu mitään faktatietoa. Edelleenkin annan pahaa silmää sille, että lapsi on puolilta öin poissa kotoa eikä nukkumassa. Mä katsoisin olevani vastuussa alaikäisen lapsen touhuista huoltajana. Kovin perusasiat ovat joskus aivan hukassa perheissä. Jos ei oma auktoriteetti riitä pitämään lasta kurissa, on siihenkin omat keinonsa, mutta näihin tilanteisiin tarvitaan aktiivinen huoltaja.Korpisoturi kirjoitti: Ti Maalis 04, 2025 12:23 amEi varmasti pelkästään siitä. Kyllä siellä taustalla on sekä geenit että tietyt (lapsuuden) kokemukset.DrLowe kirjoitti: Ma Maalis 03, 2025 7:31 pm
Allekirjoitan täysin saman. Tylsyydestäkö tämä kyseinen murha kumpusi? Ihmiskunnan tulevaisuuden kannalta toivon että tämän nuoren koltiaisen kohdalla tekoon oli edes joku muu motiivi kuin se, olipa sekin sitten miten typerä syy tahansa :0 Jännityksen takia tappaminen on sairasta!
Mitä te dorkat dorkailette?
- Ross Sullivan
- Telkkaridekkareiden asiantuntija
1) Jos kyseessä olisi esim. palkkamurha, niin teko olisi täysin ainutlaatuinen Suomen rikoshistoriassa.DrLowe kirjoitti: Ti Maalis 04, 2025 3:26 pm Mitä enemmän tätä pohdin, sen enemmän olen sitä mieltä että
2) Tapausta on puitu laajasti Ylilaudalla ja Minfossa. Jos ennakkoyhteys olisi, niin luulisin, että joku osaisi yhteyden luotettavasti kertoa (ja jopa todistaa).
3) kohtaan 2) liittyen: kummankaan (uhrin tai tekijän) ei tiedetä linkittyvän rikollisuuteen. Se vähentää todennäköisyyttä, että kyseessä olisi esim. velat, vasikointi tai aiempi väkivalta.
"jollekin varmasti tästä hiiskunut, ihmettelen jos tuon ikäinen osannut täysin pitää turvan tukossa."
Tästä olen samaa mieltä, ja uskon seikan selittävän kiinnijäämistä.
Mitä te dorkat dorkailette?
Onko se suhdekuvio jo kuopattu?
Jos surmaajan äidillä ollut suhde uhriin ja perhe ollut hajoamassa? Poika kostaa asian, vanhemmat saa tietää ja jatketaankin elämää yhdessä ettei herätetä huomiota.
Nyt kun poika jäi kiinni niin isä sai jalat alleen, jos kerran hävinnyt kuvioista?
Jos surmaajan äidillä ollut suhde uhriin ja perhe ollut hajoamassa? Poika kostaa asian, vanhemmat saa tietää ja jatketaankin elämää yhdessä ettei herätetä huomiota.
Nyt kun poika jäi kiinni niin isä sai jalat alleen, jos kerran hävinnyt kuvioista?