Puukotus Kuopion Petosella 14.-15.11.2024 - naiselle 9 v tuomio taposta
- Oikeus ennen kaikkea
- James Bond (Daniel Graig)
Re: Henkirikos Kuopion Petosella 14.-15.11.2024 - naiselle syyte taposta
Nainen puukotti sohvalla istunutta miesystäväänsä kuolettavasti – "Jossain kohtaa minulla napsahti"
Syyttäjä vaatii vähintään kymmenen vuoden vankeusrangaistusta 36-vuotiaalle kuopiolaisnaiselle, jonka syytetään surmanneen miesystävänsä Kuopiossa viime marraskuussa. Syyttäjä vaatii naisen tuomitsemista taposta. Vaihtoehtoiset rangaistusvaatimukset ovat törkeä pahoinpitely ja törkeä kuolemantuottamus.
Tapaus sattui ilta-aikaan yksityisasunnossa Kuopion Petosella. Asunnossa oli tuolloin kaikkiaan kolme henkilöä. Asunnossa ollut toinen mies oli tuolloin syyttäjän mukaan jo mennyt nukkumaan.
Syyttäjän mukaan nainen haki keittiöstä ison keittiöveitsen ja löi sohvalla istunutta miestä rintakehään.
Mies sai kymmenen senttiä syvän ja neljä senttiä leveän pistohaavan rintaansa. Lyönti lävisti miehen sydämen oikean kammion etuseinän, josta aiheutui verenvuotoa sydänpussiin.
Lyönnin jälkeen nainen soitti itse hätäkeskukseen ja kertoi puukottaneensa uhria vatsaan. Mies toimitettiin KYSiin, jossa hän kuitenkin menehtyi neljä päivää tapahtumien jälkeen.
Puolustuksen mukaan tapahtumien tarkat yksityiskohdat eivät ole esitutkinnassa selvinneet. Puolustus esitti varteenotettavaksi mahdollisuudeksi, että puukotushetkeä on edeltänyt yhteenotto, horjahtaminen tai naisen äkkinäinen liike, joka on ollut osasyynä veitsen osumiseen mieheen hengenvaarallisesti.
Puolustus vetosi myös hätävarjeluun tai korkeintaan sen liioitteluun. Asianomistajien avustaja tyrmäsi väitteen hätävarjelusta.
– Vaikka asunnossa olisi ollut aggressiivista käyttäytymistä, keskeistä on, mitä tapahtui tekohetkellä, asianomistajien avustaja totesi oikeudessa.
Syytetty ei itse halunnut tulla kuulluksi oikeudessa. Poliisikuulustelussa nainen kuitenkin kertoi, että hänellä oli mahdollisuus lähteä pois tilanteesta ilman lyömistä.
– Jossain kohtaa minulla napsahti, nainen totesi kuulustelussa.
Surmatun kolme asianomistajaa vaativat naiselta kärsimyskorvauksia kaikkiaan 17 000 euroa.
Oikeus antaa asiassa tuomion myöhemmin.
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8324418
Syyttäjä vaatii vähintään kymmenen vuoden vankeusrangaistusta 36-vuotiaalle kuopiolaisnaiselle, jonka syytetään surmanneen miesystävänsä Kuopiossa viime marraskuussa. Syyttäjä vaatii naisen tuomitsemista taposta. Vaihtoehtoiset rangaistusvaatimukset ovat törkeä pahoinpitely ja törkeä kuolemantuottamus.
Tapaus sattui ilta-aikaan yksityisasunnossa Kuopion Petosella. Asunnossa oli tuolloin kaikkiaan kolme henkilöä. Asunnossa ollut toinen mies oli tuolloin syyttäjän mukaan jo mennyt nukkumaan.
Syyttäjän mukaan nainen haki keittiöstä ison keittiöveitsen ja löi sohvalla istunutta miestä rintakehään.
Mies sai kymmenen senttiä syvän ja neljä senttiä leveän pistohaavan rintaansa. Lyönti lävisti miehen sydämen oikean kammion etuseinän, josta aiheutui verenvuotoa sydänpussiin.
Lyönnin jälkeen nainen soitti itse hätäkeskukseen ja kertoi puukottaneensa uhria vatsaan. Mies toimitettiin KYSiin, jossa hän kuitenkin menehtyi neljä päivää tapahtumien jälkeen.
Puolustuksen mukaan tapahtumien tarkat yksityiskohdat eivät ole esitutkinnassa selvinneet. Puolustus esitti varteenotettavaksi mahdollisuudeksi, että puukotushetkeä on edeltänyt yhteenotto, horjahtaminen tai naisen äkkinäinen liike, joka on ollut osasyynä veitsen osumiseen mieheen hengenvaarallisesti.
Puolustus vetosi myös hätävarjeluun tai korkeintaan sen liioitteluun. Asianomistajien avustaja tyrmäsi väitteen hätävarjelusta.
– Vaikka asunnossa olisi ollut aggressiivista käyttäytymistä, keskeistä on, mitä tapahtui tekohetkellä, asianomistajien avustaja totesi oikeudessa.
Syytetty ei itse halunnut tulla kuulluksi oikeudessa. Poliisikuulustelussa nainen kuitenkin kertoi, että hänellä oli mahdollisuus lähteä pois tilanteesta ilman lyömistä.
– Jossain kohtaa minulla napsahti, nainen totesi kuulustelussa.
Surmatun kolme asianomistajaa vaativat naiselta kärsimyskorvauksia kaikkiaan 17 000 euroa.
Oikeus antaa asiassa tuomion myöhemmin.
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8324418
- Oikeus ennen kaikkea
-
jekkumaisteri
- Jane Marple
Re: Henkirikos Kuopion Petosella 14.-15.11.2024 - naiselle syyte taposta
Toivottavasti huora saa kunnon tuomion
- Oikeus ennen kaikkea
Re: Puukotus Kuopion Petosella 14.-15.11.2024 - naiselle 9 v tuomio taposta
Veitsellä miehen surmannut kuopiolaisnainen tuomittiin taposta – Yhdeksän vuotta vankeutta
Kuopion Petosella 32-vuotiaan miehen surmannut Aijamaija Annukka Paananen, 36, on tuomittu yhdeksäksi vuodeksi vankeuteen taposta.
Pohjois-Savon käräjäoikeus julisti tuomion jo viime torstaina, mutta koko tuomiota perusteluineen ei ole vielä annettu julkisuuteen. Käräjäoikeus toimitti pyynnöstä päätöksen tuomiolauselman Savon Sanomille.
Henkirikos tapahtui yksityisasunnossa viime marraskuussa. Syyttäjän mukaan nainen haki keittiöstä ison keittiöveitsen ja löi sohvalla istunutta miestä rintakehään.
Lyönnin jälkeen nainen soitti itse hätäkeskukseen ja kertoi puukottaneensa uhria vatsaan. Hän myös antoi miehelle ensiapua.
Mies toimitettiin KYSiin, jossa hän kuitenkin menehtyi neljä päivää tapahtumien jälkeen.
Käräjäoikeudessa Paananen myönsi lyöneensä miestä veitsellä. Syytteen taposta nainen kiisti. Hän myönsi syyllistyneensä törkeään pahoinpitelyyn ja törkeään kuolemantuottamukseen. Nämä olivat myös syyttäjän vaihtoehtoiset syytteet.
Vastaaja määrättiin korvaamaan kolmelle asianomistajalle kärsimyksestä kaikkiaan 17 000 euroa sekä muita korvauksia runsaat 8 000 euroa.
Käräjäoikeus määräsi Paanasen pidettäväksi edelleen vangittuna. Tuomio ei ole lainvoimainen.
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8332690
Täst´eteenpäin päivitetyn otsikon voimin
-NILS-
Kuopion Petosella 32-vuotiaan miehen surmannut Aijamaija Annukka Paananen, 36, on tuomittu yhdeksäksi vuodeksi vankeuteen taposta.
Pohjois-Savon käräjäoikeus julisti tuomion jo viime torstaina, mutta koko tuomiota perusteluineen ei ole vielä annettu julkisuuteen. Käräjäoikeus toimitti pyynnöstä päätöksen tuomiolauselman Savon Sanomille.
Henkirikos tapahtui yksityisasunnossa viime marraskuussa. Syyttäjän mukaan nainen haki keittiöstä ison keittiöveitsen ja löi sohvalla istunutta miestä rintakehään.
Lyönnin jälkeen nainen soitti itse hätäkeskukseen ja kertoi puukottaneensa uhria vatsaan. Hän myös antoi miehelle ensiapua.
Mies toimitettiin KYSiin, jossa hän kuitenkin menehtyi neljä päivää tapahtumien jälkeen.
Käräjäoikeudessa Paananen myönsi lyöneensä miestä veitsellä. Syytteen taposta nainen kiisti. Hän myönsi syyllistyneensä törkeään pahoinpitelyyn ja törkeään kuolemantuottamukseen. Nämä olivat myös syyttäjän vaihtoehtoiset syytteet.
Vastaaja määrättiin korvaamaan kolmelle asianomistajalle kärsimyksestä kaikkiaan 17 000 euroa sekä muita korvauksia runsaat 8 000 euroa.
Käräjäoikeus määräsi Paanasen pidettäväksi edelleen vangittuna. Tuomio ei ole lainvoimainen.
https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/8332690
Täst´eteenpäin päivitetyn otsikon voimin
-NILS-
-
ViidakonCasanova
Vähän naurattaa kyllä aina nämä uhrin kaverin esim. Jekkumaisterin katkerat viestit täällä. Kannattaa miettiä millaisessa seurassa liikkuu, ei tämäkään mikään silmitön tuntemattomaan kohdistunut väkivallanteko ollut. Uhri on varmasti omilla teoillaan myötävaikuttanut väkivallan kohteeksi joutumista.
Iltalehti 4.3.2025 / https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8ee6 ... 9e6a3bd7f6
Nainen iski miesystäväänsä veitsellä sydämeen – Tällaisen tuomion hän sai
Henkirikos tapahtui naisen asunnossa Kuopion Petosella.
Pohjois-Savon käräjäoikeus on tuominnut Aijamaija Annukka Paanasen, 36, yhdeksäksi vuodeksi vankeuteen taposta.
Paananen tappoi 32-vuotiaan miesystävänsä lyömällä tätä veitsellä rintaan. Henkirikos tapahtui naisen asunnossa Kuopion Petosella 14.–15. marraskuuta 2024.
Uhri saapui Paanasen luokse yhdessä toisen miehen kanssa torstaina 14. marraskuuta. Kaksikko oli päihtynyt.
Paananen kertoi kuulusteluissa poliisille, että miesystävä olisi lyönyt häntä ja että jossain vaiheessa hänellä ”napsahti”. Naapuri kertoi kuulusteluissa, että oli kuullut Paanasen luota kovaäänistä sättimistä.
Syyttäjän mukaan hän haki keittiöstä veitsen ja löi sillä sohvalla ollutta miesystäväänsä rintaan. Isku osui uhria sydämeen ja aiheutti rintaan kymmenen senttiä syvän ja neljä senttiä leveän haavan.
Paananen soitti itse hätäkeskukseen ja kertoi teostaan. Hän antoi uhrille myös ensiapua.
Miehen vammat olivat kuitenkin niin vakavat, että hänet siirrettiin sairaalassa tehohoidosta saattohoitoon, jossa hän kuoli 19. marraskuuta.
Katkonaisia muistikuvia
Paanasta epäiltiin aluksi tapon yrityksestä, mutta uhrin kuoltua rikosnimike muuttui tapoksi.
Hän myönsi tapon poliisille kuulusteluissa, mutta kiisti tahallisen henkirikoksen oikeudenkäynnissä Kuopiossa 27. helmikuuta. Oikeudessa hän myönsi törkeän pahoinpitelyn ja törkeän kuolemantuottamuksen.
Naisen muistikuvat tapahtumista olivat heikot. Hän ei muistanut veitsen hakemista, puukotusta tai puheluaan hätäkeskukseen.
Pohjois-Savon käräjäoikeus julisti tuomionsa asiassa istunnon päätteeksi helmikuun lopulla. Käräjäoikeus toimitti tuomiolauselman Iltalehdelle.
Käräjäoikeus määräsi Paanasen korvaamaan uhrin omaisille 17 000 euroa kärsimyksestä sekä vajaat 9 000 euroa muista kuluista kuten oikeudenkäyntikuluista.
Tuomio ei ole lainvoimainen. Varsinainen tuomio perusteluineen valmistuu myöhemmin.
Onpas miellyttävän näköinen julmatar.
-
candyman×5
- Nikke Knatterton
Onko tuo joku apteekkari??
Aijamaija Annukka Paanasen, 36
Tuomittu tappaja, väkivaltarikollinen.
No nyt on, panisin
Täytyypä laittaa annukalle kirjettä vankilaan, jos vaikka tärppäisi
Täytyypä laittaa annukalle kirjettä vankilaan, jos vaikka tärppäisi
Neuvostoliitto
1922-2022
Jep, koe-erän maistelijalta näyttää.
Jos spekuloidaan yleensä väkivaltarikollisten nimiä ja kasvonpiirteitä niin tutkimustulosten mukaan henkilöillä joilla silmät ovat lähellä toisiaan on havaittu olevan suurempi riski menttaaliongelmiin vs.normi naama.
Onko revitty väkisin ulos jolloin aivojen kasvu on enemmän korkeussuuntaan kuin leveys, tämä oma mutu, mutta tutkimus silmistä on tehty.
Henkirikoksen ja sairaiden väkivaltarikollisten nimet eivät ole perus yleis suominimiä yleensä ja tämä viittaa monesti suvusta periytyvään "erinlaisuuteen" , hihhulointi, empatian/sympatian puuttumiseen, minä minä syndrooma yms.
Tämä nimi huomio on oma havainto vuosikymmenten ajalta.
-
Kuukiitaja_piip_piip
- Sofia Karppi
Voisi melkein sanoa, että uhri sai mitä tilasi. Jos lyö muijaa, niin hyvin todennäköisesti voi napsahtaa ja sitten käy just näin. Selkeä tappo mutta olisi uhrinkin kannattanut oppia käyttäytymään.
Re: Poliisi tutkii epäiltyä 15.11.2024 tapahtunutta henkirikosta Kuopiossa
On ollut ainakin muutama vuosi sitten ihan vakituisessa työssä ja siellä ei mitään erikoista huomattu. Hyvin työnsä hoitanut.jekkumaisteri kirjoitti: Ti Marras 26, 2024 12:01 amEi ole ollut kyllä kuivilla huumeista päivääkään ja valehteli sinulle ne sote eli sosiaali ja terveysala opiskelut koska sinne ei narkkeja oteta edes opiskelemaan. Käyttää alkoo ja huumeita sekaisin. Tunnen tyypin joka tuntee tämän hörhö akan. Koko päivä narkki ja äärimmäisen väkivaltainen puukko AlmaRandombrandon kirjoitti: Ma Marras 25, 2024 8:57 pm Tunnen tekijän A jotenkin, en tiedä henkilökohtasesta elämästä paljoa. Se vaikutti ihan normaalilta, sanoi olevansa monelta vuodelta puhdas kaikista aineista (paitsi alkoholista) ja oli kuulemma alottanu just syksyllä opinnot jollain sote allalla, en nyt muista mikä niistä. Puhu kylläkin siitä uhrista tosi negatiivisesti.
Ei ole syyttömiä. On vain huonosti kuulusteltuja.
Josif Stalin
Josif Stalin
- Oikeus ennen kaikkea
36-vuotias nainen soitti nyyhkien hätäkeskukseen – tällainen näky poliiseja odotti asunnossa
Todistajat kertoivat erikoista tarinaa Aijamaija Annukka Paanasen historiasta veisten kanssa. ”En minä ihan sekopää ole kuitenkaan”, nainen pisti poliisille vastaan.
Ambulanssi tarvittiin paikalle äkkiä. Ne olivat 36-vuotiaan Aijamaija Annukka Paanasen ensisanat hätäkeskukselle. Naisen kodin olohuoneen sohvalla istuva mies vuosi verta.
– Eli kuka tehny kenelle ja mitä? Päivystäjä tiedusteli.
– Öö, minä, Paananen aloitti.
– Minä ja hänelle, tota...
Nainen jatkoi kertomalla, että puukko oli mennyt ”vatsasta läpi”. Haavoittunut mies oli vielä hereillä, mutta hengenvaarassa. Paananen pyysi, että apu kiirehtisi.
– Missäs se ase on, veitsi?
– Öö, tota... En tiedä, tulkaa nyt vittu äkkiä.
Paananen vakuutti, että avun olisi turvallista saapua paikalle. Hän painoi miehen haavaa, kuten neuvottiin.
– Hei, koht tulee apua. Koht tulee apua. Anteeks, hän nyyhki ja pyrki pitämään miehen hereillä.
– En mä tarkottanu tehä noin kovaa.
Paananen väitti miehen lyöneen sekä asunnon seinää että häntä itseään ennen kuin tilanne oli kärjistynyt puukoniskuun. Niitä oli ollut vain yksi. Vamma tosin oli miehen rintakehässä, eikä vatsassa, kuten nainen oli aluksi väittänyt.
Paananen vaikutti itsekin myöhemmin poliisin kuulusteluissa ja oikeudenkäynnissä jokseenkin huonomuistisemmalta kuin soittamassaan hätäpuhelussa. Poliisille hän sanoi vain yhtäkkiä tajunneensa, että veitsi oli ”tökättynä” mieheen.
– Olen yrittänyt kaivaa, että saisin jotain illasta kiinni, mutta en ole saanut mitään mieleen. Ilmeisesti olen mennyt jollekin autopilotille, ettei ole mieleen jäänyt mitään, hän sanoi.
– Minä en muista edes ottaneeni sitä veistä käteen.
Tutkinnassa poliisi jututti myös kahta todistajaa, joilla oli kerrottavanaan erikoisia havaintoja naisen historiasta veisten kanssa.
Eräs Paanasen asunnolla vieraillut todistaja kertoi, että nainen olisi häntä kätellessään pitänyt veistä piilossa selkänsä takana. Todistaja sanoi pelästyneensä, että veistä nostellut ja naureskellut nainen voisi jopa puukottaa häntä.
– No mitähän hittoa, nyt ei kyllä pidä paikkaansa. En minä ihan sekopää ole kuitenkaan, Paananen puuskahti vastaan.
Paanasen naapuri puolestaan muisteli poliisille, että naisella oli ollut kesällä 2023 leipäveitsi mukana, kun he olivat olleet porukalla grillaamassa.
Tätä nykyä 36-vuotias Paananen sai torstaina 27. helmikuuta tuomion 32-vuotiaan miehen taposta. Pohjois-Savon käräjäoikeus tuomitsi hänet yhdeksän vuoden vankeuteen. Tuomio ei ole vielä lainvoimainen.
Paananen passitettiin tuomion jälkeen Kuopion vankilaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011066310.html
Todistajat kertoivat erikoista tarinaa Aijamaija Annukka Paanasen historiasta veisten kanssa. ”En minä ihan sekopää ole kuitenkaan”, nainen pisti poliisille vastaan.
Ambulanssi tarvittiin paikalle äkkiä. Ne olivat 36-vuotiaan Aijamaija Annukka Paanasen ensisanat hätäkeskukselle. Naisen kodin olohuoneen sohvalla istuva mies vuosi verta.
– Eli kuka tehny kenelle ja mitä? Päivystäjä tiedusteli.
– Öö, minä, Paananen aloitti.
– Minä ja hänelle, tota...
Nainen jatkoi kertomalla, että puukko oli mennyt ”vatsasta läpi”. Haavoittunut mies oli vielä hereillä, mutta hengenvaarassa. Paananen pyysi, että apu kiirehtisi.
– Missäs se ase on, veitsi?
– Öö, tota... En tiedä, tulkaa nyt vittu äkkiä.
Paananen vakuutti, että avun olisi turvallista saapua paikalle. Hän painoi miehen haavaa, kuten neuvottiin.
– Hei, koht tulee apua. Koht tulee apua. Anteeks, hän nyyhki ja pyrki pitämään miehen hereillä.
– En mä tarkottanu tehä noin kovaa.
Paananen väitti miehen lyöneen sekä asunnon seinää että häntä itseään ennen kuin tilanne oli kärjistynyt puukoniskuun. Niitä oli ollut vain yksi. Vamma tosin oli miehen rintakehässä, eikä vatsassa, kuten nainen oli aluksi väittänyt.
Paananen vaikutti itsekin myöhemmin poliisin kuulusteluissa ja oikeudenkäynnissä jokseenkin huonomuistisemmalta kuin soittamassaan hätäpuhelussa. Poliisille hän sanoi vain yhtäkkiä tajunneensa, että veitsi oli ”tökättynä” mieheen.
– Olen yrittänyt kaivaa, että saisin jotain illasta kiinni, mutta en ole saanut mitään mieleen. Ilmeisesti olen mennyt jollekin autopilotille, ettei ole mieleen jäänyt mitään, hän sanoi.
– Minä en muista edes ottaneeni sitä veistä käteen.
Tutkinnassa poliisi jututti myös kahta todistajaa, joilla oli kerrottavanaan erikoisia havaintoja naisen historiasta veisten kanssa.
Eräs Paanasen asunnolla vieraillut todistaja kertoi, että nainen olisi häntä kätellessään pitänyt veistä piilossa selkänsä takana. Todistaja sanoi pelästyneensä, että veistä nostellut ja naureskellut nainen voisi jopa puukottaa häntä.
– No mitähän hittoa, nyt ei kyllä pidä paikkaansa. En minä ihan sekopää ole kuitenkaan, Paananen puuskahti vastaan.
Paanasen naapuri puolestaan muisteli poliisille, että naisella oli ollut kesällä 2023 leipäveitsi mukana, kun he olivat olleet porukalla grillaamassa.
Tätä nykyä 36-vuotias Paananen sai torstaina 27. helmikuuta tuomion 32-vuotiaan miehen taposta. Pohjois-Savon käräjäoikeus tuomitsi hänet yhdeksän vuoden vankeuteen. Tuomio ei ole vielä lainvoimainen.
Paananen passitettiin tuomion jälkeen Kuopion vankilaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011066310.html
-
Karvainenkaveri
Noi Osuma streetwearin kamat voisi laittaa myös nahkaliivien kanssa kieltoon. Tuntuu kelpaavan ainoastaan nisteille, kusipäille ja rikollisille. Eiköhän ne käytä tuota kuvaa mainoksena ja joku Opa saa sen pitämisestä ilmaisen pipon sekä uuden prepaid likettäjän.