markja kirjoitti:Juliet Jones kirjoitti:markja kirjoitti: ...jota nainen saa vapaasti baarista tai spermapankista. Mies ei saa keinokohtua jos haluaa lapsen ilman äitiä. Nainen saa lapsen ilman isää.
Niinkö se käy, että miehet pidetään spermatiloilla odottamassa, että lypsykoneen suutin asennetaan penikseen, ja siitä vain spermaa keräämään? Ja että miehiltä lypsetty sperma toimitetaan spermapankkeihin, joista naiset sitä hakevat itseensä istutettavaksi? Voi sylvi, markja!! Miehet voivat vapaaehtoisesti luovuttaa spermaansa..
Ei muuta mihinkään sitä, minkä sanoin, että nainen saa halutessaan aina hommattua lapsen, mies ei.
Miesten ehkäisyyn ei ole panostettu juurikaan.
Ei ehkä vaihtoehtoja ole niin paljoa kuin naisilla, mutta kyse onkin siitä panostavatko miehet itse ehkäisyyn. Jos ei jäkikasvua halua, niin joku vastuullisuus sen ehkäisyssä on myös miehellä itsellään.
...miksi tämä sama ei päde naiseen?
En tiedä mikä tarkalleen on tilanne hedelmöitysklinikoilla tällä hetkellä yksinäisten naisten suhteen, mutta epäilisin ettei ihan helpolla lasta sitäkään kautta saa. Eikä saisi ollenkaan, ellei löytyisi aina joku mies spermaa luovuttamaan.
Mieheen ei voi istuttaa kasvamaan alkiota, joten sen epätasa- arvoisuuden on luonto asettanut, sille emme voi mitään.
Mikäli mies on niin tyhmä, että hakee seksin vuoksi baarista seuraa, eikä huolehdi ehkäisystä, on ihan turha ruikuttaa elatusmaksuista. Epäilisin, että vahvan kännin vuoksi mies ei kykenisi hedelmöittämään, mutta nainen taas hedelmöittyy kohtuullisen helposti sopivaan aikaan olipa kännissä tai ei. Tuo siksi, että ehkäisystä huolehtii miehen kohdalla känni

Jos taas seksiin kykenee, niin kondomit käyttöön, niistä on muukin hyöty kuin raskautta ehkäisevä.
Nämä hedelmöitysasiat kuuluisivat toiseen ketjuun, mutta en voinut olla kommentoimatta.. Siitä olen hyvilläni, että olet viime aikoina artikuloinut varsin asiallisesti ja vastannut kiihtymättä myös niihin mielipiteisiin, joita et itse allekirjoita.