Anteeksi Pekka — Enkeli-Elisa 2.0?

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Re: Anteeksi Pekka — Enkeli-Elisa 2.0?

Viesti Kirjoittaja Oulun_Kungas »

Verinuoli kirjoitti: La Maalis 08, 2025 6:16 pm
lonesjucca kirjoitti: La Maalis 08, 2025 3:39 pm
Verinuoli kirjoitti: La Maalis 08, 2025 12:42 am

Okei, DAA. oletko osallisena jissain Apuna ry: n matikkakerhossa jossa lasketaan kuviteltuja asioita, välittämättä mikä on tilanteesa oikeita luluja.
DAA??
Tommosien pieruaivojen takia tämän ketjun kaltainen tilanne on mahdillista.
Jos vuodessa on tullut yli 300 000€ se tekee reilut 3 000 000€ 10v:n aikana. Ihan alakoulutason matematiikkaa. Jollain jäänyt koulut käymättä?

Jos ja jos.. mut eiköhän tullut tosta jo liikaakin! Turhaa tuosta enempiä vääntää.

Ylilautaa ei ole juurikaan ennen luettua ja vaikuttaa että siellä jotkut melko mallikkaasti asiaa setvineet, mutta on äkkiseltään niin sekava sivusto että oudokseltaan vaikee luettava. Huuhaa ja fiksut huomiot melko sekasin mahottomassa viestimäärässä.
Jos 3v on tullut yli miljoona niin kymmenessä on tullut vähintään se pari miljoonaa eli miljoonia.
Paikalla
Verinuoli
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Verinuoli »

Ok, Apuna ry on ollut olemassa reilut 8vuotta. Sulla joku tieto että ovat kuitenkin Apuna ry:lle alkaneet kerään miljoonia jo 10 vuotta sitten?
Apuna ry:llä on olemassaoloaikanaan ollut neljänä vuonna rahankeräyslupa + yksi 10 000e pienkeräys ilmoitus. Sinulla ilmeisesti tietoa että rahahanat ovat muinakin vuosina juosseet yhtä vuolaana?

Lainaustorni korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Verinuoli kirjoitti: To Maalis 13, 2025 7:28 pm Ok, Apuna ry on ollut olemassa reilut 8vuotta. Sulla joku tieto että ovat kuitenkin Apuna ry:lle alkaneet kerään miljoonia jo 10 vuotta sitten?
Apuna ry:llä on olemassaoloaikanaan ollut neljänä vuonna rahankeräyslupa + yksi 10 000e pienkeräys ilmoitus. Sinulla ilmeisesti tietoa että rahahanat ovat muinakin vuosina juosseet yhtä vuolaana?
Vuonna 2015 perustettu Apuna ry kertoo verkkosivuillaan
2025-2015 = 10.

Mutta ehkä sinun kanssasi tästä ei kannata keskustella enempää, kun tuntuu kaikki tiedot olevan hakusessa.
Paikalla
Verinuoli
Rico Tubbs

Toki haettua tietoa, sinä ilmeisesti haet tietoa jonkun nettikirjoituksesta joka on lukenut hyvin epäuskottavia tarinoita suoltavan Apuna ry:n nettisivuja?
Itse hain tietoa yhdistysrekisteristä jota pidän tässä kohtaa huomattavasti uskottavampana.

Lainaukset :arrow: nuoliviittaus
-NILS-
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Eiköhän nuo yhdistyksen perustajat ihan itse tiedä parhaiten, koska ovat yhdistyksen perustaneet :D
Paikalla
Verinuoli
Rico Tubbs

Oulun_Kungas kirjoitti: Pe Maalis 14, 2025 4:50 pm Eiköhän nuo yhdistyksen perustajat ihan itse tiedä parhaiten, koska ovat yhdistyksen perustaneet :D
Oletko lainkaan pistänyt merkille että kaikkeen Apuna ry:n kirjoittamaan ei välttämättä kannata luottaa?

esim. rahankeräyslupahakemuksessa kertovat näin. " Apuna ry on vuonna 2016 perustettu, pääkaupunkiseudulla toimiva hyväntekeväisyysjärjestö."
lonesjucca
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja lonesjucca »

Verinuoli kirjoitti: Su Maalis 16, 2025 8:11 am
Oulun_Kungas kirjoitti: Pe Maalis 14, 2025 4:50 pm Eiköhän nuo yhdistyksen perustajat ihan itse tiedä parhaiten, koska ovat yhdistyksen perustaneet :D
Oletko lainkaan pistänyt merkille että kaikkeen Apuna ry:n kirjoittamaan ei välttämättä kannata luottaa?

esim. rahankeräyslupahakemuksessa kertovat näin. " Apuna ry on vuonna 2016 perustettu, pääkaupunkiseudulla toimiva hyväntekeväisyysjärjestö."
Olen kyllä. Eli ovat keränneet vuoden ilman lupia rahaa. Siitähän tulisi poliisin suunnalta sanomista, jos olisivat tämän kertoneet.
Ovat keränneet myös muina vuosina ilman lupia. Eli ei mitään ihmeellistä.

Sen sijaan on ihmeellistä, ettei poliisi ole toimintaan aikaisemmin puuttunut. Tarvittiin uusi enkeliliisa, että toiminnalle pistettiin stoppi.
Paikalla
Verinuoli
Rico Tubbs

lonesjucca kirjoitti: Su Maalis 16, 2025 11:50 am
Verinuoli kirjoitti: Su Maalis 16, 2025 8:11 am

Olen kyllä. Eli ovat keränneet vuoden ilman lupia rahaa. Siitähän tulisi poliisin suunnalta sanomista, jos olisivat tämän kertoneet.
Ovat keränneet myös muina vuosina ilman lupia. Eli ei mitään ihmeellistä.

Sen sijaan on ihmeellistä, ettei poliisi ole toimintaan aikaisemmin puuttunut. Tarvittiin uusi enkeliliisa, että toiminnalle pistettiin stoppi.
Hieman sekavaa tekstiä! Siis minkä vuoden ovat keränneet ilman lupaa rahaa, ja minä muina vuosina (jotka eivät ilmeisesti sisälly mainitsemaasi yhteen vuoteen) on kerätty ilman lupia, ja mitä? Ja mistä tuollaiset tiedot?

"Sen sijaan on ihmeellistä, ettei poliisi ole toimintaan aikaisemmin puuttunut." 7.7.2022 - 8.1.2024 poliisi on tehnyt esitutkinnan Apuna ry: toimintaan liittyvästä epäillystä rahankeräysrikoksesta.

"Tarvittiin uusi enkeliliisa, että toiminnalle pistettiin stoppi." Siis mikä stoppi toiminnalle on pistetty? Ei ainakaan poliisi ole moisesta tiedottanut, eikä edes että Apuna ry:n toiminnasta vastaavia henkilöitä tällä hetkellä epäiltäisiin jostain rikoksesta. Toivottavaa tietty olisi että tuommosesta piakkoin tiedotettaisiin.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Verinuoli kirjoitti: Su Maalis 16, 2025 12:28 pm Hieman sekavaa tekstiä! Siis minkä vuoden ovat keränneet ilman lupaa rahaa, ja minä muina vuosina (jotka eivät ilmeisesti sisälly mainitsemaasi yhteen vuoteen) on kerätty ilman lupia, ja mitä? Ja mistä tuollaiset tiedot?

"Sen sijaan on ihmeellistä, ettei poliisi ole toimintaan aikaisemmin puuttunut." 7.7.2022 - 8.1.2024 poliisi on tehnyt esitutkinnan Apuna ry: toimintaan liittyvästä epäillystä rahankeräysrikoksesta.

"Tarvittiin uusi enkeliliisa, että toiminnalle pistettiin stoppi." Siis mikä stoppi toiminnalle on pistetty? Ei ainakaan poliisi ole moisesta tiedottanut, eikä edes että Apuna ry:n toiminnasta vastaavia henkilöitä tällä hetkellä epäiltäisiin jostain rikoksesta. Toivottavaa tietty olisi että tuommosesta piakkoin tiedotettaisiin.
28.2.2025 — Vapaaehtoisjärjestö Apuna ry:n verkkosivut ovat kadonneet. Verkko-osoite ei ohjaa enää järjestön sivuille.
Eikö tuo kerro toiminnan loppumisesta?

Ihan itse voit selvittää sen milloin rahankeräyslupa on ollut ja milloin sitä ei ole ollut. Sen lisäksi on ollut pienkeräyslupa, jonka määrän täyttymisen jälkeen ei ole lopetettu kerjäämistä vaan jatkettu sitä luvattomasti.
Paikalla
Verinuoli
Rico Tubbs

Oulun_Kungas kirjoitti: Su Maalis 16, 2025 3:38 pm
28.2.2025 — Vapaaehtoisjärjestö Apuna ry:n verkkosivut ovat kadonneet. Verkko-osoite ei ohjaa enää järjestön sivuille.
Eikö tuo kerro toiminnan loppumisesta?

Ihan itse voit selvittää sen milloin rahankeräyslupa on ollut ja milloin sitä ei ole ollut. Sen lisäksi on ollut pienkeräyslupa, jonka määrän täyttymisen jälkeen ei ole lopetettu kerjäämistä vaan jatkettu sitä luvattomasti.
Ikävä kylllä tuo ei kerro toiminnan loppumisesta.
Juuri kolmepäivää sitten Apuna ry: n facesivuilla oli päivitetty uusi pitkä säännöstö miten auttajien/autettavien tulisi toimia.

Eikä minulla ole mitään selvitettävää milloin apuna ry:llä on ollut rahankeräyslupia, ne on ihan tarkasti jo tiedossa.
Oulun_Kungas
Theo Kojak

Kuva
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^ Miten hemmetissä yhtään kukaan uskaltaa näissä olosuhteissa tehdä mitään yhteistyötä tämän yhdistyksen kanssa.. itse en todellakaan haluaisi kyseenalaista mainetta poseeraamalla tuon Jaarin kanssa samassa kuvassa. Varsinkaan minkäänlaisen yhteistyön merkeissä.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
haral76
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja haral76 »

Eiköhän toi ollut ennen tätä kohu tapausta.
Paikalla
Verinuoli
Rico Tubbs

matlockb kirjoitti: Ma Maalis 17, 2025 5:42 am ^ Miten hemmetissä yhtään kukaan uskaltaa näissä olosuhteissa tehdä mitään yhteistyötä tämän yhdistyksen kanssa.. itse en todellakaan haluaisi kyseenalaista mainetta poseeraamalla tuon Jaarin kanssa samassa kuvassa. Varsinkaan minkäänlaisen yhteistyön merkeissä.
Jos tuohon yllä olevaan kuvaan viittaat niin se on vanha.. Enkä tiedä mikä pointti tuon kuvan postauksella ylipäätään on?
matlockb
Watson itse

Viesti Kirjoittaja matlockb »

^ No näimpä. Itse en ole FB:ssä ja oletin luonnollisesti kuvan olevan tuore.
".. Sä kosketusta kaipaat toisen ihmisen, ken voi sulle antaa rakkauden. Saada voi vain toista etsien; onnea hyppysellisen .. " (Berit [oik. Tuula Etola]; Hyppysellinen onnea, san. Turkka Mali, säv. Jori Sivonen)
Vastaa Viestiin