Wanha liitto
Re: Vanha liitto
Tällaisena entisenä vanhana hörhöjä haluan myös lausua pari sanaa aiheesta vanhan liitto. Siis sehän ei tarkoita mitään järjestäytymistä.Jokin porukka oliko se Savosta kotoisin ,no jostakin on ominut tämän vanhan liiton myös itselleen.
Mielestäni sanonnat vanhan liiton miehet,vanhan liiton aikaan jne liittyvät aikaan jolloin Suomessa oltiin pyttyä lopettelemassa,kuritushuonetuomiot olivat vielä käytössä,vangeilla oli yhtenäinen punaraitapuku päällä ja sellit olivat pääosin vielä paljusellejä.Tatuonnit hakattiin selleissä jos minkälaisilla välineillä ja väreillä.Eli nämä ns vanhan liiton miehet jotka vielä ovat hengissä ovat lusineet ainakin jo 60-luvun lopulta vielä 80-luvulle.Sen jälkeen koko vankilasysteemit ovat muuttuneet huomattavasti.Muutos tapahtui kun vankilat muutettiin rangaistuslaitoksista vankeinhoidoksi. Kyllä ennenkin oli vasikoita,raiskareita,pedofiilejä jne.Ei ns vanha liitto tarvitse mitään glooriaa.Se mikä mielestäni on varsinaisesti muuttunut on tämä jengiytyminen.Ennen jokainen hoiti itse omat asiansa, ja vaikeutensa ,velkansa ja vasikointinsa,ei ollut mitään velanperijöitä ym paskaa..Kerroksilla ja kongeilla ei mikään jengi määrännyt ja pitänyt valtaa.
Meitä mielestäni ns vanhan liiton miehiä ei tänne kovin moni enää kirjoittele.Ollaan + - 70 vuotta.Taitaa olla 3-4 ukkoa.
Ensimmäinen vankeustuomioni oli jo 60-luvun lopulla.En ole ylpeä tuomioistani ,olen menettänyt useitaparhaita vuosiani kiven sisällä.Olen myös aiheuttanut monenlaista ikävää tuntemattomille.Jos saisin elää uudelleen ne vuodet,paljon jäisi tekemättä.Vaan olen kuitenkin selvinnyt.
Mielestäni sanonnat vanhan liiton miehet,vanhan liiton aikaan jne liittyvät aikaan jolloin Suomessa oltiin pyttyä lopettelemassa,kuritushuonetuomiot olivat vielä käytössä,vangeilla oli yhtenäinen punaraitapuku päällä ja sellit olivat pääosin vielä paljusellejä.Tatuonnit hakattiin selleissä jos minkälaisilla välineillä ja väreillä.Eli nämä ns vanhan liiton miehet jotka vielä ovat hengissä ovat lusineet ainakin jo 60-luvun lopulta vielä 80-luvulle.Sen jälkeen koko vankilasysteemit ovat muuttuneet huomattavasti.Muutos tapahtui kun vankilat muutettiin rangaistuslaitoksista vankeinhoidoksi. Kyllä ennenkin oli vasikoita,raiskareita,pedofiilejä jne.Ei ns vanha liitto tarvitse mitään glooriaa.Se mikä mielestäni on varsinaisesti muuttunut on tämä jengiytyminen.Ennen jokainen hoiti itse omat asiansa, ja vaikeutensa ,velkansa ja vasikointinsa,ei ollut mitään velanperijöitä ym paskaa..Kerroksilla ja kongeilla ei mikään jengi määrännyt ja pitänyt valtaa.
Meitä mielestäni ns vanhan liiton miehiä ei tänne kovin moni enää kirjoittele.Ollaan + - 70 vuotta.Taitaa olla 3-4 ukkoa.
Ensimmäinen vankeustuomioni oli jo 60-luvun lopulla.En ole ylpeä tuomioistani ,olen menettänyt useitaparhaita vuosiani kiven sisällä.Olen myös aiheuttanut monenlaista ikävää tuntemattomille.Jos saisin elää uudelleen ne vuodet,paljon jäisi tekemättä.Vaan olen kuitenkin selvinnyt.
Re: Vanha liitto
^
Hyvin kirjoitettu
Hyvin kirjoitettu
Tähän maahan pohjoiseen ja kylmään
- murha.infon tiimi
- Agentti Scully
Re: Wanha liitto
Wanhaa liittoa käsitteleviä ketjuja yhdistetty.
Onkohan enää yhtään Vanhaan Liittoon laskettavaa konnaa elossa?
Muita kuin ehkä minfolaiset Clarence ja Aldrig.
Take one for the team!
murha.infon tiimi kirjoitti: La Marras 23, 2024 10:19 am Wanhaa liittoa käsitteleviä ketjuja yhdistetty.
Kyllä kai Rundi vielä on. Taisi skrivata tänne jokunen viikko sitten.
-
Voimamies lahest
- Neuvoja-Jack
Riihimäen vankilan pastori Jukka Vänskä kuuntelee työkseen, mikä murhaajien, raiskaajien ja muiden rikollisten mieltä painaa. Erityisesti yksi asia aiheuttaa linnakundeissa pelkoa. – Joskus tulee pelkkää itkua.
Nyyyh,
Nyyyh,
Mäntyharjun ihmemies
Vanhaliitto ei ole mikään kerho vaan enemmänkin ajatus maailma.Omat vankila vuodet oli -80 luvulla ja silloin oli vielä ns. vanhanliiton kavereita jonkin verran.Sen jälkeen vankila maailma on muuttunut täysin ja myös rikolliset ja rikollisuus samalla.
-
vanhellsing
Luulen että nuorena olen tuntenut ns vanhan liiton tyyppejä. Vaikka yksi Jone. Huhujen mukaan 3 tappanut ja kakolassa istunut. Se ei ole sitä Bullshittiä nitä jotkut kuvittelee että jotain herrasmiehiä jotka jotain pedofiilejä hakkailee. Lähinnä oli ne vanhan liiton säännöt etta ikinä ei vasikoitu ja velat pitää maksaa aina. Ja jotain käytännössä opittuja "sääntöjä", esimerkiksi jos menet kylään niin jätät kengät silleen että jos nopeasti pitää poistua niin löydät ne ja aina kun menet istumaan niin selkä seinää vasten, ei ikinä niin että suo voidaan selkään puukottaa. Se Jone joka Kakolassa on istunut ja 3 tappoa takana opetti noita. Ehkä joku tuntee, Sörkässä(vankilassa) sai keuhkosyöpä diagnoosin mutta saappaat jalassa kuoli koevapaudessa auto-onnetomuudessa. Siinä vanhassa liitossa ei ole mitään muuta glooriaa kuin se että ei vasikoitu niin kuin nykyään jotenkin tuntuu että tapana(tai toisten muijia paneskelu, sitä tapahtui mutta saattoi joku suuttua). Vanhassa liitossa oli kuitenkin jotain sääntöjä, se että et vasikoi ja maksat velat niin kaikki hyvin, muuten sait perseillä mitä tahansa. No tietty luottamus kavereitten kanssa oli tärkeää, mutta ei ne mitään herrasmiehiä ollut mitä joku kuvittellee, rikollisia ne oli eikä mitään sankareita. Turpaan saattoi tullla jos et noudattunut tiettyjä sääntöjä, tai enemmänkin saattoi olla nyrkin sijaan pistooli naaman edessä. Mutta varmasti nyky narkki maailmaan verrattuna paljon parempaa aikaa ja miehen sanaan saattoi luottaa ja vastaavaa. Mutta ei se aina ihan niinkään mennyt.
-
Timanttiporari
- Remington Steele
" Vanhan liiton" miehet joita itse tunsin oli syntyneet - 40 ja 50-luvulla ja istuneet Sörkassa ja Kakolassa , sekä Riihimäellä. Nämä kaikki tuntemani vanhan liiton miehet on jo kuolleet. Kaikilla näillä oli alkoholi keskeisessä osassa elämää.
-
Carl Adenauer
- Olivia Benson
Mistäpäin kolmen tapon Jone? Kaikki kerralla vai aina vapauduttuaan? Keski-suomen Jonella ei ainakaan ole kolmea, kiinnostaisi tietää, kun en ole tällaisesta koskaan kuullut.
Yleensä nämä jotka ottavat hengiltä useamman ovat mediassa ja kaikkien tiedossa, koska kyseessä kuitenkin useita henkirikoksia.
Tietysti joku alkoholisti voi tappaa, onhan näitä.
Yleensä nämä jotka ottavat hengiltä useamman ovat mediassa ja kaikkien tiedossa, koska kyseessä kuitenkin useita henkirikoksia.
Tietysti joku alkoholisti voi tappaa, onhan näitä.
Olen. Edelleen voimissaniAldrig kirjoitti: Su Marras 24, 2024 6:32 ammurha.infon tiimi kirjoitti: La Marras 23, 2024 10:19 am Wanhaa liittoa käsitteleviä ketjuja yhdistetty.
Kyllä kai Rundi vielä on. Taisi skrivata tänne jokunen viikko sitten.
Piti vanhoilla päivillä alkaa treenaamaan voimailua, jota en tehnyt koskaan, linnoissakaan,
mutta vuosi sitten leikattiin selkä, niin siitä innostuin kuntoilemaan. Oli vähän pakko.
Nyt juoksikin kyttiäkin karkuun kuin konsanaan nuorena
On kalteriverhot muisto vain, muisto vain... https://www.google.com/search?client=fi ... uisto+vain
Tämä on hyvän mielen postaus. Olen iloinen puolestasi, koska voimailu on uskontona ja elämänkatsomuksena kaikista paras. Ja en siis tarkoita kehonrakennusta, jonka treeniohjelmat ovat nekin välttävästi parempi kuin ei mitään. Penkkipunnerrustreenit kestävät aina 2,5 tuntia, tai muuten ei ole kyseessä penkkipunnerrustreenit. 5-10 minuutin palautusten välillä 5 toiston voimasarja ylätaljasta kapealla vetoraudalla. Paras palautusjuoma on tuopillinen kotikaljaa ja ruoaksi kasslerpihvi.Rundi kirjoitti: Su Syys 14, 2025 12:22 amOlen. Edelleen voimissaniAldrig kirjoitti: Su Marras 24, 2024 6:32 ammurha.infon tiimi kirjoitti: La Marras 23, 2024 10:19 am Wanhaa liittoa käsitteleviä ketjuja yhdistetty.
Kyllä kai Rundi vielä on. Taisi skrivata tänne jokunen viikko sitten.Paremmassa kunnossa kuin aikoihin.
Piti vanhoilla päivillä alkaa treenaamaan voimailua, jota en tehnyt koskaan, linnoissakaan,
mutta vuosi sitten leikattiin selkä, niin siitä innostuin kuntoilemaan. Oli vähän pakko.
Nyt juoksikin kyttiäkin karkuun kuin konsanaan nuorena![]()
Voima ei tule sattumalta.
Itsenäisen Suomen Kansallisen Taistelujoukon Rintaman kunniajäsen jo vuodesta 1997. Tarkemmin alkukesästä, kun Captain Jack soi listahittinä radioaalloilla ja maailmassa oli vielä kaikki hyvin.