Hans Assmann - Bodomin tekijä, vai myytti?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
RockOla69
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Niin. Mahdollistahan on, että surmaaja on hämännyt kengillä pakosuuntansa ja poistunut esimerkiksi veneellä?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tai uiden, sukeltaen kävellen pikin vesiä, yms.
RockOla69
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja RockOla69 »

Kyllä, täysin mahdollisia vaihtoehtoja kaikki muut paitsi viimeinen! :P
Jesse-niminen tyyppi tais olla huhupuheiden ja erään kirjalisen teoksen mukaan ainut, kuka on moiseen pystynyt! :lol:

Veikkaan Hessu edelleen venettä yhtenä mahdollisena(lue tarkkaan kaksi edellistö sanaa) vaihtoehtona!
Viimeksi muokannut RockOla69, Ti Loka 28, 2008 8:58 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hessu52
Watson itse

Juu juu, otin jutut huomioon, mutta!

Veneen liikkuminen järvellä mihin aikaan aamusta tahansa, olisi siitä lähteneen soutuäänien takia kiinnittänyt hereillä olijoiden huomion, että kukas se siellä tähän aikaan soutaa?

Samaten, jos surmat olisi tehty ennen neljää, niin Aili Karjalainen olisi kuullut ja nähnyt soutajan järvella, jollaista hän ei kertonut nähneensä.

Sanoi, ettei nähnyt, eikä kuullut mistään mitään muuta kuin ne kaksi kalastajaa, jotka mitä ilmeisemmin olivat Sepi ja Tuulikki, sillä jos toinen olisi ollut Gusse, niin pituusero olisi kyllä paistanut Karjalaisen silmään, niin ja Gussehan oli omien kertomuksiensa mukaan uimahousuissa, joka olisi varmasti myös erottunut.

Silloinen laituri, jossa Karjalainen pesi pyykkiä, ulottui noin 150 metrin päähän rannasta, jos olen oikein jostain lukenut, joten Olavi Kivilahden olisi pitänyt kaiken järjen mukaan nähdä Aili Karjalainen pyykillä, tai kuulla pyykkäämisestä lähteneet äänet.

Kivilahtikaan ei ole kuullut eikä nähnyt muuta kuin sen mystisen kello kuuden miehen, johon en itse henkilökohtaisesti usko.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Hessu52 kirjoitti: Juu juu, otin jutut huomioon, mutta!

Veneen liikkuminen järvellä mihin aikaan aamusta tahansa, olisi siitä lähteneen soutuäänien takia kiinnittänyt hereillä olijoiden huomion, että kukas se siellä tähän aikaan soutaa?

Samaten, jos surmat olisi tehty ennen neljää, niin Aili Karjalainen olisi kuullut ja nähnyt soutajan järvella, jollaista hän ei kertonut nähneensä.

Sanoi, ettei nähnyt, eikä kuullut mistään mitään muuta kuin ne kaksi kalastajaa, jotka mitä ilmeisemmin olivat Sepi ja Tuulikki, sillä jos toinen olisi ollut Gusse, niin pituusero olisi kyllä paistanut Karjalaisen silmään, niin ja Gussehan oli omien kertomuksiensa mukaan uimahousuissa, joka olisi varmasti myös erottunut.

Silloinen laituri, jossa Karjalainen pesi pyykkiä, ulottui noin 150 metrin päähän rannasta, jos olen oikein jostain lukenut, joten Olavi Kivilahden olisi pitänyt kaiken järjen mukaan nähdä Aili Karjalainen pyykillä, tai kuulla pyykkäämisestä lähteneet äänet.

Kivilahtikaan ei ole kuullut eikä nähnyt muuta kuin sen mystisen kello kuuden miehen, johon en itse henkilökohtaisesti usko.
Hessu, Karjalainen tuli laiturille 3:45 joten sitä ennen hän ei soutuhavaintoja laiturilla tehnyt.

Mistä vetelet tuon uskomattoman " tiedon " että " laituri ulottui 150m päähän rannasta?"

Kuvissa se näyttäisi olevan korkeintaan 30 m pitkä.

Mietipä ite, 150 m pitkä laituri.... jotain tolkkua noihin sepustuksiisi olisi hyvä saada ettei taas joku saisi aihetta kutsua sinua valehtelijaksi.

Aiheellisesti. :lol:
Hessu52
Watson itse

Jostain täältä Bodomin osioista tuon metrimäärän lukaisin ja itsekin sen mittaa ihmettelin, mutta kun on tottunut luottamaan ihmisiin, mikä ettei se totta olisi niin kuin on kirjoitettu.
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Entäs ne kaksi onkijaa? Nils Gustafsson kertoi kuulusteluissa, että toinen miehistä muistutti Hans Assmannia. Mielestäni tuo on varsin merkittävä havainto, sillä myös tämä "kello kuuden mies" sopi tuntomerkkien perusteella Assmanniksi.

Olen vakuuttunut, että noilla kahdella kalamiehellä oli jotain tekemistä murhien kanssa ja että toinen heistä saattoi olla Hans Assmann.
CCC
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja CCC »

Kalamiehet olivat ehkä Hanssi ja Gysse tai Hanssi tai Gysse ainakin toinen. Ja toinen on varmaan ainakin jotenkin osallinen tapahtumien kulkuun.

Väkivaltaisia hulluja kummatkin kun olivat.
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

Kuulusteltiinko Assmannia koskaan kunnolla tämän tapauksen tiimoilta? Mietin vain, että kun kuulustelupöytäkirjat ovat julkisia, niin olisi mielenkiintoista lukea mitä kaikkea Hans on poliisille sepittänyt. Eikös näitä KRP:lta voi tiedustella?
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

strangelove kirjoitti:Entäs ne kaksi onkijaa? Nils Gustafsson kertoi kuulusteluissa, että toinen miehistä muistutti Hans Assmannia. Mielestäni tuo on varsin merkittävä havainto, sillä myös tämä "kello kuuden mies" sopi tuntomerkkien perusteella Assmanniksi.

Olen vakuuttunut, että noilla kahdella kalamiehellä oli jotain tekemistä murhien kanssa ja että toinen heistä saattoi olla Hans Assmann.
heh hee. Nissen olisi kannattanut myös kertoa, että tuli kysyneeksi kalamiesten nimetkin.

- Toisen nimi oli muistaakseni Hannu tai Hansu tai jotakin. Enhän minä poloinen enää muista noin vanhoja asioita. En, vaikka kuinka koputtelis

:P
Hessu52
Watson itse

On se kummaa, että joku edelleenkin uskoo noihin Gussen juttuihin, jotka ovat suurimmalta osaltaan jo valheiksi todettu, tai sitten hän on uskonut äidin kertomuksia 11 puukonreiästä päässään ym. mukavaa.

Mies joka on ollut muistiaukossa, muistaisi sitten yli neljänkymmenen vuoden takaa kaksi kalastajaa niemessä, jossa Gusse ei väittämänsä mukaan koskaan edes käynyt ja sitten yht äkkiä, pum, kaksi kalastajapoikaa olikin ollut keskiniemessä, jossa Gusse oli heitä Sepin kanssa jututtanut.

Aika metka tuo selitys kahdesta kalastajapojasta, sillä Gussehan arvioi heidän ikänsä sen aikaista omaa ikäänsä huomattavasti vanhemmiksi, joten pojan käyttö tuossa tapauksessa on kuin hätäisesti keksitty juttu.

Uskottavampi sana olisi ollut kalamies, ja taass on turha vedota Gussen ruotsinkielisyyteen, sillä jos mies on ikänsä ajanut ammatikseen autoa ja siitäkin suurimman osan linja-autoa, niin kyllä silloin suomenkieli on hallussa.
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:Jostain täältä Bodomin osioista tuon metrimäärän lukaisin ja itsekin sen mittaa ihmettelin, mutta kun on tottunut luottamaan ihmisiin, mikä ettei se totta olisi niin kuin on kirjoitettu.

Nyt sitten tälläisellä selityksellä kuittaat paskapuheet? Että kun joku on jossain palstalla jotain kertonut niin se sitten kelpaa sulle ja jatkat sen saman tarinan levittämistä?

Ei mitään omaa ajatusta, kritiikkiä niinkö?

Ihmetyttää sikälikin kun mainostat Bodomilla oloasi, sen tuntemusta, , eikä sulla silti kellot soi kun väität kartanon rannassa olleen 150 m pitkän laiturin, vaikka kartanon rannasta on keskiniemeen vain n 270 m...yli puolenvälinkö se laituri olisi ollut.

No, ei tässä mitään mutta älä ihmettele jos se vähäkin uskottavuus rapisee ja ei sitä sitten ole kun jutussa on jotain asiaakin.
Hessu52
Watson itse

No muta hyväpapillon, ovatko sinun kirjoituksesi aina omiasi ja itse ne tutkimalla käynyt varmistamassa?

Onhan se kumma, jos täällä joku kertoo laiturin pituuden ja minä sitä lainaan, niin silloin minä olen valehtelija.

Ok. ajattelin, ettei pituus voi olla totta, mutta kun kirjoittaja oli sieltä Gussefanien joukoista, jossa itsekin viihdyt, niin kait tuota oli uskominen.

Miksi et silloin älähtänyt, kun tämä mitta tuli ensi kerran esiin?

No eihän korppi toisen raatolinnun silmää noki.

Ilmeisesti kirjoittaja tarkoitti, että silloiselta vanhalta laiturilta olisi ollut Kivilahden "lepopaikalle" se noin 150 metriä, joten on se sen aikainen laituri ollut kaiketi sitten huomattavasti pitempi kuin nykyinen.

No usko sinä papillon puukoniskuihin päässä ja puukon kahvaan silmäkulmassa, uudelleen kävelyn oppimiseen muutamassa viikossa ja tasapainoelimen vaurioitumiseen. jonka jälkeen on päässyt vielä linja-auton kuljettajan vastuulliseeen ammattiin, neljän päivän tajuttomuuteen, sekä totaaliseen muistinenetykseen, paitsi, että kalapoikia nähtiin ja ogella käytiin, paitsi, ettei hän käynyt keskiniemessä koskaan, mutta keskiniemessä kalapojat nähtiin ja että vesi oli illalla uimiseen liian kylmää, mutta oli pakko mennä kokeilemaan, olisiko se yön aikan yhtään lämmennyt, eikä prätkiin sitten koskettu, eikä me nähty ketään, ei yhtikäs ketään, niin, paitsi ne kalapojat, enkä tappanut tovereitani ja sillä sipuli, sekä plaap plaaap........

Tuota soopaako sinä pidät totena, no jo on älyä?
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Hessu52 kirjoitti:Uskottavampi sana olisi ollut kalamies, ja taass on turha vedota Gussen ruotsinkielisyyteen, sillä jos mies on ikänsä ajanut ammatikseen autoa ja siitäkin suurimman osan linja-autoa, niin kyllä silloin suomenkieli on hallussa.
Jååå, ei ruåttalaiset åsaa köörä autåa, sådant de går, eller ungefär, eller hur va de?
papillon
Perry Mason

Hessu52 kirjoitti:No muta hyväpapillon, ovatko sinun kirjoituksesi aina omiasi ja itse ne tutkimalla käynyt varmistamassa?

Onhan se kumma, jos täällä joku kertoo laiturin pituuden ja minä sitä lainaan, niin silloin minä olen valehtelija.
Minun kirjoitukseni ovat todellakin minun omiani, mutta käytän lainauksia kuten kaikki muutkin.

Mutta en nyt ihan kaikkea skeidaa hyväksy itse ajattelematta pitääkö se paikkansa, niin kävi tuon 150 m pitkän laiturisi kanssa.

En muista tuollaista tarinaa aiemmin nähneeni mutta kerro missä se on niin lukaistaan.

Sehän on mielenkiintoista että uskot ns " Gussefanien " juttuja, minä en usko niistäkään kaikkea.

Hyvähän se on että olet auktoriteetit havainnut.

Sitten kehotat minua uskomaan johonkin höpötykseesi:

" No usko sinä papillon puukoniskuihin päässä ja puukon kahvaan silmäkulmassa, uudelleen kävelyn oppimiseen muutamassa viikossa ja tasapainoelimen vaurioitumiseen. jonka jälkeen on päässyt vielä linja-auton kuljettajan vastuulliseeen ammattiin, neljän päivän tajuttomuuteen, sekä totaaliseen muistinenetykseen, paitsi, että kalapoikia nähtiin ja ogella käytiin, paitsi, ettei hän käynyt keskiniemessä koskaan, mutta keskiniemessä kalapojat nähtiin ja että vesi oli illalla uimiseen liian kylmää, mutta oli pakko mennä kokeilemaan, olisiko se yön aikan yhtään lämmennyt, eikä prätkiin sitten koskettu, eikä me nähty ketään, ei yhtikäs ketään, niin, paitsi ne kalapojat, enkä tappanut tovereitani ja sillä sipuli, sekä plaap plaaap........

Kummallista vetelyä kun puhe oli siitä että venytit kartanon laiturin käsittämättömiin mittoihin.

No, lepo vaan. Joko olet löytänyt kenkäkätkön? :lol:
Vastaa Viestiin