Henkirikos Haminassa

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Private dick
Javier Pena

Re: Mies ja nainen kuristivat naisen seurustelukumppanin kuoliaaksi Haminassa

Viesti Kirjoittaja Private dick »

SYLWAR kirjoitti: To Maalis 20, 2025 4:19 pm Vilma Uusitalo 0.75 promillea ja Kari Kelkan 0.95 promillea
Isällä tuttu joka oli merivartija. Kerran mökillä sillä oli mukana alkomittari (hän oli silloin vielä töissä, nykyään eläkkeellä). Muistan että minä puhalsin n. 1 promille enkä tuntenut itseäni ollenkaan kännisenä.
Millavaan
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Millavaan »

Uhrihan on ton Karin kaveri ainakin facessa..
SYLWAR
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja SYLWAR »

Millavaan kirjoitti: To Maalis 20, 2025 6:27 pm Uhrihan on ton Karin kaveri ainakin facessa..
On joo, mainitsinkin siitä aiemmin, uusimman kuvan aika taitaa osua samoihin karkeloihin ja Karilla on myöskin sama huppari siinä päällä kuin käräjävideossa ja kuvissa.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
Millavaan
Perry Mason

SYLWAR kirjoitti: To Maalis 20, 2025 6:54 pm
Millavaan kirjoitti: To Maalis 20, 2025 6:27 pm Uhrihan on ton Karin kaveri ainakin facessa..
On joo, mainitsinkin siitä aiemmin, uusimman kuvan aika taitaa osua samoihin karkeloihin ja Karilla on myöskin sama huppari siinä päällä kuin käräjävideossa ja kuvissa.
Niinpä muuten onkin, 4.1 eli samana päivänä
SYLWAR
Perry Mason

Private dick kirjoitti: To Maalis 20, 2025 6:21 pm Isällä tuttu joka oli merivartija. Kerran mökillä sillä oli mukana alkomittari (hän oli silloin vielä töissä, nykyään eläkkeellä). Muistan että minä puhalsin n. 1 promille enkä tuntenut itseäni ollenkaan kännisenä.
No itse en ole aikoihin enää alkoholia päihtyneeksi asti lipittellyt, mutta joku promillen verran ei mullakaan ei tehnyt mitään muuta kuin vippaa vähän sukassa. Muistelisin että ainakin aiemmin suomalainen meriliikennejuopumuksen raja taisi olla yli sen yhden.
Taumata­whakatangihanga­koauau­o­tamatea­turi­pukaka­piki­maunga­horo­nuku­pokai­whenua­ki­tana­tahu
40.346°S 176.5402°E
DrLowe
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja DrLowe »

Tekijä ja uhri näyttävät kuvassa ystäviltä, liekö ollut hengiltäriisto vahinko vai puhtaasti tarkoitus? Millainen tyyppi tämä nainen on, nimi ei soita mitään kelloja?
Millavaan
Perry Mason

Vahingoilta tuo vaikuttaa kun olivat vielä enein luulleet että uhri pelleilee ja sitten kun tilanne on valjennut niin Kari itse soittanut häkeen
SYLWAR
Perry Mason

Millavaan kirjoitti: To Maalis 20, 2025 8:19 pm Vahingoilta tuo vaikuttaa kun olivat vielä enein luulleet että uhri pelleilee ja sitten kun tilanne on valjennut niin Kari itse soittanut häkeen
No joo, mun visiot Kelkasta kylmäverisenä tappajana edes jossain muodossa päihtyneenä tuntuu kyllä aika kaukaisilta, oon tuon nähnyt päissäänkin useaan kertaan. Mustasukkaisuuskaan ei oikein osuis motiiviksi, en ole koskaan nähnyt tuon ottavan minkäänlaisia mustasukkaisuushepuleita. Luulen ja vähän että tässä on kuitenkin menty suurinpiirtein kuin tuo tarina kertoo, siinä on Ruslania koetettu rauhoittaa ja epäilen että "taistelukokemuksen puute" on aiheuttanut sen, että ei ole oikein tajunneet että hapetus meni liian pitkälle. Jotekin vaan tuntuu että idea moiseen "sankaritoimintaan" naisen puolesta ei ole Karin omasta päästä lähtöisin. No tuskin tää tästä enempää avautuu....se oli sit siinä: yksi lautoihin, kaks rautoihin ja soffalla päissään koisinut sitten ihmettelee että mitäs vittua tapahtui, eli periaatteessa perinteinen päihtyneitten härmäläinen illanvietto jonkinlaisella parisuhdetraamalla.
40.346°S 176.5402°E
Kotkassa_tuulee
Alokas

Viesti Kirjoittaja Kotkassa_tuulee »

SYLWAR kirjoitti: Pe Maalis 21, 2025 1:10 am
Millavaan kirjoitti: To Maalis 20, 2025 8:19 pm Vahingoilta tuo vaikuttaa kun olivat vielä enein luulleet että uhri pelleilee ja sitten kun tilanne on valjennut niin Kari itse soittanut häkeen
No joo, mun visiot Kelkasta kylmäverisenä tappajana edes jossain muodossa päihtyneenä tuntuu kyllä aika kaukaisilta, oon tuon nähnyt päissäänkin useaan kertaan. Mustasukkaisuuskaan ei oikein osuis motiiviksi, en ole koskaan nähnyt tuon ottavan minkäänlaisia mustasukkaisuushepuleita. Luulen ja vähän että tässä on kuitenkin menty suurinpiirtein kuin tuo tarina kertoo, siinä on Ruslania koetettu rauhoittaa ja epäilen että "taistelukokemuksen puute" on aiheuttanut sen, että ei ole oikein tajunneet että hapetus meni liian pitkälle. Jotekin vaan tuntuu että idea moiseen "sankaritoimintaan" naisen puolesta ei ole Karin omasta päästä lähtöisin. No tuskin tää tästä enempää avautuu....se oli sit siinä: yksi lautoihin, kaks rautoihin ja soffalla päissään koisinut sitten ihmettelee että mitäs vittua tapahtui, eli periaatteessa perinteinen päihtyneitten härmäläinen illanvietto jonkinlaisella parisuhdetraamalla.
Kari ei hyväksy ja siedä naisten satuttamista, joten ei tunnu lainkaan vieraalta ajatukselta, että Vilmaa halusi suojella väkivaltaiselta mieheltä.

En ole myöskään itse saanut Karista ikinä sitä kuvaa, että olisi jotenkin hitaat hoksottimet. Päinvastoin, ollaan juteltu "henkeviä" ja Karista on aina huomannut, että kuuntelee kiinnostuneena ja osaa pohtia asioita monesta näkökulmasta. On myötätuntoinen, oikeudenmukainen ja mukava mies. Harmittaa tämä tapahtunut, toivon mukaan tuomio ei tule olemaan pitkä.
SYLWAR
Perry Mason

Kotkassa_tuulee kirjoitti: Pe Maalis 21, 2025 10:45 pm
Kari ei hyväksy ja siedä naisten satuttamista, joten ei tunnu lainkaan vieraalta ajatukselta, että Vilmaa halusi suojella väkivaltaiselta mieheltä.

En ole myöskään itse saanut Karista ikinä sitä kuvaa, että olisi jotenkin hitaat hoksottimet. Päinvastoin, ollaan juteltu "henkeviä" ja Karista on aina huomannut, että kuuntelee kiinnostuneena ja osaa pohtia asioita monesta näkökulmasta. On myötätuntoinen, oikeudenmukainen ja mukava mies. Harmittaa tämä tapahtunut, toivon mukaan tuomio ei tule olemaan pitkä.
En minä toki niin väittänytkään että moista hyväksyisi, ystävällinen kaveri tuo on kuitenkin, vaan enempi sitä ettei tuolla ole oikein oikein ollut paukkuja eikä taipumusta tuollaiseen toimintaan. Kyllä tämän kanssa on voinut toki henkiviäkin jutella ja noita näkökulmiakin on piisannut, mutta terävämmästä päästä Kari ei kyllä ole. Voisin kertoa useita esimerkkejä tämän eri toilailuista joista voi sanoa että niistä on järki melko kaukana, mutta en niitä tänne kerro, en pidä sitä asianmukaisena laittaa tänne sellaisia reposteltavaksi enkä pidä sellaista reiluna Karia tai muutamia muitakaan ihmisiä kohtaan jos itsensä niistä tunnistaisivat.
Siitä on aikoja jolloin olen tuon kanssa ollut viimeksi tekemisissä, joten onhan tuo voinut toki ns. kasvaa hiukan iän myötä.
Syy siihen miksi ylipäätäänkin kertoilen hiukan itse tietämääni taustaa ei ole se että haluaisin jotekin nolata tätä, vaan se että koska tunnen tämän kaverin määrätyistä syistä sanotaanko vaikka liiankin hyvin, tiedän että tästä ei saa tehtyä edes unissaan mitään psykopaattista himotappajaa, johon suuntaan tämäkin keskustelu olisi saattanut tällä foorumilla vaeltaa.
Mitä tuomioon tulee, niin siinä kallistun aika lailla samalle kannalle, mun mielestä joku pahoinpitely, hätävarjelun liioittelu ja kuolemantuottamus olisi oikeampi nimike, en oikein usko teon tahallisuuteen ja itse edelleenkään en usko että koko homma olisi mennyt fyysiseksi ihan vain Karin aloitteesta.
40.346°S 176.5402°E
BillyHill
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja BillyHill »

Samaa toivon minäkin, vaikka itse aina öyhötän että henkirikosten tuomiot ovat liian lyhyitä. En ole Karia nähnyt pariin kymmeneen vuoteen mutta jos ei ole hirveesti muuttunut niin symppis äijä on.
Kotkassa_tuulee
Alokas

SYLWAR kirjoitti: La Maalis 22, 2025 1:09 am

En minä toki niin väittänytkään että moista hyväksyisi, ystävällinen kaveri tuo on kuitenkin, vaan enempi sitä ettei tuolla ole oikein oikein ollut paukkuja eikä taipumusta tuollaiseen toimintaan. Kyllä tämän kanssa on voinut toki henkiviäkin jutella ja noita näkökulmiakin on piisannut, mutta terävämmästä päästä Kari ei kyllä ole. Voisin kertoa useita esimerkkejä tämän eri toilailuista joista voi sanoa että niistä on järki melko kaukana, mutta en niitä tänne kerro, en pidä sitä asianmukaisena laittaa tänne sellaisia reposteltavaksi enkä pidä sellaista reiluna Karia tai muutamia muitakaan ihmisiä kohtaan jos itsensä niistä tunnistaisivat.
Siitä on aikoja jolloin olen tuon kanssa ollut viimeksi tekemisissä, joten onhan tuo voinut toki ns. kasvaa hiukan iän myötä.
Syy siihen miksi ylipäätäänkin kertoilen hiukan itse tietämääni taustaa ei ole se että haluaisin jotekin nolata tätä, vaan se että koska tunnen tämän kaverin määrätyistä syistä sanotaanko vaikka liiankin hyvin, tiedän että tästä ei saa tehtyä edes unissaan mitään psykopaattista himotappajaa, johon suuntaan tämäkin keskustelu olisi saattanut tällä foorumilla vaeltaa.
Mitä tuomioon tulee, niin siinä kallistun aika lailla samalle kannalle, mun mielestä joku pahoinpitely, hätävarjelun liioittelu ja kuolemantuottamus olisi oikeampi nimike, en oikein usko teon tahallisuuteen ja itse edelleenkään en usko että koko homma olisi mennyt fyysiseksi ihan vain Karin aloitteesta.
En minäkään halua yksityiskohtiin mennä. En Karin vanhemmista toilailuista tiedä juuri mitään, uudemmista kyllä. Ihminen voi tehdä virheitä olematta jotenkin älyllisesti vajaa. Kostea elämäntapa ja rahahuolet vaikuttaa ihan varmasti Karin elämänkulkuun huomattavasti.
Kotkassa_tuulee
Alokas

BillyHill kirjoitti: La Maalis 22, 2025 9:06 am

Samaa toivon minäkin, vaikka itse aina öyhötän että henkirikosten tuomiot ovat liian lyhyitä. En ole Karia nähnyt pariin kymmeneen vuoteen mutta jos ei ole hirveesti muuttunut niin symppis äijä on.
Itse näin sen viimeksi joulukuussa. Olen tuntenut muutaman vuoden. On kyllä symppis, enemmän tunneälyä kuin keskivertomiehellä.
Kotkassa_tuulee
Alokas

↑↑

On vielä lisättävä se, että Kari on minuakin muutaman kerran puolustanut ja suojellut, kun tilanne muuttui uhkaavaksi silloisen poikaystäväni kanssa. En pyytänyt apuun, en ehdottanut, että tekisi mitään hyväkseni. Hän auttoi huomatessaan, että mua kohdeltiin huonosti. Ei joutunut taltuttamaan fyysisesti tosin, mutta silti mulle ei ole yhtään vieras ajatus se, etteikö olisi tammikuussa ihan oma-aloitteisesti toiminut. Sen verran voimakkaasti on toiminut ja puhunut naisten kohtaamaa väkivaltaa vastaan. Luin ETPK:n ja Karin kuvaus tilanteesta vaikutti kyllä uskottavalta.

Lainaukset korvattu kahdella nuoliviittauksella
-NILS-
SYLWAR
Perry Mason

Kotkassa_tuulee kirjoitti: La Maalis 22, 2025 12:07 pm ETPK:n ja Karin kuvaus tilanteesta vaikutti kyllä uskottavalta.
Aivan, siksipä jo sillä pohjalla tuo tappo on liioittelua nimikkeenä, tosin yläkanttiinhan syyttäjät aina näitä yrittää saada, pöytäkirjojen mukaan mun silmissä on se mitä tuossa aiemmin laitoin pahoinpitely hätävarjelun liioittelun muodossa ja kuoleman tuottamus, mun oikeustaju ei tuosta saa tahallista tappoa mitenkään aikaiseksi. Moni varmaan miettii sitä, että on käyty tupakalla ennen kuin on tajuttu että kaverille kävikin huonosti, mutta se pitäisi kuitenkin ymmärtää että ei tuollaisessa se kuolema tule elokuvatyyliin koristen ja sätkien, myöskään se syy ei ole aina edes hapenpuute vaan kuolema voi johtua myös verenkierron puutteesta, jolloin ne uhrin elintoiminnot ei välttämättä lakkaa heti vaan myöhemminkin kuristusotteen jälkeen vaikka vaikuttaisi vain tajuttomalle tai rauhoittuneelle.
40.346°S 176.5402°E
Vastaa Viestiin