Koirista vääntö

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Chopper kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
Chopper kirjoitti: Mielenvikaisuus ei ole välttämättä omistajasta kiinni (geeneissä koiralla) ja tämä ikävä käänne koirassa saattaa ilmetä vasta myöhemmässä iässä aivan kuten ihmisilläkin.
Tai autoilla.
Siis wau,ootko nähnyt mielenvikaisen auton ? :shock:
Saattavat ajella ihmisten kimppuun, jos omistaja ei pidä niistä huolta.

Tämä liittyy erääseen nerokkaaseen analogiaan.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Ikävä käänne Vesangassa

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Koira puri Vesangassa, poikaa palloteltiin
17.10.2008 06:45
Kuva: Risto Aalto
Kaksivuotias Valtteri Vuoristo selvisi saksanpaimenkoiran hampaista antibioottikuurilla ja säikähdyksellä. Koirakammoakaan ei pienelle miehelle jäänyt, äiti Mari Kuikka kertoo.
Meeri Ylä-Tuuhonen

Korpilahtelainen Valtteri Vuoristo, 2, oli syyskuisena lauantaina äitinsä Mari Kuikan kanssa hevostallilla Vesangassa. Yllättäen äidin hyvän talliystävän saksanpaimenkoira puri poikaa päähän.

- Poika huusi kuin hyeena, ja korvan takaa vuoti verta aika lailla. Paikalla ollut eläinlääkäri laittoi Valtterin päähän hurjan kokoisen painesiteen ja kehotti hakeutumaan lääkäriin paikattavaksi, Kuikka kertaa tapahtumia.

Äiti ja poika suuntasivat Keski-Suomen keskussairaalaan, jossa ensiarvion teki sairaanhoitaja.

- Niin kauan kaikki meni ok, kunnes sairaanhoitaja kysyi, että olettehan te Jyväskylästä. Kuullessaan, että olemme Korpilahdelta, hän soitti päivystävälle lääkärille, joka puhelimessa päätti, ettei ota meitä vastaan. Sairaanhoitaja käännytti meidät Palokkaan.

Palokan terveyskeskuksesta äiti poikineen ohjattiin Jämsään, koska korpilahtelaisten viikonloppupäivystys Palokassa alkaa lauantaisin vasta kello 16. Pieni potilas tuli kolme tuntia liian aikaisin.

Lopulta poika sai uuden painesiteen ja lääkekuurin jyväskyläläiseltä yksityislääkäriltä.

"Hengenhädässä ei ohjata muualle"
Päivystyksen ylilääkäri Jorma Teittinen Keski-Suomen keskussairaalasta myöntää, että lääkäripäivystyksen järjestelyt ovat Korpilahdella sekavat.

- Hengenhädässä ei voi ajatella, että potilas ohjattaisiin muualle. Tarkkuutta tarvitaan erityisesti lasten kanssa. Ammatti-ihmisen arvio tilanteesta voi kuitenkin olla toinen kuin hätääntyneen vanhemman.

Teittinen harmittelee sitä, että potilaita juoksutetaan luukulta toiselle.

- Kyllä meidän pitäisi tuntea kaikkien kuntien ja terveyskeskusten päivystyskäytännöt ja osata ohjata potilas oikeaan paikkaan. Otamme näistä koko ajan opiksemme.
Tällainen yllätys taas!
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Kalessin
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

kevennetääs taas vähän, tässä jokaisella oma kalastuskoira kotiin. Hopi hopi sellaista hankkimaan! :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=2jkExrrm_sQ
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Eilen taasen tuli joku mies vastaan perhoskoiransa kanssa, meillä tosiaan on edelleen se periaate että muita lenkillä ei haistella. Eiköhän tämä itse kävele tien vasenta reunaa koiran ollessa flexissä tien oikealla puolella ja tulivat meitä vastaan. Jouduin itse menemään ojan reunaa ohi ja kuljin silti ihan koiran vierestä. Ja tää mies ei sanonut mitään, oma koira onneksi käveli tottuneena vain mun vierellä.
Harmi ettei koskaan osaa olla ilkeä tuntemattomille ihmisille, olisi taas voinut lohkaista.
Perkele kun olisi jo se uusi koira hihnassa, ei varmaan kukaan uskaltaisi edes noin tehdä vaan ottaisi oman fifinsä syliin jo heti kun sen huomaisi :lol:
Nanika ga tooku matteiru to
Tiina
Sherlock Holmes

Re: Ikävä käänne Vesangassa

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Marsalkka kirjoitti:Tällainen yllätys taas!

Tähän olisi käynyt paremmin se ilmaus: IKÄVÄ KÄÄNNE, kun käännytyksestä tässä jutussa oli kuitenkin kysymys, eikö vaan? :wink:
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Marsalkka kirjoitti:Saattavat ajella ihmisten kimppuun, jos omistaja ei pidä niistä huolta.

Tämä liittyy erääseen nerokkaaseen analogiaan.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Jos kyse oli minun nerokkaasta analogiastani, tarkoitin, että:

Jos auton kanssa lähdetään liikenteeseen ja kesken ajon auton hallinnasta ei enää huolehdita tai sen hallinta menetetään muuten, on hyvin todennäköistä että seuraa onnettomuus.

Jos koira hankitaan, mutta sen jälkeen sen hallinnasta ei huolehdita tai hallinta menetetään muuten, hyvin todennäköistä että seuraa onnettomuus.

Siinä se "nerokas analogia", siihen ei tosin liity "mielenvikaisuutta".

Ainakin omistamani Saksanpaimenkoira suorastaan rakasti myös ihmisten puremista. Mielensä terveydeltä se silti oli keskiarvoa ylempänä, eikä koskaan purrut ketään, ketä ei olisi pitänyt. Yksi sana, HALLINTA.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Ystävälläni Ridulla oli dobermanni. Ridun mies kuoli. Ridu oli pakannut miehen vaatteet jätesäkkeihin ja asettanut säkit vaatehuoneen hyllyille poisvietäviksi. Kun hän oli saapunut kotiin, vaatehuoneen ovi oli ollut raollaan. Koira oli siellä ja kaikki säkit oli revitty siekaleiksi ja tietenkin myös sisällä olleet vaatteet. Ridu oli istuutunut vaatehuoneen lattialle käsi koiran kaulalla.
-Siinä me sitten itkettiin yhdessä ja kirottiin samalla, että tänne se meidät jätti kahdestaan, Ridu kertoi.
Sittemmin Ridu tutustui setääni, Markkuun. Yleensä Ridu oli ajanut miehensä autoa, mutta nyt Markku oli hypännyt rattiin. Koira oli istutettu takapenkille. Ensimmäisessä risteyksessä koira oli tunkeutunut keskikonsolin päälle, purrut ensiksi Markkua ranteeseen ja sen jälkeen iskenyt hampaansa miehen kurkkuun (osui leukaperiin). Koira roikkui siis Markussa ja Ridu koirassa.
Jotenkin Markku pelastautui ulos autosta ja lähti tikattavaksi. Auto oli ollut veressä.
Markku ei suinkaan tikkausten jälkeen vienyt koiraa 'saunan taakse', vaan päinvastoin: hän suorastaan jumaloi koiraa.
-Sillä täytyy olla todella uskollinen luonne, kun noin muistaa isäntäänsä, Markku totesi.
Markku kantoi koiralle herkkupaloja ja ajelutti sittemmin koiraa omalla autollaan. Koirasta tuli todella uskollinen ystävä hänelle. Koira vartioi viimeiseen asti Markun autoa. Markku kertoi, kuinka koira tunki päänsäkin ulos, jos hän jutteli jonkun kanssa auton ikkunan kautta. Kuitenkin mies kertoi, ettei koskaan koiran elinaikana uskaltautunut tämän nähden kosketella Ridua. Koira oli todella mustasukkainen. Loppu hyvin kaikki hyvin. Koira kuoli ensiksi ja myöhemmin Markku. Hyvä näinpäin, ettei koiran tarvinnut enää kokea isäntänsä menetystä.
Mariella
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Mariella »

Chopper kirjoitti:Mitäs ikävää käännettä Marsalkka löytää Boksereista :shock:

(meiltä kun löytyy sellainen ylikiltti tuhisija kotonta)
Marsalkka kirjoitti:
Mariella kirjoitti:[Eikö Marsalkalla olisi mitään hyvää tapausta takataskussa?
Heikolta näyttää. Kelpaisiko joku ulkomainen tapaus vai pitääkö olla Suomesta?
Laatupalstalta löytynyttä faktaa :shock:
Suomi24 kirjoitti: Mitä pitää tehdä
Kirjoittanut: ja mitä keinoja 19.7.2008 klo 17.26
käyttää, että saa bokseri hiipimään hiljaa täysin tuntemattoman ihmisen selän taakse, varoittamatta ja murisematta ja käymään kiinni vasempaan kyynertaipeeseen ja todella tosissaan?

Onko edes bokserille tyypillistä tai onko rodulla tuohon jokin sisäsyntyinen taipumus vai onko kyseessä vain omistajan omatoiminen koulutus?

Kyselen, kun noin on käynyt, enkä ole koskaan missään kuullut, että bokseri omin päin noin menisi tekemään.

Olin luullut, että ovat kovastikin ihmisrakkaita ja mukava, en luule enää.

Jatko-osa
Kirjoittanut: näin kävi 20.7.2008 klo 13.12

Olen sitä mieltä, että koira joka käy varoittamatta ja hiljaa ihmisen kuin ihmisen kimpuun, pitää lopettaa juuri silloin ja heti. Eikä se ole mitään vouhkaamista.

Kohdalleni sattui se hankaluus, että perheellä oli kaksi bokseria. Kun en onneton ehtinyt nähdä kuin vilauksen koirasta ja lopun aika olin tajuntani menettäneenä, enkä siis pystynyt kuvailemaan muuta kuin ruskea koira, niin tämä perhe esitteli sekä poliisille, että vakuutusyhtiölle sen lauman pienimmän, vielä pennun ja todella kiltin ja hellyttävän otuksen. Mitäs siihen sitten sanot, on sana vastaan sana. Poliisit minulle kertoivat, että kyseessä on bokseri.

Ja se koira, joka edelleen kadulla vastaan tulleessaan uhkaili, sai jatkaa rauhassa uhkailijaan ja se kiltti pieni oli melkein menettää henkensä oikeudessa, jolloin en sen syytömän koiran päätä mennyt vadille vaatimaan.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi? ... 0036639657
Kaipa se taipumus löytyy koiralta jos sen herättelee väärin konstein. Kyllähän boksereiden kanssa suojelua harrastetaan, ja käsittääkseni koulutuksessa opetellaan käymään hihaan kiinni. Se, miksi koira tekee noin omin päin.. juontaako luonneviasta, ihmispelosta, väärästä tavasta kouluttaa suojelua, kaikista niistä..? Ikävä käänne joka tapauksessa. Lähde: luotettava 8)
Nerot hallitsevat kaaoksen
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Alla oleva lainattu tuolta --->

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/koti/k ... 1700154,25
Minuakin vi..ttaa,kun vouhkat isojen koirien omistajat pelottelee minua,kun ajan rauhassa pyörälläni töistä kotiin! Päästävät murisevat hurtat ihan viereen irvistelemään ja nykäisevät hihnasta,kun piski meinaa haukata perseestäni palan!!!
Tai niinkuin viime viikolla; Bokseri hyökkäsi metsästä eteeni ja seisotti minua paikallani,kunnes omistaja juoksi läähättäen paikalle!
Voi boksu parka,kauankohan joutui odottaa omistajaa?
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

^Täh? Boksuparka? Kyllä minä sanoisin että ulkoilija parka. Tulisiko kerrata koirien irtipito-oikeudet metsässä tähän vuodenaikaan? Tämä bokseriraasu tuskin hirven perässä jolkutteli.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:Tulisiko kerrata koirien irtipito-oikeudet metsässä tähän vuodenaikaan? Tämä bokseriraasu tuskin hirven perässä jolkutteli.
Jos se ajoi pupua? :lol: :wink:
Ja käsittääkseni koirarotuja mitä saa pitää irti metsästysaikana, ei ole missään määritelty, vaan puhutaan pelkästään ajoista, milloin koiraa on luvallista pitää irti luonnossa.

:wink: :)
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Chopper
Perry Mason

Loka kirjoitti:^Täh? Boksuparka? Kyllä minä sanoisin että ulkoilija parka. Tulisiko kerrata koirien irtipito-oikeudet metsässä tähän vuodenaikaan? Tämä bokseriraasu tuskin hirven perässä jolkutteli.
No et ehkä ymmärtänyt vitsiä jutusssa (jos et oo seurannu ketjua pidempään) mut ei se mtn ;)
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mike Manner kirjoitti:
Loka kirjoitti:Tulisiko kerrata koirien irtipito-oikeudet metsässä tähän vuodenaikaan? Tämä bokseriraasu tuskin hirven perässä jolkutteli.
Jos se ajoi pupua? :lol: :wink:
Ja käsittääkseni koirarotuja mitä saa pitää irti metsästysaikana, ei ole missään määritelty, vaan puhutaan pelkästään ajoista, milloin koiraa on luvallista pitää irti luonnossa.

:wink: :)
Juu, oikeus pitää koiraa irti metsässä on siinä tapauksessa että on esittää voimassa oleva metsästyslupa. Koiraa saa siis käyttää apuna metsästykseen, ei huvijolkutteluun.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Chopper kirjoitti: No et ehkä ymmärtänyt vitsiä jutusssa (jos et oo seurannu ketjua pidempään) mut ei se mtn ;)

Minä tajusin, kyllä nuo toiset on tyhmiä. :roll:
Marsalkkaa lainatakseni: Ikävä käänne, sanoisin... :)
Chopper
Perry Mason

Tiina kirjoitti:
Chopper kirjoitti: No et ehkä ymmärtänyt vitsiä jutusssa (jos et oo seurannu ketjua pidempään) mut ei se mtn ;)

Minä tajusin, kyllä nuo toiset on tyhmiä. :roll:
Marsalkkaa lainatakseni: Ikävä käänne, sanoisin... :)
Todella ikävä käänne,boksun kannalta ;)
Lukittu