Henkirikos Kotkassa 1985

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
walther
Jack Taylor

Henkirikos Kotkassa 1985

Viesti Kirjoittaja walther »

Muistaako kukaan juttua Karhuvuoresta, missä Sahari niminen hemmo ampui miehen sänkyyn mustasukkaisuuttaan. Seurue oli ollut juhlimassa kun uhri ja hänen tyttösystävänsä olivat saaneet tietää heille tulevasta perheenlisäyksestä.
Uhri oli serkullaan käymässä Karhuvuoressa ja serkun lapsia tuli hoitamaan naapurin nainen, jonka mies sitten myöhemmin soitti ovikelloa ja yritti ensin osua vaimoonsa joka pääsi karkuun ja kääntyi sitten makuuhuoneen ovelle missä uhri nukkui ja ampui häntä päähän. Alibi väläytteli että siinä olisi ollut joku suhdekin, muistaakseni. Minulla oli tuo Alibi kauan tallessa koska ammuttu oli ystäväni "mies". Juttu muistui mieleeni kun luin täällä näitä juttuja olisin todella mielissäni jos löytyisi tietoa lisää.
Tämä tapahtui jos oikein muistan vuonna 85. Muistan kun ystäväni ilmestyi portillemme, eikä puhunut miehelleni mitään mutta sisällä kun olin antamassa hänelle kahvia, hänen suustaan pääsi vain "Anttia on ammuttu".

Sahari sai muistaakseni n. 4 vuotta vankeutta. Oikeuden mielestä juttu ei ollut harkittu vaikka tekijä oli hakenut aseen toisesta paikasta ja panokset toisesta paikasta. Ase oli pienoiskivääri.

Jos joku löytää jotain linkkejä kyseiseen juttuun niin se olis kiva? Itse olen sen Alibin jo johonkin hukannut missä juttu oli. Jos niitä löytyy ja keskustelua syntuu kerron kyllä myös tilanteen miten me sen kuulimme uhrin tyttöystävältä.

Otsikko päivitetty
-NILS-
Blues
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja Blues »

Eikö Tohtorillakaan ole mitään tähän keissiin?
Itse olin ihan kakara ja muistan vain muiden kertomukset tapauksesta, sekä tietysti Alibin artikkelista lukemani.
Nekin muistikuvat valitettavasti hämärän peitossa enimmäkseen.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Koni
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Koni »

sukunimi alko koolla ja loppu nen?
Koni
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Koni »

kunhan koitin waltherilta kysellä olisko sama tapaus mistä olen toisen käden tietoa kuullut, siinä piekkarilla ammuttiin antti ja sukunimi alko koolla ja loppu nen, antilla oli myöskin veli ja kummatkin olivat aika riskejä miehiä...
Blues
Rico Tubbs

^Juu, tuo kyllä (jos en hirveästi valehtele). Olisko sinul siihen mitään virkattavaa?
Ailar
Jessica Fletcher

Re: Miehen ampuminen Kotkan Karhuvuoressa 84-85?

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Löysin tuon Alibin 5/1985 etsiessäni erästä lehteä varastoistani.

Uhrin nimi oli Antti Kammonen. Hän oli 21-vuotias muurari ja kotoisin Hirvensalmelta.
Antti oli kyläilemässä avovaimonsa serkun luona Kotkan Karhuvuoressa. Viikonvaihdetta oli vietetty iloisissa merkeissä ja sunnuntaina Antti laittoi pitkäkseen isäntäväen sänkyyn.

Seppo Sahari asusteli avovaimonsa Hilkan kanssa ja heillä oli 3 yhteistä lasta. Seppo oli työtön ja oli välillä lipsahtanut lain väärälle puolellekin tehden pikkurikkeitä. Hän ei myöskään oikein luottanut vaimoonsa. Hän epäili tällä olevan jotain sutinaa Kammosen kanssa.
-Saatanan savolaisjuntti! Tänne tulee pyörimään, olisi pysytellyt siellä takametsissä riihensä nurkilla... , Seppo manaili.
Hän muisti, että erään hänen tuttavansa tyhjässä talossa Mussalon saarella oli pienoiskivääri, jonka hän lähti hakemaan. Sahari murtautui ko. taloon ja otti aseen haltuunsa.
Sahari meni autollaan osoitteeseen Vuorenrinne 13. Siellä asuivat Seppo ja Raija Kurki. Isäntäväki oli poikennut kylään tai kapakkaan ja lapsia oli katsomassa Seppo Saharin avovaimo. Antti Kammonen makasi siis sängyssä.
Sahari pääsi sisään ja tähtäsi aseella vaimoaan. Vaimo tarttui vaistomaisesti kiväärin piippuun ja ase laukesi. Luoti osui seinään ohittaen pienen lapsen vain senttien päästä. Hilkka pääsi Sepon ohi rappukäytävään hälyyttämään apua.
Sahari huomasi puolipukeisen Kammosen makaavan makuuhuoneen sängyssä. Hän päätteli, että mies on ollut muhinoimassa hänen vaimonsa kanssa. Sahari ampui Kammosta päähän. Sahari pakeni paikalta. Auto löytyi myöhemmin Heinlahdesta ja Sahari ilmoittautui itse poliisille.

Mutta oliko Kammosella suhde Hilkkaan? Tästä oli kahdenlaisia mielipiteitä. Surmapaikalta otetuissa kuvissa näkyy molemmin puolin pöyhitty parisänky ja kahdet farkut lattialla. Toiset olivat Kammosen. Entä ne toiset?
Lehdessä myös kerrotaan, että Hilkka ei hylännyt miestään, vaan kävi tapaamassa tätä vankilassa.
Blues
Rico Tubbs

Suurkiitokset Ailar!
Yöllä, kokeillessani tuota alareunassa pilkottavaa "tönäise viestiä"-nappulaa kirosin mielessäni viestin noustessa ilman minkäänlaista kommenttia etusivulle, mutta nytpä siitä olikin hyvät seuraukset.

Kuten aiemmin kirjoitinkin, niin olin itse suhteellisen kakara tapauksen sattuessa, mutta tapasin Antti Kammosen useasti, sillä hän seurusteli läheisen ihmisen kanssa.
Valitettavasti en osaa edes arvailla olisiko Antilla ja Hilkalla ollut epäilty suhde, sillä tenava ei oikein osaa nähdä sellaista käytöksestä, jollei sitä nyt erikseen tarjottimella eteen kanneta.

Myöhemmin kaikki kyllä puhuivat, ettei Antilla olisi missään nimessä suhdetta Hilkan kanssa ollut, mutta oliko vain vainajan "kunnioittamista se?"
Ailar
Jessica Fletcher

Eipä mitään. Nämä ovat ihan mielenkiintoisia juttuja, joita silloin tällöin pongahtaa esille.
Itse mietin tuota suhdesoppaa, että josko nuo farkut nyt kuitenkin kuuluivat perheenjäsenille, koska ei kai se Hilkkakaan nyt ihan pikkuhoususillaan/alasti tullut ovea aukaisemaan. Tai mistäs sitä ikinä tietää. :mrgreen:
nellukka
Scooby-Doo

Re: Seppo Sahari ampui 21 v. miehen, Kotka v. 1985

Viesti Kirjoittaja nellukka »

Hauska löytää omasta isästä juttua, pari asiaa mitä voin varmaksi taata. Isäni on ollut syystä ja oikeutetusti mustasukkainen, se on varmaa ihanat laspsuusmuistot äidin ryyppyreissuista ja miehistä on jäljellä.

Toinen asia minkä olen elämäni varrella huomannut. Isäni on väkivaltainen narsisti, muutin 13 vuotiaana hänen yksinhuoltoonsa, ja voin sanoa että elämä ei ollut herkkua, vaikka isäni mielestä minulla oli kaikki ja elämä oli parasta. Hän ei näe muuta, vain oman kantansa. Tästä syystä en ole muutamaan vuoteen isääni elämääni laskenut, hän ei muutu. Ja varmasti pystyisi tappamaan uudestaan, sitä en epäile hetkeäkään.

Yksi seikka mikä häiritsee: Isäni ei tullut Karhunvuoreen yksin vaan hänellä oli kuski ja vielä yksi henkilö mukana. Hän on lähtenyt aseen kanssa autosta, mennyt ja tappanut niin miksi ei kuski, jonka nimenkin tiedän ole ikinä ollut avunannosta vastuussa?

Pitääpäs oikein polliisilta kysyä tästä.

Terveisin tytär Sahari
Ailar
Jessica Fletcher

Tuossa Alibin jutussa mainitaan, että Sahari meni omalla autollaan hakemaan asetta. Onko poliisilla sitten ollut edes tiedossa, että kuljettaja on ollut mukana, vai onko Sahari vain kertonut itse ajelleensa?
nellukka
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja nellukka »

Mielenkiintoinen seikka, ehkä on suojeltu kaveria, mutta jos muistan oikein Raija minulle itse kertoi, kuten isäni että kuskina on ollut isäni kaveri ja mukana vielä toinen. He ovat odottaneet parkkipaikalla surman ajan. Ehkä asiasta on kertonut isäni, en voi olla varma enää...

No isäni käytöstä osaltaan voi selittää oman isän menetys 7 vuotiaana, yllättäen ja hämärissä olosuhteissa. Osa sanoo että vaari teki itsemurhan, osa että hänet tapettiin ja heitettiin Langinkoskeen, sillä hän oli kertoman mukaan 2kk kateissa ja löytyi koskesta koskemattomana, siis ravut jne eivät olleet tehneet tuhojaan. Myös isäni veli kuoli "omituisesti" vahinko vai ei mutta lääkkeillä oli osuutta asiaan... Vaari oli isälle aamulla sanonut että jutellaan iltapäivällä eikä koskaan tullut kotiin. Vaarini tuohon aikaan 60 vuotta sitten oli kommunisti, Taisto Sinisalon hyvä ystävä. jotkut puhuivat että vaari on ollut vankina, kuulusteltavana ja tapettu, ken ties en ole kovin herkkä uskomaan salaliitto teorioita.

Kaiken kaikkiaan minun suvulla on synkkä historia, paljon epäselvää, paljon kysyttävää eikä ketään kertomassa totuutta, ehkä totuutta ei kukaan tiedä...
Tuomion Pasuuna
Jessica Fletcher

Re: Henkirikos Kotkassa 1985

Viesti Kirjoittaja Tuomion Pasuuna »

1950-luvulla enempi kyllä kommunistit vainosi muita puolueita kuin toisin päin. Ja olisi muutenkin ollut iso juttu jopa 30-luvulla, joten luokittelisin kyllä ihan suoraan foliohattuosastoon nuo salaiset vangitsemiset.

Täst eteenpäin lyhyemmällä otsikolla
-NILS-
Kapteeni Kotka
Alokas

Re: Henkirikos Kotkassa 1985

Viesti Kirjoittaja Kapteeni Kotka »

Onko Saharin myöhemmistä vaiheista tietoa? Huhujen mukaan asustelee yhä samaisessa talossa.
Vastaa Viestiin