Janne Puhakan murha Espoossa 13.10.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
JanitaSlim
Ben Matlock

Re: Ex-huippukiekkoilija Janne Puhakka surmattiin Espoon Henttaalla 13.10.2024

Viesti Kirjoittaja JanitaSlim »

Ulrica kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 7:08 pm Molemmat kyllä, Rolf ja KL haluavat tuoda ilmi kovasti, kuinka Janne on Minun poikaystävä. Eihän ketään voi omistaa. Sellaista yhteistä mun silmään osui näissä Jannen isähahmoissa.
Sehän se nimenomaan oli koko suhteen ongelma. Molemmat tappelivat Jannesta, rikkaampi setämies voitti. Köyhempi setämies pettyi ja lopetti suhteen. Kirjaimellisesti.
”Suomen ongelma on se, että meillä on liikaa rasisteja”
Rasistinen äärioikeistolaisuus mädättää kansaamme vastakkainasettelulla.

Pieni merkityksetön vähemmistö, jonka kuolema korjaa muutamassa vuosikymmenessä.
Cadi John
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Cadi John »

Ulrica kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 7:08 pm
Julius de Eila kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 6:34 pm Miksi KL oli niin kiire?

Molemmat kyllä, Rolf ja KL haluavat tuoda ilmi kovasti, kuinka Janne on Minun poikaystävä. Eihän ketään voi omistaa. Sellaista yhteistä mun silmään osui näissä Jannen isähahmoissa.
Jos Nordmolla on kielensä vuoksi yleistä käyttää pers.pronominia?

Mutta mistä näiden isähahmojen ajatusmaailmaa tietää. Voivat ihan hyvin luulla omistavansa tämmöisen nuoren ketä elättävät.
taotao
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja taotao »

OmppuIrmeli kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 3:21 pm Eikös propellipäät pysty ainakin jonkun verran puhelimesta poistettuja viestejä palauttamaan?
On kyllä outo veto KL:ltä tyhjentää puhelimensa. Kertoo siitä että jotain salattavaa. Jos puhtaat jauhot pussissa niin ei tuollaiseen tarvetta ole.
Pettämiskuvioita ei haluta päivän valoon.
OmppuIrmeli
Susikoski

Viesti Kirjoittaja OmppuIrmeli »

taotao kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 7:48 pm
OmppuIrmeli kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 3:21 pm Eikös propellipäät pysty ainakin jonkun verran puhelimesta poistettuja viestejä palauttamaan?
On kyllä outo veto KL:ltä tyhjentää puhelimensa. Kertoo siitä että jotain salattavaa. Jos puhtaat jauhot pussissa niin ei tuollaiseen tarvetta ole.
Juurikin varmaan näin. On varmaan ollut aikamoista suhmuraa ko. herrojen välinen viestittely.
Fiksummin kun olisi hoitanut ensin eron ja sitten vasta alkanut uusiin säätöihin niin saattaisi Puhakka olla vielä elossa.
Julius de Eila
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Julius de Eila »

Niin, jos rehellisiä ollaan, ei Jannen ansiolla olisi voinut elää tavalla, kuten hän eli, mutta toisaalta en kyllä usko, että hän kumppaninsa täysin tulotason mukaan valitsi.

Mutta miksi KL? Rolf ja KL ovat luonteeltaan toistensa vastakohtia. Tilanteessa, missä Rolf oli sosiaalinen ja hyvä seuramies, ei KL olisi osannut sanoa mitään luontevaa, ellei aihe olisi liittynyt kardiologiaan. Kun KL alkaa työstämään vitsiä, porukka ympärillä on jännityksessä, missä kohti kuuluu nauraa.

OK - omistushalua varmasti molemmilta löytyi, mutta kyllähän parisuhteen tekee arki. En itse edes usko, että tämä KL ja Jannen juttu olisi edes ollut mitenkään pitkäaikainen.

Tuosta TM osuudesta ei oikein löytynyt mitään kättä pidempää....olen miettinyt, josko hän olisi ruokkinut Rolfin vainoharhasuutta henkirikosta edeltäneiden viikkojen aikana.
"Maailma on vaarallinen paikka elää, ei pahojen ihmisten vuoksi vaan niiden ihmisten, jotka eivät tee asialle mitään.”
-Albert Einstein-
thinker2
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja thinker2 »

sivusta_seuraaja kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 6:42 pm
Julius de Eila kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 6:34 pm
liukaslahna kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 6:18 pm Mikä on tällainen sisäpiiri missä tiedetään KL poistaneen sisältönsä?
Kuulustelun lopussa KL kertoi:

"Haluan tässä vaiheessa kertoa, että olen poistanut minun ja Jannen välisen WhatsApp
keskustelun itseltäni, koska Janne oli julkisuuden henkilö, ja en halunnut, että meidän
keskustelumme päätyy vahingossakaan vääriin käsiin. Keskustelussa oli minun ja Jannen
välisiä intiimejä asioita. Jostakin WhatsAppin kautta ne voi edelleen saada. Olen poista
nut myös Instagram-keskustelut."

Mistä tämä pelko? Tiedän kyllä, että hän kammoksuu julkisuutta kuin ruttoa, mutta mitenhän KL ajatteli jatkaa suhdetta Jannen kanssa, kun nyt kuitenkin näin allerginen on tämän julkisuuden kanssa? Niin tyhmä hän ei ollut, etteikö hän olisi tiennyt itsekkin tulevansa julkisuuden henkilöksi Jannen seurassa. Vai oliko suhde niin tuore, että häntä ohjasi yksin jäämisen pelko ja pelko, ettei hän kelpaa enää kenellekkään (lue: laadukkaalle). Edelleen siis ihmettelen tätä kiirettä. Jannellahan siis 10 v suhde takana ja harkintakykyä. Miksi KL oli niin kiire?
Miten niin KL kiireinen?
Minä ajattelen, että kaksi kypsää ihmistä, rakastuneita ovat halunneet muuttaa yhteen.
Viesteissä perinteistä lällisläätä ja pusi pusia, joita ei halunnut julki. Ehkei tee kirurgin imagolle hyvää.
Ei sen kummempaa.
Nythän on kyseessä erityisestä kirurgista, yhdestä alan arvostetuimmasta asiantuntijasta, sydänkirurgista ja professorista. Häntä arvostaa niin ammattilaiset kuin potilaat. Älykkyyttä on suojata itseään, kaikkea ei tarvitse ulkopuolisille kertoa.
L.Salander

Viesti Kirjoittaja L.Salander »

OmppuIrmeli kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 7:58 pm
Juurikin varmaan näin. On varmaan ollut aikamoista suhmuraa ko. herrojen välinen viestittely.
Fiksummin kun olisi hoitanut ensin eron ja sitten vasta alkanut uusiin säätöihin niin saattaisi Puhakka olla vielä elossa.
Juu, jos Puhakka olisi hoitanut eron kunnioittavammin ja exää tukien sekä viivyttäen hieman uutta suhdetta, niin P saattaisi olla elossa…

Ihmetyttää Karlin omistamisenhalu ”mun puoliso”. Luulisi ammatin ja vaativan työnsä vuoksi olevan vakaa, rauhallinen ja harkitseva. Silti moista kiirehtimistä uuden nuorikon kanssa… Ei kovin fiksua.
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Niinhän se käy näissä salaamisissa ilmi. Jos olisivat tavanneet Rolfille kerrotun mukaan häissä, olisi se julkista myös muiden todistelussa.
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

thinker2 kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 8:10 pm
Nythän on kyseessä erityisestä kirurgista, yhdestä alan arvostetuimmasta asiantuntijasta, sydänkirurgista ja professorista. Häntä arvostaa niin ammattilaiset kuin potilaat. Älykkyyttä on suojata itseään, kaikkea ei tarvitse ulkopuolisille kertoa.
Tuppaa kuitenkin olemaan tämän casen motiivi teolle aika pitkälle. Ei se siitä muutu, vaikka viestit poistaa.
Oppenheimer
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Oppenheimer »

liddeli kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 5:01 pm Eikös Rolf myös yhdessä kuulustelussa sanonut, että Janne olisi käynyt alakerrassa Fridan luona ja sieltä tullessa olisi sitten kieltäytynyy tästä Fridan hoidosta, jolloin suivaantui ja ampui? Vaikka aluksi sanoi ensimmäosessä kuulustelussa, että se tapahtui suoraan eteiskäytävällä kun Janne oli saapunut. Eli kyllä talossa on tainnut tapahtua liikettä enemmänkin, niinkuin noi tiedot nyt verijäljistä antaa olettaa.
Sanoi ja tämä on jäänyt vähälle huomiolle. Jossakin aiemmin esitin näkemykseni, miksi Janne oli tärkeää saada klitsuun piskin luokse.
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Julius de Eila kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 8:02 pm
Tuosta TM osuudesta ei oikein löytynyt mitään kättä pidempää....olen miettinyt, josko hän olisi ruokkinut Rolfin vainoharhasuutta henkirikosta edeltäneiden viikkojen aikana.
Siinä oli jännästi Rolfin tarinaa tukeva kommentti, että Janne itse kertoi Rolfille uuden kumppanin nimen ja mitä tekivät yhdessä. Kun taas oikeudenkäynnissä omaisten näkökulma oli juuri päinvastainen - heidän oletus oli, että Puhakka meni Henttaalle surmapäivänä tietämättä, että Rolf tiesi nimen.

Sinällään aika jännä tuo Tapanin kertoma kun täsmää Rolfin puheisiin. Enemmän uskon Tapanin kertoneen nimen kuin Jannen.

Mielenkiintoinen oli myös Tapanin väite tuosta Rolfin tyttären numeron vaihdosta päittäin (jos jotakin sattuu Rolfille). Tapani on siis ollut mahdollisuudessa selvittää tarinaa myös Norjaan. Häneltä nämä yhteydenpidot onnistuu. Ehkä oikeudenkäynnissä viitattiin nimenomaan tähän Tapanin hämmentämiseen ja jonkinlaiseen pyrkimyksen vaikuttaa todisteluihin. Tällainenhan rooli tässä teon etukäteissunnittelussa voi olla ollut.
Viimeksi muokannut Ulrica, Ke Maalis 26, 2025 8:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Philippe
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Philippe »

Ulrica kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 8:48 pm
Siinä oli jännästi Rolfin tarinaa tukeva kommentti, että Janne itse kertoi Rolfille uuden kumppanin nimen ja mitä tekivät yhdessä. Kun taas oikeudenkäynnissä omaisten näkökulma oli juuri päinvastainen - heidän oletus oli, että Puhakka meni Henttaalle surmapäivänä tietämättä, että Rolf tiesi nimen.

Sinällään aika jännä tuo Tapanin kertoma kun täsmää Rolfin puheisiin. Enemmän uskon Tapanin kertoneen nimen kuin Jannen.
Joo. TM todisti, että JP olisi kertonut KL nimen Nordmolle itse n viikkoa ennen surmaa.
Täällä on ollut sellaista tietoa, että Nordmo sai tietää KL nimen kaksi päivää ennen surmaa, perjantaina. Sen jälkeen ei vastannut enää Puhakalle.
Philippe
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Philippe »

Oppenheimer kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 8:43 pm
liddeli kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 5:01 pm Eikös Rolf myös yhdessä kuulustelussa sanonut, että Janne olisi käynyt alakerrassa Fridan luona ja sieltä tullessa olisi sitten kieltäytynyy tästä Fridan hoidosta, jolloin suivaantui ja ampui? Vaikka aluksi sanoi ensimmäosessä kuulustelussa, että se tapahtui suoraan eteiskäytävällä kun Janne oli saapunut. Eli kyllä talossa on tainnut tapahtua liikettä enemmänkin, niinkuin noi tiedot nyt verijäljistä antaa olettaa.
Sanoi ja tämä on jäänyt vähälle huomiolle. Jossakin aiemmin esitin näkemykseni, miksi Janne oli tärkeää saada klitsuun piskin luokse.
Vai oliko Nordmon kuulustelussa kohta, jossa tämä kuvasi Jannen olleen kyykistyneenä Fridan puoleen tervehtimään tätä: ’he was down with Frida’?
Vaikka Nordmo puhuu sujuvaa englantia, ei kuitenkaan äidinkieltään, ja tulkintavirheitä syntyy.
jokapäivä
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja jokapäivä »

Ulrica kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 8:48 pm

Mielenkiintoinen oli myös Tapanin väite tuosta Rolfin tyttären numeron vaihdosta päittäin (jos jotakin sattuu Rolfille). Tapani on siis ollut mahdollisuudesta selvittää tarinaa myös Norjaan. Häneltä nämä yhteydenpidot onnistuu.
Ilmeisesti Rolfin ja Jannen välisistä viesteistä selvinnyt, että Janne ei ollut nimeä kertonut ja luuli, ettei Rolf sitä tiedä. Ne viestit meille salaisia, mutta varmaan asianosaisilla enemmän tietoa. Mulla ei näy noi kaikki kuulustelut kunnolla niin en oo varma, mainitseeko poliisi siitä, että viestien perusteella vaikuttaa siltä, että Janne ei tiennyt Rolfin tietävän nimeä vai oliko siellä oikeudenkäynnissä sanottu tosta. Jossain siitä kuitenkin mainittiin muuallakin kuin tällä palstalla.
jokapäivä
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja jokapäivä »

Philippe kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 8:59 pm
Oppenheimer kirjoitti: Ke Maalis 26, 2025 8:43 pm
Vai oliko Nordmon kuulustelussa kohta, jossa tämä kuvasi Jannen olleen kyykistyneenä Fridan puoleen tervehtimään tätä: ’he was down with Frida’?
Vaikka Nordmo puhuu sujuvaa englantia, ei kuitenkaan äidinkieltään, ja tulkintavirheitä syntyy.
Mä ajattelen, että saattoi olla noin, että se "alas" tarkoitti, että oisi ollut polvillaan /kyykyssä Fridaa moikkaamassa. Varsinkaan nykytiedon valossa ei tainnut tavata koiraa ollenkaan.
Vastaa Viestiin