Janne Puhakan murha Espoossa 13.10.2024

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
jokapäivä
Nikke Knatterton

Re: Ex-huippukiekkoilija Janne Puhakka surmattiin Espoon Henttaalla 13.10.2024

Viesti Kirjoittaja jokapäivä »

Sun40 kirjoitti: To Maalis 27, 2025 5:41 pm Edelleen ihmettelen miksi näistä verijäljistä monessa paikkaa ei ole hiiskunut edes media sen jälkeen kun etp julkaistiin? Ja itse mietin myös että onko R siirtänyt ruumista tai muuta mutta luulisi siitä tulleen enemmän ja erilaisia verijälkiä. Ja R. vaatteet olisi varmaan olleet yltäpäältä veressä. Vaateistakaan ei etp:n julkisessa versiossa ollut oikeastaan mainintaa paitsi O.Kivimäeltä oli kysytty mitkä vaatteet R:llä oli päällä aamulla. Eli varmaan hän on vaihtanut vaatetusta mutta liekkö murhatessa yllä olleet vaatteet löytyneet. Tässä tapauksessa on paljon kummallisuuksia.
Ja joku kysyi oliko etp:ssä mainintaa että J:n auto olisi ollut pihassa klo 11, niin muistelen naapurin tästä maininneen. Mutta mitä autoa sillä nyt tarkoitettiinkaan?
Mä muistan vain, että olisi mainittu Jannen auton olleen pihassa klo15 kun naapuri tuli lenkiltä.
Sun40
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Sun40 »

jokapäivä kirjoitti: To Maalis 27, 2025 5:57 pm
Sun40 kirjoitti: To Maalis 27, 2025 5:41 pm Edelleen ihmettelen miksi näistä verijäljistä monessa paikkaa ei ole hiiskunut edes media sen jälkeen kun etp julkaistiin? Ja itse mietin myös että onko R siirtänyt ruumista tai muuta mutta luulisi siitä tulleen enemmän ja erilaisia verijälkiä. Ja R. vaatteet olisi varmaan olleet yltäpäältä veressä. Vaateistakaan ei etp:n julkisessa versiossa ollut oikeastaan mainintaa paitsi O.Kivimäeltä oli kysytty mitkä vaatteet R:llä oli päällä aamulla. Eli varmaan hän on vaihtanut vaatetusta mutta liekkö murhatessa yllä olleet vaatteet löytyneet. Tässä tapauksessa on paljon kummallisuuksia.
Ja joku kysyi oliko etp:ssä mainintaa että J:n auto olisi ollut pihassa klo 11, niin muistelen naapurin tästä maininneen. Mutta mitä autoa sillä nyt tarkoitettiinkaan?
Mä muistan vain, että olisi mainittu Jannen auton olleen pihassa klo15 kun naapuri tuli lenkiltä.
Joo tarkistin ja ei ollut sen naapurin sanomaa mitä muistelin mutta jonkun lausunnossa oli maininta että auto olisi ollut jo aiemmin pihassa ja tätä ihmettelin! Muistaako joku etp:n lukenut tarkemmin kenen kuulustelussa tämä oli mainittu?
Mietinpähönvaan
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Mietinpähönvaan »

Mun mielestä auton pihassa on nähnyt naapuri lenkiltä tultuaan ja tapani illalla kun tuli asunnolle

Lainaustorni kaadettu :arrow: nuoliviittaus
-NILS-
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja liukaslahna »

Sun40 kirjoitti: To Maalis 27, 2025 6:02 pm
Joo tarkistin ja ei ollut sen naapurin sanomaa mitä muistelin mutta jonkun lausunnossa oli maininta että auto olisi ollut jo aiemmin pihassa ja tätä ihmettelin! Muistaako joku etp:n lukenut tarkemmin kenen kuulustelussa tämä oli mainittu?
Pekka Lagerblom, n.11.15
K: Oliko pihalla, kuinka monta autoa?
Muistaakseni pihalla oli ainoastaan heidän valkoinen Seat, mutta ei muita autoja. En muista auton rekisteritunnusta. Heillä on Seatin lisäksi ollut valkoinen Audi, joka on Norjan kilvissä. Se on välillä ollut Suomessa, mutta en tiedä oliko se Suomessa juuri tänä viikonloppuna.
Julius de Eila
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Julius de Eila »

Mietinpähönvaan kirjoitti: To Maalis 27, 2025 6:11 pm Mun mielestä auton pihassa on nähnyt naapuri lenkiltä tultuaan ja tapani illalla kun tuli asunnolle
Wichert: "Noin kello kolmen aikaan iltapäivällä mieheni tuli kotiin juoksulenkiltä. Hän sanoi että Jan
nen auto oli jo pihassa, joten oletan että Janne oli tullut kahden ja kolmen välissä."

Pyöräilijät olivat klo 11:00 ja siinä ei ainakaan autosta ole puhetta.

TM: "Hän on viimeisen kerran lukenut minun lähettämäni viestin kello 13:56. Janne on ollut What
sappissa aktiivisena kello 14.07 "

KL: "... yhteydessä sunnuntaina 13.10.2024 klo 13.56 Suomen aikaa. .. hän sanoi olevansa hakemassa Mustista ja Mirristä ... laitoin Jannelle vielä WhatsAppilla ... n. klo 14.30 Suomen aikaa, mutta niitä viestejä ei ollut katsottu".
"Maailma on vaarallinen paikka elää, ei pahojen ihmisten vuoksi vaan niiden ihmisten, jotka eivät tee asialle mitään.”
-Albert Einstein-
Celsius
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Celsius »

Miltä sivulta ETP:stä tuo auton oven verinäyteasia on? Ei osu mitenkään silmään.
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Celsius kirjoitti: To Maalis 27, 2025 6:34 pm Miltä sivulta ETP:stä tuo auton oven verinäyteasia on? Ei osu mitenkään silmään.
https://gofile.io/d/NsghA3
Tuolla on vielä neljä lisätutkintaa.
poliisikoiran pentu
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja poliisikoiran pentu »

Celsius kirjoitti: To Maalis 27, 2025 4:12 pm
Syystä X uhri päätynyt kuitenkin käytävälle WC:n oven eteen (oliko keittiön ja olohuoneen seinustalla myös ulko-ovi, josta olisi ehkä päässyt ulos?), jossa saanut kuolettavat iskut päähänsä.
Olisiko vessan edusta ainoa paikka, josta kroppa näkyi hyvin ulos? Siksi se piti raahata siihen. Koston takia. Jotta joku (mieluiten Tapsa) näkisi ulkoa ja kertoisi pian KL:lle. Koston näkökulmasta ruumista ei siis kannattanut piilotella vaan pikemminkin päinvastoin. Minusta näytti, että myyntikuvissa juuri tuolla seinustalla oli yksi iso ikkuna. Luultavasti samasta syystä R otti kuvia, epäselväksi on jäänyt, ehtikö lähettää minnekään.
Celsius
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Celsius »

Kiitos liukaslahna linkistä.
karlo
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja karlo »

Mua mietityttää seuraavat kysymykset:
Voisiko joku selventää joitain kohtia, mihin on jo saatu vastauksia etpk:sta mutta minulla osittain pimennossa.

1. Keltä Rolf sai tietää puhakan uuden kumppanin henkilöllisyyden?
2. Milloin Janne ja Rolf sopivat, että puhakka tulisi asunnolle?
karlo
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja karlo »

Ja vielä,

mikäköhän oli syy, että se käsiteltiin suljetuin ovin, mitä nordmo oli tehnyt puhakalle teon jälkeen, mainittiin vain että suudellut.
Jos hän olisi tehnyt jotain intiimejä asoita, olisi se varmaan paljastunut esitutkinnassa ja siitä kerrottaisiin koska kyse on hautarauhan rikkomisesta, onko näin?

Varmaan kauheaa ollut K.L:lle matkustaa jenkeistä kotiin nuin ison surun kanssa.
jokapäivä
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja jokapäivä »

karlo kirjoitti: To Maalis 27, 2025 7:50 pm Mua mietityttää seuraavat kysymykset:
Voisiko joku selventää joitain kohtia, mihin on jo saatu vastauksia etpk:sta mutta minulla osittain pimennossa.

1. Keltä Rolf sai tietää puhakan uuden kumppanin henkilöllisyyden?
2. Milloin Janne ja Rolf sopivat, että puhakka tulisi asunnolle?
1. Ei ole varmuudella selvinnyt, Rolf ja Tapani väittää Jannen kertoneen sen itse, mutta se on kuitenkin selvinnyt, että Janne ei tiennyt Rolfin tietävän eikä siis ole itse kertonut. Vissiin niistä salatuista viesteistä käy ilmi, että Janne ei tiedä Rolfin tietävän. Se tuli esiin joko oikeudenkäynnissä tai Rolfin kuulusteluissa, en muista kummassa. Voipi olla Tapani kertonut Rolfille, mutta se on vain oma arvaukseni.
2. Rolf vakuutteli Jannelle sunnuntaina voivansa niin huonosti, että hänen pitäisi päästä tapaamaan ystävää ja että Jannen pitäisi tulla siksi hakemaan /hoitamaan koiraa. Niinpä Janne päätti mennä hakee Fridan. Jostain syystä Tapani ilmoitti sekä Rolfille, kun Janne oli tulossa että pyysi Jannea itse ilmoittamaan Rolfille, että on nyt tulossa ja olikohan vielä niin, että Rolf kertoi vielä Tapanille, kun Janne oli ilmoittanut olevansa tulossa. Piiri pieni pyörii... Tota Tapanin ilmottelua en ymmärrä.
Sun40
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja Sun40 »

liukaslahna kirjoitti: To Maalis 27, 2025 6:17 pm
Sun40 kirjoitti: To Maalis 27, 2025 6:02 pm

Pekka Lagerblom, n.11.15
K: Oliko pihalla, kuinka monta autoa?
Muistaakseni pihalla oli ainoastaan heidän valkoinen Seat, mutta ei muita autoja. En muista auton rekisteritunnusta. Heillä on Seatin lisäksi ollut valkoinen Audi, joka on Norjan kilvissä. Se on välillä ollut Suomessa, mutta en tiedä oliko se Suomessa juuri tänä viikonloppuna.
Tätä just muistelin! Miten tää nyt on mahdollista vai oonko ymmärtäny väärin et toi Seat ois J:n auto ja jolla tuli vasta sillon 14 maissa?
liukaslahna
Neuvoja-Jack

Kuulusteltu 15.10.2024 09.18, ihmiset voi muistaa ihan miten sattuu. Pieni piha toi on, luulisi että se näyttää täysin erilaiselta tyhjänä tai niin että auto on melkein suoraan oven edessä.

Lainaukset korvattu nuoliviittauksella edelliseen viestiin
-NILS-
Ulrica
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Ulrica »

Tämä on mielenkiintoinen kohta Rolfin kertomuksessa, jos pitää paikkansa.
Screenshot_2025-03-27-21-27-42-17_864d69589a2cbc1033c6d7a331844b5c~2.jpg
Screenshot_2025-03-27-21-27-42-17_864d69589a2cbc1033c6d7a331844b5c~2.jpg (77.78 KiB) Katsottu 1161 kertaa
Vastaa Viestiin